DDR og DK
Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 21:32

DDR havde en lov, der gav grænsepolitiet ordre til at skyde enhver
illegal UDVANDRE, og den lov er der visse personer her i nyhedsgruppen,
der syntes at det var i orden. Mon de samme personer ville syntes, at det
ville være iorden, hvis Danmark lavede en lov, der gav grænsepolitiet
ordre til at skyde enhver illegal INDVANDRE?

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 21:43

Pjensen73 wrote:
> [...]
> ville syntes, at det ville være iorden, hvis Danmark lavede en lov,
> der gav grænsepolitiet ordre til at skyde enhver illegal INDVANDRE?

I Danmark skyder vi ikke folk vi ikke ønsker eller er uenige med.

Fra : @

Dato : 12-08-07 22:38

On Sun, 12 Aug 2007 22:42:31 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>I Danmark skyder vi ikke folk vi ikke ønsker eller er uenige med.

sidestep, er det for pinligt at skulle svare(dobbeltmoral)

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Peter Bang

Dato : 12-08-07 21:44

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
> [...]
>lavede en lov, der gav
>grænsepolitiet
>ordre til at skyde enhver illegal INDVANDRE?

Er der da overhovedet nogen fællesnævnere mellem de to
scenarier, udover det med at skyde, siden du mener, at der er et
eller andet potentielt meningssammenfald??

Eller er dine noget konstruerede quiz-lege et led i en eller
anden terapi? ... for så er du naturligvis undskyldt.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 21:57

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> [...]
> ville syntes, at det ville være iorden, hvis Danmark lavede en lov,
> der gav grænsepolitiet ordre til at skyde enhver illegal INDVANDRE?

Jeg vil vædde en gammel hat på at svaret vil være, det kan man ikke
sammenligne, eller at det gør man ikke i DK, og det er et latterligt
spørgsmål (hvilket det bestemt ikke er).

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-08-07 22:29

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sammenligne, eller at det gør man ikke i DK, og det er et latterligt
> spørgsmål (hvilket det bestemt ikke er).

Det er da komplet ligegyldigt hvad mennesker, der bifalder DDR's
grænsekontrol synes er i orden!
Så spørgsmålet er i dén grad fuldstændigt latterligt og meningsløst.

Eneste omstændighed, der kan forsvare et sådan spørgsmål er, at spørgen har
til hensigt at søbe i infantile rygklapperes savl.
Og hvis det er spørgerens hensigt, så Herregud da - søb løs; der skal også
være plads til de mentalt forstyrrede, der ikke kan nøjes med deres egen
savl.

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 12-08-07 22:15

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i
meddelelsen news:46bf6e48$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> ville være iorden, hvis Danmark lavede en lov, der gav
> grænsepolitiet
> ordre til at skyde enhver illegal INDVANDRE?

Når du ikke alene våser, men også staver som en brækket arm,
så bliver ordentlige mennesker nødt til at forklare dig
hvordan tingene hænger sammen.

Nu skal jeg - på hjælpeskolemaner - forklare dig et par ting

1. DDR havde en lov der gav grænsepolitiet lov til at skyde
enhver illegal UDVANDRER- (husk -r)
2. der er ikke "visse personer" der siger at det var i orden.
Men "visse personer" siger at det var en suveræn stats ret at
lave sådanne love.
3. Det hedder stadigvæk "indvandreR" - altså med r- i enden.

Og nej, det ville ikke være i orden at grænsepolitiet fik
ordre til at skyde enhver illegal indvandrer.

Prøv at skelne mellem hvad der er en suveræn stats ret og hvad
den gør.

Det var også Iraks SHs ret at henrette sine modstandere efter
en krig - men metoden var ikke i MINE øjne i orden, da jeg er
imod dødsstraf.

Det er heller ikke i orden at USA myrder sine borgere via
dødsstraf -og heller ikke i orden at Kina gør det samme. Men
jeg anfægter ikke de to staters ret til at gøre som de gør.
Jeg mener blot at det er forkert.

Fattede du den? ellers må du bede Konrad om at forklare dig
det en gang til.

Og så har jeg ikke tid til at lege med dig mere - jeg skal
snart på arbejde

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 22:39

On Sun, 12 Aug 2007 23:15:09 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>
> Og nej, det ville ikke være i orden at grænsepolitiet fik
>ordre til at skyde enhver illegal indvandrer.

Hvorfor ikke...??? Du mener jo at det var i orden i DDR...

Fra : Wilstrup

Dato : 12-08-07 22:50

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:obvub3118cc54k03ps738jimp6osgck347@4ax.com...
> On Sun, 12 Aug 2007 23:15:09 +0200, "Wilstrup"
> <nix@invalid.com>

> Hvorfor ikke...??? Du mener jo at det var i orden i DDR...

