Som om at Koranskoler ikke var nok
Fra : C. Overgaard

Dato : 11-08-07 09:39

Nu vil de kristne også:

Artikel:
http://www.chron.com/disp/story.mpl/front/5044317.html

Resume: I en kristen boot camp kunne en pige ikke følge med, så hun
blev bundet efter en bil og kom til skade.

Mere om denne boot camp kan læses her:
http://www.texnews.com/1998/religion/bootcamp0809.html

Der findes ca. 20-25.000 amerikanske børn i boot camps eller
halvreligiøse skoler, som tangerer fængsler.

Det lyder lidt overdrevet, men vi er på vej: Her i landet tester hver
6. efterskole ungerne med urinprøver mod stoffer, som man gør i
fængslerne.

Og vi ved at en del danske børn at anden etnisk oprindelse tilbringer
sommerferien i koranskoler. For de fleste er opholdet så kort at det
reelt svarer til en summercamp (uden morskab og oplevelser). Dem, som
optræder i statistikken over unger på genopdragelse er dem, som ikke
kommer hjem inden skolen starter.

Når hver religion er parate til at drive fængsler for ungerne, hvor
skal man så sende sine unger hen for at de kan kan leve et liv i
frihed?

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Cindy

Dato : 11-08-07 10:27

"C. Overgaard" skrev i en meddelelse
[...]

JAMEN - det kan da ikke dreje sig om normale mennesker!

Cindy

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-08-07 21:58

C. Overgaard wrote:
> [...]
>
> Resume: I en kristen boot camp kunne en pige ikke følge med, så hun
> blev bundet efter en bil og kom til skade.

og her:

http://www.texnews.com/1998/religion/bootcamp0809.html

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-08-07 22:18

Claus E. Petersen wrote:

> og her:
>
> http://www.texnews.com/1998/religion/bootcamp0809.html
>
> - cep

ups!

Der troede jeg lige at jeg var et skridt foran! :)

- cep

Fra : C. Overgaard

Dato : 12-08-07 18:49

On Aug 11, 11:26 am, "Cindy" <Engkabbel...@Wiese.dk> wrote:
> [...]
> blev bundet efter en bil og kom til skade.
>
> JAMEN - det kan da ikke dreje sig om normale mennesker!

Det kan det faktisk nok efter de forhold, som findes derovre. Normal
defineres i forhold til det samfund, de lever i.

Der findes over 1.000 "skoler", som er enten boot camps som beskrevet
i linket, vildmarks terapi som er "overlev i ødemarken indtil du
elsker dine forældre igen eller dø!" eller en mellemting mellem en
lukket afdeling og en skole hvor læreren er afløst af en computer med
nøje udvalgte halvreligøse tekster + et afkrydsningsskema (terapeutisk
kostskole).

På hjemmesiden Secretprisonsforteens - som jeg hoster på grund af
vores berømte ytringsfrihed - kan man finde en beskrivelse af den boot
camp, som er beskrevet i linket.

http://www.secretprisonsforteens.dk/US/ldm_bootcamp.htm

når man er færdig med at læse siden er det blot at køre videre.

Sådanne lejre er på vej til Danmark uanset om vi kan lide det eller
ej. Vi har allerede fredelige bibel camping - kombiner dem med hvad
viborg politikeren Poulsen ønsker for unge under 15 år og du har ....
en boot camp, som den beskrevne.

http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070803/VIBORG/708030119§ioncat=viborg

De vil komme fordi at forældrene ikke har tid til deres børn, når de
skal nå så meget selv.

Surt, men en udvikling, som er umuligt at vende.

Mvh
C.Overgaard