Hvor er rygere dog ynkelige.
Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:05

Alt det hyleri over en lov, gør dog noget aktivt, start et parti/forening
og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at I sidder og vræler på
usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Er du ryger så kig på vedlagte link.
http://www.shortlink.dk/54ddce26

--
mvh.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-08-07 12:08

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:
> [...]
> parti/forening og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at
> I sidder og vræler på usenet, over nogen tager sutten fra jer,

Newsflash, fuckhjerne

http://www.dary.dk/

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:12

On Thu, 9 Aug 2007 13:07:32 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Newsflash, fuckhjerne

Sandheden er smertelig kan jeg se

--
mvh.

Fra : John Doe

Dato : 09-08-07 19:01

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote:
> Sandheden er smertelig kan jeg se

Sådan er det altid for narkomanerne.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 19:07

"John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i en meddelelse

> Sådan er det altid for narkomanerne.

Kan man føle smerte, når man er John Doe?

Fra : N_B_DK

Dato : 10-08-07 05:09

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> "John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i en meddelelse

> Kan man føle smerte, når man er John Doe?

nej så er man klinisk død...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 12:11

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Rygere kan jo bare begynde at bide negle.
Det dulmer også nerverne. Den orale fase.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:14

On Thu, 9 Aug 2007 13:11:03 +0200, Pernille wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Rygere kan jo bare begynde at bide negle.
> Det dulmer også nerverne. Den orale fase.

Haha, det gør de i forvejen

--
mvh.

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 12:56

> [...]
> på
> usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Er den sag ikke snart uddebeteret? der har godt nok været mange tråde om
det. Man skulle næsten tro man tog maden eller sexlivet fra folk.

Min personlige holdning er at det er komplet latterligt at forbyde folk at
ryge på beværtninger hvor 90% af dem der kommer og dem der arbejder
alligevel ryger. Et rigtigt skummelt værtshus skal sgu lugte af øl og røg.

Ud over det er jeg da glad for at slippe for at ryge med på rygernes smøger
på jobbet og alle andre steder. På spisesteder sætter jeg også stor pris på
ikkerygerafsnittene.

De værste her er fanatikerne, både hardcore rygerne, der slet ikke forstår
at røg generer, og antirygerne der vil forbyde hvad som helst, selv på
steder hvor det umuligt kan genere dem.

vv

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-08-07 13:15

vvv wrote:

> [...]
> forstår at røg generer, og antirygerne der vil forbyde hvad som
> helst, selv på steder hvor det umuligt kan genere dem.

Helt enig i ovenstående.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-07 13:18

"vvv" <?@?> wrote in message

> [...]
> folk at ryge på beværtninger hvor 90% af dem der kommer og dem der
> arbejder alligevel ryger. Et rigtigt skummelt værtshus skal sgu lugte

100% enig, det skal ikke være som at komme ind på en operations stue!

Ps. gulvtæppe må gerne være så klistret at står man der for længe skal man
lirkes fri *G*

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-08-07 13:25

N_B_DK wrote:

> Ps. gulvtæppe må gerne være så klistret at står man der for længe
> skal man lirkes fri *G*

Det minder mig om C i gamle dage. Man skulle næsten brækkes fri med et koben

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-07 13:30

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Det minder mig om C i gamle dage. Man skulle næsten brækkes fri med
> et koben

Ja det var sq tider, der var hyggeligt oppe i hjørnet bag billard bordet *G*

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : John

Dato : 09-08-07 18:57

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> De værste her er fanatikerne

Fanatikere har alle dage været en pestilens :)

Fra : Wilstrup

Dato : 09-08-07 18:57

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Fanatikere har alle dage været en pestilens :)

Så det er derfor at du er en pestilens?

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 14:12

> [...]
> og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at I sidder og vræler

> usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Har du et direkte link ?
I dette overvågningspræget land, skulle man jo nødig risikere noget,
er derfor nød til at indrette sin adfærd derefter.

Fra : ThomasB

Dato : 09-08-07 14:20

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> på

> Har du et direkte link ?
> I dette overvågningspræget land, skulle man jo nødig risikere noget,
> er derfor nød til at indrette sin adfærd derefter.

Der står bare at Ludvig er en idiot

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 16:08

"ThomasB" skrev i en meddelelse

> Der står bare at Ludvig er en idiot

Ludvig er alt det han påstår rygerne er !, bare uden røg.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : ThomasB

Dato : 09-08-07 19:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46bb2de4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ludvig er alt det han påstår rygerne er !, bare uden røg.

