Hvad gør jeg for at blokere EN internet ad~
Fra : Rex

Dato : 09-07-01 08:56

Jeg har et problem, mine børn sidder på en bestemt site jeg IKKE synes er
egnet for dem. Jeg har Norton Internet Security installeret. Kan det bruges
til at blokere en side?

Fra : cr

Dato : 09-07-01 10:48

Snak med dine børn om det, teknik er ikke særlig velegnet til opdragelse.
Det er vist nok ikke rigtig tilladt, med elektriske halsbånd til hunde, men
det kunne du vel overveje.

Fra : Morten B

Dato : 09-07-01 11:21

> [...]
> Jeg har et problem, mine børn sidder på en bestemt site jeg IKKE synes er
> egnet for dem. Jeg har Norton Internet Security installeret. Kan det

Hvis du bruger windows 95/98/ME gør du som følger:

I dit windows directory (sikkert c:\windows) laver du en fil der hedder
hosts (hvis den ikke allerede findes). I den skriver du:

127.0.0.1 www.den-forbudte-adresse.dk

Hvis der er flere adresser de ikke må se fortsætter du på samme måde med
127.0.0.1 og så adressen.

Hvis du bruger en anden version af windows må du skrive igen for så skal det
gøres på en anden måde

/Morten

Fra : Rex

Dato : 09-07-01 17:07

Jeg bruger windows 2000...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-07-01 17:14

> Jeg bruger windows 2000...

Så ligger den i C:\winnt\system32\drivers\etc\

/Dennis