S valgkampstemaer
Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-07 11:09

Thorning fik et længere interview i P1 hos Claus Hagen Petersen.

Vi fik tilsyneladende smagsprøver på S-buzzwords til en kommende valgkamp.

Regeringen *solder* (sagde Thorning om skattelettelser)

S vil *investere* i *fremtiden* med *velfærd*

ALLE kommuner skal ansætte en *velfærdsombudsmand*

Han skal undersøge klager om at skolerne fx ikke har mere end *24* (minder
det om juleaften :) elever per klasse.

(forestil jer fx en skole hvor der dukker en ny elev op i løbet af året -
gak gak)

Kommunerne får råd til denne *velfærdsombudsmand* fordi Thorning vil skaffe
et *råderum* , som hun ikke kunne forklare hvad var )

Sørg for at S aldrig får indflydelse!

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 13:00

On Fri, 17 Aug 2007 12:08:33 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Kommunerne får råd til denne *velfærdsombudsmand* fordi Thorning vil skaffe
>et *råderum* , som hun ikke kunne forklare hvad var )

Det klarer HTS da helt selv...

Jeg så hende i Go'morgen Danmark i dag...

På spørgsmålet om hun vidste hvor meget det ville koste svarede hun:
"Det ved jeg godt, men jeg vil ikke sige det"... ))

Hvor dum kan man være... ??? ))))

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-08-07 13:07

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message
> På spørgsmålet om hun vidste hvor meget det ville koste svarede hun:
> "Det ved jeg godt, men jeg vil ikke sige det"... ))
>
> Hvor dum kan man være... ??? ))))

Helt objektivt - det er da også et dumt spørgsmål. Det er næsten lige så
latterligt, som da George W. Bush blev spurgt, hvad Bangladesh' præsident
hed, hvilket han ikke vidste. Det gjorde journalisten sikkert heller ikke,
før han undersøgte det. Problemet er måske snarere, at vi (og
journalisterne) kræver, at politikerne er alvidende orakler. Og at
politikerne ikke tør tage afstand fra denne misforståelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-08-07 14:07

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> journalisterne) kræver, at politikerne er alvidende orakler. Og at
> politikerne ikke tør tage afstand fra denne misforståelse.

Nu er Helle Thorning Schmidt trods alt cand.scient.pol., og det drejer
sig om hvad det koster at implementere et forslag, som Socialdemokratiet
selv kommer med.

Det fremgår da også temmelg stærkt af det citerede, at også hun fandt
det relevant at vide, hvad det kostede; derfor vidste hun det da også
["Det ved jeg godt ..."]. At hun også ved at tallet er så højt, at
forslaget næppe skal tages for pålydende, fremgår implicit af
fortsættelsen ["... , men jeg vil ikke sige det"].

Jeg håber ikke at det er på en så gedigen gang demagogisk populisme, at
man vinder valg her i landet; Danmark er trods at mere udviklet end et
Venezuela, hvor præsidenten lægger op til en forfatningsreform, der kan
gøre ham til livstidspræsident.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 14:48

Per Rønne wrote:

> Nu er Helle Thorning Schmidt trods alt cand.scient.pol., og det drejer
> sig om hvad det koster at implementere et forslag, som
> Socialdemokratiet selv kommer med.

Hvor mange gange har Bendt Bendtsen, Pia Christmas Møller m.fl AFVIST at sætte tal på K's 6-årige snak om skattelettelser? Skal vi gætte på 5.466 gange? Eller monstro kun 1.338 gange?

Skal det forståes derhen, at K som regeringsbærende parti kun har "ideer", medens man kan forvente meget mere af S? Kan man forvente mere konkret gennemregnet politik fra S, som udgangspunkt - end af f.eks regeringen?

Personligt har jeg svært ved at opfatte S' forjættende overbudspakke som andet eller mere end K's diverse forjættende skattelettelses--forslag.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-08-07 14:58

Konrad <davidkonrad123gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Personligt har jeg svært ved at opfatte S' forjættende overbudspakke som
> andet eller mere end K's diverse forjættende skattelettelses--forslag.

Heller ikke jeg kan tage Ks snak om skattelettelser /især for folk af
baron Christian Wedell-Neergaard økonomiske kaliber/ [manden er godsejer
og medlem af den konservative folketingsgruppe] særligt alvorligt.

Og deres insisteren på at det er de rigeste, der skal spare i skat, og
ikke dem i bunden, er lige til at tabe et valg på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-07 14:18

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Helt objektivt - det er da også et dumt spørgsmål.

