MS Windows
briani 27239
Nemmeste måde at gemme skærmbilleder på
Fra : Peter Henriksen

Dato : 17-08-07 14:56

Jeg tager et billed med prt scrn og vil nu gerne gemme det på disken.
Jeg plejer at bruge Photoshop eller Paint, men det er lige i overkanten at
åbne programmer for at gemme et billede.

Hvordan mon man kan gøre det lettere?

Fra : Per

Dato : 17-08-07 15:08

Peter Henriksen wrote:
> [...]
> Jeg plejer at bruge Photoshop eller Paint, men det er lige i
> overkanten at åbne programmer for at gemme et billede.

Der findes egentlige screendump programmer.

Jeg bruger selv dette gratis program:
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

Det gemmer skærmdumpet i jpg. eller andet format alt efter temperament.

Mvh. Per

Fra : Max

Dato : 17-08-07 15:31

Hej Peter

> Hvordan mon man kan gøre det lettere?

Jeg vil gerne anbefale http://www.gadwin.com/

Hent Gadwin PrintScreen v4.2 freeware.

--
Mvh Max

Fra : Jack

Dato : 17-08-07 15:59

> Hej Peter

> Jeg vil gerne anbefale http://www.gadwin.com/

Har hentet, på vista ultimate, der kommer ikke noget billede ud af det ?
kan ikke se nogen steder om 4.2 freeware virker på vista ??

Fra : Jack

Dato : 17-08-07 19:01

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Har hentet, på vista ultimate, der kommer ikke noget billede ud af det ?
> kan ikke se nogen steder om 4.2 freeware virker på vista ??

Nå den skulle bare genstartes, det gad de ikke skrive. udemærket pgr.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 17-08-07 17:09

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg plejer at bruge Photoshop eller Paint, men det er lige i overkanten at
> åbne programmer for at gemme et billede.

Du kan bruge det lille gratisprogram "IrfanView" fra flere steder på nettet.
Her er blot et eksempel:
http://www.altero.dk/cm85/

eller herfra:
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=276

Du kan også bruge Faststone Capture, bag programmet står det firma,
som også har udviklet det populære billedprogram Faststone Image Viewer.
Her har du en adresse:
http://www.nettips.dk/p3375.asp

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Per

Dato : 17-08-07 17:41

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Du kan også bruge Faststone Capture, bag programmet står det firma,
> som også har udviklet det populære billedprogram Faststone Image
> Viewer.

Populære - LOL - har aldrig hørt om det. Det har mine computervenner heller
ikke

/Per

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 17-08-07 18:18

> Populære - LOL - har aldrig hørt om det. Det har mine computervenner
> heller ikke
>
> /Per

Nu er det jo ikke interessant, hvad dine computervenner har erfaret.
Jeg kender heller ikke til alt, hvad der lanceres som "populært", men
softwarehuset bag Faststone Capture er dog ikke helt ukendt uden
for vore grænser:
http://www.faststone.org/

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Edmund

Dato : 19-08-07 07:26

> Du kan også bruge Faststone Capture, bag programmet står det firma,
> som også har udviklet det populære billedprogram Faststone Image
> [...]

Super, har længe ledt efter et med scroll capture

Mvh Ecdmund

Fra : Peter Henriksen

Dato : 19-08-07 09:55

> men det er lige i overkanten at

> Du kan bruge det lille gratisprogram "IrfanView" fra flere steder på
> nettet.

Jeg installerede det, men det ser ud til at man skal have IV kørende for at
det virker med hotkeys.

Jeg søger nok nærmere en Windows shell extension (XP).

Eller har jeg misforstået programmet?

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-08-07 11:09

> Jeg installerede det, men det ser ud til at man skal have IV kørende for
> at det virker med hotkeys.
>
> Jeg søger nok nærmere en Windows shell extension (XP).
>
> Eller har jeg misforstået programmet?

Jeg tror ikke, du har misforstået noget, men det kunne tænkes, at du skulle
prøve
en tidligere version - f.eks. 3.18 fra denne adresse:

http://www.pcworld.dk/download/13/1359

PCWorld skriver:
Citat:
Opdateret: Ons, 30-Aug-2006
IrfanView er en hurtig og simpel freeware billedebrowser og -editor, der
understøtter de mest kendte billedeformater såsom BMP, DIB, JPEG, GIF,
animeret GIF, PNG, PCX, flersidet TIFF, TGA, og flere.

Der er understøttelse for træk-og-anbring, så man kan se hele mapper. Der er
diasshows og mange forskellige formater at konvertere billeder til. Der er
masser af muligheder som ændring af farvedybde, skarphed, udtværing og
samling.
Citat slut.

Om hotkeys så virker, ved jeg ikke, men prøv da.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-08-07 11:09

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse

Jeg mente version 3.98 og ikke 3.18

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : .Kody

Dato : 17-08-07 18:57

Følgende er skrevet af Peter Henriksen:
> [...]
> Jeg plejer at bruge Photoshop eller Paint, men det er lige i overkanten at
> åbne programmer for at gemme et billede.

Hvis du kører Vista, bruger du "SnippingTool/Klippeværktøj" under
tilbehør
..Kody

Fra : Jack

Dato : 17-08-07 19:07

".Kody" <mgs@_fjern_email.dk> skrev i meddelelsen
> Følgende er skrevet af Peter Henriksen:
>
> Hvis du kører Vista, bruger du "SnippingTool/Klippeværktøj" under tilbehør
> .Kody

Den kunne du godt ha?kommet med lidt hurtigere