Et studie i udenomssnak:
Fra : Zeki

Dato : 11-08-07 07:24

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article325982.ece

Hør statsministeren i stive 45 minutter bortforklare grundlaget for dansk
tilstedeværelse i Irak.

Mvh
Zeki

Fra : Neuman

Dato : 11-08-07 10:17

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article325982.ece
>
> Hør statsministeren i stive 45 minutter bortforklare grundlaget for dansk
> tilstedeværelse i Irak.

Så efter 45 minutters intensiv forklaring forstår du stadig ikke
budskabet.....suk

Fra : Zeki

Dato : 11-08-07 11:16

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Så efter 45 minutters intensiv forklaring forstår du stadig ikke
> budskabet.....suk

Hvilket budskab?

Fra : Zeki

Dato : 11-08-07 11:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article325982.ece
>
> Hør statsministeren i stive 45 minutter bortforklare grundlaget for dansk
> tilstedeværelse i Irak.

Eller læs eksempler her:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article326008.ece

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 14:41

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse news:46bd9309$0$6144$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Eller læs eksempler her:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article326008.ece

Man kan ikke få psykopater til at indrømme hverken egne løgne eller fejltagelser.

Med dette in mente, kan man jo kun nøjes med at udtale sit mismodige: Nå--

Og undre sig over, at nogen kan have tillid til personagen.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 11-08-07 11:53

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article325982.ece
>
> Hør statsministeren i stive 45 minutter bortforklare grundlaget for dansk
> [...]

Det er et studie i udenomssnak for Bo Ellekærs vedkommende. Ikke fra
statsministernes side. Han forklarede nemlig tingene som de var, men det
var Ekjær ikke tilfreds med, derfor blev han ved med at stille de samme
spørgsmål igen og igen og tilsyneladende er Ekjær også ananfabet: Han
kan åbenbart ikke læse hvad der stod i det beslutningsforslag som
Folketinget vedtog.
--
Jesper

Fra : Wilstrup

Dato : 11-08-07 12:14

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> spørgsmål igen og igen og tilsyneladende er Ekjær også
> ananfabet: Han
> kan åbenbart ikke læse hvad der stod i det

Der er ingen tvivl om at Jesper ikke kan læse indenad - en
journalist har til opgave at spørge til han får et svar og
ikke et udenomssvar. Det fremgår tydeligt af interviewet at
Fjoghet forsøger at snakke uden om, men det lykkes dårligt.

Bo Ellekær skal ikke forklare noget som helst- det er ikke en
politisk diskussion han deltager i - det er et interview,hvor
BE har til opgave at få så meget viden ud af statsministeren
som muligt - han skal altså ikke give udtryk for at han er
enig eller uenig med embedsmanden, men skal forsøge at spørge
på læsernes vegne -

Det er altså ikke BE der snakker udenom- men sådanne simple
oplysninger om en journalists arbejdsområde kender du jo
heller ikke til, vel?

Fra : Zeki

Dato : 11-08-07 12:34

> Det er et studie i udenomssnak for Bo Ellekærs vedkommende.

Du har tilsyneladende misforstået hele formålet med interviewet. Det er ikke
journalistens opgave at forklare sig.

> Ikke fra
> statsministernes side. Han forklarede nemlig tingene som de var, men det
> var Ekjær ikke tilfreds med, derfor blev han ved med at stille de samme
> spørgsmål igen og igen

Klart når Fogh ikke svarer på de spørgsmål han bliver stillet. Det er jo
derfor der er tale om "udenomsnak." Hvorfor ville Fogh f.eks ikke svare på
om han mente at invasionen havde været det hele værd?

> og tilsyneladende er Ekjær også ananfabet: Han
> kan åbenbart ikke læse hvad der stod i det beslutningsforslag som
> Folketinget vedtog.

De 13 grunde som fik Danmark til at gå med i koalitionen? Om som intet havde
med masseødelæggelsesvåben at gøre? Hvad handlede det så om? Ifølge
interviewet mener Fogh nu at det handlede om "manglende samarbejde fra
irakernes side." Om hvad tror du? Manglende informationer om mængden af vand
i Saddams swimmingspools? Manglende arkitekttegninger fra et af de mange
paladser?

Kan du finde ud af at svare mig på hvorfor Fogh i 2002/2003 mente at
beslutningen handlede om at "afvæbne Irak fra sine masseødelæggelsesvåben
som vi ved de har", men at han nu her flere år senere mener at det slet ikke
var det som det handlede om? Hvorfor prøver han på denne
historieforfalskning når det jo er veldokumenteret at DET ENESTE det
handlede om før og under invasionen var de frygtelige WMD. Manden udtalte jo
flere gange dengang at "WMD var det helt centrale for beslutningen."

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-08-07 15:02

Jesper skrev den 11-08-2007 12:52:

> .... Han
> kan åbenbart ikke læse hvad der stod i det beslutningsforslag som
> Folketinget vedtog.

Hvad stod der i bestlutningsforslaget?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : @

Dato : 12-08-07 12:15

On Sat, 11 Aug 2007 12:52:31 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>spørgsmål igen og igen og tilsyneladende er Ekjær også ananfabet: Han
>kan åbenbart ikke læse hvad der stod i det beslutningsforslag som

med stemmer fra både S og Rad.V

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them