Fiktiv virkelighed
Fra : @

Dato : 16-08-07 23:21

<<<<<<<<<
http://jp.dk/meninger/leder/article1046004.ece
Leder: Fiktiv virkelighed

Offentliggjort 16.08.07 kl. 20:27

DR HAR FOR tiden mere end almindeligt svært ved at skelne mellem
fiktion og virkelighed.

En såkaldt uvildig gruppe har undersøgt, om Christoffer Guldbrandsens
dokumentarfilm ”Den hemmelige krig” lever op til de almindelige
journalistiske krav om redelighed, fairness og først og fremmest
korrekte oplysninger.

Rapportens hovedkonklusion er, at filmen lever op til, hvad man må
forvente af den slags film. Hvad det helt præcist er, man må forvente
af den slags film, står imidlertid ubesvaret hen, og dermed bliver
udsagnet komplet ligegyldigt.

Det er undersøgelsesgruppens medlemmer åbenbart selv klar over, så de
tilføjer en opfordring om, at DR udarbejder nogle mere præcise
retningslinjer for etiske krav til journalistiske programmer.

Det er sikkert en udmærket idé, når man nu har det lidt svært med både
etikken og virkelighedsopfattelsen, men under alle omstændigheder
turde det være indlysende, at oplysninger i et journalistisk program
skal være korrekte - alle som én. Det er de ikke i ”Den hemmelige
krig”, og det påpeges da også i rapporten.

DR er imidlertid så fikseret på egen ufejlbarlighed, at rapporten både
i Radioavisen og i tv-nyhedsudsendelser præsenteres som en ren
frifindelse, omend med enkelte, marginale skønhedspletter.

Dette skønmaleri bliver hjulpet godt på vej af prorektor Mette Bock,
der som talsmand for undersøgelsesgruppen understøtter det synspunkt,
at der stort set ikke er noget at komme efter, mens hun medvirker til
at nedtone de alvorlige kritikpunkter:

En officer bliver latterliggjort på et grundlag, som Guldbrandsen
vidste var forkert, da udsendelsen blev vist på tv.

En enlig jurist agiterer for en rigsretssag mod Anders Fogh Rasmussen,
men Guldbrandsen vidste, at andre jurister var uenige.

Der er ikke belæg for påstanden om, at danske soldater - oven i købet
rutinemæssigt - skulle have udleveret fanger til tortur.

Dette for blot at nævne et par velkendte kritikpunkter. Dertil kommer
manipulation med filmklip, manipulerende tidsforskydninger og
dramatiske, filmiske virkemidler, som i mildeste fald er egnet til at
forføre seerne til en bestemt stemning.

Statsinstitutionen DR udvisker grænserne mellem fiktion, manipulation
og virkelighed i en sådan grad, at den selv har mistet overblikket.
Selvkritikken er i hvert fald for længst gået tabt.

<<<<<<<
--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : El Trabajador

Dato : 17-08-07 05:21

"@" <1@invalid.net> skrev i

> [...]
> forvente af den slags film. Hvad det helt præcist er, man må forvente
> af den slags film, står imidlertid ubesvaret hen, og dermed bliver

Og godt eksempel på hvordan de røde svin vasker hinandens hænder, når nogle
af "deres egne" kommer i knibe.

Det ser ikke ud til at Guldbrandsens ærinde med filmen har været at give os
seere en sandfærdig skildring af forholdene omkring krigen i Irak, men
derimod har det været hans ærinde at så tvivl om statsministerens og
regeringens troværdighed - ja, nærmest udråbe dem til løgnere.
--
El Trabajador

Fra : hanzen

Dato : 17-08-07 07:49

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> derimod har det været hans ærinde at så tvivl om statsministerens og
> regeringens troværdighed - ja, nærmest udråbe dem til løgnere.

Hvilket blev afsløret allerede inden filmen var vist første gang. Man
inviterede hele "det røde kabinet" samtidig med man nægtede
forsvarsministeren adgang. Han måtte pænt vente til DR havde sendt den.
Derved gav man de røde mulighed for at køre en kampagne i flere dage uden
modspil.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-07 10:41

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> forsvarsministeren adgang. Han måtte pænt vente til DR havde sendt den.
> Derved gav man de røde mulighed for at køre en kampagne i flere dage uden

Sådanne historier viser HVOR vigtigt det er, at de røde svin bliver holdt
fra magten. - De er GRUNDLÆGGENDE udemokratiske.
Utroligt at så mange danser efter de røde rottefængeres falske fløjtespil,
så mange år efter sovjetimperiets sammenbrud

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 17-08-07 21:31

Ja...du lever i en fiktiv virkelighed.
Flot...gå ind i den følelse....hvad føler du ?

