Hvad er en "hårdt belastet indvandrer"?
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-07 20:09

Netop hørt i DR1/Nyhederne:

"Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til lægecheck".

Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-08-07 20:16

> Netop hørt i DR1/Nyhederne:
>
> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til
> lægecheck".
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

Ja.

Fut til dk.politik.indvandring

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-07 20:20

In news:46ba1663$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> typed:

> Ja.
>
> Fut til dk.politik.indvandring

Skrid, Joakim. Det er en lukket fest.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-08-07 20:23

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Netop hørt i DR1/Nyhederne:
>
> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til
> lægecheck".
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

Nej, for jeg kom til at tude
Åh nej

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-07 20:36

> Netop hørt i DR1/Nyhederne:
>
> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til
> lægecheck".
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

En hårdt belastet indvandrer (eller bare person i det hele taget) må være en
person, der er uden job og har så store sociale problemer, at personen ikke
har udsigt til dette i nær fremtid. Det kan fx være narkotika, kriminalitet,
ingen sprogkundskaber, psykiske lidelser eller andet der forhindre personen
i at fungerer i samfundet. Altså et andet ord for bums, som man ville have
kaldt det for tyve år siden.
mvh
Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-08-07 20:58

Kim2000 wrote:

> [...]
> eller andet der forhindre personen i at fungerer i samfundet. Altså
> et andet ord for bums, som man ville have kaldt det for tyve år siden.

Og én belastet kan uheldigvis komme til at "belaste" mange andre, som fx
her:

"Alene i juli var der 19 usædvanligt voldsomme gaderøverier. Til
sammenligning var der tre gaderøverier i området i juli sidste år.

Røverierne er fortrinsvis foregået på stierne omkring Husum Station i mellem
klokken 15 og 19 - nogle med kun 20 minutters mellemrum. Røverne har taget
mobiltelefoner, dankort og kontanter og har kun overfaldet spinkle mænd på
17-18 år eller i 50'erne. Fremgangsmåden har været særdeles brutal.

- Mange af de forurettede er langtidssygemeldte og har fået svære skader ved
overfaldet, siger politiassistent Anders Kofod fra stationen i Bellahøj.

Men nu har politiet fået hul på bylden. Lige nu er fire drenge fra Tingbjerg
mellem 15 og 18 år sigtet i sagen. Desuden er en 14-årig dreng ved at blive
tvangsfjernet. "

----------

Så 19 mennesker blev bare af denne ene gruppe, meget stærkt belastet for
resten af livet, - bare for også at se det fra den side. Disse drenge vil
formodentlig komme til at "belaste" snesevis af mennesker før de er færdige
i belastningsbranchen. Vi kan jo intet stille op med folk som ikke kan klare
sig i konkurrencen, og som så vil have "respekt" ved at blive gadekonger.
Men det er vist ikke noget der optager multikulti-optimisterne.

--------

I det "velfungerende" England har man fornøjelsen af Idi Amins børn:

Murder trial reveals how one of Ugandan dictator's 43 children became
embroiled in violent feud between African youths in UK

Sandra Laville, crime correspondent
Saturday August 4, 2007
The Guardian

The son of the late Ugandan dictator Idi Amin is serving a five-year jail
sentence in Britain for his part in an African gang feud which culminated in
the killing of a Somali student, it can be revealed today.

Faisal Wangita, 25, was one of up to 40 African youths who set upon
18-year-old Mahir Osman at a bus stop in Camden, north London, in a
murderous attack which has highlighted how some young men from war-torn
countries are fuelling gang violence in Britain.

Wangita grew up in north London, and fell in with a Somali gang known as the
Tottenham Somalis. As a member of the gang he clashed with Mr Osman, who was
associated with a rival gang known as the Centric Boys of Camden Town.
Mr Osman became a target for the Tottenham Somalis after the two groups met
in a series of violent clashes in the weeks before the murder on January 28
last year.

In their last clash the Mr Osman, an engineering student, was stabbed more
than 25 times and beaten with a hammer in an attack which lasted only a
minute. The murder was condemned by the trial judge as an example of the
gang culture "all too prevalent" on the streets of Britain.

Hu hej hvor det går strygende med "integrationen".

One senior police officer told the Guardian that more intervention was
needed to stop large numbers of traumatised young men from civil wars in
Africa forming street gangs. He said the level of violence used by these
groups was extreme, involving not only knives, but ceremonial swords, guns
and hammers.

Wangita is one of the youngest of Amin's estimated 43 children. His identity
can now be released after the conclusion of the

Altså: når man af humanistiske grunde indtager traumatiserede unge fra
borgerkrige, så fører de borgerkrigene med ind i Europa. De Radikale sagde
om palæstinenserne, dengang de fik adgang til riget, og viste sig mindre end
villige til at passe sig ind - "disse mennesker er helt ødelagt fra deres
opvækst i flygtningelejre, de er vant til at gå med maskinpistoler osv
sv" - og de mente de altså var Danmarks problem, de skænkede det åbenbart
ikke en tanke, at det ville komme til at koste liv og livsglæde for et eller
andet antal gammeldanskere.

Måske er de trods alt klogere i 2007, lad os alle bede, - om at det
forholder sig sådan.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-08-07 10:48

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> - Mange af de forurettede er langtidssygemeldte og har fået svære skader
> ved overfaldet, siger politiassistent Anders Kofod fra stationen i

Det er jo der Per Rønne bor.
Han er forhåbentlig ikke blevet overfaldet det modbydelige kryb, som
velmenerne har skaffet os på nakken.

Mvh
Martin

Fra : Ralph

Dato : 08-08-07 21:18

> i at fungerer i samfundet. Altså et andet ord for bums, som man ville have
> kaldt det for tyve år siden.

Lyder rigtigt i mine ører.

--
Ralph

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-08-07 20:45

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede >indvandrere til
> lægecheck".
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. >Nogen bud?

Efter hvad jeg hørte i morgen radioavisen.
Så er det noget med nogle invandrer spiser for
meget Kebab og rører sig for lidt !.
En invandre konsulent blev spurgt og det korte
svar var at Allah "bestemer" !!??

Nogle ting falder i øjnene, ihvertfald i mine her i Odense, man ser
sjældent en invandrer på cykel
eller jokke for den sags skyld.
Efter hvad man sådan hører (hvad man så end kan bruge det til) , ja så er
det kun nogle få unge der dyrker sport , og det er mest boksning og fodbold.

Jeg er bange for at flere invandrer lever et mere sølle liv end flertallet
er klar over, mange klare sig godt sikkert, men mange er uden arbejde uden
egentlige mål i livet , man ser dem sidde i centrene
eller i klubberne i "ghettoerne", især de middelaldrende mænd.
Man se også mange unge "hænge ud " rundt omkring på alle tider af dagen.

Jeg for sikkert på pukklen for dette her !!
Men noget der undre mig er , hvor ind i h...
for de unge invandrer penge fra til Audier og Mercedes,
de mindrer Honda civic og den slags er til af forstå.
Men jeg ser mange her i Odense køre biler til
både 200 og 300000 Kr.
Alene forsikringen ,, en ung mand ,en "muskel" bil
pyhha.......

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ralph

Dato : 08-08-07 21:27

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46ba1d28$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> de mindrer Honda civic og den slags er til af forstå.
> Men jeg ser mange her i Odense køre biler til

HVIS nu din bror, søster, far og onkel gik sammen, så kunne far og onkel
tage jeres fælles Mercer på jobbet, du kunne have den om aftenen og i
week-enden, og søster kunne have SAMME bil ind imellem, MIN søster, svoger,
kone, svigerfar og endnu en svoger, min svogers kone, samt mig selv har otte
biler tilsammen. Een bil til 300.000 eller otte til 750.000 for samme antal
personer, HVEM er smartest.
Selvfølgelig vil de smarte tegne forsikringen i en kvindes navn, helst over
30 år gammel, så får man nemlig rabat.

--
Ralph

Fra : Peter Bang

Dato : 08-08-07 22:41

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:

> [...]

Egentlig er jeg lidt skræmt over, hvor meget 'man' ser.
Har 'man' ikke noget andet at passe?

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-08-07 22:48

Peter Bang (slet IS03M) wrote:

> Egentlig er jeg lidt skræmt over, hvor meget 'man' ser.
> Har 'man' ikke noget andet at passe?

'Man' kan jo da også lukke øjnene, - der er faktisk i De Radikale regi,
såkaldte "Ole Lukøje"- kurser, hvor man lærer virkelig at sætte pris på det
vidunderlige der er sket de sidste 30 år, - at alle kulturer nu er
repræsenteret lige nede om hjørnet, så man ikke behøver bruge penge på at
rejse ud i den store verden.
Nu har vi endog de altid festlige sigøjnere til at uddele hjemløse-blade,
det er bare SÅ ultra smækkert, længe leve globaliseringen, og den store
cementblander.

Det er bare kanon !

Fra : Peter Bang

Dato : 08-08-07 23:16

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev:

> [...]

Ja, de der blade ... det er simpelthen for maaaajet!

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-07 07:29

Peter Bang (slet W3TLB) wrote:

> Ja, de der blade ... det er simpelthen for maaaajet!

Gu er det ej, det er langt festligere at købe et blad fra en tilrejsende
sigøjner end fra en dum dansk hjemløs.

Iøvrigt interessant med disse sigøjnere. Jeg læste lige historien om de
store arabiske erobringer de første 100 år efter Muhammed. Under erobringen
af "Sind" - det sydlige nuværende Pakistan, da nævnes der et folk som jeg
tænkte lyder som sigøjnere. Og det så ud som om det måske var fra dem
muslimerne fik ideen til hvordan en dhimmi skulle behandles. Folket var
semi-nomadisk, blev behandlet som andenklasses mennesker, måtte i bruge
saddel på hestene og skulle gå uden sko osv osv, og de var kendte for
landevejsrøverier og alm tyverier.

Senere i bogen viste det sig at de blev taget med til Arabien fordi de
skulle bruges til at rode med vandbøfler, - og de dampede senere af over mod
Tyrkiet, - så mon ikke det er starten på sigjønernes historie i Europa eller
Lilleasien?
I det Ottomanske rige blev konverterede sigøjnere iøvrigt ikke fritaget fra
dhimmi-skat, de fik kun lov til at nøjes med halv skat, - for man troede
ikke på at de havde konverteret for andet end økonomiske grunde, - når
inspektørerne kom på besøg så så man ingen moske-gang eller anden hellig
aktivitet

Konklusion: Kulturer holder helt utrolig længe, det er faktisk ret utroligt.

En lille ligegyldig tilføjelse, - jeg var allerede for 40 år siden på besøg
i den store moske i hovedstaden i Sind, Hyderabat, - og det var slående, at
det var den eneste bygning, som så ud til at være nyere end 500 år, den var
utrolig flot. Der var ingen kvinder på gaden i byen, men alle døre kom på
klem, når vi gik forbi, og man så en to - tre par øjne i dørsprækkerne.
Der *var* forresten tilhyllede kvinder i en lille smal markedsgyde, det var
strengt forbudt at tage billeder, men min kammerat brugte, til min rædsel,
mig som skjul for et kamera, - heldigvis gik det godt.

Og hvad kan vi så lære af det? Jo, tiden går.

Iøvrigt er Pakistan blevet langt mere religiøst de sidste 40 år, nu er det
kommet så vidt, at en statsansat leder af et seminarium, truer de få kvinder
på universitetet i Islamabad, som ikke HAR taget sløret på, med at få syre i
ansigtet. De ER nu søde de krafttroende, det må vi have mere af her i
riget, - det er så farverigt og opløftende med variation i tro og vaner.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-08-07 10:58

> [...]
> mod Tyrkiet, - så mon ikke det er starten på sigjønernes historie i Europa

Jo, det har jeg da læst om før. Altså at sigøjnerne er opstået i forbindelse
med muhammedanernes slavetransporter fra Indien.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-07 11:17

Martin Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Jo, det har jeg da læst om før. Altså at sigøjnerne er opstået i
> forbindelse med muhammedanernes slavetransporter fra Indien.

Oftest læser man, at man intet kender til deres historie før år 1200, - og
der er heller ikke "garanti" for at de omtalte nomader VAR dem der blev til
Romaer eller sigøjnere. Men at de oprindeligt kommer fra Indien står vist
helt fast.

Angrebet på Sind var i de første år af 700-tallet, - men rent selvforsvar
naturligvis

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-08-07 14:10

> [...]
> vist helt fast.
>
> Angrebet på Sind var i de første år af 700-tallet, - men rent selvforsvar

Ja, kong Raja Rasil træk sig kun tilbage, fordi han skulle på ferie, og så
bad han de venlige muhamsere om at passe på sit land imens

Der skulle være genetisk evidens for deres oprindelse fra 1 gruppe i Indien
for 40 generationer siden (Det skal blive spændende hvad man kan finde ud
af, når disse teknikker bliver endnu mere forfinede).

http://en.wikipedia.org/wiki/Romani_people#Genetic_evidence

Mvh
Martin

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 11:59

"Peter Bang (slet IS03M)" skrev i en meddelelse ..>
>Egentlig er jeg lidt skræmt over, hvor meget >man' ser.
> Har 'man' ikke noget andet at passe?

Hus forbi , Peter
"man" er i denne forbindelse, kolegaer, venner og familie. Fra vidt
forskellige scociale lag.
Jeg arbejder mere end 40 timer om ugen, men med skiftende tider, for slet
ikke at nævne have/hus.
Aligevel ligger "man" mærke til det !
og mine betragtninger støttes i store træk af "man".
Det bliver således svært at bruge clichen "fordomme bekræftet på bodegaen".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 08-08-07 21:37

On Wed, 8 Aug 2007 21:09:19 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Netop hørt i DR1/Nyhederne:
>
>"Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til lægecheck".
>
>Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

hvis det er så belastende at være indvandrer i DK bør man oplyse
indvandrerne om at det altså står dem frit for at forlade landet

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : El Trabajador

Dato : 09-08-07 06:53

> Netop hørt i DR1/Nyhederne:
>
> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til
lægecheck".

> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

En hårdt belastet indvandrer er den politisk korrekte betegnelse for en
helligkriger af værste skuffe, som blot er kommet her for at føre hellig
krig mod det danske folk og i øvrigt ikke vil have noget med os at gøre
udover at hæve bistandshjælp ved kommunekassen.
--
El Trabajador

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 09:27

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:O8ydnbifX9djiSfbRVnyuQA@giganews.com...
> [...]
>
> "Det er meget svært, at få de hårdest belastede indvandrere til lægecheck".
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad DR mener. Nogen bud?

Endnu et piv fra behandlerkliken, i forsøget på at berettige deres omklamring af mennesker?
Som de egentlig ikke interesserere sig for, men lidt flere gysser i kassen til området ville nok lune lidt?

MVH
egon