/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
En barsk dom i USA
Fra : Kim2000


Dato : 17-08-07 06:55

http://ekstrabladet.dk/112/article328036.ece

En 41-årig kvinde har fået 23 års fængsel for at være sammen med en 16-årig
dreng. (man skal være 17 i Texas).

Begge har i retten fortalt at det var frivilligt, hvilket drengens forældre
ligeledes har medgivet. Drengen fortalte han var forelsket, og det var hun
også.

Hvis en dansk mand havde været sammen med 14-årig pige uden at bruge magt
og med forældrenes viden og uden disse mener der er tale om tvang eller
andet, og at begge fortæller de er forelsket, så ville det jo sikkert føre
til en dom (det er en forbrydelse jævnfør lovgivningen uanset hvordan man
vender og drejer det), men man ville naturligvis tage dette med i
betragtning når dommen skulle udmåles.

Når man i USA så får 23 år og dommeren vel har taget det med i betragtning,
så kan man da tænke sit. Gad vide hvad maksimum straffen mon er? Det virker
helt overdrevet at give 23 års fængsel, for når hun får 23 for frivillig
samkvem, hvad skal personen der bruger vold så have?

mvh
Kim



 
 
Kim Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-08-07 07:40

En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel nærmest
sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter ikke de
skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele nationen derovre er på
Coke (kokain).

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com

"Kim2000" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46c53896$0$13695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> http://ekstrabladet.dk/112/article328036.ece
>
> En 41-årig kvinde har fået 23 års fængsel for at være sammen med en
> 16-årig dreng. (man skal være 17 i Texas).
>
> Begge har i retten fortalt at det var frivilligt, hvilket drengens
> forældre ligeledes har medgivet. Drengen fortalte han var forelsket,
> og det var hun også.
>
> Hvis en dansk mand havde været sammen med 14-årig pige uden at bruge
> magt og med forældrenes viden og uden disse mener der er tale om
> tvang eller andet, og at begge fortæller de er forelsket, så ville
> det jo sikkert føre til en dom (det er en forbrydelse jævnfør
> lovgivningen uanset hvordan man vender og drejer det), men man ville
> naturligvis tage dette med i betragtning når dommen skulle udmåles.
>
> Når man i USA så får 23 år og dommeren vel har taget det med i
> betragtning, så kan man da tænke sit. Gad vide hvad maksimum straffen
> mon er? Det virker helt overdrevet at give 23 års fængsel, for når
> hun får 23 for frivillig samkvem, hvad skal personen der bruger vold
> så have?
> mvh
> Kim



Kim Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-08-07 07:41

Undskyld at jeg kom til at top-poste mit forrige indlæg.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Mendoza (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 18-08-07 10:08

Kim Larsen wrote:
> Undskyld at jeg kom til at top-poste mit forrige indlæg.

Det er i orden, men lad det ikke ske igen.



Kim Frederiksen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 17-08-07 07:44

Kim Larsen wrote:
> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
> nationen derovre er på Coke (kokain).
>

Din prædiken kan du spare dig. Dog er jeg helt enig i at det er rablende
vanvittigt at idømme en kvinde 23 års fængsel for noget der er fuldstændigt
frivilligt.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 08:12

Kim Larsen wrote:
> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
> nationen derovre er på Coke (kokain).

Nej, det viser det ikke. Det viser at man i USA i nogle stater har nærmest
sharia-agtige domme.

Se fx The Daily News på DR2 og kom igen med puritansk, de kan sige ting, vi
ikke kan sige i Danmark. Præsidentkonen kan fortælle sjofle vittigheder, som
statsministerens kone ikke kunne fortælle uden at blive kørt væk.

USA er et kæmpestort land, og består af mange stater med helt forskellig
lovgivning, en lovgivning som borgerne faktisk kan ændre, hvis det passer
dem. Så lær det dog.





N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 09:00

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fa3fru$bd4$1@news.datemas.de
> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
> nationen derovre er på Coke (kokain).

Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt helt ok,
men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig tankegang.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Jens Bruun (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 17-08-07 09:10

In news:46c555b2$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:

> Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt
> helt ok, men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig tankegang.

Synes du da, det er en fornuftig dom?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 10:52

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:MvudnSOEHPuaxVjbRVnyjwA@giganews.com
> Synes du da, det er en fornuftig dom?

Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale om en
mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder, men det er den
ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så gerne folk herhjemme få
meget hårdere straffe på den konto)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Jens Bruun (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 17-08-07 12:11

In news:46c56ffd$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:

> Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale
> om en mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder,
> men det er den ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så
> gerne folk herhjemme få meget hårdere straffe på den konto)

Du er godt nok afstumpet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Peter Heide (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 17-08-07 12:41


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:aaydnWRPmunrH1jbnZ2dnUVZ8t-nnZ2d@giganews.com...
> In news:46c56ffd$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
>
>> Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale
>> om en mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder,
>> men det er den ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så
>> gerne folk herhjemme få meget hårdere straffe på den konto)
>
> Du er godt nok afstumpet.
>
Prøv at læs nogle af hans indlæg omkring 1 marts, så skal du
se afstumpethed.



Kim Frederiksen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 17-08-07 12:45

Peter Heide wrote:
>>
> Prøv at læs nogle af hans indlæg omkring 1 marts, så skal du
> se afstumpethed.

Tænker du på rydningen af ungdomshuset, pivskid?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 12:44

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
news:46c5895f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Prøv at læs nogle af hans indlæg omkring 1 marts, så skal du
> se afstumpethed.

