Rygelov giver mange opkald til Arbejdstils~
Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-08-07 10:23

<citat>
Vil ikke kigge den anden vej
Lis Gamborg afviser at Arbejdstilsynet i en periode vil kigge gennem fingre
med den nye rygelov og ikke føre tjekke om rygeforbuddet på for eksempel
caféer, restauranter og bodegaer bliver overholdt.
</citat>

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/08/11/084837.htm?rss=true

Nogen har ringet AT op, så de husker at overholde deres del af dette
projekt.

Rigtigt godt at se.

--
http://83.73.246.16/nopainnogain

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-08-07 17:32

Ikke nogle friske forslag til hvad I nu vil gøre, I havde da kun hån til
overs for AT og rygeloven

Må jeg forslå et rygestop kursus

--
http://83.73.246.16/nopainnogain

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 19:49

On Sat, 11 Aug 2007 18:32:12 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Ikke nogle friske forslag til hvad I nu vil gøre, I havde da kun hån til
> overs for AT og rygeloven
>
> Må jeg forslå et rygestop kursus

http://www.at.dk/sw41608.asp

De steder jeg kommer ER under 40 kvadratmeter (enten fysisk eller
"målt ned")

Prøv for øvrigt at surfe lidt på siden, der er mange interessante
oplysninger!

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 20:58

On Sat, 11 Aug 2007 20:49:15 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
>"målt ned")
>
>Prøv for øvrigt at surfe lidt på siden, der er mange interessante

Følgende fandt jeg interessant...

"Hvad gør du med gæster, der generes af andre gæsters rygning?

Hvis gæster føler sig generet af røg, kan de rette henvendelse til
restauratøren, bestyreren, forpagteren, indehaveren eller
arbejdsgiveren, som er ansvarlig for, at reglerne overholdes.
Arbejdstilsynet fører kun tilsyn i forhold til de ansatte."

Dvs. hvis der ikke er ansatte (ejeren står selv i baren), så kan
anti-ryge-fanatikere brokke sig alt det de vil, uden det betyder
noget....

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-08-07 21:12

On Sat, 11 Aug 2007 21:58:17 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> Dvs. hvis der ikke er ansatte (ejeren står selv i baren), så kan
> anti-ryge-fanatikere brokke sig alt det de vil, uden det betyder
> noget....

Du klynger dig til det mindste håb, men skod smøgerne, for det er bare et
spørgsmål om tid, før det bliver en kamp bare at finde et sted at "fikse"

--
Ludvigs Blog: "Se alle de kendte fra usenet"
http://83.73.246.16/nopainnogain

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 21:53

> [...]

> Dvs. hvis der ikke er ansatte (ejeren står selv i baren), så kan
> anti-ryge-fanatikere brokke sig alt det de vil, uden det betyder

Det var også det jeg fik ud af det

Problemet er at "hvis det skal løbe rundt", så er du nødt til at have
ansatte.

Det kan dog løses ved et medejerskab

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 22:32

On Sat, 11 Aug 2007 22:53:20 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Det var også det jeg fik ud af det
>
>Problemet er at "hvis det skal løbe rundt", så er du nødt til at have
>ansatte.
>
>Det kan dog løses ved et medejerskab

Eller hvis de ansatte selv ryger, for så kan det jo ikke være et
problem....

Jeg kan se stillingsopslaget for mig:

Bartender søges.... SKAL være ryger...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 23:23

On Sat, 11 Aug 2007 23:31:31 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> Eller hvis de ansatte selv ryger, for så kan det jo ikke være et
> problem....
>
> Jeg kan se stillingsopslaget for mig:
>
> Bartender søges.... SKAL være ryger...

Rygende medejer søges

Det er jo ikke svært det her:

http://www.at.dk/sw40567.asp

At AT så ikke selv er i stand til at finde ud af det, er vel kun en
følge af at politikkerne ikke ved hvad de vil.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 09:15

On Sun, 12 Aug 2007 00:23:23 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
>
>At AT så ikke selv er i stand til at finde ud af det, er vel kun en
>følge af at politikkerne ikke ved hvad de vil.

"De nye regler betyder, at man ikke må ryge indendørs på
arbejdspladsen. Arbejdspladsen kan dog beslutte, at man må ryge i rum,
hvor der kun arbejder én person ad gangen"..

Betyder det at hvis der kun står en person i baren, så gælder
rygeforbudet ikke...???

Det må jo formodes at gæsterne ikke arbejder....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-08-07 15:42

On Sun, 12 Aug 2007 10:15:01 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> [...]
> rygeforbudet ikke...???
>
> Det må jo formodes at gæsterne ikke arbejder....

Det er en underlig lov.

Det er AT der skal formulere hvordan den skal efterleves, og AT ønsker
øjensynligt ikke at være involveret i implementeringen af denne lov.

Jeg tror at der kommer en større omgang "bette mand i knibe" (den leg
der går ud på at der er en stol for lidt)

AT skriver at billardborde & dansegulve ikke må "trækkes fra"

http://www.at.dk/sw41649.asp

Kan Fønix stadig måles ned?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 20:55

On Sun, 12 Aug 2007 16:41:58 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>AT skriver at billardborde & dansegulve ikke må "trækkes fra"
>
>http://www.at.dk/sw41649.asp
>
>Kan Fønix stadig måles ned?

De en-armede tyveknægte og juke-boxen kan vel trækkes fra...

Hvis rummet stadig er lidt for stort, placerer man da bare en
garderobe (en stumtjener) i det ene hjørne...