Skiftende banner
Fra : lars roug

Dato : 19-08-07 11:36

Jeg er i gang med at lave en side som skal have skiftende banner
på siden da der skal være sponsorere til siden.

Jeg har forholdsvis fundet ud af hvordan man laver en skiftende
banner, men jeg har ikke fundet ud af hvordan man fx laver det
sådan at det skiftende banners link åbner i et nyt vindue.

på min forside skal der flere steder på siden være forskellige
skiftende bannere i forskellige kategorier som intet har med
hinanden at gøre.

Er der en nemmere måde at lave skiftende bannere på en side ved
fx at henvise til mappe jeg har hvor de forskellige åbner ligger
fx. Eller skal man manuelt i koderne sidde og skrive hvert
banners fil og link osv.

Jeg er forholdsvis ret konservativ til websider, hvilket gør at
jeg gerne vil undgå at bruge flash en side for mig skal være så
enkel så mulig så alle browsere kan læse siden osv.

på forhånd tak

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-08-07 12:15

lars roug skrev:
> [...]
> fx at henvise til mappe jeg har hvor de forskellige åbner ligger
> fx. Eller skal man manuelt i koderne sidde og skrive hvert

???

> Jeg er forholdsvis ret konservativ til websider, hvilket gør at
> jeg gerne vil undgå at bruge flash en side for mig skal være så
> enkel så mulig så alle browsere kan læse siden osv.

Spørgsmålet er så om nogen /vil/ læse siden hvis
hovedindholdet er roterende bannere... Det er ikke
alene konservativt, der er reaktionært

Bortset fra det, hvis det skal være HTML skal du
indsætte et link til sponsorens hjemmeside - for jeg
går ud fra, at det er det du vil - skal linksene
i bannerne forsynes med target-attributten _blank.

På den måde kan du formå brugerne, hvis de er tossede
nok til at klikke på de links, til at åbne en hulens masse
nye websider, indtil deres browser går helt agurk og de
lukker den helt ned.

Helt ærlig var det ikke bedre at instruere brugerne om
højreklikke på disse links, så de selv kan bestemme
om de vil åbne siden i det eksisterende browservindue,
i en ny fane eller som et nyt browservindue?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-08-07 19:38

> Helt ærlig var det ikke bedre at instruere brugerne om
> højreklikke på disse links,

Eller klikke på linket med scrollhjulet (for at åbne i nyt faneblad).
Virker både i ie7, Firefox og Opera.