Du husker forkert, det var ikke mig der var fortaler for ungdomsrotterne.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Per Rønne (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-08-07 12:13

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
> news:MvudnSOEHPuaxVjbRVnyjwA@giganews.com
> > Synes du da, det er en fornuftig dom?
>
> Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale om en
> mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder, men det er den
> ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så gerne folk herhjemme få
> meget hårdere straffe på den konto)

Jamen, så kan jeg jo forstå på dig, at du vil sende 15-årige piger i
fængsel for at have haft sex med 14-årige drenge? De kunne være
klassekammerater, og kun med en måneds aldersforskel - 10 års fængsel
til pigen ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 12:24

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i2zq3t.1e58zdu1vxuo9sN%per@RQNNE.invalid
> Jamen, så kan jeg jo forstå på dig, at du vil sende 15-årige piger i
> fængsel for at have haft sex med 14-årige drenge?

Du mener ikke der er forskel på 2 folk med 1 år eller mindre imellem sig, og
en 16 og 41 årig ?

Besyndeligt som folk var efter Rudy Frederiksen dengang det gik højest for
sig, når folk nu har den stik modsatte holdning.... (men det må jo bunde i
misundelighed, det er den eneste forklaring på begge sager)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 17-08-07 13:06

On Fri, 17 Aug 2007 13:24:00 +0200, N_B_DK wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i2zq3t.1e58zdu1vxuo9sN%per@RQNNE.invalid
>> Jamen, så kan jeg jo forstå på dig, at du vil sende 15-årige piger i
>> fængsel for at have haft sex med 14-årige drenge?
>
> Du mener ikke der er forskel på 2 folk med 1 år eller mindre imellem sig, og
> en 16 og 41 årig ?
>
> Besyndeligt som folk var efter Rudy Frederiksen dengang det gik højest for
> sig, når folk nu har den stik modsatte holdning.... (men det må jo bunde i
> misundelighed, det er den eneste forklaring på begge sager)

Du kan ikke sammenligne de to sager, her er der tale om forelskelse mellem
2 personer, i rudy's sag var det udnyttelse af mindreårige, han filmede og
solgte/spredte det på nettet.

--
mvh.

Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 13:10

N_B_DK wrote:

> Du mener ikke der er forskel på 2 folk med 1 år eller mindre imellem
> sig, og en 16 og 41 årig ?
>
> Besyndeligt som folk var efter Rudy Frederiksen dengang det gik
> højest for sig, når folk nu har den stik modsatte holdning....

Du kunne ikke forestille dig det er to forskellige grupper af mennesker?

Heksejagten på RF var i øvrigt at den helt klassiske danske slags, hvor BT og TV2 går sammen om at konstruere en historie de kan hænge nogen op på. Det var jo 37 gang de gjorde det.



Per Rønne (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-08-07 14:07

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i2zq3t.1e58zdu1vxuo9sN%per@RQNNE.invalid
> > Jamen, så kan jeg jo forstå på dig, at du vil sende 15-årige piger i
> > fængsel for at have haft sex med 14-årige drenge?
>
> Du mener ikke der er forskel på 2 folk med 1 år eller mindre imellem sig, og
> en 16 og 41 årig ?

Det var rent faktisk denne sag jeg havde i baghovedet:

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote in
Message-ID <46c5664a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>:

> Man ændrede loven, så man kunne benåde Genarlow Wilson, som ellers havde
> fået 10 år for sex med en næsten jævnalderne pige.
> http://ekstrabladet.dk/112/article307950.ece

Men jeg fik den vist anbragt ude af kontekst - jeg burde have skrevet
mere end jeg gjorde.

17-årig dreng fik 10 års fængsel for at have haft sex, frivilligt, med
en 15-årig pige. Dommeren udtalte ved domsafsigelse sin forfærdelse over
lovgivningen; loven er ændret, drengen benådet, men løsladelse
forhindres af anklagemyndighed, der åbenbart måler egen succes som
proportional med straffenes strenghed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 14:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i2zvmv.1fjgc2l1so6hqwN%per@RQNNE.invalid
> 17-årig dreng fik 10 års fængsel for at have haft sex, frivilligt, med
> en 15-årig pige. Dommeren udtalte ved domsafsigelse sin forfærdelse
> over lovgivningen; loven er ændret, drengen benådet, men løsladelse
> forhindres af anklagemyndighed, der åbenbart måler egen succes som
> proportional med straffenes strenghed ...

Ja og som du selv skriver er loven her lavet om (hvilket jo er den rette
måde at gøre det på)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Pernille (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Pernille


Dato : 17-08-07 13:47


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c56ffd$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
> news:MvudnSOEHPuaxVjbRVnyjwA@giganews.com
>> Synes du da, det er en fornuftig dom?
>
> Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale om
> en mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder, men det er
> den ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så gerne folk
> herhjemme få meget hårdere straffe på den konto)
>
Jeg er enig i, at vi er for vattede her hjemme, i den slags sager, men jeg
selv synes nok, at et par år bag træmmer havde været rimeligt.



Cindy (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Cindy


Dato : 17-08-07 14:51


"N_B_DK" skrev i en meddelelse
> "Jens Bruun" wrote in message


>> Synes du da, det er en fornuftig dom?
>
> Straffen er i mine øjne ja, (men det er på baggrund af at der er tale om
> en mindreårig), personligt ser jeg 15 år som en passende alder, men det er
> den ikke i USA, så ja straffen er sådan set ok. (og så gerne folk
> herhjemme få meget hårdere straffe på den konto)


Ja, hvis det er voldtægt - ikke sandt? Men det var det jo slet ikke.


