MS Windows
briani 27239
vedr aktivering i windows xp
Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-08-07 21:34

Hej

Min original xp har jeg aktiveret mange gange at jeg fremover skal ringe ind
hver gang jeg geninstallere xp.
Har hørt at man skal tager backup af et par filer og efter geninstallation
kopier man dem tilbage for at aktiverer xp uden at ringe til microsoft.
Eller hvordan det nu det var man skulle gøre. Jeg gjorde det vel en gang men
fik så vide i opstarten at man skulle aktiverer for at starter xp op, så jeg
fik vist ikke gjordt det ordentligt eller manglede et par filer.
Hjælp mig please. Jeg skal geninstallere xp igen og orker ikke ringe ind til
microsoft.

Mvh Poul

Fra : kep

Dato : 18-08-07 21:48

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg fik vist ikke gjordt det ordentligt eller manglede et par filer.
> Hjælp mig please. Jeg skal geninstallere xp igen og orker ikke ringe ind

hej
Jeg prøvede engang det her, men kunne ikke få det
til at virke.
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no68

Ja, synes også det er bøvlet, at skulle aktivere via telefon,
men jeg har efterhånden vænnet mig til det.

kep

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-07 21:51

Poul Johannsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har hørt at man skal tager backup af et par filer og efter
> geninstallation kopier man dem tilbage for at aktiverer xp
> uden at ringe til microsoft.

Genbrug aktivering ved geninstallering af XP:

3. Gå til C:\Windows\System32
4. Find filerne "wpa.dbl" og "wpa.bak" og
kopier dem (til diskette/CD/DVD)
5. Efter du har re-installeret XP på din
re-formatterede harddisk/partition, klikker du NEJ,
når du bliver spurgt om du vil fortsætte
aktiveringsprocessen.
6. Genstart pc'en i Fejlsikker Tilstand.
7. Dobbeltklik på "Denne Computer"
8. Dobbeltklik på C-drevet
9. Gå til C:\Windows\System32
10. Find filerne "wpa.dbl" og "wpa.bak" (hvis de
eksisterer) og omdøb dem til
"wpadbl.new" og "wpabak.new"
11. Kopier dine originale "wpa.dbl" og "wpa.bak"
filer fra din diskette/CD/DVD
ind i C:\Windows\System32 mappen
12. Genstart din PC helt normalt.

Husk: tricket virker kun ved re-installering på den eksakt samme
computer efter re-formatering af harddisken

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ai

Dato : 18-08-07 21:52

Min original xp har jeg aktiveret mange gange at jeg fremover skal ringe ind
hver gang jeg geninstallere xp.

hvorfor laver du ikke et image af en nyinstallation.
hvis du kvajer dig SÅ tit, er det da en god løsning,
så har du altid en frisk i baghånden
//ai