Jeg kender ikke ret mange der ikke projicerer.

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 19:13

"ThomasB" <usenet @ 2ma2 punktum dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
> meddelelse news:46bb2de4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kender ikke ret mange der ikke projicerer.

Catch-22 ?

Fra : ThomasB

Dato : 09-08-07 19:44

> Catch-22 ?

Jeg kan ikke lige fange catch 22 problematikken her - vil du forklare?

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 20:52

> "Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lige fange catch 22 problematikken her - vil du forklare?

At du selv projicere ?

Fra : Wilstrup

Dato : 10-08-07 08:27

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i
meddelelsen

> At du selv projicere ?

suk! "projicerer" - hvorfor er det så vanskeligt at huske at
der i nutid på dansk næsten altid er en endelse på -r?

Bare et hjertesuk fra en dansklærer.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-08-07 09:09

Wilstrup wrote:

> suk! "projicerer" - hvorfor er det så vanskeligt at huske at
> der i nutid på dansk næsten altid er en endelse på -r?

Det irriterer også mig, må jeg indrømme. Og det er mere regelen end
undtagelsen at folk ikke fatter nutidsendelser. Det sker fandeme sågar i
aviser. Tag jer dog sammen, det ser dumt og sjusket ud.

Fra : Michael Weber

Dato : 10-08-07 12:55

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Det irriterer også mig, må jeg indrømme. Og det er mere regelen end
> undtagelsen at folk ikke fatter nutidsendelser. Det sker fandeme sågar i
> aviser. Tag jer dog sammen, det ser dumt og sjusket ud.

nå...r

Fra : Henning Sørensen

Dato : 10-08-07 13:25

> [...]
> undtagelsen at folk ikke fatter nutidsendelser. Det sker fandeme sågar i
> aviser. Tag jer dog sammen, det ser dumt og sjusket ud.

Fej nu for egen dør inden du kaster dig frådende over andre!
Hvis du læser korrektur på dit eget indlæg, vil du muligvis have større
forståelse for fejl i andres.

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 10-08-07 16:05

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i meddelelsen
> andre!
> Hvis du læser korrektur på dit eget indlæg, vil du muligvis
> have større forståelse for fejl i andres.

Pladder og vrøvl, Henning - for en gangs skyld er jeg enig med
Kim F - og det er i sig selv en sensation.

Det handler ikke om at vi alle laver en fejl af og til, men
det handler om at vi ikke laver den samme fejl gentagne
gange - vel at mærke en fejl, der skriger til himlen fordi man
ikke gider at skrive et ordentligt sprog.

Jeg laver såmænd også massevis af fejl når tingene skal gå
stærkt - så hvis jeg eller andre laver en fejl fx i nutids-r,
så er det ikke så slemt som når man bevidst (eller evt.
ubevidst) sjusker så meget med sproget at man bliver ved med
at lave den samme fejl.

Det kan godt være at du og andre ikke mener at det gør noget
at lave stavefejl, men det er ikke mit indtryk. Det generer
folk, det giver et indtryk af sjusk og det skæmmer i det hele
taget budskabet.

Som sagt: laver jeg eller andre en fejl en gang imellem, så er
det ikke noget, der er en skade til - men hvis den samme fejl
gentager sig i en uendelighed, så har jeg i hvert fald svært
ved at tage vedkommende alvorligt -og jeg ved at sådan er der
mange der har det. Det virker nemlig uengageret og dumt, og så
får man ikke sit budskab ud som man gerne vil.

Nutidsendelserne samt det berømte -r i ordet "lærer" er at af
de ting der generer mig mest - og derfor er jeg helt på linje
med Kim F i denne sag (men kun i denne)

Fra : Henning Sørensen

Dato : 10-08-07 17:04

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Nutidsendelserne samt det berømte -r i ordet "lærer" er at af de ting der
> generer mig mest - og derfor er jeg helt på linje med Kim F i denne sag
> (men kun i denne)

Jeg er ej tilhænger af tastefejl, selvom jeg praktiserer dem hyppigt.
Det jeg reagerer på er, at man beder andre "tage sig sammen" i et indlæg,
der er præget af både stavefejl og grammatiske fejl.
(Altså at han ikke selv har "taget sig sammen")

Hr. Frederiksen skriver at selv i aviser kan man se sådanne fejl. Jeg har
lagt mærke til, at de aviser der har færrest fejl er gartis aviserne, der jo
primært kopierer andre aviser. Tilsyneladende er deres stavekontrol bedre
end JP osv.

