Rygeloven bliver ikke overhold
Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 12:22

Hej Ludvig.
Jeg har fundet det første værtshus, som ikke overholder rygeloven. Det er
Sir Club i Odense, som er et stort værtshus over 40 m2. Skal du ikke
anmelde dem din stikker?

Fra : @

Dato : 15-08-07 13:05

On 15 Aug 2007 11:22:13 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Hej Ludvig.
>Jeg har fundet det første værtshus, som ikke overholder rygeloven. Det er
>Sir Club i Odense, som er et stort værtshus over 40 m2. Skal du ikke
>anmelde dem din stikker?

i velfærdsbygningen på hanstholm Havn ryges der også,

men lad hellere være med at vise dig der med dit kamera, der er kun
ca. 12 meter fra kajen til velfærdsbygningen

<HINT- du vil blive meget våd meget hurtigt>

hvis de da ikke bliver rigtig sure og pryler alt lortet ud af dig

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 13:42

Den Wed, 15 Aug 2007 14:04:34 +0200 skrev @:

> [...]
>
> <HINT- du vil blive meget våd meget hurtigt>
>
> hvis de da ikke bliver rigtig sure og pryler alt lortet ud af dig

Jeg skal nok lade være med at stikke folk, men det kan jo være at Ludvig
kommer forbi

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 13:59

On 15 Aug 2007 11:22:13 GMT, Pjensen73 wrote:

> Hej Ludvig.
> Jeg har fundet det første værtshus, som ikke overholder rygeloven. Det er
> Sir Club i Odense, som er et stort værtshus over 40 m2. Skal du ikke
> anmelde dem din stikker?

Hvis det er et værtshus jeg kommer forbi, så jo, men jeg kan da ikke
anmelde noget jeg ikke selv har set.

--
mvh.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 14:13

Den Wed, 15 Aug 2007 14:58:30 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Hvis det er et værtshus jeg kommer forbi, så jo, men jeg kan da ikke
> anmelde noget jeg ikke selv har set.

Du får så heller ikke noget ud af at anmelde det, såååå.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 14:19

On 15 Aug 2007 13:12:58 GMT, Pjensen73 wrote:

> Du får så heller ikke noget ud af at anmelde det, såååå.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/08/15/063814.htm

Jo de får en venlig henstilling og vejledning i reglerne.

--
mvh.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 14:25

Den Wed, 15 Aug 2007 15:19:20 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Jo de får en venlig henstilling og vejledning i reglerne.

Du kan gøre hvad du vil, men prøv først at læse artiklen ordenligt. Der
står bl.a.
"Arbejdstilsynet, der skal sørge for, at loven bliver overholdt, har
på forhånd lovet ikke at dele nogen rygebøder ud i resten af året."
Så det for ingen konsekvenser for nogen, hvis man ryger videre på
værtshusene.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 14:34

On 15 Aug 2007 13:24:57 GMT, Pjensen73 wrote:

> [...]
> på forhånd lovet ikke at dele nogen rygebøder ud i resten af året."
> Så det for ingen konsekvenser for nogen, hvis man ryger videre på

Netop, derfor henstillinger, og fra januar så koster det kan næsten
ikke vente

--
mvh.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 15-08-07 19:20

On 15 Aug., 13:22, Pjensen73 <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> Hej Ludvig.
> Jeg har fundet det første værtshus, som ikke overholder rygeloven. Det er
> Sir Club i Odense, som er et stort værtshus over 40 m2. Skal du ikke
> anmelde dem din stikker?

Selvom det er over 40 m2 behøver rygning ikke være forbudt. Der kan
indrettes rygerum eller rygekabine med en effektiv udsugning, men der
må ikke serveres noget derinde.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 22:26

Den Wed, 15 Aug 2007 15:34:01 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Netop, derfor henstillinger, og fra januar så koster det kan næsten
> ikke vente

Jamen god fornøjelse.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 22:27

Den Wed, 15 Aug 2007 11:19:49 -0700 skrev Poul E Hansen:

> Selvom det er over 40 m2 behøver rygning ikke være forbudt. Der kan
> indrettes rygerum eller rygekabine med en effektiv udsugning, men der
> må ikke serveres noget derinde.

Men sådan er det ikke. Der ryges og serveres over hele værtshuset.