Fortsat: Misundelses-klistermærker nu lovp~
Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-08-07 14:46

Vor lovkværn på Christiansborg vælter i tusindvis af nye love ud.

Det har den fordel, at befolkningen ikke kan nå at diskutere nye love,
protestere imod dem eller at opdage, at de ER vedtaget.
Næsten alle kan derfor knaldes for overtrædelser, og Politiet er -
også i henseende til misundelses-klistermærkerne - allerede i fuld
gang med det, de er bedst til.

For de, der kun har behov for en bil med 3 siddepladser og derfor har
købt en gulpladebil, kan det kun gå for langsomt med at få hentet de
nye misundelses-klistermærker hos Skat.

Gulpladebiler koster i Danmark 1/3 af hvidpladebiler - og kommer
derved ned på kun at koste det dobbelte af, hvad de samme biler
koster i andre lande.

Klistermærkerne er runde, har Skats logo på og har teksten: Denne bil
må benyttes privat -
eller: Denne bil må ikke benyttes privat.

Fremover vil gulpladebilerne være belagt med verdens højeste afgift
for at kunne benyttes privat.

Der gives meget store bøder for at anvende gulpladebiler med forkerte
klistermærker.

I vort anmeldersamfund vil mobilerne fremover være rødglødende af
opringninger om gulpladebiler ved badestrandene, bagerne om søndagen,
svømmehaller mv.

Det skaber så til gengæld indhold i tilværelsen for vore mange borgere
uden andet at tage sig til.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-08-07 14:49

Ulrich Valera wrote:
> Gulpladebiler koster i Danmark 1/3 af hvidpladebiler - og kommer
> derved ned på kun at koste det dobbelte af, hvad de samme biler
> koster i andre lande.

Er afgiften på hvide plader ikke stadig 180% ? så kommer det da
efter min langsomme hovedregning til at passe meget godt med at der
ikke er ret meget afgift på en gulpladebil.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-08-07 15:13

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Er afgiften på hvide plader ikke stadig 180% ?

105% på de første ca 60.000 kr, derefter 180%. EFTER at momsen er
betalt!

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-08-07 14:50

Ulrich Valera wrote:
> For de, der kun har behov for en bil med 3 siddepladser og derfor har
> købt en gulpladebil, kan det kun gå for langsomt med at få hentet de
> nye misundelses-klistermærker hos Skat.

Nåja,

I øvrigt påstår SKAT altså at de sender klistermærkerne ud til
folk...

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 06-08-07 14:51

On Mon, 06 Aug 2007 13:45:55 -0000, Ulrich Valera wrote:

> Det skaber så til gengæld indhold i tilværelsen for vore mange borgere
> uden andet at tage sig til.

Det begrænser den svindel der forgår

--
mvh.

Fra : jæver

Dato : 06-08-07 15:08

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i meddelelsen
Vor lovkværn på Christiansborg vælter i tusindvis af nye love ud.

De fleste gulpladebiler der bliver brugt privat er jo også firhjultrækkere
der sviner som ind i helvede.
Ydermere er de farlige for medtrafikanterne.
Så en rigtig god ide med de der klistermærker.
Det har jo ikke den store betydning for elinstallatører, murere osv da deres
firmabiler ikke benyttes privat

Mvh. Jæver

Fra : @

Dato : 06-08-07 21:27

On Mon, 6 Aug 2007 16:08:22 +0200, jæver <jaever@hotmail.com> wrote:

> [...]
>der sviner som ind i helvede.
>Ydermere er de farlige for medtrafikanterne.
>Så en rigtig god ide med de der klistermærker.

næ,
det er og bliver en misundelsesafgift
det er folks egen fejl hvis de køber "farlige" biler

det har intet med miljø at gøre al den stund at andre får tilskud til
at forurene

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-08-07 15:35

On 6 Aug., 16:08, jæver <jae...@hotmail.com> wrote:

> De fleste gulpladebiler der bliver brugt privat er jo også firhjultrækkere
> der sviner som ind i helvede.
---

Firhjulstrækkere er som bekendt godkendt, miljøkontrollerede og sviner
ikke.

> Ydermere er de farlige for medtrafikanterne.

Er de farlige?? hvorledes er de farligere end andre biler?

> Så en rigtig god ide med de der klistermærker.

Nej det er som alle andre misundelsesforanstaltninger en dårlig og
menneskeligt nedvurderende ting.

> Det har jo ikke den store betydning for elinstallatører, murere osv da deres
> firmabiler ikke benyttes privat

Nå!, - er firhjulstrækkere pludselig ikke mere svinende, hvis de blot
benyttes af el-installatører.

Vi fornemmer atter misundelses-spøgelset!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 06-08-07 15:39

On Mon, 06 Aug 2007 14:35:09 -0000, Ulrich Valera wrote:

> Vi fornemmer atter misundelses-spøgelset!

Har du brug for en bil til privat kørsel, så betal dog hvad andre må
betale, de lave afgifter er for erhvervet og ikke for at private kan
misbruge det.

--
mvh.

Fra : jæver

Dato : 06-08-07 15:52

On 6 Aug., 16:08, jæver <jae...@hotmail.com> wrote:

Store tunge firhjulstrækkere bruger langt mere brændstof end små moderne
biler pr/km.
Med deraf mere forurening .

Bliver du ramt af en firhjulstrækker i alm. personbil eller som
fodgænger/cyklist er skaderne større end en tilsvarende ulykke med en mindre
bil.

Jeg er ikke misundelig på folk der kører firhjulstrækkere på gule plader, de
har åbenbart ikke råd til en bil med 4 siddepladser, det har jeg.

Rigtige håndværkere bruger langt mere rigtige varevogne end
firhjulstrækkere. Det skulle måske lige være chefen der har en til sit brug.

Gule plader er til erhvervskørsel, er det så svært at forstå.

mvh. Jæver

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 19:16

"jæver" <jaever@hotmail.com> wrote in message
> Bliver du ramt af en firhjulstrækker i alm. personbil eller som
> fodgænger/cyklist er skaderne større end en tilsvarende ulykke med en
> mindre bil.

Det er ikke helt korrekt, hvis det er børn eller andre der ikke er ret høje
ja så har du ret, men er det voksne der rammes er det faktisk bedre ( i
mange tilfælde) at blive ramt af en 4X4 end af en alm personbil.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-08-07 17:36

On Mon, 6 Aug 2007 16:51:34 +0200, jæver wrote:

> Jeg er ikke misundelig på folk der kører firhjulstrækkere på gule plader, de
> har åbenbart ikke råd til en bil med 4 siddepladser, det har jeg.

Også jeg.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-08-07 15:58

On 6 Aug., 16:39, Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote:

> Har du brug for en bil til privat kørsel, så betal dog hvad andre må
> betale, de lave afgifter er for erhvervet og ikke for at private kan
> misbruge det.

---------------------------

Danmark er det eneste land i verden, som har noget, der hedder gule
plader.

I alle andre lande køber man en bil - og bestemmer derefter selv, hvad
man kommer i den.
Det har da ikke noget med misbrug at gøre.

Og bilen er og bliver i øvrigt nøjagtig, som den samme bil vil være på
hvide plader i DK.

De som selv har bil, ved, at man ved køb af hvidplade bil skal have
sæder overalt i den.
Det er der faktisk mange private, som ikke har brug for.
Desuden koster biler med disse sæder o gmed hvide plader ofte en
million kroner ekstra.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 06-08-07 16:00

On Mon, 06 Aug 2007 14:58:05 -0000, Ulrich Valera wrote:

> ---------------------------
>
> Danmark er det eneste land i verden, som har noget, der hedder gule
> plader.

Ja, og har du en virksomhed, så får du lav afgift, er det til
søndagskørsel, så betaler du det det koster, reglerne er ens for alle, så
det har intet med misundelse at gøre, det drejer sig om nogle som vil have
det hele til det halve.

--
mvh.

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-07 16:37

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> skrev:
> [...]

Det er nu forholdsvis sjældent at folk der opfører sig normalt
render ind i problemer med lovgivningen.

>For de, der kun har behov for en
>bil med 3 siddepladser og derfor har
>købt en gulpladebil, kan det kun
>gå for langsomt med at få hentet de
>nye misundelses-klistermærker hos Skat.

Gulpladeordningen er ikke skabt for personer, der kun har behov
for biler med tre siddepladser.

>Gulpladebiler koster i Danmark 1/3
>af hvidpladebiler - og kommer
>derved ned på kun at koste det
>dobbelte af, hvad de samme biler
>koster i andre lande.

Ja, det er dyrt at holde bil i Danmark.

> [...]
>Skats logo på og har teksten: Denne bil
>må benyttes privat -
>eller: Denne bil må ikke benyttes privat.

Hvis de benyttes privat, er det i høj grad en privatbil.

>Der gives meget store bøder for at
>anvende gulpladebiler med forkerte
>klistermærker.

Forhåbentlig.

>I vort anmeldersamfund vil
>mobilerne fremover være
>rødglødende af
>opringninger om gulpladebiler ved
>badestrandene, bagerne om søndagen,
>svømmehaller mv.

Det må man da håbe. Skattesnyd er noget skrammel.

>Det skaber så til gengæld indhold
>i tilværelsen for vore mange borgere
>uden andet at tage sig til.

Jeg formoder, at du synes bedre om det folketing, der lovgiver
om moms- og afgiftsrabatter.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-08-07 17:03

On 6 Aug., 17:37, Peter Bang <peterb...@611L9privat.dk> (slet 611L9)
wrote:

> Det er nu forholdsvis sjældent at folk der opfører sig normalt
> render ind i problemer med lovgivningen.

-----------------------------
Folk som opfører sig normalt, tyranniseres dagligt af formynderiske
love, der i højeste grad hæmmer et godt liv, der også gerne skulle
være lidt sjovt.
-----------------------------

> Gulpladeordningen er ikke skabt for personer, der kun har behov
> for biler med tre siddepladser.

----------------------------

Gulpladeordningen er komplet tåbelig og er den eneste i verden.
Hvis den var smart, fandtes den nok også i andre lande.

----------------------------

> Hvis de benyttes privat, er det i høj grad en privatbil.

Hvis man har købt og betalt en bil, må man vel selv bestemme, hvad der
skal transporteres i den!

---------------------------

>Skattesnyd er noget skrammel.

Ja, og skattesnyd forekommer, fordi skatterne er verdens højeste og så
perverst høje i DK, at de fleste borgerne ikke længere vil respektere
dem.

Fra : jæver

Dato : 06-08-07 17:14

wrote:

Gulpladeordningen er komplet tåbelig og er den eneste i verden.
Hvis den var smart, fandtes den nok også i andre lande.

---------------------------

Jeg kan forstå på dig at du mener at vi skal afskaffe de gule plader og kun
ha hvide plader.
Jeg vil sådan set give dig ret. Så kunne man evt. lempe på andre måder over
skattebilletten for erhvervsdrivende der kun bruger bilen i erhvervsøjemed.

Mvh. jæver

Fra : E.M.

Dato : 06-08-07 18:06

> [...]
> Jeg vil sådan set give dig ret. Så kunne man evt. lempe på andre måder
> over skattebilletten for erhvervsdrivende der kun bruger bilen i

Nej, afgiften på biler skal ned, så var gulpladeordningen slet ikke
nødendig.

E.M.

Fra : sluppermand

Dato : 06-08-07 23:25

> [...]
> Vor lovkværn på Christiansborg vælter i tusindvis af nye love ud.
>
> De fleste gulpladebiler der bliver brugt privat er jo også firhjultrækkere

Hvorfor sviner en firehjulstrækker mere end en hvilken som helst anden
gulpladebil, der bliver brugt privat?

> Ydermere er de farlige for medtrafikanterne.

Hvorfor er en firehjulstrækker, der benyttes privat, mere farlig for
medtrafikanter end en firehjulstrækker der benyttes i erhverv?

> Så en rigtig god ide med de der klistermærker.

Hvilken forskel gør klistermærket på farlighed og svineri? Tror du
ikke du har fået "firehjulstræk" galt i halsen?

> Det har jo ikke den store betydning for elinstallatører, murere osv da deres
> firmabiler ikke benyttes privat.

Og?

Mvh
Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 06-08-07 23:34

On 6 Aug., 15:50, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> I øvrigt påstår SKAT altså at de sender klistermærkerne ud til
> folk...

Det gør de også, jeg har for længe siden modtaget mit. Så vidt jeg er
orienteret er det _kun_ de der må benytte køretøjet privat, der
modtager et mærke; erhvervsbiler gør ikke.

Jeg har ikke sat mit på endnu og har ikke tænkt mig at gøre det; jeg
har betalt hvad jeg skal og det har jeg intet behov for at skilte med;
måske Ludvig vil anmelde mig, når jeg nu bryder loven?

Mvh
Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 06-08-07 23:45

> Har du brug for en bil til privat kørsel, så betal dog hvad andre må
> betale, de lave afgifter er for erhvervet og ikke for at private kan
> misbruge det.

Og du kan overhovedet ikke forestille dig at det er _behov_ der får
mange til at vælge en gulpladebil til privatkørsel? Kan man få lov til
at betale hvidpladeafgift på en gulpladebil, hvis man skulle være så
sindssyg?

Mvh
Kent.

Fra : Snuden

Dato : 11-08-07 13:16

On Mon, 06 Aug 2007 13:45:55 -0000, Ulrich Valera <ulrich@valera.cc>
wrote:

>For de, der kun har behov for en bil med 3 siddepladser og derfor har
>købt en gulpladebil, kan det kun gå for langsomt med at få hentet de
>nye misundelses-klistermærker hos Skat.

De bliver sendt ud til de personer, der er registreret som ejer af en
gul-plade bil der må benyttes privat. Du kan dog hente et
erstatningsmærke hos dit skattecenter, hvis det tilsendte bliver
beskadiget eller forsvinder i PostDanmarks sorte hul.

Yderligere er det en forudsætning, at bilens første registreringsdato
ligger efter 2. juni 1998. Biler med første registreringsdator før 3.
juni 1998 er ikke omfattet af ordningen.

>Klistermærkerne er runde, har Skats logo på og har teksten: Denne bil
>må benyttes privat -
>eller: Denne bil må ikke benyttes privat.

Nej. De har kun teksten "Denne bil må bruges privat" - tilsvarende
mærker sendes ikke ud til ejer af gul-plade biler der kun må anvendes
til erhverv.
--
Snuden