Bløde forældre giver agressive børn
Fra : Peder B. Pels

Dato : 07-08-07 20:53

http://www.180grader.dk/nyheder/Bl_de_for_ldre_f_r_mere_aggressive_born.
php

Når forældre er eftergivende for deres børn og ikke tør sætte faste
grænser for deres adfærd, så bliver børnene alt andet end eftergivende,
men tværtimod rethaveriske og egoistiske.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Pernille

Dato : 07-08-07 21:02

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grænser for deres adfærd, så bliver børnene alt andet end eftergivende,
> men tværtimod rethaveriske og egoistiske.

Logik, synes jeg.
Kærlighed, tryghed og grænser, så når man langt med sine børn.
At lade stå til, fordi man er bange for at blive upopulær, det er
misforstået kærlighed.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 21:11

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Kærlighed, tryghed og grænser, så når man langt med sine børn.
> At lade stå til, fordi man er bange for at blive upopulær, det er
> misforstået kærlighed.

Ja det er en bjørnetjeneste.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 07-08-07 21:12

> [...]
> grænser for deres adfærd, så bliver børnene alt andet end eftergivende,
> men tværtimod rethaveriske og egoistiske.

Klart, børn opfører sig som man opdrager dem, hvis barnet kan se det kan
betale sig at kræve, så kræver det. Egentlig meget logisk, men langt fra for
alle forældre, jeg tror det handler om konstant dårlig samvittighed over at
man er for lidt sammen med barnet og man ikke vil ødelægge stemning når man
er sammen.
mvh
Kim

Fra : Pernille

Dato : 07-08-07 21:31

> [...]
> for alle forældre, jeg tror det handler om konstant dårlig samvittighed
> over at man er for lidt sammen med barnet og man ikke vil ødelægge

Du har ret! Trist, - men sådan er det!

Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-07 21:39

Den Tue, 07 Aug 2007 22:11:40 +0200 skrev Kim2000:

> [...]
> man er for lidt sammen med barnet og man ikke vil ødelægge stemning når man

Ja, det er Ludvig Nielsen et godt eksempel på.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-08-07 08:47

Peder B. Pels skrev:
> [...]
> grænser for deres adfærd, så bliver børnene alt andet end eftergivende,
> men tværtimod rethaveriske og egoistiske.

I gamle dage sage man at børnene var forkælede.