undernet maske sp
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 20-01-01 17:25

Hej - jeg har fået et stykke papir fra min Internet leverandør hvor der står
(255.255.255.252)

hvilket jeg går ud fra er subnet mask - men når jeg taste det in i en nt
workstation siger den
Den angivne undernetmaske for IP-adressen er ugyldig. Angiv en gyldig maske.
Hvad gør man så ?
mvh
Nic

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-01-01 17:32

"Nicolaj Christensen" <nic@post4.tele.dk> writes:
> [...]
> workstation siger den
> Den angivne undernetmaske for IP-adressen er ugyldig. Angiv en gyldig maske.

Smider NT ud.

Alternativt kunne du undersøge hvilken SP du har den oppe på. Det kan
ikke passe at nyere udgaver af NT stadig kræver /8, /16 eller /24.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-01-01 17:44

Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>

>Alternativt kunne du undersøge hvilken SP du har den oppe på. Det kan
>ikke passe at nyere udgaver af NT stadig kræver /8, /16 eller /24.

Nej, det kan ikke passe - og det passer heller ikke. Det eneste sted
det jeg har oplevet det giver problemer er ved RRAS/DUN, hvor Windows
har en sær mani med at discarde de oplysninger den får fra
access-serveren og istedet indsætte den klassefulde subnetmaske i
overensstemmelse med den IP-adresse den modtager.

Udover det, fungerer subnetting/supernetting fint og har gjort det
lige så længe jeg har arbejdet med Windows computere i netværk.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 20-01-01 19:24

Korrekt - det var tale om min brugerfejl. Windows NT chekker om det giver
mening, det man indtaster.
/nic

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-01-01 19:34

"Nicolaj Christensen" <nic@post4.tele.dk> writes:
> Korrekt - det var tale om min brugerfejl.

Jeg er ved at blive gammel og blød. Det var min første antagelse, men...
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-01 22:58

On Sat, 20 Jan 2001 17:43:58 +0100, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> Udover det, fungerer subnetting/supernetting fint og har gjort det
> lige så længe jeg har arbejdet med Windows computere i netværk.

Med den mulige undtagelse, at man i tidligere Windows-versioner
kunne angive masker som fx. 255.0.255.0, hvilket vist ikke giver
ret meget mening andetsteds end i en syg Windows-programmørs
hovede.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-01 22:58

On Sat, 20 Jan 2001 17:24:57 +0100, "Nicolaj Christensen"
<nic@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
> workstation siger den "Den angivne undernetmaske for IP-adressen er ugyldig.

Måske har du angivet en adresse, der ikke passer med den angivne
maske. (Fx. vil det ikke virke med 192.168.1.4 eller .5).

Hvilken IP-adresse prøver du at taste ind?
Hvilke andre oplysninger har du fået af udbyderen?

-A