Billeder i FP!!
Fra : sls

Dato : 09-07-01 08:35

Hej NG!!

Jeg er ved at lave et billede galleri, men kan kun få vist billederne på
hvid baggrund?
Hvordan får jeg vist billederne på den aktuelle baggrund?

Mvh sls

Fra : Andreas Paasch

Dato : 09-07-01 10:46

Den er for løs ....

hvor ligger problemet helt konkret?
Er det billedernes baggrund eller din HTML sides baggrund ?

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : sls

Dato : 09-07-01 23:57

> Den er for løs ....
>
> hvor ligger problemet helt konkret?
> Er det billedernes baggrund eller din HTML sides baggrund ?

Sorry, der er HTML sidens baggrund, jeg kun kan få til at være hvid.
Hvis mine thumbnials ligger på en sort HTML side og jeg åbner et
billede, bliver dette vist på en hvid baggrund....

Mvh sls

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-07-01 04:48

Tue, 10 Jul 2001 00:57:19 +0200, skrev "sls" <sls@sol.dk>:

>Hvis mine thumbnials ligger på en sort HTML side og jeg åbner et
>billede, bliver dette vist på en hvid baggrund....

De billeder der kommer, når man klikker ligger på thumbnails
ligger ikke på nogen side, det er kun billedet der bliver åbnet.

For at du kan få samme faret baggrund skal du ligge de store
billeder ind på en htmlside og så i linket referere til denne
side i stedet for til det store billede.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : sls

Dato : 10-07-01 09:21

> For at du kan få samme faret baggrund skal du ligge de store
> billeder ind på en htmlside og så i linket referere til denne
> side i stedet for til det store billede.

Det lyder besværligt Findes der ikke en letter måde, eller nogle
programmer
der kan hjælpe, da det er ret mange billeder....

Mvh sls

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-07-01 23:09

Tue, 10 Jul 2001 10:20:43 +0200, skrev "sls" <sls@sol.dk>:

>Det lyder besværligt Findes der ikke en letter måde, eller nogle
>programmer
>der kan hjælpe, da det er ret mange billeder....

Nej, ikke en lettere, men du kan lave et javascript til hvert
link.

Jeg har ikke lige et script ved hånden, men kan sikkert finde det
frem.

Men så er det hurtigere og nemmere, at smide hvert billede ind på
en side.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Rikke & Patrick

Dato : 11-07-01 19:04

Brug DreamWeaver!!

vh Patrick

Fra : sls

Dato : 11-07-01 19:42

> Brug DreamWeaver!!

Det har jeg ikke hørt om, er det et shareware program??

Mvh sls

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-07-01 19:44

Wed, 11 Jul 2001 20:04:24 +0200, skrev "Rikke & Patrick"
<rpm@wanadoo.dk>:

>Brug DreamWeaver!!

Dumt svar, man springer også lige ud og bruger 3-4.000 på et
program.

På hvilken måde kan DW gøre det?
Det havde været en god ide at skrive det.

Fra : Rikke & Patrick

Dato : 14-07-01 17:08

Det er vel ikke prisen der afgører det? FP er jo heller ikke gratis, vel?
For at svare på dit spørgsmål....DW har en wizard til at den slags
galleri-kreationer, hvor den selv genererer med thumbnails osv....

Mvh Patrick

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-07-01 10:17

"Rikke & Patrick" <rpm@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Brug DreamWeaver!!

Det er da et umanerligt dumt svar her i denne gruppe
dk.edb.internet.webdesing.FRONTPAGE

Der spørges jo eksplicit i hvordan man laver det i FrontPage og
ikke i Dreamweaver. Hvis man ikke kan gøre det i FrontPage, så kan
det naturligvis være relevant at skrive: det kan ikke lade sig gøre
i FP, men prøv et andet program f.eks. Dreamweaver, men vid at det
koster en bondegård.

Nu kan alt lade sig gøre i FrontPage - ikke nødvendigvis på en let
måde, men ved at benytte sig af java, javascripts og ved andre
metoder. Så det, manden er interesseret i er vel, at man

1.får en oplysning om hvorvidt det kan gøres umiddelbart i FP
2.får en oplysning om alternativer, hvis ikke

Og det er altså ikke et nyt program til flere tusinde kroner han
søger -det vil da være temmelig usædvanligt.
Arne H. Wilstrup

Fra : Rikke & Patrick

Dato : 14-07-01 17:04

Nu er jeg ikke interesseret i en kæmpetråd om dit eller dat. Måske har jeg
været lidt kort for munden mit svar, men den forespurgte funktion ligger i
DW...SLS spurgte bla om flg:

<<Det lyder besværligt Findes der ikke en letter måde, eller nogle
<<programmer
<<der kan hjælpe, da det er ret mange billeder....