Cindy



@ (17-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-08-07 09:50

On Fri, 17 Aug 2007 10:00:06 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>news:fa3fru$bd4$1@news.datemas.de
>> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
>> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
>> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
>> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
>> nationen derovre er på Coke (kokain).
>
>Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt helt ok,
>men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig tankegang.

man hører ikke megen fordømmelse fra dem med de "rigtige" meninger
når der i umma piskes stenes og hænges folk for noget vi ikke engang
anser for ulovligt


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Carsten Overgaard (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 17-08-07 10:12

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:u7oac31c1q93lfdjko4s1sl7bk1l31jbau@4ax.com...
> On Fri, 17 Aug 2007 10:00:06 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
> wrote:
>
> >"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >news:fa3fru$bd4$1@news.datemas.de
> >> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
> >> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
> >> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
> >> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
> >> nationen derovre er på Coke (kokain).
> >
> >Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt helt
ok,
> >men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig tankegang.
>
> man hører ikke megen fordømmelse fra dem med de "rigtige" meninger
> når der i umma piskes stenes og hænges folk for noget vi ikke engang
> anser for ulovligt

Dertil vil jeg sige at jeg er uenig. Hvis jeg ser en video af en hænging
eller en stening, så har jeg bragt det her i gruppen.

Men dommen fra USA fortæller os noget andet, som vi kan lære af. Vi skal
aldrig fjerne muligheden for at en domstol kan lave individuelle
vurderinger. Når dommen er så hård, så er det fordi at man i visse stater
har minimumsdomme, som man skal give uanset hvor mange formildende
omstændigheder, der kan være.

I Florida kan tyve hovedpinetabletter, som er fundet på din person, men som
er udskrevet til en anden give dig 20 års fængsel.
http://www.november.org/thewall/cases/paey-r/paey-r.html

Man ændrede loven, så man kunne benåde Genarlow Wilson, som ellers havde
fået 10 år for sex med en næsten jævnalderne pige.
http://ekstrabladet.dk/112/article307950.ece

Og så har der været kritik af at man ikke kunne dømme Michael Perry 40-50 år
uden ret til benådning men kun dødsstraf. Han blev simpelthen smidt på gaden
efter at have tilbragt sin opvækst i et nordamerikas mest anderkendte
behandlingssted dog uden at have tilegnet sig færdigheder, som gjorde ham
istand at begå sig i samfundet. Han begik nogle mord - grusomme endda, men
der er dem som mener at der idette tilfælde skulle have været en mulighed
for fængsel.
http://www.savemichaelperry.info/casabythesea.asp

Så hvis nogle i folketinget taler om faste rater for en given forbrydelse og
om at begrænse domstolenes ret til at lave en individuel vurdering, så stop
dem. Hvis man finder at en dom er for mild, så er der her i landet mulighed
for at starte en kampagne og så straffen skærpet ved næste retsindsats.
Selvom domstolene vil benægte det, så er de påvirkelige af folkestemningen.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"



Pernille (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Pernille


Dato : 17-08-07 13:43


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c555b2$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fa3fru$bd4$1@news.datemas.de
>> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
>> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
>> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
>> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
>> nationen derovre er på Coke (kokain).
>
> Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt helt
> ok, men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig tankegang.
>
- Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre lande,
så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er en hård
straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et forhold til
gutten...




N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 14:23

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
news:46c597d6$0$25268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> - Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre
> lande, så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er
> en hård straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et
> forhold til gutten...

Jo det er jeg ret sikker på hun har.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 14:42

N_B_DK wrote:
> "Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> news:46c597d6$0$25268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> - Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre
>> lande, så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er
>> en hård straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et
>> forhold til gutten...
>
> Jo det er jeg ret sikker på hun har.


Lige som dem der blev skudt ned for at ville ud af DDR, jo vidste hvad
straffen var og iflg AHW: "de kunne bare have ladet være" .

Er I klar over at det kan bruges om alle typer straffe overhovedet?




Kim2000 (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-08-07 16:59


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c5a153$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> news:46c597d6$0$25268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> - Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre
>> lande, så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er
>> en hård straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et
>> forhold til gutten...
>
> Jo det er jeg ret sikker på hun har.
>

Hun har da sikkert vist det var ulovligt, men ligefrem 23 års fængsel havde
hun nu nok ikke overvejet, selvfølgelig skal loven overholdes, men
alligevel, 23 år! Synes du ikke det er meget?



N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 19:52

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
news:46c5c627$0$8214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Hun har da sikkert vist det var ulovligt, men ligefrem 23 års fængsel
> havde hun nu nok ikke overvejet, selvfølgelig skal loven overholdes,
> men alligevel, 23 år! Synes du ikke det er meget?

Nej det syntes jeg faktisk ikke, loven er til for at beskytte børn, vi kan
så diskutere om den kriminelle lavalder i USA er for høj, men det er en
anden sag.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim2000 (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-08-07 20:53


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c5f79c$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> news:46c5c627$0$8214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>> Hun har da sikkert vist det var ulovligt, men ligefrem 23 års fængsel
>> havde hun nu nok ikke overvejet, selvfølgelig skal loven overholdes,
>> men alligevel, 23 år! Synes du ikke det er meget?
>
> Nej det syntes jeg faktisk ikke, loven er til for at beskytte børn, vi kan
> så diskutere om den kriminelle lavalder i USA er for høj, men det er en
> anden sag.
>

Jamen det er vi så helt enig om, men det efterlader i hvert fald
spørgsmålet, at når alle de formidlende omstændigheder er til stede, altså
at det er sket med forældrenes viden, at ingen mener de blevet tvunget ud i
noget, og det giver 23 år, ja så må man da spørge sig selv, hvad man vil
give personen der bruger manipulation og laver noget gris i det smug.
mvh
Kim



N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 21:34

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
news:46c5fced$0$5150$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Jamen det er vi så helt enig om, men det efterlader i hvert fald
> spørgsmålet, at når alle de formidlende omstændigheder er til stede,
> altså at det er sket med forældrenes viden, at ingen mener de blevet
> tvunget ud i noget, og det giver 23 år, ja så må man da spørge sig
> selv, hvad man vil give personen der bruger manipulation og laver
> noget gris i det smug.

