Et opgør med babysitterstaten
Fra : dktekno

Dato : 09-08-07 19:40

Hvor blev det gamle Socialdemokrati af?
Hvor blev det gamle Venstre af?

Engang var Venstre og Socialdemokratiet lige gode partier. Idag er de lige
dårlige.
Der var ingen modsætninger mellem Venstre og Socialdemokratiet. Der var blot
forskel i prioriteringer og politisk dagsorden. Men egentlig uenighed var
der ikke.

Venstre havde som udgangspunkt individets frihed som sit højeste. Friheden
til at vælge. Friheden til at leve som man vil, sålænge man ikke skader
andre.

Socialdemokratiet havde som udgangspunkt individets velvære som sit højeste
på dagsordenen. At det er de stærkeste der skal bære de tungeste byrder. Og
at der skal være lige adgang for alle til en en høj kvalitet af
sundhedsservices.

Egentlig kunne disse idealer forenes til en stat, hvor alle har det godt,
ingen lider nød, og vi alle nyder frihed til egen udfoldelse.

Men istedet har partierne udviklet sig i en uheldig retning:

Venstre er gået væk fra frihedsidealerne, og er blevet mere og mere
autoritær.
Der behøves blot at nævne de seneste terrorlove og paragraffer, der giver
politiet øgede beføjelser.

Socialdemokratiet tænker ikke længere på de fattigste i samfundet. Istedet
har de valgt at indføre en masse skatter og afgifter, eller forhøje dem der
allerede er der. Skatter og afgifter, der mest rammer de fattigste. Der
behøves blot at nævne den meget høje moms, der rammer de fattigste hårdest,
fordi varerne bliver dyrere. Eller elafgifterne, der er så høje, at selv en
almindelige dansk familie med en samlet indkomst på 400.000 kr./året ikke
har råd til Air Condition, og må affinde sig med et meget ubehageligt
indeklima i de varme sommermåneder med 30 graders varme, og hvor det at åbne
vinduet blot forværrer indeklimaet, og en blæser blot virker som en
hårtører, istedet for at afkøle. Eller DR-licensen, der altid har været
asocial, fordi den ikke har været indkomstbaseret som al anden skat, og
derfor virker som en kopskat, hvor den rammer de fattigste, dvs. studerende,
kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister hårdest.

Det synes ikke at være i den oprindelige socialdemokratiske ånd at skulle
trampe så meget på de fattige og lavestlønnede med skat, licens og afgifter
der specielt rammer middelklassen og nedefter.

Det eneste der kan afholde socialdemokraterne og/eller deres politiske
støtter, herunder De Radikale, fra at få gennemført mere af deres
afgiftsvanvid er V, K og DF. Men så er prisen altså også et mere autoritært
samfund, med øgede politibeføjelser, overvågning, og hemmelighedskræmmeri,
hvor ministrene ikke vil fortælle borgerne hvad der sker, og med diverse
skandaler hvor statsministeren ofte må lave ministerrokader. Eller en
værnepligt, der fastholdes. Dette synes heller ikke at stemme overens med
den klassiske liberale tanke, om menneskets frihed, at have tvangsarbejde,
overvågning og politistat.

Socialdemokraterne lefler idag for kapitalisterne med deres skatter og
afgifter, som de fattige skal betale.

Og de borgerlige partier lefler idag for de totalitære, anti-demokratiske
krafter.

Men én ting har begge fløje dog tilfælles: De har begge udviklet en
formynderi-mentalitet.
Den går ud på, at regulere borgernes adfærd, efter hvad der er "sundest" og
den mest "korrekte livsstil". Vi borgere er blevet umyndiggjort. Istedet har
vi en babysitterstat, der vel sagtens i den nærmere fremtid, kommer til at
bestemme hvor meget fedt og sukker vi må have, og hvor meget motion vi skal
dyrke. Det individuelle ansvar for eget liv er ikke til stede. Friheden til
at vælge sin egen livsstil er forsvundet. Istedet skal vi alle leve efter de
korrekte foreskrifter. Danskerne bor idag i en børnehave. Vi forlader aldrig
børnehaven. Vi overflyttes blot til en ny.