Fra : @

Dato : 18-08-07 08:06

On Fri, 17 Aug 2007 22:30:50 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>Ja...du lever i

nå blot fnidder

gør det stadigvæk ondt at Guldbrandsens film igen afsløres som
udelukkende fiktion og manipulation uden mindste hold i virkelighed
eller fakta?

Fra : Peter Bang

Dato : 18-08-07 12:04

Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk> skrev:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>Ja...du lever i en fiktiv virkelighed.
>Flot...gå ind i den følelse....hvad føler du ?

Det lyder ikke sundt.

Fra : @

Dato : 18-08-07 15:19

On 18 Aug 2007 11:04:04 GMT, Peter Bang <peterbang@NJWELprivat.dk>
(slet NJWEL) wrote:

>Det lyder ikke sundt.

faktafornægtelse kan være livsfarlig

Fra : Peter Bang

Dato : 19-08-07 00:06

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 18 Aug 2007 11:04:04 GMT, Peter Bang
<peterbang@NJWELprivat.dk>

>faktafornægtelse kan være livsfarlig

Og hysteriske kællinger er uudholdelige.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-08-07 23:24

@ skrev:
> [...]
> Leder: Fiktiv virkelighed
>
> Offentliggjort 16.08.07 kl. 20:27
>
> DR HAR FOR tiden mere end almindeligt svært ved at skelne mellem

Endnu en gang viser højre ekstremisterne at politik
går forud for sandhed.
Guldbrandsens film er "farlig", derfor går det store
spin straks i gang, ikke for at diskutere sagens kerne,
men simpelthen blot for at bagtale filmen.

Og @ evner ikke andet end at citere hjernedøde
indlæg fra jp, ret ynkeligt.

/b

Fra : @

Dato : 18-08-07 08:12

On Sat, 18 Aug 2007 00:24:10 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Endnu en gang viser højre ekstremisterne at politik
>går forud for sandhed.

sandhed er der intet af i Guldbrandsens film

derimod masser af fiktion og manipulation

Guldbrandsens hovedpåstande dokumenteres jo ikke overhovedet

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-08-07 12:29

@ skrev:

> sandhed er der intet af i Guldbrandsens film
>
> derimod masser af fiktion og manipulation
>
> Guldbrandsens hovedpåstande dokumenteres jo ikke overhovedet

Mere spin...

Jeg forstår godt at højre ekstremisterne har travlt med
at bagtale filmen, for tænk hvis danskerne fandt ud af
hvad "vores" soldater gik rundt og lavede i Irak.

Fra : @

Dato : 18-08-07 15:24

nej, fakta

hvor finder du dokumentationen?

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-08-07 16:11

@ skrev:

> nej, fakta
>
> hvor finder du dokumentationen?

Typisk for højre ekstremisterne, beskylde andre for
at lyve, og derpå forlange dokumentation for at
det der blev sagt var rigtigt.
Hvis du mener at det der blev sagt i filmen er
urigtigt kunne du jo dokumentere det, indtil da
vil jeg tillade mig at gå ud fra at du godt ved
at filmen talte sandt, men at du anser det filmen
fortæller for at være en ubekvem sandhed.

Fra : @

Dato : 18-08-07 16:28

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-08-07 19:05

@ skrev:

> hvor finder du dokumentationen?

Det sædvanlige fra Foghs menighed af politisk korrekte
og nyttige idioter, for dem er der ingen grund til at
vide, for dem er det nok at Fogh stiller sig op og siger
"der er intet at komme efter".
Hvis Fogh havde blot en anelse selvrespekt og respekt for
befolkningen, satte han en undersøgelse i gang.
Men Fogh ved godt at det er lettere at stå i folketinget
og lyve, som Schluter i sin tid da han sagde: "der er ikke
fejet noget ind under gulvtæppet", for Fogh ved godt at
90% af de danske medier bakker ham 120% op, uanset hvad.

