To internet på samme PC?
Fra : Jegy

Dato : 17-08-07 14:01

Hej,

Jeg har oprindelig følgende:
- TDC Webspeed (512kbit) internet forbindelse, betalt af konens arbejdsplads
og hun skal fortsætte med dette
- 4 ports router til internt netværk
- Trådløs router, som koblet til ovenstående
- 2 PC'er, begge XP, koblet til routeren
- På en af PCerne sidder en printer/scanner, som benyttes af alle

Nu får jeg gennem min arbejdsplads:
- ADSL (4Mbit) internet forbindelse,
- Ny PC til hjemmearbejdsplads

Spørgsmål:
- Hvordan kobler jeg den nye PC på det eksisterende netværk så jeg har
adgang til printeren?
- Kan jeg have to Ethernet kort (forbindelser) i den nye PC, eller evt i
Printer/Scanner PC'en ?
- Og kan den så godt finde ud af hvilket internet den skal køre på?

Venlig hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 17-08-07 20:41

Jegy wrote:
> [...]
> evt i Printer/Scanner PC'en ?
> - Og kan den så godt finde ud af hvilket internet den skal køre på?

Du kan sagtens have to routere med samme lan-segment, hvis du f.eks. vælger
192.168.1.1 som den ene routeradresse og 192.168.1.2 til den anden router.
DHCP serveren i den ene router skal så disables.

Der vælges så med gateway adressen hvilken forbindelse som skal anvendes,
hvilket vil sige at en af maskinerne skal sættes manuelt op med IP, gateway
og DNS.

Hans

Fra : Jegy

Dato : 19-08-07 10:09

Hej Hans

tak for dit engagement, dejligt når der er nogen der ved noget om tingene.

Men min netværks-kyllingehjerne har ikke fattet hvordan det skal gøres i
praksis,
så jeg fortsætter nok bare med at flytte et RJ45 stik når jeg skal printe.

Velig hilsen

Jens

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 19-08-07 10:28

> [...]
>
> Der vælges så med gateway adressen hvilken forbindelse som skal anvendes,
> hvilket vil sige at en af maskinerne skal sættes manuelt op med IP,

Nu ved jeg ikke hvilket job du har og hvilket hjemmearbejde du laver. Men
det er jo ikke sikkert at arbejds-giveren syntes at det er så smart at du
blander netværkene sammen. De fleste IT-folk i firmaer får et vildt udtryk i
hovedet, når de hører om det som du har gang i...