Hvornår er tiden inde til et parti, der vil gøre op med denne formynderiske
stat, og tage de liberale værdier til sig, samtidig med at man tager højde
for de svageste i samfundet?
Hvornår råber borgerne op om at vil have et parti, der er til for
mellemklassen og nedefter? Hvornår kræver borgerne et stop for nye
adfærdsregulerende afgifter? Hvornår kræver borgerne et stop for
totalitarisme og tvangsarbejde (værnepligt)?

Fra : Ulrich Valera

Dato : 09-08-07 21:43

On 9 Aug., 20:39, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:

>Hvornår kræver borgerne et stop for nye
> adfærdsregulerende afgifter? Hvornår kræver borgerne et stop for
> totalitarisme og tvangsarbejde (værnepligt)?

Jamen, det er vi mange, der kræver!
Danmark er godt på vej til at blive et nyt DDR med anmelderi,
misundelse og negativ kreativitet.
Al vor tekniske fremgang anvendes til at etablere ny omfattende
kontrol af borgerne.
Eksempelvis de nye, tåbelige, lovpligtige klistermærker fra Skat med
teksten: "Denne bil må ikke køre privat" der skal være på bagruden af
biler med gule plader, så de misundelige lettere kan tilkalde
politiet, når de er ved stranden etc.

Det næste bliver vel lovpligtige skilte om halsen med oplysning om, at
man skylder i skat eller børnepenge.

Desværre er de fleste borgere selv skyld i omklamringen.

Det lyder konstant: Jeg har ikke noget at skjule, så de må gerne sætte
kameraer op i mit soveværelse osv.

- Altså er kampen mod babysitting desværre for tiden til at overse.

At etablere et nyt parti, der tilgodeser mere frihed til den enkelte,
vil kræve store ressourcer af stifterne, som skal kæmpe mod en dyne af
dumhed, mistænksomhed og trusler, herunder beskyldninger om at have
odiøse bagtanker som skatteunddragelser etc.

- Men et parti, der kæmper for den enkeltes frihed, er vi en del, der
gerne vil melde os under fanerne til!

- Iøvrigt: Tak for det usædvanligt velskrevne indlæg!

Fra : Cindy

Dato : 09-08-07 22:58

"Ulrich Valera" skrev i en meddelelse ...
"dktekno" wrote:

Hvornår kræver borgerne stop for ............ ?

>Jamen, det er vi mange, der kræver!
>Danmark er godt på vej til at blive et nyt DDR med anmelderi,
>misundelse og negativ kreativitet.

Jamen hvordan er det gået til, at den politik, som vi i mange år har fordømt
som tyrannisk kommunisme, nu bliver indført af alle mulige typer danskere?
Det forekommer jo helt vanvittigt.

Cindy

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 10:16

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse news:46bb8de1$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> som tyrannisk kommunisme, nu bliver indført af alle mulige typer danskere?

Helt enkelt en følge af den "moderne pædagogik" fjolserne fra det der dengang var en lærerhøjskole, men nu skal kaldes et "universitet", fik gennemført omkring 70erne.
Ingen konsekvenser af nogen art, evindelige diskutioner om dit og dat, og så videre.
Ikke existerende historieundervisning i egentlig forstand, ingen form for somfundsoplysning osv.
Derimod en masse klappe kage i rundkredsen--

Det strålende exempel på pædagogernes vanvid, har vi i Mogens Frohns skæbne.
Hans projekt, som fungerede, blev slået ihjæl netop den dag, da "man" begyndte at ansætte såkaldt "uddannede experter"--
De fik hurtigt hældt Frohn ud, og skuden kuldsejlede.

Nu er de, der var ofre for idiotien, blevet voksne.
Og mener naturligvis, at de selv står i centrum, alt er til diskution, ingen værdier er nødvendige osv.

Noget at sige til, at de politisk ikke fatter noget som helst?

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-07 12:38

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

begyndte at ansætte såkaldt "uddannede experter"--
De fik hurtigt hældt Frohn ud, og skuden kuldsejlede.

-------------------------

Bortset fra at jeg ikke kan lide Frohn, så må man respektere ham for det
arbejde han gjorde for at rette op på "hvalpene".

Pædagoger fra en venstresnoet pædagogisk pølsefabrik med lilla ble og
hennafarvet hår, kan selvfølgelig ikke måle sig med en ildsjæl som Frohn.

Sålænge man kører et fagforenings-lønforhandlingstrick, hvor det først og
fremmest gælder om at bilde pædagogerne ind, at de er klogere end Erasmus
Montanus, når man overhovedet ingen vegne.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 20:15

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46bc4e00$0$53648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Bortset fra at jeg ikke kan lide Frohn, så må man respektere ham for det
> arbejde han gjorde for at rette op på "hvalpene".

Må jeg spørge, hvorfor du ikke kan lide Mogens F.?
Det må vel være noget personligt, for hans pædagogik var der såmænd intet i vejen med.

> Pædagoger fra en venstresnoet pædagogisk pølsefabrik med lilla ble og
> hennafarvet hår, kan selvfølgelig ikke måle sig med en ildsjæl som Frohn.

Sagen i en nøddeskal.
Bortset fra, at nævnte "lilla bleer" helt enkelt INTET aner om pædagogik for nævnte ungdomsgruppe.
De er sikkert skide gode til at spolere småbørn, men at rette op på deres fejlslagne "pædagogik", når ungerne er blevet ældre, har de ingen som helst forudsætning for.
I arbejdet med "vanskelige unge", er det værste man overhovedet kan gøre, at sætte henholdsvis socialpædagoger og seminarielærere til arbejdet.
Til dette er de totalt uegnede.
Det er alene på grund af fagforeningspolitik, de endnu kan findes i sådanne stillinger.

> [...]
> fremmest gælder om at bilde pædagogerne ind, at de er klogere end Erasmus
> Montanus, når man overhovedet ingen vegne.

Tjah--
Ikke dårligt formuleret

MVH
Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-07 21:39

> [...]

> fremmest gælder om at bilde pædagogerne ind, at de er klogere end Erasmus
> Montanus, når man overhovedet ingen vegne.

Tjah--
Ikke dårligt formuleret

---------------------------------------

Jeg brød mig ikke om Frohns meget selvrådige og alt for rørstrømske facon.
Jeg var nok hoppet i land inden skuden havde lettet anker :) Men man må
erkende at han kunne rette op på vise typer af unge.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 11-08-07 11:08

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> rørstrømske facon. Jeg var nok hoppet i land inden skuden
> havde lettet anker :) Men man må erkende at han kunne rette
> op på vise typer af unge.

Han var en nar - han mente at øretæver var forenelig med at
"rette op" på de unge. Derved lærte de at det eneste i verden
der var i orden, hvis man ville have sin vilje igennem, var at
stikke modparten et par øretæver. De lærte at de blot kunne
stikke dem, de ikke kunne lide et par flade. Godt gået.

I modsætning dertil havde/har vi Tvindskolerne- hvis pædagogik
jeg bestemt ikke er vild med -
som dog også har "rettet op" på unge mennesker- uden at give
dem et par på kassen.

Den form for badeboldspædagogik, som Frohn levereder fortjener
ingen respekt overhovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 14:37

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:46bd8a74$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> stikke modparten et par øretæver. De lærte at de blot kunne
> stikke dem, de ikke kunne lide et par flade. Godt gået.

