MS Windows
briani 27239
xcopy i win XP
Fra : Leonard

Dato : 21-08-07 11:54

Jeg vil gerne skrive en batfil, der kopierer alle filer fra en mappe til
en anden. Det er jo nemt nok, men da det er til backup er det jo kun
nødvendigt at tage alle de filer med, der er ændrede. Det er også nemt
nok, der skal bare en /m på.
Problemet opstår når mappen der kopieres til en gang om ugen roteres og
dermed er tom igen. Så skal alle filer kopieres over igen, men nu tager
den kun de ændrede filer og der kommer således til at mangle en hel del.

Jeg kan ikke finde en parameter til xcopy, der tager de filer med der
ikke findes i destinationsmappen, kun den omvendte, der kun tager de
filer med, der allerede findes.

Kan jeg i batfilen lave en if-sætning, der tjekker om der er filer i
destinationsmappen og hvis der ingen er, så bruge xcopy uden /m, så vil
det jo også virke?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-08-07 18:24

"Leonard" wrote

> [...]

> dermed er tom igen. Så skal alle filer kopieres over igen, men nu tager
> den kun de ændrede filer og der kommer således til at mangle en hel del.

Du er vist ved at være moden til Robocopy eller XXCopy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Robocopy
http://www.xxcopy.com/

Fra : Leonard

Dato : 21-08-07 18:45

On Tue, 21 Aug 2007 19:23:37 +0200, Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Du er vist ved at være moden til Robocopy eller XXCopy:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Robocopy

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får fat i Robocopy.
Til Win XP er der en Support Tools, men der er Robocopy ikke på listen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-08-07 21:39

"Leonard" wrote

> Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får fat i Robocopy.
> Til Win XP er der en Support Tools, men der er Robocopy ikke på listen.

Nederst på siden: "Windows Server 2003 Resource Kit Tools (Robocopy is
one of the tools): windows resource kit":

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9d467a69-57ff-4ae7-96ee-b18c4790cffd&displaylang=en

Hvis man forsøger at installere værktøjerne på en Vista maskine, jeg
har kun forsøgt på en 64-bit, så maskinen at der er kompatiblitets-
fejl.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-08-07 21:55

"Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Hvis man forsøger at installere værktøjerne på en Vista maskine, jeg
> har kun forsøgt på en 64-bit, så maskinen at der er kompatiblitets-
> fejl.

Sætningen giver ikke meget mening med mindre man udskifter "så maskinen"
med "siger Vista".

Fra : Snuden

Dato : 21-08-07 20:10

On Tue, 21 Aug 2007 12:53:49 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Kan jeg i batfilen lave en if-sætning, der tjekker om der er filer i
>destinationsmappen og hvis der ingen er, så bruge xcopy uden /m, så vil

Prøv /D i stedet for /M (/D overskriver kun hvis fildatoen er nyere -
og det vil den jo være hvis der er ændringer i forhold til sidst)
--
Snuden

Fra : Leonard

Dato : 21-08-07 20:30

On Tue, 21 Aug 2007 21:10:10 +0200, Snuden wrote:

> Prøv /D i stedet for /M (/D overskriver kun hvis fildatoen er nyere -
> og det vil den jo være hvis der er ændringer i forhold til sidst)

Tak, den ser ud til at gøre tricket.

Fra : Klaus H

Dato : 21-08-07 21:18

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden. Det er jo nemt nok, men da det er til backup er det jo kun
> nødvendigt at tage alle de filer med, der er ændrede. Det er også nemt
Har du kikket på Stones Kopikontrol? http://www.stoneware.dk/

Klaus H