Køb af BMW E39
Fra : Fromme

Dato : 18-08-07 11:00

Hej

Kigger efter en 528i årgang 97 eller 98.
Kan det evt. betale sig at kigge i tyskland ?

/René

Fra : Bruno

Dato : 18-08-07 11:35

Fromme wrote:
> Hej
>
> Kigger efter en 528i årgang 97 eller 98.
> Kan det evt. betale sig at kigge i tyskland ?

Bestemt - hvis du ser dig godt for. Som et minimum burde du kunne sikre
dig noget mere eksraudstyr for de samme penge.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-07 19:27

"Fromme" <NoName@NoName.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Kigger efter en 528i årgang 97 eller 98.
> Kan det evt. betale sig at kigge i tyskland ?

Der er folk her i gruppen der har importeret slige.. mon ikke de snart er
ved at vågne fra deres sommerhi

Ellers kunne du tage et kig her:

www.tkrath.dk

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 18-08-07 20:23

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Der er folk her i gruppen der har importeret slige.. mon ikke de snart er
> ved at vågne fra deres sommerhi

Jep, er lige kommet hjem fra ferien. Den nævnte bil er oplagt
at hente dernede, idet markedet er meget stort. Fantastisk bil
hvad vil du vide?
(tidligere ejer af en importeret 2003 BMW 530d touring steptronic)

Fra : Klaus G.

Dato : 18-08-07 20:36

> [...]
> hvad vil du vide?
> (tidligere ejer af en importeret 2003 BMW 530d touring steptronic)
Jeg kunne godt tænke mig at vide om deres aut gear er noget der holder :)

Hvad er forskellen på "steptronic" og alm "aut gear"?

Er der meget forskel på en 523i, 525i og 528i udover motoren?

Og så synes jeg efterhånden man høre om en hel del der forgæves er kørt helt
til tyskland et sted efter en bil, og så er den blevet solgt for næsen af
dem...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 18-08-07 21:03

> Hvad er forskellen på "steptronic" og alm "aut gear"?

En steptronic kan også køres som manuelt med sekventiel gearskifte.
Altså du kan vælge aut. gear eller "manuelt", hvor du skifter gear ved
at tippe gearstangen (op eller ned - som i en baneracer)

> Er der meget forskel på en 523i, 525i og 528i udover motoren?

Forskel?

> Og så synes jeg efterhånden man høre om en hel del der forgæves er kørt
> helt til tyskland et sted efter en bil, og så er den blevet solgt for
> næsen af dem...

Ja, de er sjældent i den stand, folk forventer. Og det er de ikke, fordi
man i et land uden bilafgifter har et ganske andet forhold til biler (vedr.
buler og ridser). Det er klart, at når bilen koster 1/3 ift. DK, så bliver
man lidt mere skødesløs - nogle gør

Vi har jo hentet en del, og vi har altid en håndfuld biler, vi skal se.
Een pr. kørsel er ikke nok - gør man jo heller ikke, når man handler
i DK

Fra : Klaus G.

Dato : 18-08-07 21:59

> En steptronic kan også køres som manuelt med sekventiel gearskifte.
> Altså du kan vælge aut. gear eller "manuelt", hvor du skifter gear ved
> at tippe gearstangen (op eller ned - som i en baneracer)
Okay, skifter det godt, eller er det klart at fortrække en
pløretubine/tomatgear eller hvad det ellers bliver kaldt?:)

> Forskel?
Gearkasse, undervogn, kobling, vægt osv.. Jeg snakker om dem fra 96/97'

> [...]
> (vedr.
> buler og ridser). Det er klart, at når bilen koster 1/3 ift. DK, så bliver
Ja, det kunne jeg nemt forstille mig.

> Vi har jo hentet en del, og vi har altid en håndfuld biler, vi skal se.
> Een pr. kørsel er ikke nok - gør man jo heller ikke, når man handler
> i DK
Ja ok, dem jeg så har hørt om/snakket med, de havde arranget et køb, men da
bilen skulle hentes, så var bilen enten solgt for næsen af dem, eller også
havde forhandleren ikke åbent som aftalt :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 07:53

> Okay, skifter det godt, eller er det klart at fortrække en
> pløretubine/tomatgear eller hvad det ellers bliver kaldt?:)

Jamen steptronic er jo aut., hvor du blot desuden har mulighede
for manuel betjening. Jeg brugte sjældent den manuelle del, fordi
his det skullle gå strækt, valgte jeg aut. sportmode.
(hæver omdrejningstalletinden der skiftes = hurtigere acc.)