Hvis man virkelig mener som skrevet, har man jo ikke noget besvær med at identificere hvem Naren er.
nemlig dig.
Men du henholder dig velsagtens her alene til, hvad netop de idioter af socialpædagoger og folkeskolelærere har fremført af ævl i sagen.
Kendsgerningen er:
Mogens opnåede varige resultater.
Efter de nævnte overtog projektet, har det ganske enkelt ikke kunne fremvise noget der tilnærmelsesvis kommer på siden af det gamle projekt, hvad resultater angår.

Kerndsgerningen er jo, og det er vel det du ikke kan klare at indse, at mennesker af Mogens slags formår at rette op på de stakkels unger, din og ligesindedes forkvaklede pædagogik ødelægger.
Men du har naturligvis kun viden og erfaring fra omgang med småbørnene.
Hvad vi andre har haft af arbejde med at rette op på jeres ødelæggelser, kender du intet til.

> I modsætning dertil havde/har vi Tvindskolerne- hvis pædagogik
> jeg bestemt ikke er vild med -
> som dog også har "rettet op" på unge mennesker- uden at give
> dem et par på kassen.

Du mener det er en form for succeskriterie at en ikke lille del af eleverne får tillagt sig livsvarige psykiske skader?
javel - så var Tvind skam en "succes"--

> Den form for badeboldspædagogik, som Frohn levereder fortjener
> ingen respekt overhovedet.

De eneste badebolde der her kan være tale om, er da vidst dem, der tjener som substitut for et hoved, hos mennesker som dig, der glad og gerne udtaler dig om sager, du absolut intet kendskab har til?

Hvad kender du til Fultonprojektet?
Har du været der?
Kender du det før og nu?
Og forskellen?
Kender du nogle af Rødderne?
Eller den faste besætning?

Nå ikke--
Altså kun Hörensagen fra badeboldehoveder fra den højskole, der nu skal hedde universitet?
Typisk højttravende akademikerpis, udsprunget fra bøger af tvivlsom validitet, skrevet af verdensfjerne teoretikere, der næppe har set en levende elev af typen, det her drejer sig om.

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-08-07 15:59

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> de unge. Derved lærte de at det eneste i verden der var i orden, hvis man
> ville have sin vilje igennem, var at stikke modparten et par øretæver.

Hvor har du dog det vrøvl fra.

> [...]
> ikke er vild med -
> som dog også har "rettet op" på unge mennesker- uden at give dem et par på

Næh, de slog dem ihjel, efterlod dem i Langbortistan eller udsatte dem for
psykisk tortur.

Jeg er sikker på at Frohn har størst % af succeshistorier.

Mvh
Martin

Fra : Cindy

Dato : 09-08-07 23:05

On 9 Aug., 20:39, "dktekno" wrote:

> [...]

>Jamen, det er vi mange, der kræver!
>Danmark er godt på vej til at blive et nyt DDR med anmelderi,.......

[...]

>At etablere et nyt parti, der tilgodeser mere frihed til den enkelte,
>vil kræve store ressourcer af stifterne, som skal kæmpe mod en >dyne af
>dumhed,- ..................

JA - hvordan er det gået hen og blevet sådan i et land som Danmark med
udstrakt oplysning, personlig frihed etc ....
Det er jo fuldstændig uhyrligt.

Cindy

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 10:18

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse news:46bb8f93$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> JA - hvordan er det gået hen og blevet sådan i et land som Danmark med
> udstrakt oplysning, personlig frihed etc ....
> Det er jo fuldstændig uhyrligt.
>

> Cindy

Udstrakt oplysning?
Du spøger?

Frihed?
Måske.
Men det tilhørende ansvar er fjernet.
Derfor den nu herskende lyst til ufrihed og kontrol.

Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-08-07 16:07

On Thu, 9 Aug 2007 20:39:34 +0200, dktekno wrote:

> [...]
> adfærdsregulerende afgifter? Hvornår kræver borgerne et stop for
> totalitarisme og tvangsarbejde (værnepligt)?

Her giver du godt nok en flot udgave af mine meninger. tak

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen