Mu må vi heller ikke sige "tosproget" læng~
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-08-07 07:44

Kan man diskutere lukningen af Danmarks eneste skole med 100 pct.
tosprogede elever uden at bruge ordet tosproget? Ja, mener Bünyamin Simsek,
der opfordrer sine byrådskolleger til at boykotte ordet.

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1045175.ece

Det politisk korrekte landsforræderi kender ingen grænser.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med tobak!
Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-07 07:54

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>
> http://jp.dk/indland/aar/politik/article1045175.ece
>
> Det politisk korrekte landsforræderi kender ingen grænser.

Isoleret set har han da ganske ret i følgende:

=
Byrådet besluttede i går at gå videre med den sidste del af processen
frem mod lukningen. Det indebærer endnu en høring, og i den debat skal
byrådsmedlemmerne lægge bånd på sig selv, opfordrer fungerende børn og
ungerådmand Bünyamin Simsek (V). Han mener, at det er irrelevant at tale
om tosprogede elever, fordi det at være tosproget ikke i sig selv er
noget problem.
=

Det at være tosproget, som dansk/engelsk eller dansk/tysk, er i sig selv
en fordel. At tænke sig at få hele to modersmål forærende.

'Tosproget' er bare den etikette der er blevet valgt af pæne mennesker,
som alternativ til det p-ord, ingen ordentlige mennesker selv ville
finde på at bruge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-08-07 08:01

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> ungerådmand Bünyamin Simsek (V). Han mener, at det er irrelevant at
> tale om tosprogede elever, fordi det at være tosproget ikke i sig

hehe... ja ... hvis ikke det lige var fordi virkeligheden dækker over 3.
verdens fremmede med arabisk som hovedsprog, som taler elendigt dansk, på
trods af at mange af dem er født her i DK.

Ja

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-07 15:52

In news:46c3f625$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> typed:

> hehe... ja ... hvis ikke det lige var fordi virkeligheden dækker over
> 3. verdens fremmede med arabisk som hovedsprog, som taler elendigt
> dansk, på trods af at mange af dem er født her i DK.

Ifølge dem, der har forstand på sådan noget, taler de også et elendigt
arabisk, så rent faktisk er de ikke tosprogede, men halvsprogede eller
ikke-sprogede. Vi har altså at gøre med en gruppe børn og unge, der ikke
behersker ét eneste sprog ordentligt.

Det forklarer måske, hvorfor de så ofte lader næver, knive og baseball-bats
tale i stedet for.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-08-07 16:30

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> behersker ét eneste sprog ordentligt.
>
> Det forklarer måske, hvorfor de så ofte lader næver, knive og

Hvorfor det - man kan da komme ganske langt med gryntelyde SVJV.

Mvh
Martin

Fra : Jefferson-Friedrich ~

Dato : 16-08-07 12:39

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Kan man diskutere lukningen af Danmarks eneste skole med 100 pct.
> tosprogede elever uden at bruge ordet tosproget? Ja, mener Bünyamin
> Simsek, der opfordrer sine byrådskolleger til at boykotte ordet.

Jamen så fortsætter jeg da bare med at kalde dem gurkere.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-08-07 15:00

"Kim Frederiksen" skrev

> Kan man diskutere lukningen af Danmarks eneste skole med 100 pct.
> tosprogede elever uden at bruge ordet tosproget? Ja, mener Bünyamin
> Simsek, der opfordrer sine byrådskolleger til at boykotte ordet.

Jeg har aldrig været glad for udtrykket "to-sproget". Men det er mig bekendt
det, de helst vil kaldes.

Personligt holder jeg til gengæld meget af udtrykket "ny-dansker", som i min
verden indikerer et "velkommen til". Det bryder de sig til gengæld ikke om.

I min datters klasse er ca. halvdelen to-sprogede. For at ramme en stor pæl
igennem fordommene. De taler alle perfekt århusiansk.

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 16:07

Jan Bang Jensby wrote:
> "Kim Frederiksen" skrev

> Jeg har aldrig været glad for udtrykket "to-sproget". Men det er mig
> bekendt det, de helst vil kaldes.

"Halvsproget" er imho en mere præcis betegnelse. Problemet med denne gruppe er jo ofte at de hverken taler det ene eller andet, men lidt af hvert.

Fra : Jefferson-Friedrich ~

Dato : 16-08-07 16:25

"Konrad" <davidkonrad123gmail.com> wrote in message

> "Halvsproget" er imho en mere præcis betegnelse.

Eller hvad med "hjemsendelsesmodne"?

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 12:42

Jefferson-Friedrich Volker Benjamin Graf von Pfeil und Klein-Ellguth
wrote:
> "Konrad" <davidkonrad123gmail.com> wrote in message

> Eller hvad med "hjemsendelsesmodne"?

Det var ikke for at være morsom på de tosprogedes bekostning. Tosprogede med massive sociale problemer *er* jo meget ofte halvsprogede - det er en del af problemet.

Fra : El Trabajador

Dato : 16-08-07 16:11

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i

> Kan man diskutere lukningen af Danmarks eneste skole med 100 pct.
> tosprogede elever uden at bruge ordet tosproget? Ja, mener Bünyamin
> Simsek, der opfordrer sine byrådskolleger til at boykotte ordet.

Jeg har heller aldrig brugt det latterlige ord "tosproget". Det er bare en
"politisk korrekt" betegnelse for det, der retteligt burde betegnes som
muhamedaner(møg)unger, hvilket jeg altid har omtalt dem som.
--
El Trabajador

Fra : Malene P

Dato : 16-08-07 16:50

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/aar/politik/article1045175.ece
>
> Det politisk korrekte landsforræderi kender ingen grænser.

Det ER sgu da også en underlig vanskabning i det danske sprog, der kun har
til formål at aflede opmærksomheden fra de reelle problemer med de fremmede.
Jo før betegnelsen "to-sprogede" forsvinder, des bedre.

Malene P

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-08-07 09:35

Malene P wrote:

> [...]
> kun har til formål at aflede opmærksomheden fra de reelle problemer
> med de fremmede. Jo før betegnelsen "to-sprogede" forsvinder, des

Jojo, men jeg tror bare ikke vi to og så Bünyamin Simsek har samme motiv for
at ønske det.

Fra : Malene P

Dato : 18-08-07 23:13

> Jojo, men jeg tror bare ikke vi to og så Bünyamin Simsek har samme motiv
for
> at ønske det.

Det er nok ganske sandt

Malene P