Hvad alt dette har med ynkelige rygere at gøre kan jeg nu ikke lige
præcisere, så enten stopper den her, eller vi må finde et politisk
indgangspunkt til at starte endelses debatten i en ny tråd...

/Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 20:21

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:46bc7e93$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nutidsendelserne samt det berømte -r i ordet "lærer" er at af
> de ting der generer mig mest - og derfor er jeg helt på linje
> med Kim F i denne sag (men kun i denne)

Og her, men nok kun her, er jeg på linie med begge.
Specielt fejlstavningen: "Udemærket" får mig til at spy galde--
Dernæst kommer den med manglende forståelse for "Ligge" og "Lægge", for ikke at tale om "Springe" og "Sprænge".
Nævnte er dog ikke stavefejl, men noget værre:
Nemlig manglende sprogkundskab.
Sjusk er det, desværre, næppe efterhånden

MVH
Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 07:29

On Fri, 10 Aug 2007 21:20:49 +0200, Egon Stich wrote:

> Dernæst kommer den med manglende forståelse for "Ligge" og "Lægge"

Lige nøjagtig her "rammer" du mig, derfor ser du at jeg så at sige
aldrig bruger nogen af de 2 ord.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Pernille

Dato : 11-08-07 09:16

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nøjagtig her "rammer" du mig, derfor ser du at jeg så at sige
> aldrig bruger nogen af de 2 ord.

Mange af de sprogfejl, som folk har, er nok gået i arv, fra deres forældrer.
Det kan også være egnsbestemt.
Jeg kender folk fra Ålborgegnen, som siger "Jeg lå den der," i stedet for
"Jeg lagde den der."
Men så må skolen sørge for, at sproget blivet rettet, så vidt muligt.
Jeg kender én, som engang sad i klassen i 2 timer og blev undervist i et
eller andet, som ikke havde med "vinskabe" at gøre. Han kunne slet ikke
følge med i, hvad læreren snakkede om, fordi hun med mellemrum blev ved med
at sige "vinskab", midt i noget, som ikke handlede om vinskabe. Det var
først til aller sidst, at det gik op for ham, at det hun mente var
VIDENSKAB. Men da var det for sent. Han havde siddet helt fortabt, i løbet
af de 2 timer, uden at kunne finde ud af, hvad de vinskabe havde med noget
at gøre...
Hvis man underviser i dansk, så bør man vel også tale, nogenlunde,
korrekt... ? Eller hva' ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 10:19

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:46bd704a$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> at gøre...
> Hvis man underviser i dansk, så bør man vel også tale, nogenlunde,

Sagen er desværre værre, end blot de dialekter, du henviser til.

Sproget er jo på alle måder blevet mishandlet, siden man erstattede den såkaldte Sorte Skole med den vi i dag kender.

Der blev jo nærmest, af mange lærere, undervist efter devisen: Skidt med, om det er rigtigt skrevet, blot "man kan forstå meningen"--
Hvilket sikkert er fint, om der er tale om ordblinde, men sandelig ikke i al almindelighed.

Misrøgtningen af sproget kan vi jo dagligt se og høre resultaterne af.
Journalister kan ikke stave.
Speakere kan ikke artikulere ordene.
Skuespillere kan såmænd heller ikke mere.

Der er jo ofte tale om, at netop sjusket, eller direkte forkert udtale, bliver overført til skriftsproget--

Vi er nået dertil, hvor man burde forsyne danske film med undertexter--
Hvis man ellers kan finde een, der er i stand til at skrive sådanne, så de blot nogenlunde er læsbare

MVH
Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 16:30

On Sat, 11 Aug 2007 11:19:21 +0200, Egon Stich wrote:

> Vi er nået dertil, hvor man burde forsyne danske film med undertexter--

Hvilket man gør..

Og jeg mener at det er en god ting..

Jeg har sgu næsten grædt af glæde over når min kone skriger af grin
over en gammel dansk film, fordi hun nu kan læse teksten (min kone er
meget tunghør)

Så igen, undertekster er gode, at de kan blive bedre er korrekt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 10:10

> Lige nøjagtig her "rammer" du mig, derfor ser du at jeg så at sige
> aldrig bruger nogen af de 2 ord.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Bruno Christensen

Det er jo også en måde, at klare sagen på .-))

Men mon ikke de fleste kender situationen med et "exotisk ord", der lige ville passe i skrivet, men finder et andet i stedet for at slå stavemåden op?

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-07 10:13

> At du selv projicere ?