Filmen er mere end tilstrækkelig dokumentation i sig selv,
hvis du, eller nogen anden mener at filmen taler usandt,
så er det jeres opgave at påvise det.

Fra : @

Dato : 18-08-07 19:46

On Sat, 18 Aug 2007 20:05:08 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det sædvanlige fra
<klip-en masse sidestep og udenomsvrøvl>

hvad bliver det til

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-08-07 22:08

@ er stadig ikke i stand til at læse...

Fra : @

Dato : 19-08-07 04:13

On Sat, 18 Aug 2007 23:07:41 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ er stadig ikke i stand til at læse...

hvor finder du dokumentationen?

ikke i Guldbrandsens film, det er helt sikkert

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 12:48

@'s idioti når nye højder...

Fra : @

Dato : 19-08-07 14:38

On Sun, 19 Aug 2007 13:48:22 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@'s idioti

mere af det sædvanlige svineri

men endnu ikke et eneste bevis for de tåbelige påstande Gildbrandsen
kom med

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 15:49

@ skrev:

> mere af det sædvanlige svineri

Hvis @ var i stand til at læse de indlæg som han svarede på
var der vundet meget.

> men endnu ikke et eneste bevis for de tåbelige påstande Gildbrandsen
> kom med>

Der er i filmen leveret mere end tilstrækkelige indicier på at
der er foregået uregelmæssigheder til at regeringen burde gå i
gang med en egentlig undersøgelse. Man kan naturligvis ikke
forvente at en dokumentarfilm leverer hådngribelige beviser,
ikke mindst fordi mange af de dokumenter der ville skulle bruges
er fortrolige.
Men Fogh og hans halehæng er naturligvis fuldstændig ligeglade
med at store dele af befolkningen med god grund går ud fra
at Fogh lyver.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 16:02

On Sun, 19 Aug 2007 16:49:23 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Man kan naturligvis ikke
>forvente at en dokumentarfilm leverer hådngribelige beviser,

Øhhhh..... Hvorfor ikke...???

"Dokumentar"... Noget med at "dokumentere"...???

Fra : @

Dato : 19-08-07 17:39

On Sun, 19 Aug 2007 17:01:44 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>Øhhhh..... Hvorfor ikke...???
>
>"Dokumentar"... Noget med at "dokumentere"...???

jah

men den vældig villige "uvildige" undersøgelse kom jo frem til at blot
man lyver og sviner mod regeringen så er alt tilladt også at lave en
dokumentarfilm uden skyggen af dokumentation

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 18:47

S.A.Thomsen skrev:

> Øhhhh..... Hvorfor ikke...???
>
> "Dokumentar"... Noget med at "dokumentere"...???

Som jeg skrev, fordi store dele af dokumentationen
er militær, og dermed hemmeligstemplet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 20:01

On Sun, 19 Aug 2007 19:46:36 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som jeg skrev, fordi store dele af dokumentationen
>er militær, og dermed hemmeligstemplet.

Så kan det jo IKKE være en dokumentarfilm...

Og hvorfra ved du overhovedet at der findes hemmeligstemplet
dokumentation...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 21:51

S.A.Thomsen skrev:

> Så kan det jo IKKE være en dokumentarfilm...

Jo, netop dokumentarfilm, ikke indsamling af beviser
til en retssag.

> Og hvorfra ved du overhovedet at der findes hemmeligstemplet
> dokumentation...???

Jeg går ud fra at militæret har en eller anden form
for dokumentation af hvad de går rundt og laver.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 22:54

On Sun, 19 Aug 2007 22:50:51 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jo, netop dokumentarfilm, ikke indsamling af beviser
>til en retssag.

Men den dokumenterer jo ikke en skid....

>Jeg går ud fra at militæret har en eller anden form
>for dokumentation af hvad de går rundt og laver.

Og hvorfra ved du at den understøtter påstandene i filmen...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 23:09

S.A.Thomsen skrev:

> Men den dokumenterer jo ikke en skid....

> Og hvorfra ved du at den understøtter påstandene i filmen...???

Det ved jeg naturligvis heller ikke.
Men filmen kaster en så alvorlig mistanke, der er så
velunderbygget, at enhver regering med respekt for sig
selv og borgerne straks ville gøre hvad de kunne for at
få sagen ordentligt belyst.
Men ikke Fogh, han vil hellere at befolkningen mistænker
ham for at lyve.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 23:39

On Mon, 20 Aug 2007 00:09:04 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det ved jeg naturligvis heller ikke.
>Men filmen kaster en så alvorlig mistanke, der er så
>velunderbygget,

Den er da overhovedet ikke "velunderbygget"...

Den kommer med en række vilde påstande uden den mindste
dokumentation... Samtidig er den groft manipulerende og i flere
tilfælde direkte løgnagtig.... Det tyder da på at påstandene IKKE er
sande, når han behøver at lyve, for at få folk til at tro på dem....

> [...]
>få sagen ordentligt belyst.
>Men ikke Fogh, han vil hellere at befolkningen mistænker

Det var så din antipati mod Fogh der kom frem her...

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 00:39

S.A.Thomsen skrev:

> [...]
> tilfælde direkte løgnagtig.... Det tyder da på at påstandene IKKE er
> sande, når han behøver at lyve, for at få folk til at tro på dem....

Filmen kommer med en række oplysninger, som er så fuldt
underbygget som de kan være.
Hvis regeringen havde eller andre havde konkrete indvendinger,
kunne de jo fremkomme med disse, men det har man ikke.
Derfor starter mudderkastningen og spin maskinen på
fuld fart.

> Det var så din antipati mod Fogh der kom frem her...

Jeg synes ikke at Danmark skal have en statsminister
der åbentlyst lyver, uanset partifarve.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 06:39

On Mon, 20 Aug 2007 01:38:42 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Filmen kommer med en række oplysninger, som er så fuldt
>underbygget som de kan være.

"som de KAN være"...??? Sikke dog noget sludder...

>Hvis regeringen havde eller andre havde konkrete indvendinger,
>kunne de jo fremkomme med disse, men det har man ikke.

Regeringen skal sgu da ikke kommentere enhver fiktions-film... Så
kunne den da ikke lave andet...

>Derfor starter mudderkastningen og spin maskinen på
>fuld fart.

Mudderkastningen startede Guldbrandsen da selv med...

>Jeg synes ikke at Danmark skal have en statsminister
>der åbentlyst lyver, uanset partifarve.

Det er der da heller ikke nogen beviser på...

Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-07 06:55

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne den da ikke lave andet...

> Mudderkastningen startede Guldbrandsen da selv med...

> Det er der da heller ikke nogen beviser på...

Filmens "beviser" er en dum dagsorden.

Interessant er at krig ofte rummer uundgåelig tortur og amerikanerne der
udfører den for os, er humane og bruger kun psykisk tortur, ydmygelse, så
der er under ingen omstændigheder ingen plet på Danmarks ære.

"Når en tibetansk bjergged får en torn i foden,
er det ikke et dansk problem" Glistrup

MÅSKE USA LÆRER AT FORSTÅ TERRORISTER VED AT PSYKETORTURERE DEM MILDT så de
viser deres sande ansigt og snilde strategier.

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 18:30

S.A.Thomsen skrev:

> "som de KAN være"...??? Sikke dog noget sludder...

Du læser tilsyneladende ikke de indlæg du "svarer" på.

> Regeringen skal sgu da ikke kommentere enhver fiktions-film... Så
> kunne den da ikke lave andet...

> Mudderkastningen startede Guldbrandsen da selv med...

Der er intet mudderkastning i filmen.

> Det er der da heller ikke nogen beviser på...

Der er tilstrækkelige indicier til at enhver hæderlig
statsminister ville forsøge at tilbagevise beskyldningerne,
men du og store dele af VKOs tilhængere er tilsyneladende
lige glade med at statsministeren lyver i folketinget.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 19:00

On Mon, 20 Aug 2007 19:30:28 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Du læser tilsyneladende ikke de indlæg du "svarer" på.

Vel gør jeg så... At skrive "så FULDT underbygget som det KAN være",
er noget værre vrøvl....

>Der er intet mudderkastning i filmen.

Er du blind...???

>Der er tilstrækkelige indicier til at enhver hæderlig
>statsminister..................

Suk... Dine fordomme overskygger alt....

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 19:29

S.A.Thomsen skrev:

> Vel gør jeg så... At skrive "så FULDT underbygget som det KAN være",
> er noget værre vrøvl....

> Er du blind...???

> Suk... Dine fordomme overskygger alt....

S.A.Thomsen havde ikke noget at fortælle...

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 20:02

Det har du ikke haft længe...

Fra : @

Dato : 20-08-07 21:28

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Der er intet mudderkastning i filmen.

såh

hele filmen er et langt angreb på regeringen

bygget på tåbelige udokumenterede påstande

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 21:37

@ skrev:

> såh
>
> hele filmen er et langt angreb på regeringen
>
> bygget på tåbelige udokumenterede påstande

Det er så din fuldstændigt udokumenterede påstand.
Os der har set filmen ved godt at filmen ikke er
bygget på "tåbelige udokumenterede påstande", men
det er @ jo nødt til at påstå, for han har ikke set
filmen og han er ikke i stand til at argumentere.

Fra : @

Dato : 21-08-07 16:01

On Mon, 20 Aug 2007 22:36:50 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er så din fuldstændigt udokumenterede påstand.
>Os der har set filmen ved

så kom med beviserne for denne fiktionsfilms påstande

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 18:27

@ læser stadig ikke de indlæg han besvarer...

Fra : @

Dato : 21-08-07 19:03

On Tue, 21 Aug 2007 19:27:05 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ læser

så må vi jo konkludere indtil andet er BEVIST at der ikke findes nogen
beviser for Guldbrandsens påstande

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 17:46

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>det er @ jo nødt til at påstå, for han har ikke set
>filmen og han er ikke i stand til at argumentere.

Jeg HAR set filmen og den er fyldt med manipulationer og antydninger,
uden det mindste antydning af beviser...

Filmen er lavet i værste Michael Moore stil (løse påstande, hele og
halve løgne og en masse beskyldninger uden det fjerneste bevis)....

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 11:45

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men du og store dele af VKOs tilhængere er tilsyneladende
> lige glade med at statsministeren lyver i folketinget.

I det danske "demokrati" er både sandhed og overholdelse af grundlov noget
der er afhængig af politiske flertal.
Havde der ikke kunnet etableres flertal, havde Ninn Hansen skam nok siddet
endnu.
Ligeså Schlüter.
Det var også et politisk flertal, der friede Fogh for at stå til ansvar for
bedrageri men statsfinanser.

Således er det også i denne sag.
Et politisk flertal har bestemt, at "der er intet at komme efter".

Domstolsafgørelser har danskere ingen adgang til i praksis.

De dårligst begavede, som @er, hopper med på limpinden.

Eneste værn er en forfatningsdomstol, som der af naturlige årsager ikke kan
skabes politisk flertal for.
Da kunne man jo komme til at stå til ansvar--

Egon

Fra : @

Dato : 20-08-07 14:20

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Filmen kommer med en række oplysninger, som er så fuldt
>underbygget som de kan være.

hvor er dokumetationen for et af filmens hovedpåstande

at danske soldater _rutinemæssigt_ udleverede fanger til tortur

- - - -

venter i spænding

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 18:28

@ skrev:

> hvor er dokumetationen for et af filmens hovedpåstande
>
> at danske soldater _rutinemæssigt_ udleverede fanger til tortur
>
> - - - -
>
> venter i spænding

Det er fuldstændigt formålsløst at forsøge at diskutere
med folk der ikke læser de indlæg de "svarer" på.

Fra : @

Dato : 20-08-07 21:26

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 21:34

@ skrev:

> hvor er dokumetationen for et af filmens hovedpåstande

I stedet for at læse hvad der er skrevet i de efterhånden
mange indlæg i tråde valgte @ igen at skrive den samme
tåbelighed.

Fra : @

Dato : 21-08-07 16:01

On Mon, 20 Aug 2007 22:34:29 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>I stedet for
<klip mere vås og udenomssnak>

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 18:28

Fra : @

Dato : 21-08-07 19:05

On Tue, 21 Aug 2007 19:27:51 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ læser

hvor er dokumetationen for et af filmens hovedpåstande?

indtil andet er BEVIST må vi jo så leve med at der netop ikke er nogen

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 19:21

Gad vide om @ er i stand til at læse...

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:10

On Tue, 21 Aug 2007 20:21:21 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Gad vide om @ er i stand til at læse...

nå,

ikke et eneste bevis

så må Guldbrandsen jo være en gemen løgnhals

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 20:30

@ læser stadig ikke de indlæg han svarer på.

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:46

On Tue, 21 Aug 2007 21:29:38 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ læser stadig ikke de indlæg han svarer på.

og du er en af dem som hopper på Guldbrandsens løgnehistorier

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 20:57

@ skrev:

> og du er en af dem som hopper på Guldbrandsens løgnehistorier

@ læser ikke det man skriver i de indlæg som @
"svarer" på...

Fra : @

Dato : 22-08-07 15:20

On Tue, 21 Aug 2007 21:57:27 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ læser ikke det man skriver i de indlæg som @
>"svarer" på...

det er vist ikke @ der ikke læser

nogen påstår der findes beviser, men kommer ikke med dem
så beviserne er altså indtil videre ikke eksisterende

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-08-07 18:38

@ kan stadig ikke læse.

Fra : @

Dato : 22-08-07 20:57

On Wed, 22 Aug 2007 19:38:14 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ kan stadig ikke læse.

jo det kan jeg

men det kniber da for dig meget mere at levere beviser for
Guldbrandsens tåbelige fantasier

indtil videre må hans film derfor betragtes som ren fiktion

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-08-07 21:01

@ skrev:

> jo det kan jeg

Hvorfor gør du det så ikke? I stedet for at gentage
de samme tåbeligheder igen og igen?

Fra : @

Dato : 22-08-07 21:50

On Wed, 22 Aug 2007 22:00:47 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvorfor gør du det så ikke? I stedet for at gentage
>de samme tåbeligheder igen og igen?

nå der er stadigvæk ikke dukket beviser op for Guldbrandsens tåbelige
påstande?

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-08-07 22:05

@ skrev:

> nå der er stadigvæk ikke dukket beviser op for Guldbrandsens tåbelige
> påstande?

Du er stadig ikke begyndt at læse de indlæg du svarer på?

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 17:48

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>I stedet for at læse hvad der er skrevet i de efterhånden
>mange indlæg i tråde valgte @ igen at skrive den samme
>tåbelighed.

Det er da et meget relevant spørgsmål... HVOR er dokumentationen...???

Svaret er at der IKKE er nogen dokumentation, kun en masse påstande
(som måske er sande, måske løgne)... Filmen har ikke en skid med
dokumentar at gøre....

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 18:29

S.A.Thomsen skrev:

> Det er da et meget relevant spørgsmål... HVOR er dokumentationen...???

S.A.Thomsen læser heller ikke indlægene i de tråde
han deltaget i...

Fra : @

Dato : 21-08-07 19:06

On Tue, 21 Aug 2007 19:28:40 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>S.A.Thomsen læser

altså stadigvæk ikke noget bevist for Guldbrandsens påstande

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 20:36

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>S.A.Thomsen læser heller ikke indlægene i de tråde
>han deltaget i...

At du har gentaget det svar utallige gange, bliver det altså IKKE
sandt af....

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:47

On Tue, 21 Aug 2007 21:35:31 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>At du har gentaget det svar utallige gange, bliver det altså IKKE
>sandt af....

nej og når der endnu ikke er kommet noget der bare ligner beviser får
løgneren Guldbrandsens fantasier må vi indtil videre fastslå at hans
film var ren fiktion

Fra : @

Dato : 21-08-07 19:01

On Tue, 21 Aug 2007 18:48:25 +0200, S.A.Thomsen
> [...]

>Svaret er at der IKKE er nogen dokumentation, kun en masse påstande
>(som måske er sande, måske løgne)... Filmen har ikke en skid med

det får du aldrig de røde tåber til at indrømme

Fra : @

Dato : 20-08-07 13:53

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det ved jeg naturligvis heller ikke.
>Men filmen kaster en så alvorlig mistanke, der er så
>velunderbygget,

velunderbygget!!

med hvilke fakta?

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 14:34

> velunderbygget!!
>
> med hvilke fakta?

Hold nu op.
Vi har fattet, at du er så stupid, at du ikke kan forstå svaret.
Du skulle have samme tur, som Spørgejørgen.
En i måsen, og på hovedet i seng.

Egon

Fra : @

Dato : 20-08-07 21:04

On Mon, 20 Aug 2007 15:33:33 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hold nu op.

niks

Guldbrandsen laver en ren fiktionsfilm, uden hold i virkelige forhold

på grundlag af denne fiktion spinner oppositionen stort

og kræver at regeringen forholder sig til denne film

hvor er beviserne for at danske soldater _rutinemæssigt_ udleverede
fanger til tortur?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 19:05

On Mon, 20 Aug 2007 22:03:57 +0200, @ wrote:

> hvor er beviserne for at danske soldater _rutinemæssigt_ udleverede
> fanger til tortur?

Du beviser blot at de ikke gjorde det ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:07

On Tue, 21 Aug 2007 20:05:18 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Du beviser blot at de ikke gjorde det ?

nej det gør jeg absolut ikke

Guldbrandsen kommer med påstanden - Guldbrandsen må bevise

kan han ikke det er Guldbrandsen blot en gemen løgnhals

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 20:38

<news@lpdommer.dk> wrote:

>Du beviser blot at de ikke gjorde det ?

Det er jo pr. definition umuligt at BEVISE at det ikke er sket
(ligesom det er umuligt at bevise at der IKKE er liv på andre planeter
i universet)...

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:50

On Tue, 21 Aug 2007 21:37:37 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>Det er jo pr. definition umuligt at BEVISE at det ikke er sket
>(ligesom det er umuligt at bevise at der IKKE er liv på andre planeter
>i universet)...

det er jo blot et sølle halmstrå der gribes efter

at Guldbrandsens fiktion nu er afsløret som ren fiktion hvis eneste
formål var at angribe regingen med en flok løgne og fordrejniger tåles
jo ikke hos de "nyttige" idioter

Fra : @

Dato : 20-08-07 13:47

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jo, netop dokumentarfilm, ikke indsamling af beviser
>til en retssag.

blot uden nogen for for dokumetation for der påstande der blev brat
til torvs ved (fiktions)filmens lancering

Fra : @

Dato : 19-08-07 17:37

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 18:47

@ skrev:

> men endnu ikke et eneste bevis for de tåbelige påstande Gildbrandsen
> kom med

@ demonstrerer endnu en gang at han ikke er i stand til at læse
de indlæg han svarer på.

Fra : @

Dato : 19-08-07 19:39

<klip- vås og mudder>

hvor bliver beviserne af?

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-08-07 21:50

@ skrev:

> <klip- vås og mudder>
>
> hvor bliver beviserne af?

@ læser stadig ikke de indlæg han besvarer. Det kan enten være
fordi de ikke står i jp, eller fordi det ville kræve kontakt
til virkeligheden, og det har @ det ikke så godt med.

Fra : @

Dato : 20-08-07 13:46

<klip endnu mere vås og sludder>

hvor bliver beviserne af?

er det virkelig så svært?

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 11:20

> hvor bliver beviserne af?

Du er dog vel nok primitiv.
Dum og stupid kan tilføjes.
Du skråler op om netop de beviser, som dine fascistvenner udtrykkeligt har
forhindret fremkomsten af?

Må man forresten, helt i din stil, høfligst anmode om Bevis for, at du ikke
er medlem af det danske naziparti?
Og får honorar dergra for at fremkomme med dine idiotiske indlæg, der ganske
savner substans?

Man venter i spænding.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 12:14

On Mon, 20 Aug 2007 12:20:04 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Du er dog vel nok primitiv.
>Dum og stupid kan tilføjes.
>Du skråler op om netop de beviser, som dine fascistvenner udtrykkeligt har
>forhindret fremkomsten af?

Kan du bevise det...???

>Må man forresten, helt i din stil, høfligst anmode om Bevis for, at du ikke
>er medlem af det danske naziparti?

Det er jo umuligt at bevise noget IKKE eksisterer....

>Og får honorar dergra for at fremkomme med dine idiotiske indlæg, der ganske
>savner substans?
>
>Man venter i spænding.

På hvad...???

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 14:32

> Kan du bevise det...???

> Det er jo umuligt at bevise noget IKKE eksisterer....

> På hvad...???

På at "et kommer med "beviserne".
At de er lige så umulige, som dem han plejer at kræve, fatter han nu nok
ikke

Egon

Fra : @

Dato : 20-08-07 20:23

mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du er dog vel nok
<og endnu en gang svineri>

hvor bliver beviserne af?

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-07 20:53

@ skrev:

> hvor bliver beviserne af?

Prøv om du kan bevise at du har læst et eneste
af de indlæg der er postet i denne tråd.

Fra : @

Dato : 21-08-07 15:57

<klip mere udenomssnak>

hvor bliver beviserne af?

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-07 18:41

Fra : @

Dato : 21-08-07 19:06

On Tue, 21 Aug 2007 19:41:15 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>@ læser

alstå findes der ingen beviser for Guldbrandsens påstande

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-08-07 19:26

On Sun, 19 Aug 2007 05:12:34 +0200, @ wrote:

> hvor finder du dokumentationen?
>
> ikke i Guldbrandsens film, det er helt sikkert

Hvad forhindrer dig i at påpege hvad der er galt i filmen?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 19-08-07 19:47

On Sun, 19 Aug 2007 20:25:41 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Hvad forhindrer dig i at påpege hvad der er galt i filmen?

hans påstande underbygges ikke af fakta, er det ikke galt nok i noget
som påstås at være en dokumentarfilm

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-08-07 19:25

On Sun, 19 Aug 2007 20:47:23 +0200, @ wrote:

> hans påstande underbygges ikke af fakta, er det ikke galt nok i noget
> som påstås at være en dokumentarfilm

Gider du skrive hvad der er ikkeunderbygget og hvorfor du mener det

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 20-08-07 21:37

On Mon, 20 Aug 2007 20:25:26 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Gider du skrive hvad der er ikkeunderbygget og hvorfor du mener det

er gjort en gang

hvor findes dokumentationen for at danske soldater _rutinemæssigt_
udleverede fanger til tortur?

eller bare gjorde det en enkelt gang?

eller at fanger som på et eller andet tidspunkt var i dansk varetægt
overhovedet er blevet torteret?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 19:07

On Mon, 20 Aug 2007 22:37:06 +0200, @ wrote:

> [...]
> udleverede fanger til tortur?
>
> eller bare gjorde det en enkelt gang?
>
> eller at fanger som på et eller andet tidspunkt var i dansk varetægt

Glem det.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 21-08-07 20:09

On Tue, 21 Aug 2007 20:07:05 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Glem det.

åh

nu skal hele det røde spin som intet hold har i virkeligheden lige
pludselig glemmes

NEJ

de rødes hetz mod regeringen bygget på løgne og fordrejninger skal
ikke glemmes

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 11:22

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad forhindrer dig i at påpege hvad der er galt i filmen?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Bruno Christensen

Det kan man jo ikke i DK, hvor partierne er enige om at undertrykke
sandheden.
Hertillands er sandheden defineret af noget så enkelt som et politisk
flertal.

Hvorfor det er forunderlige "sandheder", vi må leve med.

Egon

Fra : fribytteren

Dato : 19-08-07 22:50

On 17 Aug., 00:21, "@" <1...@invalid.net> wrote:
> [...]
> og virkelighed i en sådan grad, at den selv har mistet overblikket.
> Selvkritikken er i hvert fald for længst gået tabt.

En løgn (dokumentarfilm) om "løgn" (krigsmagters information om krigen
i Afghanistan) gør ikke løgnen om "løgnen" til sandhed, rigtigt.

Men en løgn om "løgnen", vil faktisk kunne skabe en interesse om at
finde ud af, hvad "løgnen" skjuler af sandheden. Så en dokumentarfilm
der er løgn, kan faktisk skabe en øjenåbner og få gjort det skjulte
som krigsmagterne skjuler ved "løgnen" lyst op, så sandheden ikke
længere kan holdes skjult af krigsmagterne.

Desværre vil det være nemmere at få sandheden frem, ved hjælp af en
løgn, end at få sandheden frem ved hjælp af - netop - sandheden.

Sandheden om løgneren vil løgneren altid påstå er løgn, mens at løgnen
om løgneren faktisk kan tvinge løgneren til at erkende sandheden, for
netop kun derved kan løgneren dokumentere, at løgnen om løgneren er en
løgn. Løgneren kommer til, i sit forsvar, at sige sandheden om sin
egen løgn, for kun derved kan løgneren bevise at løgnen om løgneren er
en løgn.

Derfor er dokumentarfilmen et sandt mesterværk.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen