CSS
Fra : Sinkbæk

Dato : 09-07-01 10:11

Hej!

Kan man godt bare lave sit layout i CSS? Uden brug af gammeldags ting som
tabeller, celler, transparente gifs osv. Og så stole på at de fleste
browsere understøtter det! (IE, Netscape)

Mvh
Sinkbæk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-07-01 10:15

On Mon, 9 Jul 2001 11:11:22 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

>Kan man godt bare lave sit layout i CSS? Uden brug af gammeldags ting som
>tabeller, celler, transparente gifs osv. Og så stole på at de fleste
>browsere understøtter det! (IE, Netscape)

Man kan godt lave noget der virker i alle nyere browsere.
Med Netscape skal du nok ikke regne med at version 4.x vil kunne vise
det. Jeg ved ikke hvordan det står til med IE, fra hvilken version den
understøtter det ordenligt.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Sinkbæk

Dato : 09-07-01 10:48

Er der eksempler på store sider der kun benytter css til layout - og ikke de
tabeller?

-Sinkbæk

> [...]
> Med Netscape skal du nok ikke regne med at version 4.x vil kunne vise
> det. Jeg ved ikke hvordan det står til med IE, fra hvilken version den

Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
- Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 09-07-01 11:02

Jeg bruger udelukkende CSS på http://www.solitude.dk

Fra : Sinkbæk

Dato : 09-07-01 12:14

> Jeg bruger udelukkende CSS på http://www.solitude.dk

Hvilke browsere kan så ikke se siden?

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 09-07-01 14:37

Sinkbæk skrev i meddelelsen <9ic3lu$q1q$1@sunsite.dk>...

>Hvilke browsere kan så ikke se siden?

solitude.dk er testet i IE5.5, Opera5.11 og NS4.7. Det eneste problem er at
NS4.7 tilsyneladende ikke er så glad for style="float:right;" så forsiden er
lidt ødelagt fordi boksen med nyheden går ind over den normale tekst.

Bortset fra forsiden (som kan rettes ved at bruge position:absolute på
nyhedsboksen frem for float:right) så ser siderne ens ud i de tre browsere.

Det er ikke umuligt at lave et layout ved hjælp af CSS som også virker i
NS4.7

Andreas Haugstrup

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 09-07-01 18:59

Sinkbæk <ts@8888nvr.dk> wrote:
> Er der eksempler på store sider der kun benytter css til layout - og ikke de
> tabeller?

Prøv at kigge på
http://www.lotte-m.dk/test/marianna.shtml
http://www.html.dk