I demokratiets ånd
Fra : dktekno

Dato : 18-08-07 23:08

Benito Mussolini var faderen til Fascismen. Fascismen blev beskrevet på en
sådan måde, at det kun kunne tolkes til, at én mand skal have al magt. Dvs.
diktatur.

Ordet "fascisme" er afladt af det italienske ord "fascio", der betyder
"union" eller "sammenslutning". Mussolini sagde da også senere, at han
hellere ville have brugt ordet korporatisme om hans ideologi og synspunkter.

Korporatisme har ikke nødvendigvis at gøre med at én person bestemmer alt i
staten. Korporatisme betyder at landet styres af fagforeningerne,
industriforeningerne osv. Med andre ord betyder det, at hvis Danmark bliver
en korporatistisk stat, så vil staten ikke bestå af folketingsmedlemmer som
vi kender det idag, men bestå af alle de mange fagforeninger vi har, samt
Dansk Industri, Kræftens Bekæmpelse, Patientforeningen og alle mulige andre
størrer foreninger.

Det skal erstatte det repræsentative demokrati. Begrundelsen er, at det
repræsentative demokrati kun giver splittelse, fordi de forskellige
politiske partier skal pleje forskellige vælgeres interesser. Hvis ikke
f.eks. Socialdemokraterne plejer de lavestlønnedes interesser, så bliver det
opdaget, og de mister stemmer ved næste valg.

I en korporatistisk stat er der ikke denne bekymring for et snarligt valg.
Istedet sætter foreningerne, også kaldet korporationerne, sig ned og
diskutere sagerne internt, og kommer til intern enighed.
Sundheds-foreningerne vil naturligvis forsøge at tale for patienternes
rettigheder og velfærd, mens Dansk Industri vil pleje industrien's
interesser. Men de kan indgå kompromiser, uden at de har at frygte for at
folket vil vende dem ryggen, og dermed at de mister magt i samfundet.

I et demokrati vil Dansk Industri f.eks. blive nedstemt, og det betyder at
de ikke har så meget at sige i samfundet, pga. flertalstyranni. I den
korporatistiske stat har alle noget at skulle have sagt, uanset hvilke
interesser de plejer, fordi alt i samfundet har en plads - vi kan jo ikke
leve uden industrien. Så det er meget muligt vi er uenige med Dansk Industri
i deres politik på skatteområdet, men at gøre sådan, at de får mindre at
skulle have sagt end andre foreninger, betyder, at f.eks. Kræftens
Bekæmpelse ikke længere vil nøjes med at pleje kræftpatienternes interesser,
de vil forsøge at udnytte deres magt til at føre politik der slet ikke har
med kræft at gøre, og dermed tryne alle andre foreninger eller
korporationer.

Kræftens Bekæmpelse skal tage sig af kræft OG INTET ANDET. Dansk Industri
skal tage sig af industrien og alt hvad der vedrører industrien OG INTET
ANDET.

Men idag er det sådan, at hvis et parti fører Kræftens Bekæmpelses' sag, så
fører de også samtidig politik på alle mulige andre områder der intet har
med kræft eller behandling at gøre. F.eks. for eller imod abort eller for
eller imod værnepligt.

Det er jo ikke deres job. Men i et demokrati bliver det netop også til nogle
af deres mærkesager. Derfor er løsningen at afskaffe demokratiet, og
indsætte korporationer til at varetage alle interesserne, uden at nogen af
dem skal frygte, at de efter et valg får mindre indflydelse.

Tænk hvis Kræftens Bekæmpelse havde et parti i Danmark. Det ville betyde, at
hvis de indgår et kompromis med Dansk Industri, der gør, at DI må strække
sig lidt, men det må Kræftens Bekæmpelse også, og de må opgive nogle af
deres mærkesager, så mister Kræftens Bekæmpelse's politiske parti stemmer.
Det betyder, at de har MINDRE at skulle have sagt i næste valg, og det er jo
ikke godt for kræftpatienterne.

Derfor er det bedre at korporationerne der skal styre staten, ikke skal
bekymre sig om borgertilslutninger for at få indflydelse. Alle har lige
meget at skulle have sagt, uanset hvilket interesseområde man opfylder. Og
det er jo faktisk helt i demokratiets ÅND. Men ikke metode.

Det betyder også, at borgerne får mere indflydelse på samfundet, for
korporationerne består jo af almindelige borgere, der har sluttet sig sammen
i en forening. Det betyder faktisk, at selvom demokratiet er afskaffet, så
har den enkelte almindelige borger faktisk mere at skulle have sagt i den
korporatistiske stat, end i den demokratiske stat.

Den korporatistiske stat følger derfor demokratiet's ånd. Men demokratiet i
sig selv følger ikke dets egen ånd. Kun dets metoder.

Og det er da også lige meget, om vi stemmer til folketingsvalg eller ej,
bare vi får politisk indflydelse alligevel. Så er de tekniske detaljer jo
ligegyldige, sålænge demokratiets ÅND lever videre. Det kan den jo godt,
selvom det ikke er de demokratiske METODER.

Ånden frem for metoderne!

Fra : Jefferson-Friedrich ~

Dato : 19-08-07 03:02

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> Det skal erstatte det repræsentative demokrati. Begrundelsen er, at det
> repræsentative demokrati kun giver splittelse, fordi de forskellige
> politiske partier skal pleje forskellige vælgeres interesser.

Nej, demokrati fungerer ikke særligt godt. Men som Churchill sagde:
"Democracy is the worst form of government, except for all those other forms
that have been tried from time to time."

Har du nogen eksempler på, at en lille elite har styret et land uden at de
har misbrugt deres magt?

--
Top 2 over dødsårsager i det 20. århundrede:
1. Sygdom

Fra : Martin Johansen

Dato : 19-08-07 08:40

Jefferson-Friedrich Volker Benjamin Graf von Pfeil und Klein-Ellguth <jeff@kongehuset.dk>:
> [...]

>"Democracy is the worst form of government, except for all those other forms
>that have been tried from time to time."

DKTeknos metode er jo netop ikke afprøvet

>Har du nogen eksempler p?, at en lille elite har styret et land uden at de
>har misbrugt deres magt?

Der er idag mere magtmisbrug end under nogen tidligere monarkier
-- ie indgriben i folks liv udi en ekstrem grad, ekstreme skatter
osv.

Og nu med overvågning bliver regelsamfundet sat i potens. Jeg
prøvede at bruge min nøgle i en forkert opgang i
betonkomplekset, da jeg gik forkert, og senere blev der sendt et
brev, hvor der stod, at "MAN IKKE MÅ FORSØGE AT TVINGE SIG ADGANG
TIL ANDRE BLOKKE."

--
* http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Den har hidtil sparet mig for at få 3 spam-mails.
Betalende brugere får ikke den besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-08-07 16:12

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "union" eller "sammenslutning". Mussolini sagde da også senere, at han
> hellere ville have brugt ordet korporatisme om hans ideologi og

Nej, af det latinske fasces, som betyder neg. Negene (stavknipperne) var
symboler for de romerske betjente (liktorer), som beskyttede embedsmændene.
Senere benyttede fascisterne det samme symbol, deraf navnet.

Jan