DSB ringetone som MP3
Fra : NoSp

Dato : 16-08-07 11:51

Hei,
jeg er fra Norge og har nettop kommet tilbake fra (en deilig) ferie i
Danmark.
DSB har en lyd som kommer like før deres annonser på togstasjonene jeg
gjerne vil ha som MP3 ringetone. Jeg tok den opp (i meget dårlig
kvalitet) med min mobiltelefon) her:

http://www.4filehosting.com/file/62900/DSB-1-mp3.html
og
http://www.4filehosting.com/file/62901/DSB-2-mp3.html

Jeg har funnet ut at DSB har noen ringetoner på deres hjemmeside:
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1079697665373&a=Artikel&aid=1045578792109&p=Artikel&pid=1045578792109

Men jeg kan ikke kjøpe dem med min mobil fra Norge (jeg har prøvd) og
andre steder har jeg lest at de kun fungerer med Samsung og Nokia
telefoner (jeg har Sony Ericsson). Dessuten vet jeg ikke om det er den
ringetone jeg leter etter.

Finnes de noe annet sted i god kvalitet og i MP3 formatet (eller WAV
etc. som kan konverteres til MP3)?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 13:32

NoSp skrev:

> DSB har en lyd som kommer like før deres annonser på togstasjonene jeg
> gjerne vil ha som MP3 ringetone. Jeg tok den opp (i meget dårlig
> kvalitet) med min mobiltelefon) her:

Kik her:

   http://www.toglyde.dk/toglyde.htm

> http://www.4filehosting.com/file/62900/DSB-1-mp3.html

Det er sidste gang jeg gider prøve at hente noget via
4filehosting.com. Det er også første og eneste.

--
Bertel

Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-08-07 15:24

> Det er sidste gang jeg gider prøve at hente noget via
> 4filehosting.com. Det er også første og eneste.

Ja det er da godtnok for irriterende... :-|

--
Hilsen Jakob

Fra : NoSp

Dato : 16-08-07 18:16

On Aug 16, 4:24 pm, "Jakob Griffel" <NOPEgrif...@NOPENOPEprivat.dk>
wrote:

> Ja det er da godtnok for irriterende... :-|

Jeg er enig, men jeg vet ikke om noen bedre måter å dele lydfiler med
andre på
Men jeg er åpen for forslag til bedre metoder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 18:28

NoSp skrev:

> Jeg er enig, men jeg vet ikke om noen bedre måter å dele lydfiler med
> andre på

Selv bruger jeg mine webhoteller, så jeg har ikke bidt mærke i
andre muligheder, men jeg har da tre-fire gange hentet materiale
hos tjenester der svarer til .4filehosting.com - blot helt uden
ventetider.

> Men jeg er åpen for forslag til bedre metoder

Har du en hjemmeside eller et webhotel?

--
Bertel

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-08-07 19:17

dk.binaer eller http://peecee.dk/index.php?p=2&offset=100

--
ad

Fra : NoSp

Dato : 16-08-07 21:22

On Aug 16, 7:28 pm, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> andre muligheder, men jeg har da tre-fire gange hentet materiale
> hos tjenester der svarer til .4filehosting.com - blot helt uden

Ikke noen aktiv hjemmeside for tiden, men jeg har tilgang til noen
gratis websites. Men da må jeg gå inn i HTML koden for å lage en lenke
til lydfilen osv.
Skal jeg vise bildefiler til noen andre bruker jeg ImageShack (http://
www.imageshack.us/), men for lydfiler er det veldig få "upload" steder
som tillater MP3 eller andre lydfiler dessverre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-08-07 23:20

NoSp <no-spam2@lycos.com> wrote in

> Ikke noen aktiv hjemmeside for tiden, men jeg har tilgang til noen
> gratis websites. Men da må jeg gå inn i HTML koden for å lage en lenke
> til lydfilen osv.

Du behøver ikke lave et link i HTML filen, du kan bare skrive den direkte
adresse til lydfilen, det virker ligeså godt :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-07 11:16

NoSp skrev:

> Ikke noen aktiv hjemmeside for tiden, men jeg har tilgang til noen
> gratis websites. Men da må jeg gå inn i HTML koden for å lage en lenke
> til lydfilen osv.

Nej, det behøver du ikke. To muligherer:

På temp.lundhansen.dk har jeg åbnet for at man kan få en
mappeoversigt:

   http://temp.lundhansen.dk/

Jeg kan også bare linke direkte som Henrik siger. Det er
uafhængigt af om der er adgang til en mappeoversigt eller ej:

   http://temp.lundhansen.dk/bbsorensendk_IE6.jpg

--
Bertel

Fra : NoSp

Dato : 20-08-07 11:27

On Aug 17, 12:16 pm, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk>
wrote:

> [...]
>
> Jeg kan også bare linke direkte som Henrik siger. Det er
> uafhængigt af om der er adgang til en mappeoversigt eller ej:

Jeg har prøvd flere steder for gratis websider, men det er to
problemer:

1) de tillater ikke f.eks. MP3 filer (de blir automatisk fjernet)
2) jeg kan ikke få en mappeoversikt, men som du sier kan jeg selvsagt
angi hele stien til filen.

Finnes det gratis websider som fungerer bedre enn mine erfaringer?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-08-07 19:19

NoSp wrote:
> 1) de tillater ikke f.eks. MP3 filer (de blir automatisk fjernet)

Kunne man ikke (midlertidigt) omdøbe dem fra lyd.mp3 til lyd.123 for at
"narre" serveren/udbyderen?

Søren

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-07 23:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Kik her:
>
> http://www.toglyde.dk/toglyde.htm

Fedest!
Hans

Fra : Erling

Dato : 16-08-07 15:49

NoSp skrev:
> [...]
> ringetone jeg leter etter.
>
> Finnes de noe annet sted i god kvalitet og i MP3 formatet (eller WAV

Hej.
Send mig lige en mail og jeg skal sende dig
2 stk. ringetoner i mp3.
Det ene med dsb-annonsering og det andet med
lyden fra jernbaneoverskæringen.
De kan begge bruges i mine SE-telefoner (W880i og W800i)

mvh
Erling
--

mit fornavn står spejlvendt i mail-adressen.