Meningsmåling om danske aviser
Fra : webmaster@hollmen.dk

Dato : 16-08-07 16:55

Hej!

Jeg synes det kunne være interessant at lære noget om folks forhold
til de større danske aviser og dagblade.

Jeg har derfor igangsat en undersøgelse af folks holdninger til de
største danske aviser og dagblade. I den forbindelse vil jeg gerne
opfordre så mange som muligt til at deltage i meningsmålingen. Det
tager kun ca. 5 minutter og kræver ikke registrering.

Jeg håber at I vil deltage: http://avis.hollmen.dk/deltag.php

Mvh
meningen

P.S. Jeg reklamerer ikke for noget og tjener intet på denne måling,
hverken direkte eller indirekte. Kommentarer og spørgsmål er velkomne.

Fra : TBC

Dato : 17-08-07 10:59

<webmaster@hollmen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber at I vil deltage: http://avis.hollmen.dk/deltag.php

Vær opmærsom på at du ved at spørge til det her i dk.politik, får du i lyset
af hvem der generelt hænger ud her, nogle meget farvede værdibetonede
holdninger, i forhold til at spørge et repræsentativt langt mere almindeligt
udsnit af den danske befolkning.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-08-07 21:38

"TBC" <sutmin@2night.fakemail> skrev i en meddelelse
> [...]
> af hvem der generelt hænger ud her, nogle meget farvede værdibetonede
> holdninger, i forhold til at spørge et repræsentativt langt mere

Stuerene eller ej...de degenerede DF´ere har vel også en stemme i et
demokrati.
:)

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 13:18

TBC wrote:
> [...]
> værdibetonede holdninger, i forhold til at spørge et repræsentativt
> langt mere almindeligt udsnit af den danske befolkning.

Hvis du tager "testen" vil du se, at spørgeren selv har en kraftig tendens.

Fra : @

Dato : 20-08-07 20:48

der er lede spørgsmål

og

ledende spørgsmål

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : webmaster@hollmen.dk

Dato : 17-08-07 11:45

On Aug 17, 11:59 am, "TBC" <sut...@2night.fakemail> wrote:

> [...]
> holdninger, i forhold til at spørge et repræsentativt langt mere almindeligt

Tak for dit svar. Jeg er opmærksom på at forskellige fora kan have
forskellige sammensætninger af folk med forskellige, stærke eller
svage holdninger. Jeg har ud fra dette hensyn ikke blot skrevet i
dette forum, men også andre, for at få svar fra så brede grupper som
muligt.

Fra : webmaster@hollmen.dk

Dato : 20-08-07 19:28

On Aug 20, 2:18 pm, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com> wrote:

> Hvis du tager "testen" vil du se, at spørgeren selv har en kraftig tendens.

Hvad er det for en "kraftig tendens" jeg har?

Jeg går ud fra at du henviser til spm. 3 under hver avis, idet denne
gruppe samler en række beskrivende ord. Nogle respondenter har fundet
opdelingen for "firkantet" eller farvet, selv om det bestemt ikke har
været hensigten at skabe responsbias. Det er noteret og vil nok blive
ændret hvis en lignende undersøgelse laves i fremtiden.

Hensigten med det spørgsmål var egentlig blot at undersøge om folk
finder medierne autoritære hhv. anti-autoritære/libertarianske i deres
grundholdninger. Inspirationen til sondringen har til dels været
Nolans diagram. Jeg tror særligt at folk har hæftet sig ved ordet
"frihedselskende" og haft indvendinger imod det, at en mere autoritær
avis ikke samtidig (i spørgeskemaet) kunne være "frihedselskende".
Svarmulighederne er dog ikke ment som "enten-eller". Derimod er det
meningen, at folk udpeger den tendens som er mest udtalt, og ikke en
som nødvendigvis passer med alle de i svarmuligheden nævnte ord. En
avis er jo sjældent ensidigt libertariansk eller autoritær.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 11:57

webmaster@hollmen.dk wrote:

> [...]
> gruppe samler en række beskrivende ord. Nogle respondenter har fundet
> opdelingen for "firkantet" eller farvet,

Lige præcis!

>selv om det bestemt ikke har
> været hensigten at skabe responsbias.

Det tror jeg heller ikke, men man aner at "spørgeren" har en holdning.