Naturligvis gør jeg det

Men det har vel ikke så meget med catch 22 at gøre?

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 16:20

> [...]
> og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at I sidder og vræler

> usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Et stort cadeau gruppens egen l´extraordinaire ryger-provocateur a.k.a.
Ludvig Nielsen, for evnen til at
sætte gang i de små spæde nikotin-gule fingre på tastaturerne rundt omkring
hos rygerne i gruppen.

Et Nicorette-tyggegummi anyone ?

:)

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 16:48

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Et Nicorette-tyggegummi anyone ?

Skriv mig op til et par kartoner, jeg vil også prøve at sætte et par
øl-kaplser fast med tape til min arm.
Heller det end Ludvigs provokationer.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Wilstrup

Dato : 09-08-07 18:12

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev
i meddelelsen

> Skriv mig op til et par kartoner, jeg vil også prøve at
> sætte et par øl-kaplser fast med tape til min arm.
> Heller det end Ludvigs provokationer.

Lad mig citere dig selv:

"Udenoms snak !, med klare personlige fordomme
om en meddebatør !!"

hvem sagde hykler og boomerang?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 18:26

On Thu, 9 Aug 2007 19:12:27 +0200, Wilstrup wrote:

> [...]
> i meddelelsen

> Lad mig citere dig selv:
>
> "Udenoms snak !, med klare personlige fordomme

Wilstrup, de sølle stakler, snakker som de har forstand til, eller evt.
mangel på

--
mvh.

Fra : Wilstrup

Dato : 09-08-07 18:39

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i
meddelelsen news:46bb4dfe$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Wilstrup, de sølle stakler, snakker som de har forstand til,
> eller evt.
> mangel på

præcis! se fx hvordan Kim2000 og S.A. Thomsen kvajer sig den
ene gang efter den anden.

De har en gang for alle besluttet at de røverhistorier de har
hørt om diverse ting og sager, holder endnu selvom verden har
bevæget sig videre. Bemærk endvidere hvordan de forfalder til
rå latter når de mangler argumenter.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 20:12

"Wilstrup" skrev i en meddelelse

> [...]
> diverse ting og sager, holder endnu >selvom verden har bevæget sig videre.
> Bemærk endvidere hvordan >de forfalder til rå latter når de mangler

Ja lige som du og din nyfunde ven Ludvig ,
forfalder til personlige bemærkninger ,såsom
de er uinteligente , de er dumme , de er sølle

Skal jeg prøve at tælle hvor mange gange i de forløbne 3 uger, de ord er
faldet fra din og Ludvigs side ?

Men glæder mig til at se hvad din næste svinestreg er ,du begynder vel ikke
at rettepå mine stavefejl eller min syntaks , det ynder du at bruge når
argumenterne ikke rækker.

ikke fra de mest højrerabiate i gruppen har jeg
hørt " Social udsultet" , du ved godt hvor begrebet
også blev brugt , gør du ikke, lille menneske.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Wilstrup

Dato : 10-08-07 08:45

> Ja lige som du og din nyfunde ven Ludvig ,
> forfalder til personlige bemærkninger ,såsom
> de er uinteligente , de er dumme , de er sølle

Nu ved jeg ikke om Ludvig er min ven - vi deler nogle fælles
synspunkter på nogle ting og er uenige om andre - hvad der
skulle gøre os til specielle venner ved jeg ikke. Men det har
jeg en fæl mistanke om at du gerne vil forklare?

Hvad angår at rygerne skulle være uintelligente, dumme og
sølle, går naturligvis kun på dem, der stædigt frembuser med
at de så sandelig vil bryde loven, hvor de end kan komme
afsted med det. Det er derfor de er dumme, uintelligente og
sølle - og det vil jeg da gerne bakke op om.

> Skal jeg prøve at tælle hvor mange gange i de forløbne 3
> uger, de ord er faldet fra din og Ludvigs side ?

-prøv at feje for egen dør først når du og dine venner farer
ud med jeres spydigheder.

> Men glæder mig til at se hvad din næste svinestreg er ,du
> begynder vel ikke at rettepå mine stavefejl eller min
> syntaks , det ynder du at bruge når argumenterne ikke
> rækker.

jo, jeg skal gerne rette dine stavefejl, hvis du synes- og på
din syntaks, hvis det også skulle behage herren. Men det har
intet at gøre med at mangle argumenter . Det har heller ikke
at gøre med at man af og til laver en "bøf", men hvis man
gentager den samme fejl i en ulidelighed, så kan jeg som
sprogrøgter have store vanskeligheder med at overse det.

I modsætning til dig, mangler jeg aldrig argumenter, men jeg
er ofte udsat for fjolser som blot provokerer for
provokationens skyld, så derfor er der kun et passende
svar -hvis jeg ikke vælger at blokere dem - og det er at
forklare dem, hvor ubegavede, uintelligente og sølle de er
siden netop DE mangler argumenter og derfor forfalder til
tilsvininger. Men det kan du jo ikke se. Du går aldrig i rette
med dine venner på nogen som helst måde, uanset hvor mange
løgnehistorier eller våsede svar de giver - blot det går ud
over modparten. Så stik du bare din forargelse skråt op, hvor
den hører hjemme.

> ikke fra de mest højrerabiate i gruppen har jeg
> hørt " Social udsultet" , du ved godt hvor begrebet
> også blev brugt , gør du ikke, lille menneske.

Ih, nej - men jeg ser da frem til at du fortæller mig det,
lille gnom!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 20:01

"Wilstrup" skrev i en meddelelse

> hvem sagde hykler og boomerang?

Og det er så en fordom at mene at Ludvig er en provokatør af værste skuffe
?!
Det kan enhver læse sig til.

Og hvor snakke jeg udenom ?
Jeg reflekterer på et morsomt indlæg , med et opgivende svar på hele ryge
debatten.

Hvad fanden forventer i antiryger, at jeg råber
jeg overgiver mig !!.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Wilstrup

Dato : 10-08-07 08:38

> Og det er så en fordom at mene at Ludvig er en provokatør af
> værste skuffe ?!
ja! Han har en anden mening end dig - det gør ham ikke til
provokatør. Du mener at jeg nærer fordomme om Pjensen73 og
Kert Rats - det er ikke fordomme, men noget enhver kan læse
sig til, hvis de gider - du gad ikke, men havde meget travlt
med din moralsk løftede pegefinger - men det forstår du vel
heller ikke.

> Det kan enhver læse sig til.
'
Enhver kan også læse sig til hvad de to ovennævnte bestiller -
er det så en fordom at mene at de to er provokatører af værste
skuffe? Naturligvis ikke - den svar på tiltale de får er
simpelhen forbrugeroplysning.

> Og hvor snakke jeg udenom ?

-sig mig er du "sprogspasser"? Det hedder "Og hvor snakkeR jeg
uden om?"

> Jeg reflekterer på et morsomt indlæg , med et opgivende svar
> på hele ryge debatten.

Næ, du går i rette med mig fordi du mener at det er MIG der
nærer fordomme - ikke at det er de andre, der faktisk starter
hele den måde at debattere på og som blot kommer med den ene
spydighed og fordom efter den anden. Det er det, du fuldkommen
overser - men dig om det. Du skal bare vide at når man her på
usenet i denne gruppe udtrykker moralske værdidommel, så
risikerer man selv at få igen med samme mønt -eller det, der
er værre.

> Hvad fanden forventer i antiryger, at jeg råber
> jeg overgiver mig !!.

Ja!
- og igen - dit sprog: det hedder "antirygere" i flertal.

Når jeg går i rette med dit sprog, skyldes det at jeg som
sprogrøgter naturligvis må lægge øren til meget, men da du
vedbliver at skrive den samme fejl den ene gang efter den
anden, må jeg konkludere at du enten er ordblind eller også
blot er for doven til at stave ordentligt.

Desuden er det jo sådan at det forhold at man retter andres
stavefejl i denne gruppe, plejer at være værre end at udråbe
folk til at være mordere, men tag det som en slags "tak for
sidst", når du hele tiden har den moralske attitude om hvad
"man" kan tillade sig at skriver her på nettet på den ensidige
måde du gør det på. Når man opkaster sig som moralist, så
risikerer man også at man selv bliver udsat for moralisering.
Og min moralisering er at du i det mindste skriver et mindre
ubehjælpsomt dansk i fremtiden. Alle kan lave fejl - men jeg
synes at dine gentagne stavefejl nærmer sig min
irritationsgrænse -derfor!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 18:24

On Thu, 9 Aug 2007 17:20:03 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> Ludvig Nielsen, for evnen til at
> sætte gang i de små spæde nikotin-gule fingre på tastaturerne rundt omkring

De er for nemme, det ikke engang sjovt længere

Men jeg fornemmer at nikotin har en uheldig indflydelse på intelligensen,
eller kan det mon være fordi det kun er dumme mennesker der ryger, hmmm.

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 18:44

> [...]
> eller kan det mon være fordi det kun er dumme mennesker der ryger, hmmm.

Det spørgsmål har jeg også mme tider funderet over......

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 18:51

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Det spørgsmål har jeg også mme tider funderet over......

Det skulle være "somme tider"

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 19:07

On Thu, 9 Aug 2007 19:51:12 +0200, Pernille wrote:

> Det skulle være "somme tider"

Den havde jeg luret

Nu vil jeg slappe af på terrassen med en kop kaffe, kan du have en fortsat
god dag.

--
mvh.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-08-07 08:21

Pernille wrote:

> Det skulle være "somme tider"

Uheldigt tidspunkt for dig at lave en sdavefejl

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 19:16

> [...]
> eller kan det mon være fordi det kun er dumme mennesker der ryger, hmmm.

*tænder en smøg*....nok det sidste du.
:)

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 19:21

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> omkring

> *tænder en smøg*....nok det sidste du.
> :)

Jeg lægger mig i hængekøjen og tænker på, hvor heldig jeg er, fordi ingen af
os eller vores omgangskreds ryger.
Ha' en god aften, - uden røg. Dejligt!!!

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-08-07 20:07

Ludvig Nielsen wrote:
> Alt det hyleri over en lov, gør dog noget aktivt, start et parti/forening
> og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at I sidder og vræler på
> usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Glem nu ikke de fornuftige rygere. Indenrigs og sundhedsministeren som
har stået for udarbejdelse af loven er selv ryger.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-08-07 16:42

On Thu, 09 Aug 2007 12:06:55 -0700, Poul E Hansen wrote:

> Glem nu ikke de fornuftige rygere. Indenrigs og sundhedsministeren som
> har stået for udarbejdelse af loven er selv ryger.

Ja han var garanteret LYKKElig over præsternes indgriben..

Personligt tror jeg at vi går interessante tider i møde med minimum
2-3 historier hver dag om:

Værtshuse der mangler gæster

Gæster der fortæller hvorfor de har flyttet værtshus

Værtshuse der har succes fordi de er "målt ned" til 39,99 kvadratmeter
ved at flytte et bord.

Private virksomheder, hvor personalet bliver "forbudt" adgang til
chefens kontor.

Jeg snakkede med min advokat i dag (om noget andet): spurgte om hvad
han ville gøre efter den 15.
Svaret:min sekretær må ikke længere komme på mit kontor.
Spørgsmål: Hvad med klienterne?
Svar: Det er mit kontor og jeg laver "rygepolitikken"...

Da jeg kiggede ekstra på ham, fik jeg et bredt grin (han tager
slagsmålet når det kommer (og det er HELE vejen))
Han må møde for højesteret.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-08-07 17:10

> Glem nu ikke de fornuftige rygere. Indenrigs og sundhedsministeren som
> har stået for udarbejdelse af loven er selv ryger.

Ved det, derfor skrev jeg også "prøv om I kan komme igennem med lidt
lobbyisme"

--
mvh.

Fra : Pjensen73

Dato : 09-08-07 21:01

Den Thu, 09 Aug 2007 20:07:00 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Den havde jeg luret
>
> Nu vil jeg slappe af på terrassen med en kop kaffe, kan du have en fortsat
> god dag.

Husk smøgerne, for du ryger vel i det skjulte

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-08-07 10:08

On Thu, 9 Aug 2007 13:05:05 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo
DOT dk> wrote:

> [...]
>og prøv om i kan komme igennem med lidt lobbyisme, at I sidder og vræler på
>usenet, over nogen tager sutten fra jer, hjælper ikke en pind.

Hvorfor kræver du ikke, i samme ånd, ren luft udendørs.

Forurening fra bilernes udstødning dræber hvert eneste år op imod 1500
mennesker alene i københavn men her er du fuldstændigt holdningsløs.

Eller er det bare fordi du selv kører rundt i en bil og bidrager til
myrderiet.

I så fald er du ikke ret meget andet end lille dobbeltmoralsk
skiderik.

Lol.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-08-07 10:12

On Sat, 11 Aug 2007 11:07:41 +0200, Tveskaeg wrote:

> Eller er det bare fordi du selv kører rundt i en bil og bidrager til
> myrderiet.

Beklager, har ikke bil og går ind for "bilerne ud af byen"

> I så fald er du ikke ret meget andet end lille dobbeltmoralsk
> skiderik.

Ikke i denne sag

--
http://83.73.246.16/nopainnogain