Hvilken en?: Samsung X820 eller U600?
Fra : grondal@oncable.dk

Dato : 17-08-07 10:45

Hej

Mine kriterier for ny mobil er følgende:
Driftsikker, stabil og funktionel (skal bare virke, fungere, ikke
fryse og sådan)
Tynd og slank (minimal vægt og lille tykkelse)
Design og look (enkelt og elegang)
Forholdsvist god batterilevetid (+3 dage)

Er totalt ligeglad med f.eks. MP3 afspiller, 17 Mpixel kamera og
blinkende neonlys og teenage-tingeltangel, det er vigtigt for mig at
den er lille og elegant, og bare virker!
En funktion jeg bruger RIGTIG meget er kalender, så den må godt være
god!

Jeg har derefter fundet 2 modeller fra Samsung som jeg synes er rigtig
fede, men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal vælge?
Samsung X820, BRUGT til ca. 800,-:
http://www.samsung.com/dk/products/mobil/mobiltelefon/sgh_x820.asp

Samsung U600 NY til ca. 1400,-
http://www.samsung.com/dk/products/mobil/mobiltelefon/sgh_u600.asp

Begge mobiler møde vist mine krav rigtig godt, begge ultra tynde,
lille vægt, fedt design, enkelt og elegant. Er der nogen herinde med
erfaringer fra en eller begge af disse modeller?

X820 er fed pga design og look. Den er ultra tynd, kun 6,9mm, har fed
skærm og vejer ingenting. Man kan næsten ikke mærke man har den i
lommen, alligevel er den funktionel.

U600 er ligeledes fed designmæssigt, og modsat X820 har den plads til
MikroSD udvidelse og større skærm.

Så står man der og ved ikke helt hvad man skal vælge. Er U600 de extra
penge værd?

Mvh Anders

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-08-07 12:29

grondal@oncable.dk wrote:

> Så står man der og ved ikke helt hvad man skal vælge. Er U600 de extra
> penge værd?

Det synes jeg den er. U600 er RIGTIG lækker at få i hånden, hvis man ellers
kan lære at leve med touch-knapperne. Det kræver nogen tilvænning. En extra
bonus er at denne telefon, som den første ikke-smartphone fra Samsung, kan
anvende MP3 som SMS-tone. Dog er hukommelseskortet bøvlet, da man ikke kan
assigne lyde og billeder til f.eks. opkalder ID og ringetone direkte fra
kortet. De skal kopieres over i telefonens hukommelse - *suk* ... men
ok, X820 har jo slet ingen mulighed for at udvide hukommelsen. Jeg synes
klart at U600 er den bedre telefon af de to.

--
mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter