Laver pludseligt "UDRYK" i IE6, ved paddin~
Fra : Jonas Juhl

Dato : 17-08-07 22:00

Laver på http://www.ferus.frac.dk/ferus/ med dette css:
http://www.ferus.frac.dk/ferus/style.txt

Jeg har centreret hele min hjemmeside på midten af skærmen via
følgende css-kode:

body { padding-left:50%; }
#container { margin-left: -390px; }

ved øverste kommando, placerer jeg venstre kant af "container" på
midten af skærmen. Dernæst flytter jeg, med nederste kommando,
hele "container" 390 pixels (halvdelen af bredden) mod venstre,
hvorved siden vil centreres uanset skræmopløsningen. Dette
fungerer fint i firefox, men i IE6 sker der løjer når musen føres
henover menuen. Når musen rammer menuen i IE6, rykkes hele
"container" noget der ligner 250 pixels mod venstre (endda ud af
skærmbilledet). Dette UDRYK, sker kun når jeg har øverste
kommando med "padding-left" i brug. Kan jeg undgå dette udryk i
IE6?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-08-07 22:14

Jonas Juhl skrev:

> Jeg har centreret hele min hjemmeside på midten
> af skærmen via følgende css-kode:
>
> body { padding-left:50%; }
> #container { margin-left: -390px; }

Brug i stedet metoden beskrevet på

http://html-faq.dk/2007.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jonas Juhl

Dato : 17-08-07 22:34

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Brug i stedet metoden beskrevet på
>
> http://html-faq.dk/2007.asp
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

SMUKT! Det ser ud til at fungere! *bukker*