MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Adgang til Dokumenter på ekstern harddisk
Fra : Anne

Dato : 18-08-07 10:47

Min bærbare computer stoppede med at virke den anden dag. En ven mente, at
det nok var bundkortet eller grafikkortet, fordi skærmen bare var sort, og
det virkede ikke at slutte en ekstern monitor til.
Jeg har nogle meget vigtige ting på harddisken. Derfor er det vigtigt for
mig at kunne få fat i de ting igen, så jeg har fået pillet harddisken ud af
mine døde bærbar. Den har jeg så tilsluttet en andens bærbar v.h.a. sådan et
adapterkabel til USB-port. Det har han selv haft succes med ved hans egne
harddiske.

Nu er problemet så, at jeg ikke via den anden computer kan få adgang til
selve mappen Dokumenter på min gamle harddisk. Den skriver adgang nægtet.
Der er WinXP Pro DK på begge computere, og der kan sagtens opnås adgang til
andre mapper og filer på min harddisk.

Er der nogen, der kan fortælle, hvad jeg skal gøre for at få adgang til
mappen Dokumenter på min gamle harddisk?

På forhånd tak!
--
Anne

Fra : kep

Dato : 18-08-07 10:53

"Anne" <virker.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der kan fortælle, hvad jeg skal gøre for at få adgang til
> mappen Dokumenter på min gamle harddisk?

Hej
Måske den her :
http://support.microsoft.com/kb/308421/da

kep

Fra : Anne

Dato : 19-08-07 14:04

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "Anne" <virker.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det virkede. Tusinde tak for hjælpen!

Anne

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 18-08-07 16:23

> [...]
>
> Er der nogen, der kan fortælle, hvad jeg skal gøre for at få adgang til
> mappen Dokumenter på min gamle harddisk?

Jeg gjorde det engang ved at oprette en bruger med samme navn +
administratorrettighed på computeren og så logge på som denne bruger.

Fra : Anne

Dato : 19-08-07 14:05

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Anne" <virker.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg gjorde det engang ved at oprette en bruger med samme navn +
> administratorrettighed på computeren og så logge på som denne bruger.

Tak for svaret. Jeg fik det til at virke med keps metode, så jeg nåede ikke
at prøve din.

Anne