Peugeot Cee'd.. hvafforn??
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-07 23:25

Hey

Ja så oprandt tiden hvor der ville være under en måned til levering af
vores nye 207'er... men ak nej..: "Der går mindst et halvt år endnu!"
var svaret efter telefonisk kontakt til sælger.. ... okay den skulle
Martin lige sluge.. og da den var slugt var købet annulleret hurtigere
end sælgeren kunne nå, at beklage omstændighederne.

Så nu blev det altså en Cee'd som vi tidligere havde kigget på med
positivt øjne. Så håber jeg/vi bare, at den lever op til hvad de lover
mht forbrug..

Se mere her:

http://martinlj.blogspot.com/2007/08/kia-ceed-16-crdi.html

Ventetid, ventetid.. ARGH!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-08-07 05:57

Martin Johansen [6000] forklarede den 18-08-2007:
> [...]
>
> Så nu blev det altså en Cee'd som vi tidligere havde kigget på med
> positivt øjne. Så håber jeg/vi bare, at den lever op til hvad de lover

Det tror jeg på alle måder er et klogere valg.
Tillykke med den.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:30

>Det tror jeg på alle måder er et klogere valg.

Der lurer da ikke et potentielt elektrisk problem som man kunne frygte
ved den anden.. så det har du nok ret i :)

>Tillykke med den.

Tak for det :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-08-07 06:28

On Sat, 18 Aug 2007 00:25:17 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>Martin lige sluge.. og da den var slugt var købet annulleret hurtigere
>end sælgeren kunne nå, at beklage omstændighederne.

PiS Af-koncernen må godt nok miste en del kunder på den konto.

Til lykke med C'eeden, men måske skulle du have ventet på C'eed Sporty
Wagon i stedet...Jeg erindrer at du skulle bruge mere plads i bilen.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:32

>PiS Af-koncernen må godt nok miste en del kunder på den konto.

De mistede ihvertfald os :)

Forklaringen var, at de var begyndt, at producere en anden
udstyrsmodel og vores med "specialudstyr" var derfor røget langt om
bag i køen...

>Til lykke med C'eeden, men måske skulle du have ventet på C'eed Sporty
>Wagon i stedet...Jeg erindrer at du skulle bruge mere plads i bilen.

Plads kan man altid bruge, men vi er ikke interesseret i Sporty
Wagon'en. Så meget plads mangler vi heller ikke :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-08-07 07:41

Martin Johansen [6000] skrev:
> og da den var slugt var købet annulleret hurtigere
> end sælgeren kunne nå, at beklage omstændighederne.

Meget forståeligt

> Se mere her:
>
> http://martinlj.blogspot.com/

Fine billeder fra Givskud iøvrigt...
Turde du godt køre forbi Bison okserne ??
For et par år siden gik en af dem til angreb på mig + family
(Den gjorde ihvertfald et voldsomt udfald)
Heldigvis holdt der ikke nogen foran, så jeg kunne jokke pedalen ned så
den lige strøg bagom kareten ... PUHA.

Det sidder stadig lidt i mig hver gang vi kører forbi dem

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:33

>Fine billeder fra Givskud iøvrigt...

Tak for det :)

>Turde du godt køre forbi Bison okserne ??

Ork ja.. det var jo en SAAB vi kørte i.. hehe

>For et par år siden gik en af dem til angreb på mig + family
>(Den gjorde ihvertfald et voldsomt udfald)
>Heldigvis holdt der ikke nogen foran, så jeg kunne jokke pedalen ned så
>den lige strøg bagom kareten ... PUHA.

Føj for satan da.. ja så var jeg også den der var skredet..

Da vi var der lå de bare stille og rolig..

>Det sidder stadig lidt i mig hver gang vi kører forbi dem

Det forstår jeg sq godt..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-08-07 08:41

> Så nu blev det altså en Cee'd som vi tidligere havde kigget på med
> positivt øjne. Så håber jeg/vi bare, at den lever op til hvad de lover
> mht forbrug..

My choise too, helt sikkert et bedre køb en Pegøjen. Mht. forbrug skriver de
forskl. på
http://kiaklub.dk/viewforum.php?f=18&sid=15c3358596a9427353ce1de9ab4fbfab at
hvis man køre pænt, dvs <140-, bruger den pænt lidt :).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:36

>My choise too, helt sikkert et bedre køb en Pegøjen.

Indrømmet - det var mit hjerte der faldt for 207'eren.. men fornuften
siger Cee'd.

> Mht. forbrug skriver de
>forskl. på
>http://kiaklub.dk/viewforum.php?f=18&sid=15c3358596a9427353ce1de9ab4fbfab at
>hvis man køre pænt, dvs <140-, bruger den pænt lidt :).

Ja jeg har godt læst det. Det ser umiddelbart helt fint ud.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 18-08-07 20:24

Martin Johansen [6000] wrote:

> Indrømmet - det var mit hjerte der faldt for 207'eren.. men fornuften
> siger Cee'd.

Altså et fornuftspræget valg... er Martin ved at blive voksen ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 21:44

>Altså et fornuftspræget valg... er Martin ved at blive voksen ?

Nej :) Har jo stadig SAAB'en...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-08-07 08:45

Hvad står der i garantien at der dækkes i de 7 år? Sliddele er vel undtaget
og hvad er sliddele ifølge den?

Mvh Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:35

>Hvad står der i garantien at der dækkes i de 7 år? Sliddele er vel undtaget
>og hvad er sliddele ifølge den?

Sliddele undtaget.

Jeg ved ikke lige hvad de mener med sliddele, men de er vel altid
undtaget. Går koblingen efter 2 år regner jeg bestemt med, at den er
med under garanti, men går den efter 6 år...?? hva så?? Er det så
normal slid??

Tiden vil vise og tro mig - jeg skal nok få forsøgt hvad forsøges kan

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 18-08-07 09:52

> [...]
> undtaget. Går koblingen efter 2 år regner jeg bestemt med, at den er
> med under garanti, men går den efter 6 år...?? hva så?? Er det så

Efter 6år så er den tricky, men hedder garantien 7år eller 150kkm? De 150kkm
er nok også lige op over efter 6år, mon ik'?

> Tiden vil vise og tro mig - jeg skal nok få forsøgt hvad forsøges kan

Med næb og klør :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 09:57

>Efter 6år så er den tricky

Ja det er nemlig det den er.. samme med fx. støddæmpere og andet.

Men nuvel det er heller ikke meningen garantien skal servicere bilen..
Den skal bare tage det den skal.

>, men hedder garantien 7år eller 150kkm? De 150kkm
>er nok også lige op over efter 6år, mon ik'?

Det er lige knap 21.5kkm om året.. vi kører deromkring måske lidt mere
så jo det er op over eller meget tæt på.

>Med næb og klør :)

Jeg er ikke kun medlem af FDM pga. Motor

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-08-07 11:56

On 18 Aug., 10:31, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>
> Plads kan man altid bruge, men vi er ikke interesseret i Sporty
> Wagon'en. Så meget plads mangler vi heller ikke :)

Ceed er vel også en klasse over 207 i størrelse i forvejen, som
307/308.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 14:25

>Ceed er vel også en klasse over 207 i størrelse i forvejen, som
>307/308.

Jo det er den nemlig. Jeg har lange stylter og når sædet er hvor jeg
sidder godt foran så kan jeg selv stadig sidde fint på bagsædet..
konen er noget lavere end jeg og i 207'eren kunne jeg knapt sidde i
bag alligevel...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-08-07 20:53

Martin Johansen [6000] sendte dette med sin computer:

> [...]
> sidder godt foran så kan jeg selv stadig sidde fint på bagsædet..
> konen er noget lavere end jeg og i 207'eren kunne jeg knapt sidde i

Endnu en skøn ting ved at købe bil fra de varme lande.
Min Liana er også bare genial, men grim som arvesynden.
Men så bliver den sikkert heller ikke stjålet, så det er fint med mig.
Kai