Døde asylansøgere får asyl, eller...?
Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-07 16:06

"Asylansøgere kaster sig ud i forsøget på at tage eget liv i bestræbelserne
på at opnå asyl i Danmark". Netop sagt i Deadline 17:00.

Se, nu er jeg jo en halvgammel kyniker, der sætter pris på logik og
konsistens. Det, jeg ikke lige forstår, er, hvordan det kan være smart at
opnå asyl, fordi man har begået selvmord? Alternativet er, at disse
"selvmordsforsøg" pr. definition må betegnes som rent skuespil, og dén slags
udløser vel for pokker ikke automatisk en billet til vores lille smørhul?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 06-08-07 16:12

On Mon, 6 Aug 2007 17:05:44 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
> udløser vel for pokker ikke automatisk en billet til vores lille smørhul?

Jeg har haft samme tanke, vi er for blødsødne.

--
mvh.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-08-07 17:30

> [...]

> udløser vel for pokker ikke automatisk en billet til vores lille smørhul?

Selvfølgelig skal de det lykkes for have asyl. de mislykkede forsøg
kan passende straffes med udvisning.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-08-07 21:52

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> "selvmordsforsøg" pr. definition må betegnes som rent skuespil, og dén
> slags udløser vel for pokker ikke automatisk en billet til vores lille

Det eneste rigtige er kun at acceptere asylansøgere der kommer fra en
civilisation, som er sammenlignelig med vor egen.
Andre asylanter er en sten om halsen på os og fører til evige sammenstød.
Vi er et folk der tilfældigvis lever i en kort epoke, hvor vi er blevet
spoleret af forkælelse. Når om godt 10 år olien tørrer ud og kinesere ikke
længere gider at forsyne os med billige varer, får vi en ubehagelig
opvågnen.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-07 23:09

Jens Bruun skrev den 06-08-2007 17:05:
> [...]
> udløser vel for pokker ikke automatisk en billet til vores lille smørhul?

Tja, for dem der lykkedes.... der sparer Danmark billetten ud af landet.

Personen ville jo - efter sin egen overbevisning - alligevel dø ved
ankomsten til hjemlandet.

Du vil garanteret mene, at det er en win-win-situation.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-07 08:38

In news:46b79be5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:

> Tja, for dem der lykkedes.... der sparer Danmark billetten ud af
> landet.

Så du mener altså, at de reelt forsøger at begå selvmord? Hvor mange har
haft succes med deres forehavende?

> Personen ville jo - efter sin egen overbevisning - alligevel dø ved
> ankomsten til hjemlandet.

Så du mener altså, at det er grunden til, at asylansøger "forsøger"
selvmord?

> Du vil garanteret mene, at det er en win-win-situation.

Hvad mener du?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-08-07 09:00

Carsten Riis wrote:

> Tja, for dem der lykkedes.... der sparer Danmark billetten ud af
> landet.
> Personen ville jo - efter sin egen overbevisning - alligevel dø ved
> ankomsten til hjemlandet.

Sludder, det er noget "vi" er blevet bildt ind af velmenere. Også de 6000
palæstinensere, som var på ferie i Libanon, hævdede man ville dø ved
hjemkomsten, hvis de ikke fik asyl, - og situationen er jo ikke meget
anderledes nu, end da de fik asyl.

Det siger sig selv, at hvis man fx tjener 82 kr om måneden som på Cuba, så
vil man gøre alt for at komme til et land, hvor man helt automatisk får
udleveret hundrede gange så meget af staten. Folk fra Afrika sætter faktisk
livet på spil for at komme til Europa, og det er IKKE fordi de frygter at
blive henrettet i hjemlandet, hvis de kommer hjem igen.
Det er fordi de ikke har nogen fremtidsudsigter i de mange sammenbrudte
lande, - især de muslimske er jo uden udsigter for de unge. Måske burde vi
tilbyde at tage Pakistans og Bangladesh' befolkningstilskud pr år, dvs de
fem millioner flere, de producerer pr år, - vi kan sagten få plads til fx 50
mio mennesker i Danmark, og hvor der er hjerterum er der også husrum?
Derudover ville det blive mere interessant at bo i DK.