Suk - for sidste gang; jeg har skrevet at DDR havde suveræn
ret til at lave en lov, der indebar nedskydning af illegale
udvandrere. Jeg har ikke skrevet at det så moralsk var i orden
at gøre det, akkurat som jeg erkender at USA har ret til at
have dødsstraf, hvilket ikke er det samme som at jeg mener at
det er i orden at have det.

Fes den ind på lystavlen, eller skal du have støttepædagog for
at forstå det? Det er jo så typisk for højrefjolser som dig,
at I VIL udlægge teksten som I i jeres mangel på gyldige
argumenter ikke ellers kan klare. Så når I gang på gang får at
vide at det ikke forholder sig som I siger, så fremturer I
bare med at sige det samme, fordi I tror at en løgn bliver til
sandhed blot den siges tilstrækkeligt mange gange -akkurat som
nazisterne også mente det.

Og så er jeg på vej i drømmeland - styr din brandert for
eftertiden - og husk nu at tage din aftenmedicin -

EOD

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 23:37

On Sun, 12 Aug 2007 23:49:31 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Suk - for sidste gang; jeg har skrevet at DDR havde suveræn
>ret til at lave en lov, der indebar nedskydning af illegale
>udvandrere.

"illegale udvandrere"...???

>Fes den ind på lystavlen, eller skal du have støttepædagog for
>at forstå det? Det er jo så typisk for højrefjolser som dig,

LOL....

>at I VIL udlægge teksten som I i jeres mangel på gyldige
>argumenter ikke ellers kan klare. Så når I gang på gang får at
>vide at det ikke forholder sig som I siger,

Det er fordi du bliver ved med at argumentere for at f.eks.
flygtningene bare kunne lade være med at flygte o.s.v.

At du så benægter at det var det du mente, kan ikke tages seriøst...

>så fremturer I
>bare med at sige det samme, fordi I tror at en løgn bliver til
>sandhed blot den siges tilstrækkeligt mange gange -

Øhhhhh..... Tibet...

>akkurat som
>nazisterne også mente det.

Nå, du skulle lige lave en Godwin først...

>Og så er jeg på vej i drømmeland - styr din brandert for
>eftertiden - og husk nu at tage din aftenmedicin -

Ynkeligt....

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-07 12:27

In news:46bf7865$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Det var også Iraks SHs ret at henrette

> Det er heller ikke i orden at USA myrder

Du vælger dine ord med omhu, hva'?

Kan du overhovedet skrive noget, der ikke er beregnende menneskefjendsk og
kynisk ud over alle grænser?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 14:39

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Du vælger dine ord med omhu, hva'?
>
> Kan du overhovedet skrive noget, der ikke er beregnende
> menneskefjendsk og kynisk ud over alle grænser?

Det ER jo ikke let for Wilstrup, når HANS lykkelande, er lande folk myldrer
UD af, mens hans fjendeland nummer et USA, er et land hvor folk myldrer
IND, - selv fjenderne i de muslimske lande ønsker at komme ind i "satans
rige". Lige som sidste århundredes største fjende af USA, Maulana Maududi
hvis politiske parti stadig laver ulykker i flere lande, døde på hospital i
Boston. Da det kom til lægebehandling, og hans eget skind, så kunne Maududi
godt overleve at blive behandlet af "satan selv".

Der skal jo nogle gevaldige krumspring til at benægte disse fakta, - her må
både dialektikken og "væsen - fremtrædelsesform" og "reelt eksisterende"
bringes i anvendelse

Wilstrup er - heldigvis - helt enestående. Og derfor giver han da også god
underholdning i mange tilfælde, at sådan en person eksisterer ville man
benægte, hvis man ikke havde fået syn for sagn.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 22:46

Den Sun, 12 Aug 2007 23:15:09 +0200 skrev Wilstrup:

> [...]
> enhver illegal UDVANDRER- (husk -r)
> 2. der er ikke "visse personer" der siger at det var i orden.

Jo!

> Men "visse personer" siger at det var en suveræn stats ret at
> lave sådanne love.
> 3. Det hedder stadigvæk "indvandreR" - altså med r- i enden.

Ja ja. Det kunne jo være en slåfejl lille Arne.

> Og nej, det ville ikke være i orden at grænsepolitiet fik
> ordre til at skyde enhver illegal indvandrer.

Men var det iorden at DDR's grænsepoliti skød DDR's borgeres udvandreR?

