Deling af internet, med 1-Meg modem
Fra : Lasse Pedersen

Dato : 20-01-01 14:55

Jeg har to computere som jeg gerne vil ha' til at dele min ADSL forbindelse
via 1-MEG modem, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der har
erfaring med det???

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-01-01 19:18

"Lasse Pedersen" <lassep@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har to computere som jeg gerne vil ha' til at dele min ADSL
forbindelse
> via 1-MEG modem, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der har
> erfaring med det???

Én løsning er at installere linux på en gammel 486'er, og sætte den mellem
en hub og modemet. Måske kender du en der kan hjælpe dig med linux, hvis du
ikke har prøvet det før.
Prøv evt. at kigge på www.zelow.no/floppyfw - jeg mener der er noget
routerhalløj i den.

En anden løsning er Sygate og AnalogX m.fl. - men der skal den ene af
pc'erne være tændt, før den anden kan komme på.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : JK

Dato : 22-01-01 09:06

> [...]
forbindelse
> via 1-MEG modem, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der har

hmm, jeg ved godt at en anden her fra gruppen foreslog dig at få en ekstra
PC med Linux - men det behøver altså ikke gøres så forfærdelig besværligt !

Køb 2 Xtra netkort, 1 hub + 2 kabler, .... 1 kort til PC'en uden
internetadgang, og det andet i din internetPC, som nu har 2 netkort
indsat. - så forbinder du dine 2 PC'ere ved hjælp af hub'en og de 2 kabler
(du kan også benytte et krydset kabel, hvis vil spare hub'en - men så går
jeg ud fra, at du ikke påtænker, at sætte flere PC'ere på, foruden de 2 du
har).

Så downloader du f.eks. AnalogX's proxy-server program fra www.analogx.com,
programmet fylder kun 200-300 kilobyte, og er fantastisk nemt at sætte op! -
programmet skal køre på din internetPC - og på din anden PC'er (den uden
internetadgang) skal du bare indtaste internetPC'ens IP nummer under proxy i
internetindstillingerne + port 6552 (så vidt jeg husker !).

længere er den faktisk ikke - nu har du internet på 2 PC'ere.

/JK

Fra : Leon Jessen

Dato : 22-01-01 09:36

JK <dempsey@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94gpj3$1usl$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> jeg ud fra, at du ikke påtænker, at sætte flere PC'ere på, foruden de 2 du

hmm.... bare et spørgsmål, er der ikke noget med at win9x ikke understøtter
to netkort på samme PC?

se eventuelt her for hjælp med at forbinde PC´erne
http://home1.stofanet.dk/leon.i.jessen/delt_internet.htm
Leon I. Jessen
E-mail: Leon_Jessen@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Leon.I.Jessen

Fra : Lars Overgaard

Dato : 22-01-01 09:55

"Leon Jessen" <Leon_Jessen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhedsmeddelelse:94gpj3$1usl$1@news.cybercity.dk...
> >

> hmm.... bare et spørgsmål, er der ikke noget med at win9x ikke

Virker fint hos mig.

/Lars

Fra : JK

Dato : 22-01-01 14:47

> [...]
> JK <dempsey@email.dk> skrev i en
> hmm.... bare et spørgsmål, er der ikke noget med at win9x ikke

har en kammerat som bruger nøjagtig den opsætning jeg har beskrevet - han
anvender Win98 på sin internetPC (2 netkort) og Win95 på den anden.

/JK

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-01-01 17:20

"Lasse Pedersen" <lassep@city.dk> writes:

> Jeg har to computere som jeg gerne vil ha' til at dele min ADSL forbindelse
> via 1-MEG modem, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der har
> erfaring med det???

Ja, det har jeg da
Se mit (lidt mystiske :) setup på http://www.bunk.adsl.dk/net/

Og skynd dig så at læse lidt på:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

Du har med al sandsynlighed brug for 2 netkort i en maskine
og et stykke software til at lege NAT-router for dig.

--
Jacob
But I can't upgrade my kernel, I've got some mad uptime!