<<Mvh sls

Dvs ikke et specifikt spørgsmål rettet på en FP-funktion....right?

Mvh Patrick

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-07-01 23:29

Der blev stadig spurgt efter en lettere metode. Såvidt jeg ved
indeholder Dreamweaver ingen funktioner der gør dette lettere end den
Photo Galleri funktion der findes i FP2002.
Så jeg ville foreslå en opgradering som vist koster ca. 1000kr fremfor
de 3-4000 Dreamweaver koster.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-01 10:27

> [...]
den
> Photo Galleri funktion der findes i FP2002.
> Så jeg ville foreslå en opgradering som vist koster ca. 1000kr

Kære JPK- jeg kan i denne sag desværre ikke støtte dig i dette:
hvis vi ser på funktionaliteten har du naturligvis ret i at man kan
opgradere FP 2000 til FP2002, men man skal være varsom med dette,
eftersom Microsofts nye licenspolitik gør det til en særdeles
betænkelig affære at være "med på vognen": to gange reinstallation
af FP og man er ude af legen. Så skal man ringe til MS på hverdage
mellem 9 og 16 for at få en ny kode til at fortsætte, hvis man
f.eks. har benyttet en weekend til at reinstallere, ændre på
systemerne m.v. Kun hvis man aldrig har tænkt sig at skifte
computer, styresystem, cpu, harddisk m.v., så kan man have fordel
af FP2002. Den nye licenspolitik vil mit gæt være, MS taber på - de
færreste firmaer vil indgå i aftaler, hvor man kan risikere at
skidtet ikke virker, når deres edb-ansvarlige har reinstalleret
hele molevitten i forbindelse med maskinudskiftning og de færreste
private vil have tålmodighed til at vente i dagevis førend de kan
få deres nye licenskode, hvis det netop er i weekenden de er løbet
ind i så mange problemer, at de har følt sig nødsaget til at
reinstallere deres programmer og så ikke kan få fat i MS.

Og tro mig, de fleste private, der ringer til en hot-line får ofte
at vide, hvis tingene ikke fungerer: reinstallér.

Nej, såfremt MS vil fortsætte denne tåbelige licenspolitik, så tror
jeg at mange vil skifte produkt - og det er synd for FP er ellers
et fint produkt på mange måder.
Arne H. Wilstrup

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-07-01 14:59

Lad mig lige rette et par misforståelser. Så længe du reaktiverer på
samme hardware kan du gøre det lige så mange gange det skal være.
Firmaer med licensaftaler er ikke omfattet af PA. Hvis man som firma
ikke har en sådan aftale kan det kun skyldes uvidenhed eller dårlige
matematiske evner hos ledelsen da den mindste pakke er på fem
licenser.
Desuden kan Office XP bruges 50 gange inden den skal aktiveres så selv
om man eventuelt skal vente et par dage med at aktivere gør det ikke
noget. Men det skulle ikke være nødvendigt. Efter hvad jeg ved er
aktiveringscenteret aldrig lukket. (bortset fra store højtider).

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-01 16:54

> [...]

> noget. Men det skulle ikke være nødvendigt. Efter hvad jeg ved er
> aktiveringscenteret aldrig lukket. (bortset fra store højtider).

Jeg takker for belæringen, men er du sikker på at Microsoft har
den samme opfattelse? Jeg har snakket med Microsoft om netop dette,
og de forklarede mig at det var sådan at man kun kunne aktivere
programmet to gange førend man skulle ringe og bede om en ny
adgangskode.
Det er også det, der er fremgået af diverse data-blade, så enten er
de også dårligt underrettet, eller så vil jeg da meget gerne vide
om du har et link, der bekræfter din fremstilling: jeg vil da meget
gerne have at det hænger sådan sammen, som du hævder, men det er
drønforvirrende med de mange forskellige meldinger man får fra
diverse steder - inklusive hos Microsoft Danmark selv.
Arne H. Wilstrup

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-07-01 23:06

Almindelig misforståelse mellem hvor mange computere man må installere
på (2) og hvor mange gange man kan aktivere.
Se FAQ'en:
http://www.microsoft.com/presspass/newsroom/piracy/productactivationfaq.asp

Specielt denne del:
Activations on the same PC using the same product key are unlimited.

Fra : Fake

Dato : 01-08-01 02:15