Hvilken Mondeo skal jeg vælge (nyere med m~
Fra : Kim Eichen

Dato : 18-08-07 12:29

Hej gruppe

Jeg overvejer kraftig at udskifte den gamle Mondeo fra 1997 med en nyere
model.

Spørgsmålet er så hvad der er det bedste valg, en, der er fra 2005 og har
kørt 105.000 eller en fra 2003, der kun har kørt 32.000.
Hvor meget mener I at jeg bør betale for hver af dem?

Mvh Kim

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 18-08-07 15:02

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er så hvad der er det bedste valg, en, der er fra 2005 og har
> kørt 105.000 eller en fra 2003, der kun har kørt 32.000.
> Hvor meget mener I at jeg bør betale for hver af dem?

Der er jo mange faktorer, der spiller ind.

Generelt er jeg til en nyere bil, der har kørt mange kilometer frem for det
modsatte.

Jeg vil i hvert fald ikke betale mere for en bil, der er ældre, men har kørt
mere.

I dit tilfælde med den gamle bil, har en bil, der på fire år har kørt 32.000
km. Det er under 10.000 om året og ca. 666 km om måneden - ikke ret meget.
Den må har fået nogle korte ture, hvilket normalt ikke er godt.

Desuden sker der hele tiden udvikling. En Mondeo fra 2005 har formodentlig
nyere teknik end en fra 2003.

Omvendt, hvis ikke den med de 105.000 km har fået nok vedligeholdelse, ville
jeg nok ikke vælge den.

Vh, Lars.

Fra : Kåre

Dato : 18-08-07 23:32

> [...]
> 32.000 km. Det er under 10.000 om året og ca. 666 km om måneden - ikke ret
> meget. Den må har fået nogle korte ture, hvilket normalt ikke er godt.

Det ved du jo ikke noget om.
Mine forældre købte sprit ny bil for 10 år siden. Den har kørt ca. 80.000
km.
Og det skyldes alene den grund at de har cyklet til arbejde, og kun brugt
bilen når de skulle i sommerhuset, eller andre længere ture. Bilen står
stadig som næsten ny...

Når man køber brugt bil ved man aldrig hvordan den er blevet kørt, med
mindre man kender den tidligere ejer, så det er altid et sats.

mvh
Kåre

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-07 15:29

Kim Eichen skrev:
> [...]
> har kørt 105.000 eller en fra 2003, der kun har kørt 32.000.
> Hvor meget mener I at jeg bør betale for hver af dem?

Hvis der er fuld service og den ellers ser velholdt ud ville jeg ta den
nyeste..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 15:52

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis der er fuld service og den ellers ser velholdt ud ville jeg ta den
> nyeste..

Undrer mig at Tom ikke har svaret. Dels kører han jo Mondeo,
og dels har han følgende holdning: Hellere en ny/nyere bil med
mange km end en gammel bil med få km. Dét støtter jeg ham i...

Fra : Benny

Dato : 19-08-07 16:08

> [...]
> kørt 105.000 eller en fra 2003, der kun har kørt 32.000.
> Hvor meget mener I at jeg bør betale for hver af dem?

ÆV. En Mondeo. Pas på. Havde en Toyota og skulle så have 2 hjælpekøretøjer
med. Købte en deo uden at spørge min mikker til råds. Hans eneste kommentar
var: "Det er ikke sikker at du bliver glad for den men jeg bliver". Det
passer. Der er altid noget i stykker.

Benny

Fra : Søren Kristensen

Dato : 19-08-07 19:19

> [...]
> eneste kommentar var: "Det er ikke sikker at du bliver glad for den men
> jeg bliver". Det passer. Der er altid noget i stykker.

Sådan kan det jo være med alle biler. Jeg har en Mondeo fra 97 som nu har
rundet 411000 km, og den har ikke kostet ret meget at køre i.

Søren

Fra : Benny

Dato : 19-08-07 22:24

> Sådan kan det jo være med alle biler. Jeg har en Mondeo fra 97 som nu har
> rundet 411000 km, og den har ikke kostet ret meget at køre i.
>
> Søren

Ja. Min er en 1996 er 1.8 stcar. Den har 305 kkm på klokken. Den har kørt
ca. 10.000 siden maj sidste år og har kostet snart 25.000 at holde kørende
det halvanden år. Bare i rep.

Da jeg fik den var der lige sat ny undervogn i bagenden. Den havde kørt en
del med hestetrailer og det kunne den ikke holde til.

Der er en lang liste over stumper der er blevet skiftet. En af de
underligere ting var da jeg (sidste vinter) i et sving, ved min søns
dagplejer, ramte fortovskanten med 10 kmt. En ny bærekugle i højre side
opgav det hele. Ligeså er venstre forhjulsleje skiftet 2 gange. osv osv osv.

Benny

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 20-08-07 16:01

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dagplejer, ramte fortovskanten med 10 kmt. En ny bærekugle i højre side
> opgav det hele. Ligeså er venstre forhjulsleje skiftet 2 gange. osv osv

Nu kan man jo nok ikke kalde en fortovskant for vedligeholdelse...

/Carsten