> [...]
> heller ikke i orden at Kina gør det samme. Men jeg anfægter ikke de to
> staters ret til at gøre som de gør. Jeg mener blot at det er forkert.

Du tager afstand fra dødstraf, men hvorfor tager du ikke afstand fra det
folkemord, der skete under stalin?

> Fattede du den? ellers må du bede Konrad om at forklare dig det en gang
> til.

Hvorfor skal du have Konrad til at forklare mig det? Du kan måske ikke
selv argumentere?

> Og så har jeg ikke tid til at lege med dig mere - jeg skal snart på
> arbejde

Der var engang jeg var i dit filter, men du kan åbenbart ikke finde ud af
at bruge din newsreader, siden jeg ikke længere er i dit filter.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 22:46

Den Sun, 12 Aug 2007 22:56:40 +0200 skrev N_B_DK:

> [...]
> sammenligne, eller at det gør man ikke i DK, og det er et latterligt
> spørgsmål (hvilket det bestemt ikke er).

Ja, disse svar er allerede kommet.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 22:48

Den Sun, 12 Aug 2007 22:42:31 +0200 skrev Konrad:

> I Danmark skyder vi ikke folk vi ikke ønsker eller er uenige med.

Nej og heldigvis for det. Men har vi ret til det, hvis det blev indført?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 22:58

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse news:46bf8005$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej og heldigvis for det. Men har vi ret til det, hvis det blev indført?

Jamen gør vi nu ikke det?
Har vi ikke haft/har en del sager, hvor spørgsmålet reelt er, om myndighedspersonel har aflivet uønskede personer?

Det har vi jo, desværre.
Ovenikøbet et par stykker, hvor sagen er temmelig klar.

For alle andre end øvrigheden.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 08:36

Egon Stich wrote:
> [...]
> myndighedspersonel har aflivet uønskede personer?
>
> Det har vi jo, desværre.
> Ovenikøbet et par stykker, hvor sagen er temmelig klar.

Så nu har vi i det fascistiske Danmark også haft love, som giver ret til
aflivning af politiske modstandere, - der kan man bare se. Gør det nogengang
ondt at være så venstreorienteret?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 13:14

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:46c00b6e$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Så nu har vi i det fascistiske Danmark også haft love, som giver ret til
> aflivning af politiske modstandere, - der kan man bare se. Gør det nogengang
> ondt at være så venstreorienteret?

Indimellem.
Når man møder personager som dig, der ikke evner at fatte, hvad det egentlig er man siger,.
Og ovenikøbet ikke undser sig for at fordreje taxten.
Undskyld: Det kan være, det helt enkelt skyldes manglende evne til at forstå en skreven text?

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 14:32

Egon Stich wrote:
> [...]
> Og ovenikøbet ikke undser sig for at fordreje taxten.
> Undskyld: Det kan være, det helt enkelt skyldes manglende evne til at

Nej, jeg fatter ikke andet end at du skriver, at også "VI" - "afliver
uønskede personer", eller du mener i det allermindste at det er spørgsmålet
om vi ikke gør det, - og du sammenligner det med nedskydningen af de
flygtende fra DDR, - hvad ellers? Skal man gætte på at du nok mener det
modsatte, eller hvordan?

Hvis vi afliver uønskede personer så ER vi et fascistisk land, jeg tager dig
bare på ordet, - og jeg ved jo at fx en som Arne ofte har fremstillet
demokratiske lande som fascistiske. Og på en del felter er I jo enige?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 21:49

> [...]
> nedskydningen af de flygtende fra DDR, - hvad ellers? Skal man gætte på at
> du nok mener det modsatte, eller hvordan?

Det jeg mente var såmænd, at der skriges op om DDR, og i virkeligheden gør
vi selv noget for mig sammenligneligt.
Nemlig i nogle tilfælde myrder egne borgere, hvor det utvivlsomt kunne have
været undgået.
For efterfølgende at lade den ene hånd vaske den anden.

Og ja, da er det jo spørgsmålet, om vi ikke i virkeligheden kan sige, at vi
sanktionere det.

> Hvis vi afliver uønskede personer så ER vi et fascistisk land, jeg tager
> dig bare på ordet, - og jeg ved jo at fx en som Arne ofte har fremstillet
> demokratiske lande som fascistiske. Og på en del felter er I jo enige?

Noget ad vejen, ja.
Magtmisbrug med efterfølgende frikendelse af sig selv er for mig en del af
fascistisk adfærd.
Og så er jeg egentlig ligeglad med, hvor det forekommer.
Med demokrati har en sådan adfærd intet at gøre.
Og ja, det er nogle enkelte personer, der udfører de kritisable handlinger.
Men det er systemet, der fritager dem for at stå til ansvar.

