Dødfødt debat i "Deadline"
Fra : @

Dato : 06-08-07 09:10

<<<<<<
http://jp.dk/meninger/breve/article1031365.ece
Boykotten af Israel har ikke noget med fornuft og anstændighed at
gøre, men en hel del med had.

30/7 I DR2's ”Deadline” så vi en konfrontation mellem Dan Harder,
redaktør af IsraelOnline, og Irene Clausen fra Boykot Israel.

Sidstnævnte var i offensiven, og hverken Harder eller studievært Adam
Holm nåede at spørge hende, hvorfor man netop skulle boykotte Israel.
Og ikke Kina f.eks., der har besat Tibet i lige så lang tid? Så
hvorfor ikke boykotte Kina? Eller Sudan, der bedriver folkemord på
sorte? Eller Zimbabwe, hvor diktatoren Mugabe kører landet længere og
længere ud i sult og i elendighed? Eller torturstaten Usbekistan og et
utal af de andre politiske rædselskabinetter, vi sjældent hører så
meget om? Libyens Gaddafi har lige lavet den groveste form for
afpresning, der tænkes kan. Vil Boykot Israel også boykotte ham?

Andre får skylden

Naturligvis ikke. Boykotten af Israel har ikke noget med fornuft og
anstændighed at gøre, men en hel del med had. Sådan er det også i den
arabisk/muslimske verden, hvor man traditionelt ydmyger og
undertrykker hinanden og giver jøderne og Vesten skylden.

Langt de fleste palæstinensere er blevet dræbt af andre arabere –
oprøret i Gaza forleden var et godt eksempel – men antallet af døde
palæstinensere har ingen betydning for den almindelige araber, bare
det ikke er jøder eller amerikanere, der står bag.

Et udsagn fra Al Jazeeras redaktør Ahmed Sheikh til die Weltwoche
forklarer hvorfor:

»Det gnaver i vore sjæle, at så lille et land som Israel med kun syv
millioner indbyggere kan slå de arabiske nationer med 350 millioner.
Det ydmyger vores kollektive ego« (cit. af Thomas Friedman i New York
Times).

Det er denne tankegang, der ligger bag den arabisk/muslimske verdens
afvisning af Israel. Det har intet med retfærdighed at gøre, kun med
såret stolthed i drabelig kombination med det traditionelle islamiske
jødehad. Vist blev kampen på slagmarken tabt, men kampen i medierne
har araberne og deres vestlige allierede (som Boykot Israel) vundet
uden større besvær. Den er vundet ved en konstant fordrejning af
kendsgerninger, der fremstiller araberne som forfulgte uskyldigheder
og Vesten inklusive Israel som en dæmonisk besættelsesmagt.

Det faktum, at Gaza og Vestbredden indtil 1967 allerede var besat af
Egypten og Jordan, berøres så godt som aldrig. De fleste mennesker er
slet ikke klar over det af den enkle grund, at de aldrig har hørt om
det. Alt bliver fordrejet. Simpelt hen alt. Se blot på
flygtningespørgsmålet.

Ifølge arabere og deres vestlige støtter flygtede 750.000 arabere fra
det område, FN tilkendte Israel i 1948. Men ifølge briternes
folketælling i 1947 var der kun 1.143.000 arabere i hele mandatområdet
Palæstina. Så hvis den arabiske lobby har ret, og der flygtede 750.000
fra det jødiske område, kan der kun have været 393.000 arabere i det
resterende område, dvs. det område, FN sagde skulle gå til araberne.

Aldrig været i Israel

Og når man samtidig ved, at grænserne af samme FN blev trukket, så de
berørte færrest mulige arabere, er der noget alvorligt galt med dette
regnestykke.

Ikke desto mindre hører vi altid om de fordrevne (der nu er oppe på
fire millioner), som man forlanger skal "tilbage" til Israel. Hvor de
allerfleste af dem aldrig har været. Hvis det en dag skulle lykkes
dem, vil de uden nogen tvivl gennemføre den jødefordrivelse, der
mislykkedes i 1948.

I en tale 22/5 1967 forkyndte præsident Nasser, at »Vort hovedformål
med den forestående storkrig er ødelæggelsen af Israel.« Og hvis nu
det var lykkedes ham, ville de samme mennesker, der i dag ivrer for en
boykot af Israel, også ivre for en boykot af Egypten?

Det tvivler jeg på. Når de aldrig kunne drømme om at boykotte Kina,
Sudan, Iran (der lover en ny Holocaust), Zimbabwe, Burma, Usbekistan,
Nordkorea, der lader sin befolkning dø af sult, Putins Rusland, hvor
11 regeringskritiske journalister er blevet myrdet, og hvor
udryddelseskrigen i Tjetjenien bare forsætter, er det meget
usandsynligt, at de vil løfte så meget som et øjenbryn, hvis Israel
blev udslettet. Mange af dem ville endda glæde sig.

Sagens kerne er den, at for Boykot Israel-folkene er det kun Israel,
der skal boykottes. Og her har de et forklaringsproblem af de store.
<<<<<<
--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : hanzen

Dato : 06-08-07 09:23

> [...]
>
> 30/7 I DR2's "Deadline" så vi en konfrontation mellem Dan Harder,
> redaktør af IsraelOnline, og Irene Clausen fra Boykot Israel.

Hun var så utiltalende og modbydelig at høre på at jeg har lyst til at give
hende et los over skinnebenet.
Føj for en sæk.
--
hilzen
hanzen

Fra : @

Dato : 06-08-07 13:53

On Mon, 6 Aug 2007 10:22:37 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hun var så utiltalende og modbydelig at høre på at jeg har lyst til at give
>hende et los over skinnebenet.
>Føj for en sæk.

ja hun fremstod godt nok som den inkarnerede ondskab

og det eneste hun kunne fremføre var at jøder kunne man gøre alt imod
lige nøjagtig fordi de var jøder

ikke eet emenste ord om at jødernes handlinger var ren og skær
nødværge overfor en talmæssigt overvældende fjende

Fra : John Doe

Dato : 06-08-07 09:50

"@" <1@invalid.net> wrote in message:
> Sagens kerne er den, at for Boykot Israel-folkene
> er det kun Israel, der skal boykottes. Og her har
> de et forklaringsproblem af de store.

Boykot Israel-folkene burde sendes til Saudi-Arabien i et par år så de får
opleve islams velsignelser på egen krop.

Det ville være langt mere fornuftigt at boykotte de muslimske landene end et
demokratisk land som Israel.

Fra : @

Dato : 06-08-07 14:00

On Mon, 6 Aug 2007 10:49:41 +0200, "John Doe" <abuse@127.0.0.1> wrote:

> [...]
>opleve islams velsignelser på egen krop.
>
>Det ville være langt mere fornuftigt at boykotte de muslimske landene end et

ja eller Kina, som holder Tibet besat og er godt i gang med at
ødelægge al tibetansk kultur

men at bokotte Kina vil ikke ske

og det viser jo hviken bande skinhellige hyklere der er tale om