Router
Fra : rock

Dato : 19-08-07 08:30

Hej Min router stod af jeg har så købt en anden 3com
hurtig install og på nettet igen efter 10 min.så langt så godt
men nej ,det sædvanlige spørgsmål jeg kan ikke logge på mine andre pc
pga jeg har ikke adgang,server liste ikke til rådighed

internet ind i router,fra router til switch der deler ud til pc samt
printere
det har selvfølgelig virket men det var jo ikke den samme router
dhcp er slået til pc er ikke nummeret får numre fra router
der er kørt pc netværk på den ene maskine kan se alle maskiner
men ikke logge på dem

Hvad gør vi så lille du efter en dag og ikke flere hår på hovedet
spørger jeg nu HVOR F----- er problemet
Rock

Fra : Nicolai

Dato : 19-08-07 10:48

rock wrote:
> [...]
> dhcp er slået til pc er ikke nummeret får numre fra router
> der er kørt pc netværk på den ene maskine kan se alle maskiner

Jeg skal lige forstå problemet. Forsøger du at logge på de andre
maskiner fra en anden maskine?

> Hvad gør vi så lille du efter en dag og ikke flere hår på hovedet
> spørger jeg nu HVOR F----- er problemet
> Rock

Det eneste jeg umiddelbart kan se galt, hvis jeg har forstået dig ret,
er at maskinerne ikke har samme IP som de havde før. Det er iøvrigt ikke
optimalt at køre DHCP, hvis man har behov for fjernforbinde til andre
maskiner osv.

Fra : rock

Dato : 19-08-07 11:57

Hej det hele er lokalt netværk 3pc 2 printere
og nej de har ikke samme nr som før men det er også en anden router
men samme nr grp.192--------
jeg vil bare kunne overføre filer fra 1 til 2 eller 3
rock

Fra : Nicolai

Dato : 19-08-07 12:19

rock wrote:
> Hej det hele er lokalt netværk 3pc 2 printere
> og nej de har ikke samme nr som før men det er også en anden router
> men samme nr grp.192--------
> jeg vil bare kunne overføre filer fra 1 til 2 eller 3

Hvad bruger du til dette? FTP program?

Personligt, så mener jeg at Windows eget netværkssystem er for ringe og
uigennemskueligt. Jeg bruger altid Remote Desktop og ellers FTP/SCP
eller hvad der nu er relevant.

> rock

nicolai

Fra : rock

Dato : 19-08-07 15:35

Altid windows commander
dette prg.bruger jeg også til up/download fra nettet
denne del virker ,det er kun internt

Fra : Nicolai

Dato : 19-08-07 17:09

rock wrote:

> Altid windows commander
> dette prg.bruger jeg også til up/download fra nettet
> denne del virker ,det er kun internt
> Rock

Windows commander anvender vist bare Windows netværk. Mit liv er for
vigtigt til at bruge tid på Windows netværk, så der kan jeg ikke hjælpe
dig.

Jeg tror du måske ville kunne få bedre hjælp, idet det er en
Windows-ting, i en af windows system grupperne.

nicolai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-07 11:16

rock wrote:
> Altid windows commander
> dette prg.bruger jeg også til up/download fra nettet
> denne del virker ,det er kun internt

Bruger du ftp via Windows Commander eller?

Gider du læse lidt her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html - det gør det meget lettere
at læse dine indlæg, hvis du overholder de udstukne standarder

Jesper Poulsen