Når man lige husker på at i USA, kan man dømmes til f.eks 7 livstidsstraffe
+ 80 år f.eks, så skyldes det jo at man tildeles en straf for hvert
forhold, og ikke som her i DK, hvor straffen for at dræbe en eller 1000 i
princippet er den samme.

Mange tænker nok ikke over at der er ret store forskelle rent retsmæssigt på
DK, og i USA, og folk har en tendens til at overføre vores normer til deres
retsvæsen, og det kan man altså ikke.

En ting jeg personligt er fortaler for, er det der praktiseres i flere
stater, nemlig three strikes and you´re out princippet, man kan så diskutere
om 3 ens små bagateller er retfærdigt at blive dømt til livsfarligt fængsel
på, men på den anden side, gør man noget dumt en gang, ja det kan ske for
alle (næsten), 2 gange, næppe, men 3 gange, så er det jo fordi man er
direkte dum, og så er der nok også mange andre ting man heller ikke kan
finde ud af...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Jens Bruun (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 17-08-07 21:53

In news:46c60751$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:

> men på den anden side, gør man noget dumt en
> gang, ja det kan ske for alle (næsten), 2 gange, næppe, men 3 gange,
> så er det jo fordi man er direkte dum, og så er der nok også mange
> andre ting man heller ikke kan finde ud af...

Du - af alle - bør prise dig lykkelig for, at vi ikke straffer for dumhed i
Danmark. Var det tilfældet, var du buret inde for længst, og nøglen smidt
meget langt væk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 22:12

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:gLSdnelCUMhQl1vbnZ2dneKdnZygnZ2d@giganews.com
> In news:46c60751$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
>
> > men på den anden side, gør man noget dumt en
> > gang, ja det kan ske for alle (næsten), 2 gange, næppe, men 3 gange,
> > så er det jo fordi man er direkte dum, og så er der nok også mange
> > andre ting man heller ikke kan finde ud af...
>
> Du - af alle - bør prise dig lykkelig for, at vi ikke straffer for
> dumhed i Danmark. Var det tilfældet, var du buret inde for længst, og
> nøglen smidt meget langt væk.

Jeg kan se jeg ramte plet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Bruno Christensen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 19-08-07 19:06

On Fri, 17 Aug 2007 15:22:47 +0200, N_B_DK wrote:

> "Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> news:46c597d6$0$25268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> - Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre
>> lande, så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er
>> en hård straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et
>> forhold til gutten...
>
> Jo det er jeg ret sikker på hun har.

Hvis de var bevidste omkring lovgivningen kunne de have taget på ferie
sammen til en mere liberal stat, USAs stater er jo ikke ens i deres
lovgivning.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

N_B_DK (19-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-08-07 22:53

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message
news:1flm7dpjchwvz.1ao5rmezowlyn$.dlg@40tude.net

> > Jo det er jeg ret sikker på hun har.
>
> Hvis de var bevidste omkring lovgivningen kunne de have taget på ferie
> sammen til en mere liberal stat, USAs stater er jo ikke ens i deres
> lovgivning.

Enig, kan seriøst ikke se problemet, og var/er forældre helt indforstået med
deres "forhold" kunne de jo sagten have fundet en løsning på en "ferie"...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 20-08-07 09:46

N_B_DK wrote:
> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message
> news:1flm7dpjchwvz.1ao5rmezowlyn$.dlg@40tude.net
>
>>> Jo det er jeg ret sikker på hun har.
>>
>> Hvis de var bevidste omkring lovgivningen kunne de have taget på
>> ferie sammen til en mere liberal stat, USAs stater er jo ikke ens i
>> deres lovgivning.
>
> Enig, kan seriøst ikke se problemet, og var/er forældre helt
> indforstået med deres "forhold" kunne de jo sagten have fundet en
> løsning på en "ferie"...


Ja, og 14 dage sammen med en kæreste, er jo lige så godt, som at være sammen
hver dag hvor man bor.

De kunne også begge været taget på bordel, i stedet for at "svine" med
hinanden?














N_B_DK (20-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 20-08-07 13:50

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c954d3$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Ja, og 14 dage sammen med en kæreste, er jo lige så godt, som at være
> sammen hver dag hvor man bor.

Jeg tror ikke jeg kan få dig til at forstå hvorfor der er love i mange lande
omkring den seksuelle lavalder, det lader jo til du mener at hvis bare der
er EN der kan finde ud af det, så kan alle andre også, og så er loven
unødvendig (der er jo heller ikek ret mange sager der viser det
stikmodsatte, nemlig at ældre udnytter unge seksuelt, det er aldrig set før
vel ??)

> De kunne også begge været taget på bordel, i stedet for at "svine" med
> hinanden?

Det kunne de da sikkert, der var nok mange ting de kunne have gjort, havde
de valgt at røve en bank, så var de også blevet anholdt, fakta er at de
overtrådte loven, og det er der konsekvenser for, og de har trods alt
muligheden for at få ændret loven, så hun kan undgå de 23 år..

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 20-08-07 17:24

N_B_DK wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c954d3$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Ja, og 14 dage sammen med en kæreste, er jo lige så godt, som at være
>> sammen hver dag hvor man bor.
>
> Jeg tror ikke jeg kan få dig til at forstå hvorfor der er love i
> mange lande omkring den seksuelle lavalder, det lader jo til du mener
> at hvis bare der er EN der kan finde ud af det, så kan alle andre
> også, og så er loven unødvendig (der er jo heller ikek ret mange
> sager der viser det stikmodsatte, nemlig at ældre udnytter unge
> seksuelt, det er aldrig set før vel ??)

En 16 årig mand er voksen, OG han blev jo IKKE udnyttet, tværtimod, så
nytter de jo ikke med: jamen hvad vis han havde været 12 år og været en
pige.

>
>> De kunne også begge været taget på bordel, i stedet for at "svine"
>> med hinanden?
>
> Det kunne de da sikkert, der var nok mange ting de kunne have gjort,
> havde de valgt at røve en bank, så var de også blevet anholdt, fakta
> er at de overtrådte loven, og det er der konsekvenser for, og de har
> trods alt muligheden for at få ændret loven, så hun kan undgå de 23
> år..

Du argumenterer som kommunisten Wilstrup i forhold til dem der blev skudt
ned ved grænser ud af DDR, - de kendte konsekvenserne og kunne bare have
ladet være. Og dem der bliver hængt i Iran for at gå i seng med hinanden, de
kunne bare have ladet være.

Sådannne domme er umenneskelige, - kort og godt
(i DDR var der så ikke engang tale om domme, men bare nedskydninger)







N_B_DK (21-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-08-07 00:27

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c9c02a$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> En 16 årig mand er voksen, OG han blev jo IKKE udnyttet, tværtimod, så
> nytter de jo ikke med: jamen hvad vis han havde været 12 år og været
> en pige.

Det er her filmen knækker for dig, ifølge loven i den pågældende stat er han
ikke voksen.

> Du argumenterer som kommunisten Wilstrup i forhold til dem der blev
> skudt ned ved grænser ud af DDR, - de kendte konsekvenserne og kunne
> bare have ladet være. Og dem der bliver hængt i Iran for at gå i seng
> med hinanden, de kunne bare have ladet være.

Det ændrer bare ikke på at der er en del love der er til for at beskytte
børn, og det har jeg det helt fint med.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 21-08-07 07:49

N_B_DK wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c9c02a$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
>> En 16 årig mand er voksen, OG han blev jo IKKE udnyttet, tværtimod,
>> så nytter de jo ikke med: jamen hvad vis han havde været 12 år og
>> været en pige.
>
> Det er her filmen knækker for dig, ifølge loven i den pågældende stat
> er han ikke voksen.
>
>> Du argumenterer som kommunisten Wilstrup i forhold til dem der blev
>> skudt ned ved grænser ud af DDR, - de kendte konsekvenserne og kunne
>> bare have ladet være. Og dem der bliver hængt i Iran for at gå i seng
>> med hinanden, de kunne bare have ladet være.
>
> Det ændrer bare ikke på at der er en del love der er til for at
> beskytte børn, og det har jeg det helt fint med.

Så uanset om "barnet" er 21 år, så ville du synes det er en god lov?




N_B_DK (21-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-08-07 07:58

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46ca8af2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Så uanset om "barnet" er 21 år, så ville du synes det er en god lov?

21 år ? drengen er 16, og han er ikke voksen, det er 16 årige i dk heller
ikke, og om det er en god eller dårlig lov har jeg faktisk svaret på for
længe siden.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 14:40

Pernille wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46c555b2$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fa3fru$bd4$1@news.datemas.de
>>> En fuldstændig vanvittig dom. Det viser hvor puritansk jeres dejlige
>>> forbillede, USA, er. "Forbrydelsen" er jo offerløs, ja man kan vel
>>> nærmest sige at den er det modsatte (win-win-situation). Jeg fatter
>>> ikke de skrupskøre amerikanere, man skulle fandme tro at hele
>>> nationen derovre er på Coke (kokain).
>>
>> Interessant, hvis andre lande håndhæver deres love, så er det helt
>> helt ok, men gør USA, så er det direkte vanvid, besynderlig
>> tankegang.
> - Og så længe hun ikke skal stenes, som man jo bliver i nogle andre
> lande, så synes jeg også vi skal passe på ikke at "dømme". Ja, det er
> en hård straf. Men mon ikke damen har vidst det, da hun indledte et
> forhold til gutten...


Det viser jo netop at de elsker hinanden, men du går åbenbart ind for
sharia-lignende straffe for "forbrydelser" uden ofre, - det er sgu rystende.





N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 15:25

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c5a531$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Det viser jo netop at de elsker hinanden, men du går åbenbart ind for
> sharia-lignende straffe for "forbrydelser" uden ofre, - det er sgu
> rystende.

Hallo... der er 25 års forskel, knægten er 16, medmindre hun er retarderet,
så har de da med den aldersforskel absolut intet tilfælles.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 17-08-07 15:55

On Fri, 17 Aug 2007 16:25:20 +0200, N_B_DK wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c5a531$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Det viser jo netop at de elsker hinanden, men du går åbenbart ind for
>> sharia-lignende straffe for "forbrydelser" uden ofre, - det er sgu
>> rystende.
>
> Hallo... der er 25 års forskel, knægten er 16, medmindre hun er retarderet,
> så har de da med den aldersforskel absolut intet tilfælles.


Nu må du bestemme dig, du synes at folk var for hårde ved Rudy, men her
synes du det er ok.

Det er svært altid at skulle være på tværs, det bringer dig ofte ud i noget
rod.

--
mvh.

N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 19:49

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c5b69b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk

> Nu må du bestemme dig, du synes at folk var for hårde ved Rudy, men
> her synes du det er ok.

Hvad synes jeg ???!? synes du skal gå tilbage og se hvad jeg mente og mener
og Rudy, så opdager du min holdning er på 100% samme måde, det jeg skrev i
denne tråd var at det var sjovt at se andre folk nu forsvare den ældre part.