Egon

Fra : @

Dato : 14-08-07 07:46

On Mon, 13 Aug 2007 22:48:44 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

>Det jeg mente var såmænd, at der skriges op om DDR, og i virkeligheden gør
>vi selv noget for mig sammenligneligt.

den sædvanlige "det er det samme" sludder

hvis du ikke vil se forskel på folk som blot forsøger at krydse en
grænse, og som ikke på nogen måde udgør en fare for grænsevagten

og så på en person der måske måske ikke har indtaget stoffer som gør
vedkommende vanvittig, der direkte går til angreb på politiet

så er du kun ude i et eneste ærinde,
nemlig at finde på tåbelige undskyldninger for det onde
forbryderregime der styrede DDR

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 10:45

> [...]
>
> så er du kun ude i et eneste ærinde,
> nemlig at finde på tåbelige undskyldninger for det onde

Ved du hvad:
Man er da ved slet ikke at gide dig mere.
Du futter rundt i det vanlige skråleri, hvor det for dig afgørende
tilsyneladende er, at kunne slutte skriveriet med en helt ud af luften
grebet formodning.

Den sammenhæng der sikkert er i forskellige staters forskellige overgreb mod
egne borgere, forstår du slet ikke.
For dig er det åbenbart nok at kunne skråle op om DDR.
Og være ganske blind overfor tilfælde hos os, der egentlig er
sammenlignelige.

Forøvrigt kan du ikke finde et eneste tilfælde, hvor jeg på nogen måde har
forsvaret eller accepteret nedskydningen af mennesker fra nogensomhelst
statsmagts side.

Du burde være stor nok til at kunne forstå forskellen på at forsøge at
forklare hvad der er baggrunden for handlinger, og på at forsvare samme.

Det er to helt forskellige ting.
Om det er på grund af en skjult agenda, eller om du helt enkelt ikke formår
bedre, skal jeg lade være usagt.

Egon

Fra : @

Dato : 15-08-07 12:02

On Wed, 15 Aug 2007 11:44:59 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>

>Den sammenhæng der sikkert er i forskellige staters forskellige overgreb mod
>egne borgere, forstår du slet ikke.

du forsøger dig med en ynkelig "sammenligning" mellem en ordre til at
skyde på folk som ikke på nogen måde udgør en fare for en grænsevagt
med at dansk politi i nødværge skyder på bevæbnede utilregnelige folk
der går til angreb

det er dig der i dit ynkelige forsøg på at forsvare det
forbryderregime der rådede i DDR er alt for langt ude

>For dig er det åbenbart nok at kunne skråle op om DDR.
>Og være ganske blind overfor tilfælde hos os, der egentlig er
>sammenlignelige.

nævn et eneste tilfælde hvor dansk politi fuldt bevist har skudt og
dræbt en person som ikke udgjorde nogen fare for politiet eller andre

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 15:38

> [...]
>

> nævn et eneste tilfælde hvor dansk politi fuldt bevist har skudt og
> dræbt en person som ikke udgjorde nogen fare for politiet eller andre

At du er dum, primitiv samt uoplyst, er vel ikke noget, jeg skal påtage mig
at ændre på?

Egon

Fra : @

Dato : 15-08-07 18:35

On Wed, 15 Aug 2007 16:38:15 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>At du er dum, primitiv samt uoplyst, er vel ikke noget, jeg skal påtage mig
>at ændre på?

nå nu kommer svineriet

tåler du ikke at dine elendige forsøg udi sammenligninger og påstande
om at

"det er det saaamme som" afsløres som det rene nonsens

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 10:18

> nå nu kommer svineriet

præcis.
Som svar på din starten af sådant.
Næ, forresten, at mene du er uoplyst og primitiv, kan vel næppe kaldes
"svineri", men blot fremsættelse af en kendsgerning.

Egon

Fra : @

Dato : 16-08-07 12:10

On Thu, 16 Aug 2007 11:18:20 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>præcis.

netop

det er det eneste du er leveringsdygtig i
sammen med tåbelige "sammenlignniger"

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 22:49

Den Sun, 12 Aug 2007 20:44:21 +0000 skrev slet GI03E:

> Er der da overhovedet nogen fællesnævnere mellem de to
> scenarier, udover det med at skyde, siden du mener, at der er et
> eller andet potentielt meningssammenfald??

Ja. Hvis det ene land kan tillade sig det, kan det andet vel også?

> Eller er dine noget konstruerede quiz-lege et led i en eller
> anden terapi? ... for så er du naturligvis undskyldt.

Jeg lider af perkerfobi, så det er en terapi jeg er igang med