Tja, jeg synes nu ikke det er dumt, men endnu vigtigere, så er spørgsmålet
*forudsigeligt*, altså på en måde også for HTS
Og hun påstod at kende svaret. Den er ikke nem at redde CRL.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 14:21

On Fri, 17 Aug 2007 14:07:22 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Helt objektivt - det er da også et dumt spørgsmål.

Vel er det da ej.... Det er da det første spørgsmål en politiker får
når han/hun mommer med et forslag.... Det ved ALLE...

>Det er næsten lige så
>latterligt, som da George W. Bush blev spurgt, hvad Bangladesh' præsident
>hed, hvilket han ikke vidste.

Hvad fanden har det fjols med HTS at gøre...???

> [...]
>journalisterne) kræver, at politikerne er alvidende orakler. Og at
>politikerne ikke tør tage afstand fra denne misforståelse.

Hvis en politiker ikke ved at det første spørgsmål de bliver stillet
er "Hvad koster det ?", så er de simpelthen for dumme....

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 14:50

S.A.Thomsen wrote:

> Vel er det da ej.... Det er da det første spørgsmål en politiker får
> når han/hun mommer med et forslag.... Det ved ALLE...

Alle ved også, at det er temmelig sjældent der bliver svaret - især når det handler om udgifter.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 17:45

On Fri, 17 Aug 2007 15:50:04 +0200, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com>
wrote:

>Alle ved også, at det er temmelig sjældent der bliver svaret - især
>når det handler om udgifter.

Sludder... Der er (næsten) altid tal på, når der fremsættes forslag
der koster penge (det kan altid diskuteres om disse tal er
korrekte)....

Fra : Frank

Dato : 17-08-07 14:54

> Helt objektivt - det er da også et dumt spørgsmål. Det er næsten lige så
> latterligt, som da George W. Bush blev spurgt, hvad Bangladesh' præsident
> hed, hvilket han ikke vidste.

Det var navnene på lederne i Taiwan, Indien, Pakistan og Tjetjenien han blev
spurgt om. Og det var mens han 'kun' var præsidentkandidat.

Han kunne huske noget af Taiwan's præsidents navn 'Lee'

Mvh
Frank

Fra : Frank

Dato : 17-08-07 14:49

> [...]
> det om juleaften :) elever per klasse.
>
> (forestil jer fx en skole hvor der dukker en ny elev op i løbet af året -

Ja - det er helt tåbeligt og meget anderledes end i dag hvor man ikke må
have mere end 28 elever i en klasse......

Mvh
Frank

Fra : Kim2000

Dato : 17-08-07 17:42

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - det er helt tåbeligt og meget anderledes end i dag hvor man ikke må
> have mere end 28 elever i en klasse......

Hvad jeg ikke fatter er ofte forældrene, på den store skole i kommunen er
der 28 i 5.klasse, det er for galt lyder det fra forældrene, så er det nu så
heldigt at blot 5 km væk ligger vores skole, hvor der 10 elever i 5.klasse
(de øvrige er på ca. 20), hvorfor kan forældre ikke finde ud af at flytte
deres barn, de selvsamme forældre der mener alle de små skoler skal lukkes
og at landsbybørn altså sagtens kan tage en 5 km tur, men det kan man
åbenbart ikke, hvis man er bybarn....

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-07 17:45

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - det er helt tåbeligt og meget anderledes end i dag hvor man ikke må
> have mere end 28 elever i en klasse......

Ja - forskellen er 4...

Og kommunen kan i dag vedtage at overskride 28.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 17:49

On Fri, 17 Aug 2007 15:49:24 +0200, "Frank" <far@nosmap.dk> wrote:

>Ja - det er helt tåbeligt og meget anderledes end i dag hvor man ikke må
>have mere end 28 elever i en klasse......

På den skole hvor mine unger går, deler man en børnehaveklasse op når
der er 23 elever eller derover, for så er der lidt "luft" hvis der
kommer nye elever i løbet af de 9 år (alle byens 10. klasser bliver
samlet på en skole)....

Fra : Michael Weber

Dato : 17-08-07 21:28

> Sørg for at S aldrig får indflydelse!

Til en S-velfærdsreform DF jo så gerne vil give indtryk af at være tilhænger
af ?!
Så altså....heller ikke stemme på DF så.
*rofl*

Fra : Peter Bang

Dato : 18-08-07 10:15

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

>Kommunerne får råd til denne
>*velfærdsombudsmand* fordi Thorning vil skaffe
>et *råderum* , som hun ikke kunne
>forklare hvad var )

Måske er der tale om samme råderum, som Anders Fogh taler om,
når han bliver spurgt om det rigtige tidspunkt for
skattelettelser. Det har han heller ikke rigtigt evnet af
definere.

Måske det der råderum i reglen opstår lige op til et valg?