> Det er svært altid at skulle være på tværs, det bringer dig ofte ud i
> noget rod.

Ja læse kan du så ikke, og det bringer dig ALTID i noget rod.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 16:14

N_B_DK wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c5a531$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Det viser jo netop at de elsker hinanden, men du går åbenbart ind for
>> sharia-lignende straffe for "forbrydelser" uden ofre, - det er sgu
>> rystende.
>
> Hallo... der er 25 års forskel, knægten er 16, medmindre hun er
> retarderet, så har de da med den aldersforskel absolut intet
> tilfælles.

Det skal du eller andre vel for fanden ikke bestemme.

De HAVDE jo netop noget til fælles, eller havde de jo ikke været sammen.




N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 19:51

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c5bb41$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Det skal du eller andre vel for fanden ikke bestemme.

Well sålænge den ene part er under den kriminelle lavalder, så er der altså
andre folk der nok skal bestemme, tror du den går herhjemme ?

> De HAVDE jo netop noget til fælles, eller havde de jo ikke været
> sammen.

Arhh, med ovenstående sludder, må det også være ok en 54 årig gammel mand er
sammen med en 14 årig pige, for det ville de jo ikke være hvis de ikke havde
noget tilfælles....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 21:16

N_B_DK wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c5bb41$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Det skal du eller andre vel for fanden ikke bestemme.
>
> Well sålænge den ene part er under den kriminelle lavalder, så er der
> altså andre folk der nok skal bestemme, tror du den går herhjemme ?
>
>> De HAVDE jo netop noget til fælles, eller havde de jo ikke været
>> sammen.
>
> Arhh, med ovenstående sludder, må det også være ok en 54 årig gammel
> mand er sammen med en 14 årig pige, for det ville de jo ikke være
> hvis de ikke havde noget tilfælles....

Der var tale om en 16 årig dreng og en 41 årig kvinde. Mon ikke de fleste
drenge gerne ville *misbruges* på den måde?
Man kan ikke bare vende tingene om og lægge til og trække fra alderen og
skifte kønnet.





N_B_DK (17-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-08-07 21:35

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c6021c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Der var tale om en 16 årig dreng og en 41 årig kvinde. Mon ikke de
> fleste drenge gerne ville *misbruges* på den måde?

Det er muligt de gerne vil det, men gør det sagen bedre ???

> Man kan ikke bare vende tingene om og lægge til og trække fra alderen
> og skifte kønnet.

Aha og hvorfor så ikke det ? jeg har oprindeligt meget meget svært ved at se
forskellen på om det er den ene eller anden vej, og er 99% sikker på retten
også vil have svært ved at se forskellen på det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Knud Larsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-08-07 22:35

N_B_DK wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c6021c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Der var tale om en 16 årig dreng og en 41 årig kvinde. Mon ikke de
>> fleste drenge gerne ville *misbruges* på den måde?
>
> Det er muligt de gerne vil det, men gør det sagen bedre ???

Ja. Ville du også give 23 år i fængsel for at tage en teenager med i Tivoli
eller til rockkoncert?

>
>> Man kan ikke bare vende tingene om og lægge til og trække fra alderen
>> og skifte kønnet.
>
> Aha og hvorfor så ikke det ? jeg har oprindeligt meget meget svært
> ved at se forskellen på om det er den ene eller anden vej, og er 99%
> sikker på retten også vil have svært ved at se forskellen på det.

Så det er samme sag om drengen er en pige, og om pigen er 11 år, - og om
kvinden er en mandn og manden er 53 år.
Jeg tror godt en dommer kan se forskel, - selv en tåbe som dømmer så hårdt
som vedkommende her har gjort.




N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 00:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46c6149c$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Ja. Ville du også give 23 år i fængsel for at tage en teenager med i
> Tivoli eller til rockkoncert?

Er det det hun har fået en dom for, eller griber du efter strå nu ?

> >
> > > Man kan ikke bare vende tingene om og lægge til og trække fra
> > > alderen og skifte kønnet.
> >
> > Aha og hvorfor så ikke det ? jeg har oprindeligt meget meget svært
> > ved at se forskellen på om det er den ene eller anden vej, og er 99%
> > sikker på retten også vil have svært ved at se forskellen på det.
>
> Så det er samme sag om drengen er en pige, og om pigen er 11 år, - og
> om kvinden er en mandn og manden er 53 år.
> Jeg tror godt en dommer kan se forskel, - selv en tåbe som dømmer så
> hårdt som vedkommende her har gjort.

Aha, så du emner oprigtigt at der er forskel på en 16 årig pige og 41 årig
mand, kontra en 16 årig dreng og 41 årig kvinde ? hvor er forskellen ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 17-08-07 23:07

On Fri, 17 Aug 2007 20:50:47 +0200, N_B_DK wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> news:46c5bb41$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Det skal du eller andre vel for fanden ikke bestemme.
>
> Well sålænge den ene part er under den kriminelle lavalder, så er der altså
> andre folk der nok skal bestemme, tror du den går herhjemme ?
>
>> De HAVDE jo netop noget til fælles, eller havde de jo ikke været
>> sammen.
>
> Arhh, med ovenstående sludder, må det også være ok en 54 årig gammel mand er
> sammen med en 14 årig pige, for det ville de jo ikke være hvis de ikke havde
> noget tilfælles....

Du har stadig ikke fattet forskellen.

Tror jeg kalder dig dktekno for fremtiden.

--
mvh.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 00:45

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c61bc1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk

> Du har stadig ikke fattet forskellen.

Nej for der er ingen forskel.

> Tror jeg kalder dig dktekno for fremtiden.

Jeg overlever nok, det viser jo bare du endnu engang ikke magter at
argumentere for dine holdninger.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 00:58

On Sat, 18 Aug 2007 01:44:44 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c61bc1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Du har stadig ikke fattet forskellen.
>
> Nej for der er ingen forskel.

Er der ingen forskel, du er sgu da ikke rask der er STOR forskel.

>
>> Tror jeg kalder dig dktekno for fremtiden.
>
> Jeg overlever nok, det viser jo bare du endnu engang ikke magter at
> argumentere for dine holdninger.

Jeg kan godt argumentere, det er jo ikke min skyld at du er tykhovedet.

--
mvh.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 01:18

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c635e1$0$90270$14726298@news.sunsite.dk
> On Sat, 18 Aug 2007 01:44:44 +0200, N_B_DK wrote:
>
> > "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> > news:46c61bc1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
> >
> > > Du har stadig ikke fattet forskellen.
> >
> > Nej for der er ingen forskel.
>
> Er der ingen forskel, du er sgu da ikke rask der er STOR forskel.

Så forklar da venligst hvor den store forskel er ???

> >
> > > Tror jeg kalder dig dktekno for fremtiden.
> >
> > Jeg overlever nok, det viser jo bare du endnu engang ikke magter at
> > argumentere for dine holdninger.
>
> Jeg kan godt argumentere, det er jo ikke min skyld at du er
> tykhovedet.

Ja det er de tunge argumenter du her benytter, det kan jeg godt se...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 01:24

On Sat, 18 Aug 2007 02:18:09 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c635e1$0$90270$14726298@news.sunsite.dk
>> On Sat, 18 Aug 2007 01:44:44 +0200, N_B_DK wrote:
>>
>>> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
>>> news:46c61bc1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>>
>>> > Du har stadig ikke fattet forskellen.
>>>
>>> Nej for der er ingen forskel.
>>
>> Er der ingen forskel, du er sgu da ikke rask der er STOR forskel.
>
> Så forklar da venligst hvor den store forskel er ???

En kvinde og en dreng forelsker sig i hinanden, ja der er aldersforskel,
men det er gensidig kærlighed.


Rudy det gamle svin, misbrugte og snød helt unge piger, for at kunne sælge
de film han lavede.

Kan du ikke se forskel, så få hovedet undersøgt.

--
mvh.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 01:42

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c63be5$0$90265$14726298@news.sunsite.dk

> En kvinde og en dreng forelsker sig i hinanden, ja der er
> aldersforskel, men det er gensidig kærlighed.
>
>
> Rudy det gamle svin, misbrugte og snød helt unge piger, for at kunne
> sælge de film han lavede.
>
> Kan du ikke se forskel, så få hovedet undersøgt.

Fatter du overhovet hvad du svarer på ??

Jeg skrev jeg ikke kan se forskellen på om manden er den ældre part eller
kvinden er, det har intet med rudy sagen at gøre, men ved godt du ikke
magter så meget på en gang, så det er vel derfor du endnu engang viser din
ufatelige dumhed.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 01:50

On Sat, 18 Aug 2007 02:41:30 +0200, N_B_DK wrote:


> Fatter du overhovet hvad du svarer på ??
>
> Jeg skrev jeg ikke kan se forskellen på om manden er den ældre part eller
> kvinden er, det har intet med rudy sagen at gøre, men ved godt du ikke
> magter så meget på en gang, så det er vel derfor du endnu engang viser din
> ufatelige dumhed.

Har du glemt hvad du skrev, her er et link til at genopfriske din
hukommelse med.

46c5858c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk



--
mvh.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 11:05

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c641fb$0$90273$14726298@news.sunsite.dk

> Har du glemt hvad du skrev, her er et link til at genopfriske din
> hukommelse med.
>
> 46c5858c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk

Suk, jeg skulle nok have skrevet PS. for der er jo folk som dig der ikke kan
se det er en tilføjelse...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 12:59

On Sat, 18 Aug 2007 12:05:28 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c641fb$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Har du glemt hvad du skrev, her er et link til at genopfriske din
>> hukommelse med.
>>
>> 46c5858c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
> Suk, jeg skulle nok have skrevet PS. for der er jo folk som dig der ikke kan
> se det er en tilføjelse...

Nå prøver du nu at redde den i land, det var en skam at du havde glemt det
indlæg, men heldigt jeg kunne huske det

--
mvh.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 13:42

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c6dee2$0$90276$14726298@news.sunsite.dk

> > Suk, jeg skulle nok have skrevet PS. for der er jo folk som dig der
> > ikke kan se det er en tilføjelse...
>
> Nå prøver du nu at redde den i land,

Nej jeg skærer det ud i pap for dig, men det lader ikke til du er i stand
til at forstå ret meget.

> det var en skam at du havde
> glemt det indlæg, men heldigt jeg kunne huske det

Det tragiske er jo så bare du ikke fatter hvad der står...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 14:05

On Sat, 18 Aug 2007 14:41:41 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c6dee2$0$90276$14726298@news.sunsite.dk
>
>>> Suk, jeg skulle nok have skrevet PS. for der er jo folk som dig der
>>> ikke kan se det er en tilføjelse...
>>
>> Nå prøver du nu at redde den i land,
>
> Nej jeg skærer det ud i pap for dig, men det lader ikke til du er i stand
> til at forstå ret meget.
>
>> det var en skam at du havde
>> glemt det indlæg, men heldigt jeg kunne huske det
>
> Det tragiske er jo så bare du ikke fatter hvad der står...

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.

--
Lej en trold, fåes i flere størrelser.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 15:21

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c6ee5c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> > Det tragiske er jo så bare du ikke fatter hvad der står...
>
> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.

Ja tag du dig en lur, det kan være du fatter mere når du er veludhvilet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 17:19

On Sat, 18 Aug 2007 18:11:16 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c70363$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Du er et fordrukkent fjog, som er både hyklerisk og dobbeltmoralsk,
>> og ja jeg afslørede dig, men du skyder dig selv i foden så tit at man
>> tror det er løgn.
>
> Beskrev du ikke lige dig selv ?

Det ville du ønske, men det var altså dig, ved godt du har et problem med
at forstå, skær ned på sprutten og det burde blive bedre med tiden, dog
ikke hvis det er medfødt, og det har jeg lidt på fornemmelsen det er i dit
tilfælde.

--
Lej en trold, fåes i flere størrelser.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 19:42

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c71bc8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> > > Beskrev du ikke lige dig selv ?

> Det ville du ønske, men det var altså dig, ved godt du har et problem
> med at forstå, skær ned på sprutten og det burde blive bedre med
> tiden, dog ikke hvis det er medfødt, og det har jeg lidt på
> fornemmelsen det er i dit tilfælde.

Beskrev du ikke lige dig selv ?


--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 15:35

On Sat, 18 Aug 2007 16:21:22 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c6ee5c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>> Det tragiske er jo så bare du ikke fatter hvad der står...
>>
>> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.
>
> Ja tag du dig en lur, det kan være du fatter mere når du er veludhvilet.

Du er et fordrukkent fjog, som er både hyklerisk og dobbeltmoralsk, og ja
jeg afslørede dig, men du skyder dig selv i foden så tit at man tror det er
løgn.

--
Lej en trold, fåes i flere størrelser.

N_B_DK (18-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-08-07 17:11

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46c70363$0$90275$14726298@news.sunsite.dk

> Du er et fordrukkent fjog, som er både hyklerisk og dobbeltmoralsk,
> og ja jeg afslørede dig, men du skyder dig selv i foden så tit at man
> tror det er løgn.

Beskrev du ikke lige dig selv ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Ludvig Nielsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 18-08-07 19:49

On Sat, 18 Aug 2007 20:42:10 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46c71bc8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
>>> > Beskrev du ikke lige dig selv ?
>
>> Det ville du ønske, men det var altså dig, ved godt du har et problem
>> med at forstå, skær ned på sprutten og det burde blive bedre med
>> tiden, dog ikke hvis det er medfødt, og det har jeg lidt på
>> fornemmelsen det er i dit tilfælde.
>
> Beskrev du ikke lige dig selv ?

Den bliver ikke mere rigtig af at blive gentaget.

--
Lej en trold, fåes i flere størrelser.

Per Rønne (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-08-07 11:14

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Når man i USA så får 23 år og dommeren vel har taget det med i betragtning,
> så kan man da tænke sit. Gad vide hvad maksimum straffen mon er? Det virker
> helt overdrevet at give 23 års fængsel, for når hun får 23 for frivillig
> samkvem, hvad skal personen der bruger vold så have?

Hun kan løslades efter at halvdelen af straffen er udstået, altså efter
11,5 års fængsel. Så vil hun være 52 og drengen 28.

Regn med at havde hun været en mand, og havde drengen været en pige, så
havde straffen været hårdere. Og, ja, det amerikanske straffesystem,
især i Sydstaterne, er drakonisk og barbarisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-07 04:32

""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1i2zo46.rug8tw1dbyj28N%per@RQNNE.invalid:
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>
>> Når man i USA så får 23 år og dommeren vel har taget det med i
>> betragtning, så kan man da tænke sit. Gad vide hvad maksimum
>> straffen mon er? Det virker helt overdrevet at give 23 års fængsel,
>> for når hun får 23 for frivillig samkvem, hvad skal personen der
>> bruger vold så have?
>
> Hun kan løslades efter at halvdelen af straffen er udstået, altså
> efter 11,5 års fængsel. Så vil hun være 52 og drengen 28.
>
> Regn med at havde hun været en mand, og havde drengen været en pige,
> så havde straffen været hårdere. Og, ja, det amerikanske
> straffesystem, især i Sydstaterne, er drakonisk og barbarisk.

Her er jeg for en sjælden gangs skyld helt enig med dig.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Knud Larsen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 18-08-07 08:00

Kim Larsen wrote:
> ""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:1i2zo46.rug8tw1dbyj28N%per@RQNNE.invalid:
>> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>>
>>> Når man i USA så får 23 år og dommeren vel har taget det med i
>>> betragtning, så kan man da tænke sit. Gad vide hvad maksimum
>>> straffen mon er? Det virker helt overdrevet at give 23 års fængsel,
>>> for når hun får 23 for frivillig samkvem, hvad skal personen der
>>> bruger vold så have?
>>
>> Hun kan løslades efter at halvdelen af straffen er udstået, altså
>> efter 11,5 års fængsel. Så vil hun være 52 og drengen 28.
>>
>> Regn med at havde hun været en mand, og havde drengen været en pige,
>> så havde straffen været hårdere. Og, ja, det amerikanske
>> straffesystem, især i Sydstaterne, er drakonisk og barbarisk.
>
> Her er jeg for en sjælden gangs skyld helt enig med dig.

Vi er lamslåede og kunne overhovedet ikke have gættet det !


Næh kom til Kina eller Nordkorea min parteigenosse, dér finder vi gode og
retfærdige straffe.

USA er jo satan i forklædning - middelklassen har magten, hvilket svineri.

Og så kan man gøre langt mere grin med lederne i de socialistiske lande, end
man kan med lederne i USA, - se hvor svagt det gøres i Washington

Stephen Colbert Roasts Bush
http://politicalhumor.about.com/od/funnyvideos/v/colbertwhca.htm












Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste