skal det være 5500 eller 6110
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 19:12

Hej...

jeg skal til at ha en ny mobil jeg har kogt alle dem jeg har set på ned til
2 stk. 5500 og 6110 navi

den skal være i lommen på arbejdet skrive sms, lave billeder til mms og
ellers bare være en telefon der er mobil....

hvad er jeres errfaringer med disse telefoner???

jeg kan sige at for 5500 skal jeg gi 480Kr. og for 6110navi skal jeg gi
1Kr. hvis i havde valget hvad valgte i så?!?!?

Anders

Fra : Peter

Dato : 17-08-07 20:56

Hej.

Et godt råd:
Vælg en S/E !!

Jeg har lige fået en sprit ny af de "vidunderlige" 5500 forærende for en
uges tid siden, og den er da absolut ikke et klap værd.......! (og er nu
"taget ud af drift" igen her....)
Der er ikke automatisk tastaturlås....
Der er ikke camera-lys/blitz.....
Der er ikke klap for kamera linsen.....
Den tømmer batteriet på max. et døgn (med bluetooth tændt)....
Den har vildt dårlig lyd.....
Menu-systemet er dårligt og ulogisk opbygget, set i forhold til S/E.....
De mystiske knapper på tastaturet er ikke til at ramme.....
Batteri-indikatoren fungere ikke ordenligt, den kan sige fuldt batteri, og
så alligevel slukke når du forsøger at fortage et opkald.

Og de "features" som den byder på, er ikke til at andvende.....
- eks. den "smarte" men 100% uforståelige SMS oplæser stemme.....

Og en sidste vildt irreterende ting:
Den passer nærmest ikke sammen med min Garmin C550 GPS, den kan kunlige
ringe op og modtage opkald, hvor min S/E er 100% kompatibel, og synkronisere
både SMS og opkaldslister mv., og du kan virkelig mange lækre ting med
kombinationen Garmin C550 og S/E.....

Min S/E som jeg sammenligner med er i øvrigt kun en K750i.......

Jeg tænkte at bruge den nye 5500 på arbejdet, men det er nu igen den gamle
(og meget solide) 5140i eller hvad den hedder..... (Den der gummi telefon)

Så er 6110 tilsvarende dårlig, så vælg den, hvis det SKAL være en nokia, da
du så i det mindste ikke har spildt så mange penge på formålet.....

--
Peter

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-08-07 07:54

Fri, 17 Aug 2007 21:55:55 +0200, skrev Peter, på 39 linier, i
<c3nxi.46$Un3.3@news.get2net.dk>, :

>Jeg har lige fået en sprit ny af de "vidunderlige" 5500 forærende for en
>uges tid siden, og den er da absolut ikke et klap værd.......! (og er nu
> [...]

Der kan fåes et program til dette.

>Der er ikke camera-lys/blitz.....
>Der er ikke klap for kamera linsen.....
Har jeg ikke det store brug for.

>Den tømmer batteriet på max. et døgn (med bluetooth tændt)....
Din Telefon må være defekt.
Min holder da flere dage uden problem.

>Den har vildt dårlig lyd.....
Ikke så ringe som du gør den til. 5140 er da meget ringere.

>Menu-systemet er dårligt og ulogisk opbygget, set i forhold til S/E.....
Det vender man sig til.

>De mystiske knapper på tastaturet er ikke til at ramme.....
Mine 10 tomler kan nu godt.

>Batteri-indikatoren fungere ikke ordenligt, den kan sige fuldt batteri, og
>så alligevel slukke når du forsøger at fortage et opkald.
Mon ikke den er defekt.

>Og de "features" som den byder på, er ikke til at andvende.....
>- eks. den "smarte" men 100% uforståelige SMS oplæser stemme.....
Andre features virker så bare ok.
Og flere af dem kan faktisk bruges.

> [...]
>både SMS og opkaldslister mv., og du kan virkelig mange lækre ting med

Det kunne jeg godt bruge
Men det kan Nokia bare ikke.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Peter

Dato : 18-08-07 08:46

> Der kan fåes et program til dette.

Hvor ?? Hvilket ??

> Din Telefon må være defekt.
> Min holder da flere dage uden problem.

Sikkert, den er dog som sagt sprit ny......

> Ikke så ringe som du gør den til. 5140 er da meget ringere.

Absolut ikke.....
Lyden i 5500 er lys skrigende og metallisk, samt lav, og skruer man op for
lyden så får man ondt i hovedet af det i stedet.......

> Det vender man sig til.

Ja, måske, jeg ved godt at jeg der lød som en 14 års skolepige, der råber op
om dårlige menu´er i alt andet end Nokia.....
*LOL*

> Mine 10 tomler kan nu godt.

Fair nok, jeg mener stadig at det er langt ringere end eks. mine 5140i og
K750i.......

> Mon ikke den er defekt.

Som sagt, jo måske, den er dog stadig sprit ny.......
- men der kan selvfølgelig være fejl i den.....

> Det kunne jeg godt bruge
> Men det kan Nokia bare ikke.

Men hvorfor mon ikke ??
(Passer Nokia i stedet sammen med tomtom ??)
Det er vildt smart at man får opkaldslister, og kontaktpersoner op på
skærmen på Garmin´en.....

--
Peter

Fra : Samsoe

Dato : 18-08-07 11:00

"Peter" <pd@tta.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Passer Nokia i stedet sammen med tomtom ??)
> Det er vildt smart at man får opkaldslister, og kontaktpersoner op på

Har kørt Nokia 6280, N80 og nu N95 med min tomtom 700, de kører perfekt
sammen med det du efterlyser.

Samsoe

Fra : Frank Horsøe

Dato : 18-08-07 08:54

Jeg er bare nysgerrig.... hvilket abb. følger der med tilbuddet på 6110 til
1 kr.??

MVH Frank

Fra : Max

Dato : 18-08-07 08:58

Hej Anders

> jeg kan sige at for 5500 skal jeg gi 480Kr. og for 6110navi skal jeg
> gi 1Kr. hvis i havde valget hvad valgte i så?!?!?

Personlig syntes jeg at tastaturet på 5500 er elendigt at bruge.

--
Mvh Max

Fra : John

Dato : 18-08-07 09:26

anders skrev:
> [...]
>
> jeg kan sige at for 5500 skal jeg gi 480Kr. og for 6110navi skal jeg gi
> 1Kr. hvis i havde valget hvad valgte i så?!?!?

Helt klart 6110.
Som andre nævner er tastaturet på 5500 elendig.
6110 er klart bedre.
Den eneste ulempe jeg kan se ved 6110 er at den vejer lidt mere end 5500.

Mvh

John

Fra : Anders

Dato : 18-08-07 11:07

"anders" skrev:

> [...]
> ellers bare være en telefon der er mobil....
>
> hvad er jeres errfaringer med disse telefoner???

Kender ikke 5500, men har haft en 6110 navigator i en uges tid nu.
Jeg kan godt lide min nye telefon, trods det at den har nogle minusser:

Den har ikke automastisk tastaturlås (Som en anden skrive, kan man få et
program til det, men jeg kan bare ikke finde det)

Jeg har været udsat for at den genstartede et par gange. (Det skete aldrig
med min gode gamle 6230. Men det er i øvrigt heller ikke sket siden jeg
opdatere softwaren)

Min gamle telefon viste i kalenderen hvor mange år en person blev på sin
næste fødstelsdag. Det gør Navi'en ikke Det er et MEGET lille "problem",
men trods alt en feature jeg savner)

Navigatoren finder ikke altid den mest hensigsmæssige vej. Især ikke inde i
Kbh midtby. (Da jeg betragter GPS'en som et stykke legetøj og som en
hjælpende hånd, når jeg ikke har nogen anelse om hvor jeg skal køre hen, er
det ikke noget der genere mig.)
Og så vil jeg lige tilføje at man IKKE skal købe telefonen hvis man har
meget brug for navigationen. Den er noget mere besværlig at indtaste
adresser i, end en rigtig GPS.

Gennerelt er jeg rigtig glad for min nye telefon, der ud over disse små
"problemer" lever fuldt ud op til mine forventninger.

Mvh
Anders

Fra : Joel

Dato : 18-08-07 11:29

"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> jeg kan sige at for 5500 skal jeg gi 480Kr. og for 6110navi skal jeg gi
> 1Kr. hvis i havde valget hvad valgte i så?!?!?

Hej Anders.

Jeg har haft begge telefoner, og hvis du ikke skal bruge "sportsmodulet" i
5500 til noget, vil jeg klart foretrække 6110 Navi.
Det er en fed telefon. Hvis du vil se en test af den, så klik på
nedenstående link. DEn får topkarakter.
http://www.mobilsiden.dk/?aId=4432