> Gearkasse, undervogn, kobling, vægt osv.. Jeg snakker om dem fra 96/97'

Søg og du skal finde...

> Ja ok, dem jeg så har hørt om/snakket med, de havde arranget et køb, men
> da bilen skulle hentes, så var bilen enten solgt for næsen af dem, eller
> også havde forhandleren ikke åbent som aftalt :/

OK - har vi så ik' været udsat for endnu. Tværtimod er der dem,
som har pillet bilen af nettet, fordi vi ville komme forbi...

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-07 08:41

> [...]
> his det skullle gå strækt, valgte jeg aut. sportmode.
> (hæver omdrejningstalletinden der skiftes = hurtigere acc.)
Jeg troede ikke steptronic havde pløretubine, men at det var en alm.
gearkasse, blot med "robotarme" som brugte koblingen og skiftede gear.

> Søg og du skal finde...
Jeg prøver, jeg prøver :)

> OK - har vi så ik' været udsat for endnu. Tværtimod er der dem,
> som har pillet bilen af nettet, fordi vi ville komme forbi...
Okay, men på den anden side, man høre somregl også kun når sådan noget
import går galt...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 09:05

> Jeg troede ikke steptronic havde pløretubine, men at det var en alm.
> gearkasse, blot med "robotarme" som brugte koblingen og skiftede gear.

Du tænker på Lupo 3L/Smart modellen? - sån er det ikke :)

Steptronic er en automatisk gearkasse, men hvor du har muligheder
for selv at skifte ved at placere gearvælgeren i en kulisse til venstre,
hvori du gearer op og ned manuelt - indenfor visse rammer. Går du
undenfor "rammerne", overtager automatikken således, at du ikke
ødelægger noget.

Min nuværende bil har også denne funktionalitet, men på dén vogn
bruger jeg det manuelle element noget mere af 2 årsager. Dels er der
ikke noget decideret valg af sportmode - det styrer man med speederen,
hvilket kan være svært lige at overkomme i kampens hede. Og dels
sidder knapperne på rattet, hvilket er genialt - så er skiftet lige ved
hånden og man behøver ikke flytte hænderne !

www.autopower.se/
http://bmw5er.dk/
www.bmw-club.dk/
http://bmwtips.com
www.bmwinfo.com/

> Okay, men på den anden side, man høre somregl også kun når sådan noget
> import går galt...

He he synes du?
Så har du ikke læst godt nok på http://bilimport.tkrath.dk/ hvor
der er amnge succeshistorier på bl.a. forum-siden

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-07 09:22

> Du tænker på Lupo 3L/Smart modellen? - sån er det ikke :)
Ikke lige, nærmere noget yaris måske :)

> [...]
> hvori du gearer op og ned manuelt - indenfor visse rammer. Går du
> undenfor "rammerne", overtager automatikken således, at du ikke
Smart smart, godt med idiotsikret mekanik :)

> [...]
> sidder knapperne på rattet, hvilket er genialt - så er skiftet lige ved
> hånden og man behøver ikke flytte hænderne !
Ja, det er jo ren luksus :)

> www.autopower.se/
> http://bmw5er.dk/
> www.bmw-club.dk/
> http://bmwtips.com
> www.bmwinfo.com/
Dem vil jeg da lige tjekke ud, tak.

> He he synes du?
> Så har du ikke læst godt nok på http://bilimport.tkrath.dk/ hvor
> der er amnge succeshistorier på bl.a. forum-siden
Jeps, der har jeg læst :) Dejlig info.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Frederik C

Dato : 19-08-07 16:14

> [...]
>
> Og så synes jeg efterhånden man høre om en hel del der forgæves er kørt
> helt til tyskland et sted efter en bil, og så er den blevet solgt for

525i kom først i forbindelse med et facelift i 2000, hvor 523i og 528i
udgik.

Mvh.

Frederik

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-07 17:53

> 525i kom først i forbindelse med et facelift i 2000, hvor 523i og 528i
> udgik.

Yes, det fandt jeg selv ud af også. Men jeg skrev også forkert, der skulle
have stået 520i, 523i og 528i :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery