De unge går med knive!
Fra : Martin

Dato : 17-08-07 10:07

Det mås man jo ikke...

Men der vel sådan set intet forbud mod at gå med:

Hammere, koben, batteridrevne vinkelsliblere, barberblade, kanyler osv....
hvorfor skal det ikke også forbydes?

Fra : Peter

Dato : 17-08-07 11:07

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det mås man jo ikke...
>
> Men der vel sådan set intet forbud mod at gå med:
>
> Hammere, koben, batteridrevne vinkelsliblere, barberblade, kanyler osv....
> hvorfor skal det ikke også forbydes?

Det er jo heller ikke forbudt at gå hjem med 17 nyindkøbte køkken/kokke
knive under armen, eller?

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 11:33

> Det er jo heller ikke forbudt at gå hjem med 17 nyindkøbte køkken/kokke
> knive under armen, eller?

Næhhh.... men burde ikke være det ? Hvis nu du blev overfaldet af en bande
på vejen hjem er du jo potentiel massemorder...?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-08-07 11:41

Martin wrote:

> Næhhh.... men burde ikke være det ?

Nej

> Hvis nu du blev overfaldet af en
> bande på vejen hjem er du jo potentiel massemorder...?

Næ, så har du bare forsvaret dig selv.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 11:38

Peter wrote:
> Det er jo heller ikke forbudt at gå hjem med 17 nyindkøbte køkken/kokke
> knive under armen, eller?

Det er lovligt hvis du har et anerkendelsesværdigt formål..

Er der nogle der ved om sådan en her:
http://www.leatherman.com/products/tools/Fuse/default.asp
fx. ville være lovlig nok, hvis man har den i en rygsæk sammen med
andet værktøj?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 11:56

> Det er lovligt hvis du har et anerkendelsesværdigt formål..

Der er vist noget der hedder en døgnnetto - hvad så hvis man har fundet en
stak knive på tilbud lørdag nat og antastes af en betjent på vejen hjem?

> Er der nogle der ved om sådan en her:
> http://www.leatherman.com/products/tools/Fuse/default.asp
> fx. ville være lovlig nok, hvis man har den i en rygsæk sammen med
> andet værktøj?

Tjahhh....

Jeg kan ikke se hvorfor en kniv er mere ulovlig en fx en ganske alm køkken
saks. Der er vist noget ævl omkring knivene at de skal være under 7 cm og
ikke kunne betjenes med 1 hånd - men det kan en saks jo netop og den er
lovlig og kan sagtens bruges til at stikke med hvis det skulle være...

Fra : N_B_DK

Dato : 17-08-07 12:43

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
>det kan en saks jo
> netop og den er lovlig og kan sagtens bruges til at stikke med hvis
> det skulle være...

Det samme kan kuglepenne, især dem der er lavet af stål, men det kan man jo
ikke lovlige imod...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-08-07 12:57

> [...]
>
> Men der vel sådan set intet forbud mod at gå med:
>
> Hammere, koben, batteridrevne vinkelsliblere, barberblade, kanyler osv....

Fordi de primært bruges til andre formål end at slå folk ihjel med.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 13:00

Christian R. Larsen wrote:
> Fordi de primært bruges til andre formål end at slå folk ihjel med.

Det gør knive også... bare så du ved det.

Jeg tvivler også stærkt på at nogen ville bruge en Leatherman som
våben, det er da et latterligt et af slagsen, ihvertfald.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-08-07 13:03

> Det gør knive også... bare så du ved det.

Med ordet "bruges" mener jeg - "formålet".

Fra : Malene P

Dato : 17-08-07 15:00

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message

> Med ordet "bruges" mener jeg - "formålet".

Det gælder da også for de fleste knive.

Malene P

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-08-07 13:22

Christian R. Larsen wrote:

> Fordi de primært bruges til andre formål end at slå folk ihjel med.

Tænkte lige på dig, da jeg læste om de sidste to kør-forbi skydninger og de
sidste 20 knivoverfald, og tænkte: "Nej nu MÅ vi sgu ha CRL på banen til at
fortælle at tingene er i rivende fremgang, og at der praktisk taget ingen
vold er i gadebilledet" ?

Please, kan du ikke statistisk vise, at det hele er opspind?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-08-07 14:21

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> [...]
> til at fortælle at tingene er i rivende fremgang, og at der praktisk taget

Ja, det undrer mig ikke, at du som en ægte pianist mener, at disse to sager
er et udtryk for en tendens.

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-08-07 15:14

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
> Ja, det undrer mig ikke, at du som en ægte pianist mener, at disse to
> sager er et udtryk for en tendens.

Jeg kan desværre ikke spille på statistikkerne som du. Det er derfor jeg
appellerer til dine evner, - jeg noterer mig at der næsten ikke går en dag
uden et opsigtsvækkende mord eller knivstikkeri, og det er DEM jeg så gerne
vil have dig til at korrigere væk, - please !

Iflg dig er det jo næsten Frode Fredegods tider, for tiden?

Fra : Michael Weber

Dato : 17-08-07 21:40

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> vold er i gadebilledet" ?
>
> Please, kan du ikke statistisk vise, at det hele er opspind?

Please, kan du statistisk vise, at det hele ikke er opspind?

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-08-07 22:20

Michael Weber wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Please, kan du statistisk vise, at det hele ikke er opspind?

Nej, jeg er ikke god til at forestille mig, at man lissom får virkeligheden
væk ved at "korrigere" noget bort. Men måske kunne man korrigere Danmarks
Statistik væk? Eller politiets rapporter.

Men heldigvis har vi da ikke noget der ligner Londonske tilstande, endnu.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-08-07 22:29

> [...]
> Statistik væk? Eller politiets rapporter.
>
> Men heldigvis har vi da ikke noget der ligner Londonske tilstande, endnu.

Altså....du kan intet bevise....har vi nu bevist.
fint.
:)

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-08-07 22:31

Michael Weber wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Altså....du kan intet bevise....har vi nu bevist.
> fint.
> :)

Nej, jeg er på helt bar bund, - og i vildrede, - dog ikke fuglerede.

Fra : Martin Johansen

Dato : 17-08-07 18:26

Martin <jadahva@hotmail.com>:

>Men der vel s?dan set intet forbud mod at g? med:

>Hammere, koben, batteridrevne vinkelsliblere, barberblade, kanyler osv....
>hvorfor skal det ikke ogs? forbydes?

... Kæde med stor hængelås. En sådan "cykellås" vil aldrig blive
regnet for våben, selvom den fungerer som plejl

--
* http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Den har hidtil sparet mig for at få 3 spam-mails.
Betalende brugere får ikke den besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 19-08-07 16:35

> [...]

> Men der vel sådan set intet forbud mod at gå med:
>
> Hammere, koben, batteridrevne vinkelsliblere, barberblade, kanyler osv....

Fordi politik i dag kører på følelser og ikek fornuft.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Konrad

Dato : 19-08-07 20:40

Peder B. Pels wrote:

> Fordi politik i dag kører på følelser og ikek fornuft.

"Fornuft" er i sig selv en følelse. De er stor forskel på fornuft og
rationalitet. Demokrati har aldrig været rationelt.