Hvor DSB fejler, brillierer Arriva
Fra : Peder B. Pels

Dato : 09-08-07 14:08

http://www.180grader.dk/nyheder/Bonus_til_Arriva.php

På de jernbanestrækninger i Jylland hvor det private transportselskab
Arriva står for driften, kører togene til tiden, og passagererne er
tilfredse. Det udløser en bonuscheck på 3,7 mio. kr. fra
Trafikministeriet, skriver tv2.dk.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-08-07 20:06

Peder B. Pels skrev:
> [...]
> Arriva står for driften, kører togene til tiden, og passagererne er
> tilfredse. Det udløser en bonuscheck på 3,7 mio. kr. fra

kørte DSB ikke også til tiden på denne strækning?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-08-07 20:30

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> kørte DSB ikke også til tiden på denne strækning?

Jo, men liberale "borgelige" har givet licitationen til Arriva, kun for at
det skal være et andet selvskab end DSB og så er togtiderner på de
strækninger fra starten af tilpasset det dårlige skinnenet og signalsysterm.

Nå nej, den konservative transportminister skohandler Flemming Hansen
udtalte jo sidste år, at skinner og signalanlæg ikke fejler noget, det er
menneskerne det er galt med.

Svend

Fra : @

Dato : 09-08-07 21:55

On Thu, 9 Aug 2007 21:30:24 +0200, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> [...]
>det skal være et andet selvskab end DSB og så er togtiderner på de
>strækninger fra starten af tilpasset det dårlige skinnenet og signalsysterm.

hvad forhindrer DSB gør ligeså?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-08-07 15:44

@ skrev den 09-08-2007 22:54:

> hvad forhindrer DSB gør ligeså?

Prøv du at betjene s-togs-nettet med afgange hver 3. time.
Nå nej, der er 5-10-20 minutters drift på stogs-nettet.
Og naturligvis giver en så tæt afgangsfrekvens forsinkelser i langt
større omfang end de strækninger og afgange som Arriva har.

En forsinket afgang i stogs-nettet har konsekvenser flere timer senere.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 09-08-07 20:40

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Arriva står for driften, kører togene til tiden, og passagererne er
> tilfredse. Det udløser en bonuscheck på 3,7 mio. kr. fra

Det er da dejligt, da jeg selv boede i Ribe startede Arriva med at køre, det
var ingen fornøjelse kan jeg hilse og sige, jeg kom på 4 ugers praktik i
Varde for sent 11 gange og brugte adskillige gange 2-3 timer på at komme
hjem, men det er dejligt de har løst det.

Men det er ofte forkert at råbe af DSB, det er Bane Danmark der har
ansvaret - og dermed trafikministeren - der har ansvaret for at DSB er nødt
til at sænke farten i sommervarmen.
mvh
Kim