Margin på tekst via CSS
Fra : Casper Christiansen

Dato : 17-08-07 13:28

Kan man ikke give sin tekst en margin til en div's kant så
teksten ikke flyder helt op af div'en. Det må gerne være via CSS
så det gælder for alt tekst.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-07 13:36

Casper Christiansen wrote:

> Kan man ikke give sin tekst en margin til en div's kant så
> teksten ikke flyder helt op af div'en. Det må gerne være via CSS
> så det gælder for alt tekst.

Du kan på et <p> element - men hvorfor ikke sætte margin på din div i
stedet?

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : per christoffersen

Dato : 17-08-07 13:56

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> skrev i en
meddelelse news:46c59635$0$61552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du kan på et <p> element - men hvorfor ikke sætte margin på din div i
> stedet?

Måske fordi det kun giver det ønskede resultat med padding.

/Per

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-07 14:24

per christoffersen wrote:

> [...]
> meddelelse news:46c59635$0$61552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Måske fordi det kun giver det ønskede resultat med padding.

Det var også padding på div'en jeg mente - men ikke det jeg sagde
I øvrigt kan du også bruge text-indent hvis du vil have teksten indrykket.

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-07 14:42

Karl Erik Christensen wrote:

> I øvrigt kan du også bruge text-indent hvis du vil have teksten
> indrykket.

Man skal bare være opmærksom på, at text-indent kun virker på første linje -
dvs. at ved automatisk tekstombrydning i et p-element bliver anden og
efterfølgende linjer ikke rykket ind.

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/indent.asp

Skal al teksten i et p-element rykkes ind og er det ikke alle p-elementer i
den omgivende div, der skal rykkes ind, kan man sætte margin-left på det
ønskede p.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk