Hvad vil du helst betale for '300'? 109 kr~
Fra : Jesper

Dato : 04-08-07 19:55

Jeg har lige købt og modtaget med posten i dag 2-Disk versionen af '300'
fra CD-WOW, jeg betalte 109 kr. Det er en asiatisk region 3 udgivelse
uden danske undertekster. Den danske 2-Disk version kan købes fra den
21. august i Blockbuster for 229,95 kr. Jeg har en regionsfri DVD
afspiller, så jeg er revnende ligeglad med regionskoden. Jeg slår altid
danske undertekster fra på engelsksprogede film, da de ser grimme ud i
billedet og jeg i øvrigt er så god til engelsk at jeg udmærket kan
forstå filmen uden oversættelse. De 109 kr fra CD-WOW er under halv pris
og flere steder vil de tage 249 kr for den danske DVD udgave. Det er en
ægte original jeg har købt udgivet af Warner Video. Ophavsretshaver og
distributør får deres penge. Men de får ikke den overpris de ville have
fået hvis jeg havde købt den i Danmark. Støt CD-WOW, de støtter dig!
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 23:06

> [...]
> distributør får deres penge. Men de får ikke den overpris de ville have
> fået hvis jeg havde købt den i Danmark. Støt CD-WOW, de støtter dig!

Du har ikke et klap forstand på forretning, hvis du tror at de
distributørerne i de forskellige territorier presser samme antal DVDer som
de gør i USA og Asien, og derfor betaler det samme til rettighedshaver.

Der er skam forskel på publikumstørrelserne rundt om på kloden. Asien er
kæmpestort - Danmark er pissesmåt... Forstår du min pointe?

Det er klart at en vare, der er produceret til et større publikum, kan fås
billigere end en vare, der er produceret til et mindre publikum. DVDer,
omslag, bokse, inlays, etc. bliver kun billigere jo flere man presser og
trykker.

Det eneste man gør, når man køber udenlandske DVD film, er at fratage danske
distributører deres levebrød og derfor være med til at sørge for at de
fastholder priserne oppe i de lejer, du ikke kan lide, for at de kan få
deres investering hjem igen, og tjene en fornuftig skilling på det enorme
arbejde det kræver, at udgive film i danmark.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 04-08-07 23:11

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Det eneste man gør, når man køber udenlandske DVD film, er at fratage danske
> distributører deres levebrød

Send din klagesang til politikernerne og IFPI. Det er dem der har
ansvaret.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Jesper

Dato : 04-08-07 23:43

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> [...]
> de gør i USA og Asien, og derfor betaler det samme til rettighedshaver.

Har jeg nogensinde påstået det?

> Der er skam forskel på publikumstørrelserne rundt om på kloden. Asien er
> kæmpestort - Danmark er pissesmåt... Forstår du min pointe?

Af samme årsager trykker man så godt som aldrig DVD skiver til Danmark
alene, de bliver som minimum trykt til hele Skandinavien og ikke
sjældent til hele Europa. Der er sågar en del af de skiver vi får her i
landet som også sælges i Australien og New Zealand, så har skiverne bare
en dobbeltregionskode: 2 og 4. Eksempel på det er TV serien Band of
Brothers, jeg købte den australske til 270 kr incl forsendelse fra
Axelmusic.dk. Den danske kostede på samme tidspunkt 699 kr. Det er
præcis de samme skiver der er i æsken, eneste forskel er pappet udenpå
boxen, så der er danske undertekster på, selvom den kommer fra
Australien.

> [...]
> billigere end en vare, der er produceret til et mindre publikum. DVDer,
> omslag, bokse, inlays, etc. bliver kun billigere jo flere man presser og

Og hvad koster æsker og omslag? Så lidt at OnAir videos udgivelser
sælges herhjemme til 25 kr, undertiden endnu billigere. Og det med
fortjeneste til butikkerne, ellers havde de nok ikke solgt dem. Pt. kan
du, hvis du er vaks ved havelågen købe Drengene fra Brasilien til en
femmer og Caligula til en tier i TP Musik.

> [...]
> deres investering hjem igen, og tjene en fornuftig skilling på det enorme
> arbejde det kræver, at udgive film i danmark.

De to eneste brancher jeg kender, hvor man reagerer på priskonkurrence
ved at sætte prisen i vejret, er film og musikindustrien. Når de
kunderne reagerer som de gør i alle andre brancher når prisen sættes i
vejret, nemlig ved at lade produkterne stå, så jamrer og klager de to
brancher sig og går til ministeren, partierne, regering og folketing for
at få loven lavet om, så de får noget mere i CopyDan, reglerne for
parallelimport skærpes for at fjerne priskonkurrencen. Herhjemme havde
musikindustrien held til at få fjernet pladeafgifterne sidst i
halvfemserne, men det var på betingelse af at de satte priserne
tilsvarende ned. Blot røg de meget hurtigt op igen. Og da man gik fra
VHS til DVD sparkede filmbranchen i Danmark listeprisen op på nye film
med 50 kr, selvom DVD'ere er meget billigere at producere og distibuere
end VHS bånd.
Så hvis ikke danske rettighedshavere tjener en fornuftig skilling på at
sælge DVDere i Danmark, så skulle de måske forhandle sig nogle bedre
priser hjem fra rettighedshaveren. Når de i det hele taget kan sælge nye
film i enkeltdisk til 179-199 kr/stk og dobbeltdisk til 229-249 kr/stk,
så er det fordi den sidste idiot endnu ikke er født! Det samme gælder
naturligvis de nye CD'ere til 149-159 kr/stk.
--
Jesper

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-07 08:11

On Sun, 5 Aug 2007 00:43:05 +0200 spambuster@users.toughguy.net (Jesper)
sent the following smoke signals:

>Når de i det hele taget kan sælge nye
>film i enkeltdisk til 179-199 kr/stk og dobbeltdisk til 229-249 kr/stk,
>så er det fordi den sidste idiot endnu ikke er født!

Eller også findes der mennesker som ikke forstår engelsk godt nok til at
de kan/vil undvære teksterne.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 10:30

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> Eller også findes der mennesker som ikke forstår engelsk godt nok til
> at de kan/vil undvære teksterne.

Så kan de alligevel ikke nyde filmen, ville du nyde sex, hvis du konstant
skulle læse i en bog hvad du skulle gøre ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-07 11:33

On Sun, 5 Aug 2007 11:29:59 +0200 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
>
>Så kan de alligevel ikke nyde filmen, ville du nyde sex, hvis du konstant
>skulle læse i en bog hvad du skulle gøre ?

Vil det ødelægge dit verdensbillede, hvis jeg fortalte dig, at der
faktisk findes mennesker, der godt kan læse og samtidig få fat i
handlingen?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 05-08-07 11:35

On Sun, 05 Aug 2007 12:33:03 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Vil det ødelægge dit verdensbillede, hvis jeg fortalte dig, at der
> faktisk findes mennesker, der godt kan læse og samtidig få fat i
> handlingen?

Nu ikke gøre det svært for NDBK

--
mvh.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 12:06

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> Nu ikke gøre det svært for NDBK

Mon ikke det er dig der har svært ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 12:06

> Vil det ødelægge dit verdensbillede, hvis jeg fortalte dig, at der
> faktisk findes mennesker, der godt kan læse og samtidig få fat i
> handlingen?

Ja klart, du kan fokusere på flere forskellige ting, du må kunne nogle ting
når du med det ene øje kan fokusere på teksten, samtidigt med du ser hele
billedet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-07 13:07

On Sun, 5 Aug 2007 13:05:37 +0200 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> sent
> [...]

>når du med det ene øje kan fokusere på teksten, samtidigt med du ser hele

Hør nu her, Fætter Fedtøre, bare fordi din hjerne ikke arbejder hurtigt
nok til, at du kan gå ned af en trappe samtidig med at du tygger
tyggegummi, så KUNNE det jo snildt tænkes, at de fleste andre godt kan.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 05-08-07 13:32

On Sun, 05 Aug 2007 14:06:38 +0200, Hr. Jensen wrote:

> [...]
>
> Hør nu her, Fætter Fedtøre, bare fordi din hjerne ikke arbejder hurtigt
> nok til, at du kan gå ned af en trappe samtidig med at du tygger

ROFL

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 14:39

> [...]
> hurtigt nok til, at du kan gå ned af en trappe samtidig med at du
> tygger tyggegummi, så KUNNE det jo snildt tænkes, at de fleste andre

Ja klart du kan, du kan sikkert også flyve med ørene.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-07 14:49

On Sun, 5 Aug 2007 15:38:59 +0200 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

>Ja klart du kan, du kan sikkert også flyve med ørene.

Jeg må give visse skribenter herinde ret i at sandsynligheden for at NB
står for No Brain bliver større og større.

EOD herfra.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 05-08-07 14:51

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 19:29

Hr. Jensen skrev den 05-08-2007 14:06:

> Hør nu her, Fætter Fedtøre, bare fordi din hjerne ikke arbejder hurtigt
> nok til, at du kan gå ned af en trappe samtidig med at du tygger
> tyggegummi, så KUNNE det jo snildt tænkes, at de fleste andre godt kan.

ROFL!

Det er sgu da humor!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-07 19:53

Carsten Riis wrote:

> ROFL!
>
> Det er sgu da humor!

Og stammer fra USA, uha da da. Det var svjh præsident Johnson som sagde om
en politiker, at - "han kan ikke gå lige, og tygge tyggegummi samtidig".

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 22:01

Knud Larsen skrev den 05-08-2007 20:53:

> Og stammer fra USA, uha da da. Det var svjh præsident Johnson som sagde om
> en politiker, at - "han kan ikke gå lige, og tygge tyggegummi samtidig".

Den var bedre serveret af Hr. Jensen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-08-07 07:36

On Sun, 5 Aug 2007 20:53:14 +0200 "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> sent the following smoke signals:

>Og stammer fra USA, uha da da. Det var svjh præsident Johnson som sagde om
>en politiker, at - "han kan ikke gå lige, og tygge tyggegummi samtidig".

Det var ingen ringere end hans efterfølger Gerald Ford.
Og faktisk sagde Lyndon B. Johnson: "He can't fart and chew gum at the
same time".

Så jeg må indrømme, at jeg har ladet mig kraftigt inspirere. (et pænere
ord end "at hugge" )

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-08-07 08:44

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> same time".
>
> Så jeg må indrømme, at jeg har ladet mig kraftigt inspirere. (et

OK, jeg tænkte nok at jeg ikke huskede den helt rigtigt, - så den var endnu
bedre, end jeg huskede.

Der er intet galt med at snuppe en god "linje" - jeg ville bare drille
Carsten Riis, som måske kunne have fået morgenkrydren galt i halsen ved at
se, at han var positiv over for noget amerikansk

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 10:29

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> De to eneste brancher jeg kender, hvor man reagerer på priskonkurrence
> ved at sætte prisen i vejret, er film og musikindustrien.

100% korrrekt.

> [...]
> for at få loven lavet om, så de får noget mere i CopyDan, reglerne for
> parallelimport skærpes for at fjerne priskonkurrencen.

Ja det er vanvid.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 13:05

De to eneste brancher jeg kender, hvor man reagerer på priskonkurrence
> ved at sætte prisen i vejret, er film og musikindustrien.

Du kan få DVD'er i dag fra 20,- i udsalg. Ja, vi sætter søreme priserne op
helt uhæmmet.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 15:07

"Hans Christian Vang" <> wrote in message
> Du kan få DVD'er i dag fra 20,- i udsalg. Ja, vi sætter søreme
> priserne op helt uhæmmet.

Ja for old gamle film, hvor ofte kan dy købe nye film (dvs film der lige er
kommet på dvd) til den pris ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 03:32

> Det eneste man gør, når man køber udenlandske DVD film, er at fratage
> danske distributører deres levebrød og derfor være med til at sørge
> for at de fastholder priserne oppe i de lejer, du ikke kan lide,

LØGN LØGN LØGN!

1. flere danske distributører, smadrer filmene ved overspil(d)ning til
dansk, og dette går kraftigt ud over kvaliteten, derfor er Amerikanske film
i 99% tilfælde bedre rent billed mæssigt end end dansk converteret film.

2. CDérne er blevet billigere og billigere at producere, men alligevel
holdes prisen oppe på samme niveau som i de sidste mange år, alle andre
steder falder priserne, men indenfor musik og film, der er prisen sjovt nok
den samme år efter år...

> for at de kan få deres investering hjem igen, og tjene en fornuftig
> skilling på det enorme arbejde det kræver, at udgive film i danmark.

NEJ, udgiv nogle film uden de er smadret, der er intet værre en end film
hvor filmen er totalt smadret pga ALT for kragtig Mpeg komprimering.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-08-07 08:53

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46b536bd$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> NEJ, udgiv nogle film uden de er smadret, der er intet værre en end film hvor filmen er totalt smadret pga ALT for kragtig Mpeg

Det lyder lidt syret, specielt når man tænker på at teksterne ligger digitalt
og ikke er hardcoded ind i mpg video data.

http://www.answers.com/topic/vob?cat=technology
VOB

(Video OBbjects) A DVD movie file that contains MPEG video and AC-3 or other audio data.
Audio streams for multiple languages are multiplexed together. VOB files have specific file names
that start with VTS (Video Title Set) and contain title and section; for example: VTS_01_2.VOB
means Title 1, Section 2. VIDEO_TS.VOB is the start of the content and typically contains menus and trailers.

The IFO files contain the content's attributes and options (aspect ratio, subtitles, languages, etc.),
and BUP files are backup IFO files.

Jan Rasmussen

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 09:33

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message

> Det lyder lidt syret, specielt når man tænker på at teksterne ligger
> digitalt og ikke er hardcoded ind i mpg video data.

Prøv og læs lidt om PAL og NTSC, ( primært om framerate og farvebærebølge),
så opdager du hvorfor film reencodes i DK, det har intet med undertekster at
gøre.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-08-07 10:30

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46b58bb8$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message

> Prøv og læs lidt om PAL og NTSC, ( primært om framerate og farvebærebølge), så opdager du hvorfor film reencodes i DK, det har
> intet med undertekster at gøre.

Du mener at man kun laver én master fra 32mm film til 29.97fps NTSC
også konvertere den til en 25fps pal ?

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 11:03

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> så opdager du hvorfor film reencodes i DK, det har intet med undertekster at

Jeg skulle hilse og sige at NTSC afspilles fremragende på alle nyere TV
og DVD afspillere. I Asien udgives mange udgivelser i NTSC formatet som
udsendes i alle landene i området, uanset om de har PAL eller NTSC.
F.eks. i Hong Kong og Thailand der har PAL og Vietnam der har SECAM (PAL
framerate).
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 12:05

> Jeg skulle hilse og sige at NTSC afspilles fremragende på alle nyere
> TV og DVD afspillere.

Det ændrer ikke på at det er PAL der benyttes i DK, og derfor konverteres
filmene til PAL.

> I Asien udgives mange udgivelser i NTSC
> formatet som udsendes i alle landene i området, uanset om de har PAL
> eller NTSC. F.eks. i Hong Kong og Thailand der har PAL og Vietnam der
> har SECAM (PAL framerate).

Jeg kender godt de tekniske forskelle på PAL, NTSC og Secam, samt de
forskellige versioner, det ændrer bare ikke på at film i DK, konverteres til
Pal.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 21:59

> [...]

> Jeg kender godt de tekniske forskelle på PAL, NTSC og Secam, samt de
> forskellige versioner, det ændrer bare ikke på at film i DK, konverteres til

Hvis ikke masteren er en PAL scanning.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 22:19

> Hvis ikke masteren er en PAL scanning.

Korrekt, men langt de fleste kommer jo fra USA, og er derfor ikke PAL.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-08-07 19:18

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46b63f47$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Korrekt, men langt de fleste kommer jo fra USA, og er derfor ikke PAL.
>
> --

Vi er enige om at Pal er 720x576 interlaced og video sporet på en DVD
er i de fleste tilfælde progressiv, og at det er DVD afspilleren der laver det om
til et interlaced signal, hvis man benytter RGB,Composit udgangen, ikke ?

Og derfor er masteren ikke en PAL scanning men som minimun en 576p scanning,
man kunne forestille sig at de scanner i en højere opløsning( specielt i disse HDDVD dage)
også nedskalere bagefter til pal eller ntsc, 35mm biograf film er optaget med 24 fps, så en 25fps(helvbilleder) PAL
må have ét still frame pr. sekund, eller et frame der er et mix imellem to, det samme må vel gælde
for 29,97fps ntsc der må have 6 still/mixed frames pr. sek.

?

Jan Rasmussen

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 19:57

> [...]
> er i de fleste tilfælde progressiv, og at det er DVD afspilleren der
> laver det om til et interlaced signal, hvis man benytter RGB,Composit

korrekt.

> Og derfor er masteren ikke en PAL scanning men som minimun en 576p
> scanning,

korrekt, masteren er ret sikkert optaget i 24 frames pr sek.

> [...]
> frame pr. sekund, eller et frame der er et mix imellem to, det samme
> må vel gælde for 29,97fps ntsc der må have 6 still/mixed frames pr. sek.

Vel konvertering til pal, skruer man ofte op for hastigheden, så en
spillefilm bliver i PAL et par minutter kortere (stemmerne vil så få en lidt
lysere klang, men er ikke noget man bemærker i praksis), men interpolering
kan også benyttes, og der vil stemmerne have det korrekte toneleje.

Ved konvertering til NTSC, laves der ofte interpolering, en slags
kvalificeret gæt. (meget simplificeret forklaret, det har ikke rigtig noget
med politik at gøre, så skal vi fortsætte den debat, så gør vi det i
dk.teknik.tv+video)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 13:08

> LØGN LØGN LØGN!

Dampbarn?

> [...]
> dansk, og dette går kraftigt ud over kvaliteten, derfor er Amerikanske
> film i 99% tilfælde bedre rent billed mæssigt end end dansk converteret

Ganske ukorrekt - det er samme rodmateriale der bruges - og ofte samme
komprimering af rodmaterialet.

> [...]
> holdes prisen oppe på samme niveau som i de sidste mange år, alle andre
> steder falder priserne, men indenfor musik og film, der er prisen sjovt

Løgn. I dag kan man få CD og DVD fra 20,- og op.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 14:40

> Dampbarn?

Nej er du ?

> Løgn. I dag kan man få CD og DVD fra 20,- og op.

For nye film... ? ja det har jeg nu aldrig set (og med nye mener jeg ikke
old gamle film de ikke kan afsætte uden at give dem væk)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 15:07

> For nye film... ? ja det har jeg nu aldrig set (og med nye mener jeg ikke
> old gamle film de ikke kan afsætte uden at give dem væk)

Så ser du da vist ikke særlig godt efter. Supermarkederne flyder over med
film fra 20,- og op. Langt størstedelen af DVDerne i supermarkederne koster
maks. 99,95.

Men hvis du tror at du nogensinde vil kunne få en splinterny biograffilm for
20-30 kroner, så må du nok drømme videre lidt endnu. For du vil naturligvis
ha' kvalitet, ikke? Du vil jo ikke se en actionfilm uden fantastiske special
effects, eller et drama uden en knaldgod forfatter på manuskriptet, vel?

Der er ingen grund til at en filmproducent skulle bruge 2-3 år af sit liv på
at producere en fed film, hvis ikke han kan få et ordentligt afkast af sine
anstrengelser. Du ville jo heller ikke selv arbejde for ingenting, vel?
Eller du er måske kommunist?

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 16:23

> For du vil naturligvis ha' kvalitet, ikke? Du vil jo ikke se en
> actionfilm uden fantastiske special effects, eller et drama uden en
> knaldgod forfatter på manuskriptet, vel?

Jeg vil abre have filmen i en ordenlig kvalitet, der er alt for mange af
mine reg2 film der er elendige, og derfor køber ejg konsekvent filmen i reg1
nu (også i de tilfælde hvor den faktisk er dyrere i reg1)

> [...]
> afkast af sine anstrengelser. Du ville jo heller ikke selv arbejde
> for ingenting, vel? Eller du er måske kommunist?

Producenten sælger filmen til en eller anden pris, hvis filmen så senere
koster 10gange så meget hos en, men kun 5 gange så meget hos en anden, så
får producenten stadig samme pris.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 17:06

> Jeg vil abre have filmen i en ordenlig kvalitet, der er alt for mange af
> mine reg2 film der er elendige, og derfor køber ejg konsekvent filmen i
> reg1 nu (også i de tilfælde hvor den faktisk er dyrere i reg1)

En god overførsel koster også penge at lave - restaurering og
komprimeringslicenser er heller ikke gratis - så hvis du kun vil give 20-30
kroner for en film, så er det jo hvad man kan forvente at få - lort.

> Producenten sælger filmen til en eller anden pris, hvis filmen så senere
> koster 10gange så meget hos en, men kun 5 gange så meget hos en anden, så
> får producenten stadig samme pris.

Det er altså ikke korrekt, medmindre der er tale om et salg af f.eks et
restparti - det er sådan nogle film man kan finde i Tiger til 20,- og i
Netto indimellem til 20-30 kroner, og i Kvickly til en 10'er.

Når man udgiver film på almen facon, så er det fuldstændig ligesom
bladdistribution. Du presser X antal DVDer - efter at have fedtet for en
kæde i et halvt år for at få lov til at sælge dine film - og smider dem ud i
butikkerne igennem en distributør som Elap eller GDC, ligesom man kan bruge
Bladkompagniet til logistikken ved bladsalg (medmindre du selv er
distributør såsom 20th Century Fox, Buena Vista, Warner Brothers, etc)

Så trækker du momsen fra udsalgsprisen, og så 40-50% fra udsalgsprisen eks.
moms - herfra fratrækkes så 25% til distributionen, for den slags er jo
heller ikke gratis, og så skal man betale et gebyr pr. forhandler man er ude
i, og så kan man trække ens egne produktionsudgifter fra (rettigheder,
dubbing af tegnefilm\produktion af danske tekster, dansk artwork, etc, etc)
og så har du det beløb, du får hjem i avance - og så kommer skattefar og
skal ha' hans andel.

Og så får man 50-70% af oplaget tilbage, kommer der flere udgifter på
distributionen.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 17:59

> [...]
> komprimeringslicenser er heller ikke gratis - så hvis du kun vil give
> 20-30 kroner for en film, så er det jo hvad man kan forvente at få -

Nemlig og derfor vil jeg hellere have den i reg1

> Det er altså ikke korrekt, medmindre der er tale om et salg af f.eks
> et restparti - det er sådan nogle film man kan finde i Tiger til 20,-
> og i Netto indimellem til 20-30 kroner, og i Kvickly til en 10'er.

Hvad netto, fakta osv sælger dem for er sagen uvedkommende, det vi snakker
om er hvad producenten for pr film.

> [...]
> tegnefilm\produktion af danske tekster, dansk artwork, etc, etc) og
> så har du det beløb, du får hjem i avance - og så kommer skattefar og

Ífølge dit regnestykke koster det penge at komme af med skiverne.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 18:50

> Hvad netto, fakta osv sælger dem for er sagen uvedkommende, det vi snakker
> om er hvad producenten for pr film.

Du siger at producenten sælger filmen til forhandleren for én pris - og at
forhandleren så skummer fløden. Det passer ikke, medmindre det foregår som
jeg beskrev med restlagre. Ellers er det den gængse udsendelsesmodel der
regerer. Det er ikke så svært at forstå.

> Ífølge dit regnestykke koster det penge at komme af med skiverne.

Det kommer netop an på udsalgsprisen. Igen, det siger sig selv.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 22:22

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> En god overførsel koster også penge at lave - restaurering og
> komprimeringslicenser er heller ikke gratis - så hvis du kun vil give 20-30
> kroner for en film, så er det jo hvad man kan forvente at få - lort.

Man behøver kun at lave én overførsel til PAL og én til NTSC området.
Det er 2 ialt. Så er hele verden dækket. Så skal der kun skovles
undertekster og evt. eftersynkroniseringsspor på til lande der anvender
den slags.
On Air sælger en fremragende kopi af Caligula, sælges for en flad 10'er
i TP Musik. Jeg købte den dengang den var dyr: 25 kr! Den kommer på en
DVD-9 med en 7 mbit bitrate og står kanongodt!

> [...]
> skal ha' hans andel.
>
> Og så får man 50-70% af oplaget tilbage, kommer der flere udgifter på

Især hvis man har sat prisen for højt. Har en dansk distributør købt
rettighederne så dyrt at han er nødt til at tage 199 kr for en ny film
er det jo bare ris til egen bare røv.
Og jewelcases, covers, inlays og DVD trykning kan produceres i Kina til
næsten ingen penge. Skal der arbejskraft til med hånd-optimering af
MPEG-2, så står der en hær af veluddannede indere klar.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:40

> On Air sælger en fremragende kopi af Caligula, sælges for en flad 10'er
> i TP Musik. Jeg købte den dengang den var dyr: 25 kr! Den kommer på en
> DVD-9 med en 7 mbit bitrate og står kanongodt!

De tjener med garanti ingen penge på den. Det kan ganske enkelt ikke lade
sig gøre til den pris. Uanset hvor mange du så har presset. Ikke engang hvis
du gør det i Kina.

> Især hvis man har sat prisen for højt. Har en dansk distributør købt
> rettighederne så dyrt at han er nødt til at tage 199 kr for en ny film
> er det jo bare ris til egen bare røv.

Det er skam ikke noget man selv bestemmer - man kan købe rettighederne for
det, rettighedshaveren kræver, eller man kan lade være. Hvis de har brugt
100 millioner dollar på at producere en film, så er det klart at de skal
hjem igen. Og det skal de igennem de globale distributørers salg. C'est la
vie.

> Og jewelcases, covers, inlays og DVD trykning kan produceres i Kina til
> næsten ingen penge. Skal der arbejskraft til med hånd-optimering af
> MPEG-2, så står der en hær af veluddannede indere klar.

Modsat den gængse tro, så er der ikke de store fordele ved at producere DVD
og tryk, etc, i kina - det er en marginal besparelse man kan få sig, og den
forsvinder helt, når den danske stat kræver told for importen af varen. Det
har aldrig kunnet betale sig for mig at lave hverken bøger eller medier i
kina.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 23:56

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> De tjener med garanti ingen penge på den. Det kan ganske enkelt ikke lade
> sig gøre til den pris. Uanset hvor mange du så har presset. Ikke engang hvis
> du gør det i Kina.

Altså ren filantropi? Tror du på storken, Julemanden eller Tandfeen?

> [...]
> hjem igen. Og det skal de igennem de globale distributørers salg. C'est la

Rettighedshaveren kan naturligvis kun få det for filmen som lokale
distibutører vil give. Det er velkendt at hvis filmen ikke er blevet
solgt til et område efter et stykke tid, så falder prisen! Hvis en
producent bruger $100 mio på at producere en film, så må det være fordi
han tror der er nok salg i den til at han kan få pengene hjem igen. Det
er dog ikke ukendt at en producent forregner sig og det viser sig der
slet ikke er det salg i filmen han havde regnet med. I så fald kan han
naturligvis ikke forvente at DVD markedet skal dække hele mankoen.

> [...]
> har aldrig kunnet betale sig for mig at lave hverken bøger eller medier i

Så er det bare sjovt som mange DVD-æsker der står 'Made in China' på.
Blanke DVDer produceres i rå mængder i Kina.
--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 22:22

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Så ser du da vist ikke særlig godt efter. Supermarkederne flyder over med
> film fra 20,- og op. Langt størstedelen af DVDerne i supermarkederne koster
> maks. 99,95.

Og hvilke film er det der sælges til den pris i superen? Det er film der
ikke solgte særligt godt i biffen og som fuldpris DVD (199kr/stk) eller
som der ganske enkelt ikke længere er salg i eller som TV har råslidt,
f.eks. Air Force One og Con Air, det er squ ikke de nye DVD premierefilm
der sælges til den pris.

> [...]
> effects, eller et drama uden en knaldgod forfatter på manuskriptet, vel?

Det er der ingen der tror på, men jeg ved at verdensmarkedsprisen ligger
væsentligt under danske priser på primerefilm. Hvad siger du til Casino
Royale 2-disk version til 89 kr fra CD-WOW?

> [...]
> anstrengelser. Du ville jo heller ikke selv arbejde for ingenting, vel?

Det er der skam heller ingen der beder ham om, men jeg vil ikke flås
bare fordi jeg er dansker eller EU-borger!
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:43

> Og hvilke film er det der sælges til den pris i superen?

Oprigtigt tal - gå selv ned og se efter.

> [...]
> som der ganske enkelt ikke længere er salg i eller som TV har råslidt,
> f.eks. Air Force One og Con Air, det er squ ikke de nye DVD premierefilm

Det er nye film, jo - men ikke alle er nye udgivelser, nej. Det er helt
urealistisk at tro, at man kommer til at kunne købe en splinterny
blockbuster på DVD for 30 kroner, som jeg tidligere har sagt i denne tråd.

> Det er der ingen der tror på, men jeg ved at verdensmarkedsprisen ligger
> væsentligt under danske priser på primerefilm. Hvad siger du til Casino
> Royale 2-disk version til 89 kr fra CD-WOW?

Jeg siger igen - vores publikum er så småt, at det ikke kan lade sig gøre at
smide nye film ud på markedet til håndører.

Fem millioner mennesker - og langtfra alle fem millioner køber film, og
langtfra alle dem der køber film vil købe en given udgivelse. Det er logik
for burhøns.

> Det er der skam heller ingen der beder ham om, men jeg vil ikke flås
> bare fordi jeg er dansker eller EU-borger!

Og jeg vil ikke flås bare fordi jeg er filmproducent i danmark.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 23:56

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> [...]
> urealistisk at tro, at man kommer til at kunne købe en splinterny
> blockbuster på DVD for 30 kroner, som jeg tidligere har sagt i denne tråd.

Hvis der er nye film, så sælges de ikke til de priser du nævner på max
99,95 kr, med mindre det er noget agt skrammel ingen gider se.

> [...]
> langtfra alle dem der køber film vil købe en given udgivelse. Det er logik

Jeg gentager: Der er meget små ekstraudgifter forbundet med en dansk
udgivelse af f.eks. Casino Royale: Man får en Photoshopfil med billeder
og opsætning uden tekst, den oversætter man så og fylder på. Ofte på 4
forskellige sprog: Dansk, svensk, norsk og finsk., så kan det samme
cover sælge filmen i 4 lande. Og så er der selve oversættelsen, hvis man
da ikke vælger at genbruge biografoversættelsen, så det er heller ikke
dyrt. Du siger høje ekstraudgifter. Jeg siger dårligt købmandsskab!

> Og jeg vil ikke flås bare fordi jeg er filmproducent i danmark.

Javel, så er det da sjovt at filmen kan sælges så meget billigere alle
andre steder i verden end lige EU. Måske har det noget med manglende
priskonkurrence at gøre som følge af Infosoc direktivet som film og
musikbranchen med så stor dygtighed fik presset igennem. Fint
lobbyarbejde.
--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 22:22

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Ganske ukorrekt - det er samme rodmateriale der bruges - og ofte samme
> komprimering af rodmaterialet.

Men hvis rodmaterialet er en NTSC master der skal konverteres til PAL?
Det er det nemlig ganske ofte.

> Løgn. I dag kan man få CD og DVD fra 20,- og op.

Hvad koster de nye CD'er? Jeg er ikke interesseret i hvad man kan sælge
et 20 år gammel opsamlingsalbum til.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:47

> Men hvis rodmaterialet er en NTSC master der skal konverteres til PAL?
> Det er det nemlig ganske ofte.

Der laves både NTSC og PAL og SECAM mastere - det gør producenten som en
selvfølge, hvis han har tænkt sig at sælge filmen til lande i andre regioner
end hans eget.

> Hvad koster de nye CD'er? Jeg er ikke interesseret i hvad man kan sælge
> et 20 år gammel opsamlingsalbum til.

Sidst jeg købte et nyt album gav jeg 59,- for det i TP.

CD'er har ikke brug for at lave nationale udgaver med forskellige tekster,
etc - de kan trykke et vist antal til hele kloden, hvis pladeselskabet
distribuerer sig selv overalt. Men jeg er ærlig talt dybt uinteresseret i
musikindustrien, så jeg følger ikke med i hvad de foretager sig.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 23:56

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Der laves både NTSC og PAL og SECAM mastere - det gør producenten som en
> selvfølge, hvis han har tænkt sig at sælge filmen til lande i andre regioner
> end hans eget.

SECAM er en TV farvestandard og MPEG-2 har sin egen farvestandard:
YCbCr, så derfor er PAL og SECAM DVDer det samme. NTSC afviger her. Der
findes ikke noget der hedder SECAM DVDer, det er PAL/SECAM. Det der er
forskellen på det og NTSC er punktopløsningen og framraten.

> [...]
> distribuerer sig selv overalt. Men jeg er ærlig talt dybt uinteresseret i
> musikindustrien, så jeg følger ikke med i hvad de foretager sig.

Korrekt. Men faktum er, at man meget sjældent fremstiller DVDere kun til
Danmark. Oftest er resten af Skandinavien med og meget ofte er de fleste
europæiske lande dækket ind med undertekster og lydspor.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 00:14

> SECAM er en TV farvestandard og MPEG-2 har sin egen farvestandard:
> YCbCr,

PAL udsendelser indeholder Y, Y-r, og Y-B, (den sidste farve beregnes ud fra
T og de 2 farver der udsendes), den primære forskel på PAL og Secam (video
mæssigt) er måden farverne moduleres på, ligeledes mener jeg at
lydbærebølgen ligger på en anden frakvens ved transmission (men kan ikke
huske det længere for secam, så er ikke 100% sikker)

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-07 23:56

"Hans Christian Vang" <......> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres investering hjem igen, og tjene en fornuftig skilling på det enorme
> arbejde det kræver, at udgive film i danmark.

Grundlæggende set vil jeg fuldstændig skide på om danske distributører går
nedenom og hjem, som kunde ser jeg på service, ydelse og pris, dem der ikke
formår at tilpasse sig markedet må dø, så enkelt er det, lad være med at tro
anderledes. Ingen køber noget af medlidenhed.

Staten fjernede i 2002 afgiften på musikcd'er, branchen reagerede ved at
sætte pris ned i eet år, derefter var den tilbage på "normalt" leje, i dag
tjener branchen 67 kroner på hver cd, i 2000 tjente man 55 kroner. Branchen
tjener styrtende med penge, og forsøger at tale sig ned i et sort hul for at
overtale politikerne til at give dem flere penge. Man kan jo meget passende
læse følgende artikel:

Din Computer 45 side 27 (http://www.damat.dk/Publkationer/DC45.pdf) artiklen
er et sammendrag af den oprindelig rapport, som der er linket til i bunden.

Claus Pedersen, medlem af Enhedslistens hovedbestyrelse, har længe været
overbevist om at musikbranchens dybe krise slet ikke er så dyb endda. Han
har derfor sat sig for at undersøge omfanget.

Pedersen tager fat i mange ting, men et af de mest centrale punkter er
naturligvis, at branchen fortæller, at de sælger halvt så mange cd'er i dag,
som ti år tidligere. Hvilket er rigtig nok, men da Claus Pedersen udvider
skalaen til at dække fra 1980-2005, så ser billedet pludselig helt
anderledes ud. Nemlig at der har været et markant overforbrug af musik i
periode 1995-2000, men at musikforbruget egentlig ikke er faldet set gennem
de sidste 25 år.

Han hæfter sig ligeledes ved at branchen ikke medregner de digitale kopier,
der sælges. Pedersen fortæller, at tallet fra USA af det digitale salg i
2005 kompenserede det faldende salg af fysiske cd'er. Det burde være logisk
for enhver, at mens Internet køb af musikken er stærkt stigende, så har det
den helt naturlige konsekvens, at man så ikke køber den fysiske cd.

Specielt er enkeltnumre over nettet populært, så mens musikbranchen hyler
over at man i 2000 solgte ca. 1,5 million singler og tallet i dag er 0,3, så
glemmer man at nævne salget af hits på nettet i samme periode er
eksploderet. En fysisk single koster 50 kroner, mens en digital kopi
maksimalt koster 10 kroner.

Det bliver værre endnu, for mens andre brancher har nedsat prisen i takt med
at produktionen blev billigere, så har musikbranchen stukket dette i lommen.
I 2000 tjente man således godt 55 kroner på en cd, mens man i 2003 var oppe
og tjene 67 kroner pr. cd.

Claus Pedersen konstaterer ligeledes at da Folketinget i 1996 afskaffede en
15% punktafgift faldt prisen godt nok, men allerede i 2002 var prisen
tilbage på samme niveau, og at en cd er steget mere end andre varer i samme
periode.

Mens musikbranchens største bekymring, ifølge dem selv, er at fildeling går
ud over de små og ukendte kunstnere, så viser tallene dog præcis det
modsatte. Det er de store veletablerede, der taber penge, og mens branchen
mener de små kunstnere er ved at kvæles, så er der aldrig blevet udbetalt så
mange små beløb til små kunstnere som nu. Det er da bemærkelsesværdigt.

Claus Pedersens konklusion er at musikbranchen i allerhøjeste grad forsøger
at tale sig i en veltilrettelagt krise, der grundlæggende skal munde i at
hente skattekroner til en branche, der, i faste priser, tjener ligeså meget
i dag som i 1994, men det halve af 1996 - på de fysiske cd'er, dertil kommer
så det digitale salg, som man ikke taler højt om.

Læs hele rapporten på:

http://piratgruppen.org/rapporter/rapport_online.pdf

Hvis du ikke vil læse hele rapportens 94 sider, så kan du nøjes med bilag 2,
som er et sammendrag.

mvh

Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 00:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> ydelse og pris, dem der ikke formår at tilpasse sig markedet må dø,
> så enkelt er det, lad være med at tro anderledes. Ingen køber noget

Snip en masse jeg er 100% enig i, og et ganske godt indlæg forøvrigt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-07 19:26

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>
> Snip en masse jeg er 100% enig i, og et ganske godt indlæg forøvrigt.

Og lagde du mærke til tavsheden der kom ligeså snart der kom tal på bordet
og en graf

Lige indtil dette indlæg er glemt, så starter det hele forfra....

mvh
Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 19:59

> Og lagde du mærke til tavsheden der kom ligeså snart der kom tal på
> bordet og en graf
>
> Lige indtil dette indlæg er glemt, så starter det hele forfra....

Jeps, musik og filmbranchen vil jo ikke tage ved lære, så den debat skal nok
komme igen igen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 22:17

> Jeps, musik og filmbranchen vil jo ikke tage ved lære, så den debat skal
> nok
> komme igen igen.

Tja, jeg vil i hvert fald ikke sælge mine film til 20-30 kroner - det kan
jeg ikke engang dække mine udgifter ved, og sådan er det bare.

Hvis I kan lave en 90minutters animationsfilm billigere end jeg, og kan
sælge den i butikkerne til 20 kroner, så hører jeg gerne nærmere. Men det
kan bare ikke lade sig gøre -- medmindre man vil være tilfreds med en rigtig
gang lort. Så kan man jo bare filme et tegneseriehæfte og kalde det en
tegnefilm - som et produkt en vis kæde havde liggende til 20 kroner for
nogle måneder siden. =)

Fra : Wilstrup

Dato : 06-08-07 22:23

"Hans Christian Vang" <......> skrev i meddelelsen

> Tja, jeg vil i hvert fald ikke sælge mine film til 20-30
> kroner - det kan jeg ikke engang dække mine udgifter ved, og
> sådan er det bare.

Næ, sådan er det ikke bare - det afhænger af hvor mange film
du kan sælge - hvis du kan sælge 100.000 film a 20-30-kr. vil
du altså omsætte for 3 mio kr. - ikke dårligt af en
animationsfilm på få minutter.

Hvis det ikke kunne betale sig, hvorfor tror du så at
Disney-koncernen spytter den ene tegnefilm efter den anden ud
i butikkerne?

Naturligvis kan det lade sig gøre.

> [...]
> kan man jo bare filme et tegneseriehæfte og kalde det en
> tegnefilm - som et produkt en vis kæde havde liggende til 20

Med de moderne programmer til animationsfilm der findes, er
det bestemt blevet meget lettere end i gamle dage at lave
animationsfilm.

I gamle dage tog det omkring 4 år at lave en film på 1½ time -
i dag tager det væsentligt kortere tid -afhængig af hvor
indviklet animationerne skal være.

Kan du afhænde dine animationsfilm til en biografkæde her i
landet og i udlandet, vil du snart have tjent de penge ind, du
har givet for at lave den - og mere til (afhængigt af hvor
god filmen er)

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 01:13

> Næ, sådan er det ikke bare - det afhænger af hvor mange film du kan
> sælge - hvis du kan sælge 100.000 film a 20-30-kr. vil du altså omsætte
> for 3 mio kr. - ikke dårligt af en animationsfilm på få minutter.

En omsætning på 3 mio. kr. dækker på ingen måde udgifterne på en original
filmproduktion - og da slet ikke tegnefilm. Langt fra.

> Hvis det ikke kunne betale sig, hvorfor tror du så at Disney-koncernen
> spytter den ene tegnefilm efter den anden ud i butikkerne?
> Naturligvis kan det lade sig gøre.

Globalt - naturligvis. Det benægter jeg på ingen måde, men i Danmark alene?
Gid det var så vel.
Hvad tror du egentlig, at animation koster pr. sekund at producere - bare
almen fjernsynsanimation - 12 billeder pr. sekund fremfor 24 - til ungernes
morgenflimmer..?

> Med de moderne programmer til animationsfilm der findes, er det bestemt
> blevet meget lettere end i gamle dage at lave animationsfilm.

Det drejer sig ikke så meget om software. Det drejer sig om arbejdstimer,
for computerne laver absolut ikke animationen. Vi trykker ikke blot på en
knap på keyboardet, som en masse kloge hoveder tror, og afventer en færdig
films komme i DVD brænderen.

Og da slet ikke i traditionel animation, som vi laver.

> I gamle dage tog det omkring 4 år at lave en film på 1½ time - i dag tager
> det væsentligt kortere tid -afhængig af hvor indviklet animationerne skal
> være.

Det tager stadigvæk cirka 3-3½ år at lave en færdig film på 90 minutters
tid, afhængig af kvaliteten. Man kan sagtens lave 90 minutter på et halvt
års tid - men det bliver ikke et produkt folk vil bruge tid på at se, så det
er ret ligegyldigt. Teknikkerne har ikke ændret sig pga. software - efter
min mening har den eneste rigtigt store omvæltning været
farvelægningsprocessen - det er en del nemmere at rette evt. fejl i den
proces nu.

Fra : Wilstrup

Dato : 07-08-07 09:06

> En omsætning på 3 mio. kr. dækker på ingen måde udgifterne
> på en original filmproduktion - og da slet ikke tegnefilm.
> Langt fra.

Det var et eksempel - hvis filmen er god nok, kan den sælges i
mange flere kopier end nævnt.
Og i øvrigt findes der - som nævnt - gode programmer der kan
lave tegnefilm på nær samlebånd. Vi ser det jo jævnligt på TV,
hvor man kan se at de pågældende film stort set alle er lavet
med et program - de er ikke håndtegnet som i gamle dage.

> [...]
> producere - bare almen fjernsynsanimation - 12 billeder pr.
> sekund fremfor 24 - til ungernes morgenflimmer..?

Det har jeg ingen anelse om - men når du taler om at
producere, så er der jo tale om at hvert led i
produktionskæden skal have deres bid af kagen.
Hvis man producerede direkte uden fordyrende mellemled, ville
det blive langt billigere.

Fx har vi denne kunstige opdeling i regioner, hvor man kan
vise de pågældende film. Det er gået så vidt at man på en
computer ikke kan skifte regionskoder mere end få gange uden
at kompromittere hardwaren - med andre ord, skifter man fx
regionskoder fire-fem gange, så hænger man på den sidste
regionskode overhovedet - og intet kan ændre det forhold
udover at købe et nyt dvd-drev.

Og hvad værre er - det er fuldt ud lovligt at ændre på fx
almindelige dvd-afspillere så de er kodefri, men de stormægte
filmselskaber vil sikre deres voldsomme indtjening på markedet
ved at gøre det ufrit og monopoliseret. Så det liberalistiske
ævl om frihandel, holder jo ikke en meter i det kapitalistiske
samfund.

> [...]
> Vi trykker ikke blot på en knap på keyboardet, som en masse
> kloge hoveder tror, og afventer en færdig films komme i DVD

Åh, så godt som - naturligvis kræver det da timer at lave en
historie og sætte nogle animationer sammen, men det skal kun
gøres en gang - så er det op til kopieringsenhederne at gøre
det videre arbejde.

> Og da slet ikke i traditionel animation, som vi laver.

Jeg kan naturligvis ikke gå ind i specifikke detaljer med hvad
I laver - det har jeg jo ingen viden om. Jeg kan blot
konstatere hvad der er muligt. Hvis I laver noget ganske
specielt, så må I mene at der er et marked for det, for ellers
ville I nok ikke lave det. Men markedet er temmelig
uberegneligt, så mon ikke man sørger for at undersøge markedet
først?

> [...]
> lave 90 minutter på et halvt års tid - men det bliver ikke
> et produkt folk vil bruge tid på at se, så det er ret

Det kan du ikke hævde generelt- nogle dyre produktioner som fx
Kejserens flip og lignende, er så rædselsfulde at det er de
færreste der gider at se dem - alligevel udsender man den ene
version værre end den anden "Kejserens flip - kejserens nye
flip - kejserens nye flip 2 etc. (blot eksempler)

I modsætning til dette kan man se fx glimrende animerede
tegnefilm, der ikke koster en bondegård at lave, men som
alligevel får et stort publikum.

Teknikkerne har ikke ændret sig pga. software - efter
> min mening har den eneste rigtigt store omvæltning været
> farvelægningsprocessen - det er en del nemmere at rette evt.
> fejl i den proces nu.

Og farvelægningsprocessen er jo også en stor del af
produktionen - ikke sandt?

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 09:27

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> Fx har vi denne kunstige opdeling i regioner, hvor man kan
> vise de pågældende film. Det er gået så vidt at man på en
> computer ikke kan skifte regionskoder mere end få gange uden
> at kompromittere hardwaren -

Jo det kan man faktisk godt, benyt anydvd eller lignende regions simulerende
software, men ellers ja, DVD drevet kan oftest kun skifte region 5 gange (og
så skal man opdatere firmwaren for at den nulstilles)

> med andre ord, skifter man fx
> regionskoder fire-fem gange, så hænger man på den sidste
> regionskode overhovedet - og intet kan ændre det forhold
> udover at købe et nyt dvd-drev.

Jo læs ovenstående.

> [...]
> ved at gøre det ufrit og monopoliseret. Så det liberalistiske
> ævl om frihandel, holder jo ikke en meter i det kapitalistiske

Musik og film industrien har bare nogle fantastisk lobbyister, men er ellers
enig med dig i den her.

> I modsætning til dette kan man se fx glimrende animerede
> tegnefilm, der ikke koster en bondegård at lave, men som
> alligevel får et stort publikum.

Ja det er historien, og ikke i samme grad udseendet af karaktererne der
sælger.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 13:18

> Ja det er historien, og ikke i samme grad udseendet af karaktererne der
> sælger.

Det er altid historien, der hersker. Uanset om det er tegnefilm eller
realfilm.

Men "udseendet af karaktererne" har ikke en dyt med animation at gøre. Det
er karakterdesign. Og jo, det er faktisk også vanvittigt vigtigt.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 16:40

> Men "udseendet af karaktererne" har ikke en dyt med animation at
> gøre. Det er karakterdesign. Og jo, det er faktisk også vanvittigt
> vigtigt.

Det er noget selvindbildt vrøvl det der, hvis du ser grafikken på Commodore
64 og Amigaens tid, så var mange karaktererne i spillene noget der lignede
4kanter, men alligevel er det nogle af de bedste spil nogensinde.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 13:16

> [...]
> at de pågældende film stort set alle er lavet med et program - de er ikke

Jo, vi håndtegner faktisk stadigvæk tegningerne, håndmaler baggrunde, etc -
en computer kan ikke tegne for dig, uanset hvilket redigeringsprogram du har
installeret på den.

> Åh, så godt som - naturligvis kræver det da timer at lave en historie og
> sætte nogle animationer sammen, men det skal kun gøres en gang - så er det
> op til kopieringsenhederne at gøre det videre arbejde.

Oprigtigt talt - hvor mange år har du produceret animation, siden du mener
at vide hvordan produktionen fungerer? Den idé, folk har fået om at
computerne tegner for os, er altså dybt latterlig. Det rene science fiction!

Jeg kan blot
> konstatere hvad der er muligt.

Uden at vide den første ting om emnet.

> [...]
> dem - alligevel udsender man den ene version værre end den anden
> "Kejserens flip - kejserens nye flip - kejserens nye flip 2 etc. (blot

Om du kan lide en film eller ej, ændrer ikke den tid, det tager at lave den.

> I modsætning til dette kan man se fx glimrende animerede tegnefilm, der
> ikke koster en bondegård at lave, men som alligevel får et stort publikum.

Det kan enhver jo påstå, uden at vide en dyt om animation.

> Og farvelægningsprocessen er jo også en stor del af produktionen - ikke
> sandt?

Ikke så stor en del, at den sænker priserne på produktion nævneværdigt, nej.

Fra : Wilstrup

Dato : 07-08-07 15:11

"Hans Christian Vang" <......> skrev i meddelelsen

Sagen er i sin essens om man kan sælge DVD-film til 20-30 kr.
stykket - det siger du er umuligt, jeg -og andre med mig -
siger det modsatte.
Vi kommer altså ikke videre - det er ikke en længere
diskussion om hvordan en animation bliver til, jeg er ude i,
men en diskussion om priser.

Når jeg ser på hvad jeg har købt at diverse film, heruner
tegnefilm, gennem årene (jeg har også børn), så er priserne
meget varierende. Jeg har købt film til 20-30 kr. stykket, så
det kan altså lade sig gøre -uanset om du så hævder det
modsatte.

Jeg kan nævne at jeg fx netop at set på Videonettos
hjemmeside -her sælger de fx the 3 Stooges som tegnefilm til
29,50 stykket. Abernes Ø koster som VHS 25 kr, Action Man
koster 25 kr., Adventure tale cartoons, 25 kr. (DVD), Eight
Crazy Nights, VHS 25 kr., *Anastasia/The Hunchback of Notre
Dame, 30 kr. etc.

Og når vi nu ved at det er billigere at fremstille DVD'er end
VHS'er, så er det altså nødvendigt at man ser lidt på den
slags priser som man skal betale for de forskellige medier.

AT man også kan sælge film til 50-60 kroner, ja nogle gange
helt op til 4-500 kr. (serier m.v.) er en helt anden sag, men
det er altså muligt at have et marked hvor man altså sælger
animerede film til ganske få penge uanset om du vil erkende
det eller ej.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 15:37

> [...]
> VHS 25 kr, Action Man koster 25 kr., Adventure tale cartoons, 25 kr.
> (DVD), Eight Crazy Nights, VHS 25 kr., *Anastasia/The Hunchback of Notre

Det er restsalg - der er ingen, der tjener nogle penge på sådan noget.

> [...]

> 4-500 kr. (serier m.v.) er en helt anden sag, men det er altså muligt at
> have et marked hvor man altså sælger animerede film til ganske få penge

"Erkende det eller ej"... Gud, hvor er du dog klog, oh du store orakel. Jeg
kan sagtens bruge nogle år af mit liv på at lave en film, og smide den på
gaden til en 10'er - jeg får bare ikke en krone ud af det.

Fra : Wilstrup

Dato : 07-08-07 16:49

> Det er restsalg - der er ingen, der tjener nogle penge på
> sådan noget.

hvis folk ikke tjener penge, hvorfor så sælge dem?
Jeg er træt af at høre den evindelige hylen op om at "vi
tjener ingen penge" - hvis de ikke gør det, så er de i den
forkerte branche eller også er de blot ikke dygtige nok.

> "Erkende det eller ej"... Gud, hvor er du dog klog, oh du
> store orakel. Jeg kan sagtens bruge nogle år af mit liv på
> at lave en film, og smide den på gaden til en 10'er - jeg
> får bare ikke en krone ud af det.

Så er det fordi du ikke er dygtig nok! - hvis du går ind for
et kapitalistisk samfund, og det mener jeg at du gør, så
betyder det at du skal være både flittig og dygtig for at
tjene penge. ER du ikke det, så må det skyldes at dine evner
ikke rækker. Det er beklageligt, men sådan er det i et
kapitalistisk samfund: lad falde hvad ikke kan stå.

Hvis du derfor er en rigtig kapitalist, så vil du naturligvis
kun satse på ting, der giver penge og så i øvrigt lade være
med at hyle op fordi konkurrencen er for hård.

Du kan fx søge job som rentegner hos Diseney eller andre store
foretagender og så få din løn som lønslave. Hvis du vil "tjene
penge" så må du yde en indsats - og det kan da godt være at
det er mange arbejdstimer for "småpenge", men det er jo så dit
valg.

Du kunne også bruge samme tid på at begå indbrud. Det er også
et risikobefængt erhverv, som måske kræver at du må arbejde
mange timer for at få det til at løbe rundt, men det er dit
valg.

Så, ja, jeg er et orakel på den måde. At du ikke kan lide
udsigterne er ikke mit problem.
Du har jo dit frie valg - og hvis du ønsker det, må du tage
det sure med det søde - uden at kny som en anden tøsedreng.

Det evindelige jamren over at "det kan ikke betale sig - vi
tjener ingen penge" ligner fuldkommen den jammer man hører fra
Joakim von And, der jamrer over at han ender på
"fattiggården"fordi han har mistet en 25-øre.

Stop den jammer, hvis du vil være kapitalist, og tag hvad der
kommer.

Vi andre - forbrugerne - har kun en holdning til dette: vi vil
ikke betale overpris for noget som helst, og hvis I ikke kan
sælge os varen til en pris vi er villige til at betale, så er
det surt - for jer.

Hvis jeres varer er i ordentlig kvalitet og i det hele taget
indbydende for os, så køber vi den til næsten
hvilken-som-helst pris, men sælger naboen den samme vare eller
tilsvarende billigere, så går vi til ham. Sådan er det i et
kapitalistisk markedsøkonomisk samfund -og det har du jo selv
valgt.

Når vi er lønslaver har vi naturligvis samme ret til at brokke
os over lønnen som dig - men modsat til dig, har vi ikke
mulighed for at påvirke vores lønniveau på anden måde end via
forhandlinger med vores arbejdsgivere og om nødvendigt
strejke.
Vi skal altså ikke vise "markedet" at vi er dygtige nok, men
forsøge at forhandle os til en løn, som vi mener modsvarer
vores arbejdsindsats.

Vi er tvunget til at sælge vores arbejdskraft- og den sælger
vi naturligvis så dyrt som muligt.

Det samme forsøger du at gøre, men du vil forsøge at
"forhandle" dig til en høj pris på det åbne marked - det er
straks lidt mere usikkert og kræver konkurrence og
risikovillighed - men det er jo netop det, som I kapitalister
mener er det, der driver værket fremad - så igen: lad være med
den evindelige jammer - gør noget ved det, hvis I kan - og
regn så med at vi - forbrugerne- bider jer i hælene hvis I
ikke fremkommer med et ordentligt produkt som vi er villige
til at betale for.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 17:00

> [...]
> ikke rækker. Det er beklageligt, men sådan er det i et
> kapitalistisk samfund: lad falde hvad ikke kan stå.

Enig, ligeledes bør kunstner støtten fjernes med det samme, er man ikke
dygtig nok til at lave noget folk vil købe, jamen så er man sq nok i den
forkerte branche.

> Så, ja, jeg er et orakel på den måde. At du ikke kan lide
> udsigterne er ikke mit problem.
> Du har jo dit frie valg - og hvis du ønsker det, må du tage
> det sure med det søde - uden at kny som en anden tøsedreng.

Enig, hvis det man laver ikke kan løbe rundt, så må man trække stikket.

> Stop den jammer, hvis du vil være kapitalist, og tag hvad der
> kommer.

Det har intet med kapitalisme at gøre, det er simple logik, hvad der ikke
kan give afkast i fornuftig grad, dør helt af sig selv, hvorfor bruge tid på
at lave noget folk ikke ønsker ?

> [...]
> tilsvarende billigere, så går vi til ham. Sådan er det i et
> kapitalistisk markedsøkonomisk samfund -og det har du jo selv

Det er da logik for selvdøde burhøns, man vil have mest for sine penge, det
vil du også selv.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 18:13

> Enig, ligeledes bør kunstner støtten fjernes med det samme, er man ikke
> dygtig nok til at lave noget folk vil købe, jamen så er man sq nok i den
> forkerte branche.

Van Gogh kunne ikke sælge hans billeder, men han er alligevel en af de
største kunstnere i historien. Synes godt et velfærdssamfund kan have råd
til at give nogle hundrede tusinde væk om året, på kunst.

Men kommercielle produkter skal naturligvis ikke have støtte - de må forsøge
sig på markedsvilkår.

> Det har intet med kapitalisme at gøre, det er simple logik, hvad der ikke
> kan give afkast i fornuftig grad, dør helt af sig selv, hvorfor bruge tid
> på at lave noget folk ikke ønsker ?

Nej, det vil jeg godt give dig ret i.
Men alligevel - når jeg ser en film ude i butikkerne til 50 kroner, og så
kommer hjem til familie eller venner\bekendte, og de har en piratkopi
liggende af filmen istedet for en original, så bliver man altså lidt kold i
røven overfor forbrugernes konstante klagesang om høje priser.

For noget tid siden var jeg fandeme ude for at en bekendt spurgte om hvornår
jeg får udgivet en tegnefilmsserie, jeg leder efter en aftager til, da han
glædede sig enormt til at se den igen... Jeg svarede ham, og tilbød ham at
købe et eksemplar af mig til engros, når de er trykt. Ved I hvad idioten
sagde? "Nahh, jeg venter bare til jeg kan finde den på nettet..."

Der er altså en enorm mængde røvhuller derude, der bare er pisseligeglade og
downloader alt - uanset pris. For mange mennesker er det en decideret
livsstil - de er så også hardcore kommunister, men alligevel. Ulovligt er
det s'gu.

Oh well - der er s'gu ikke mere kød på det ben her.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 18:19

> [...]
> piratkopi liggende af filmen istedet for en original, så bliver man
> altså lidt kold i røven overfor forbrugernes konstante klagesang om

Husk hvorfor folk netop har et afsplappet syn på pirat kopier, det er klart
at når folk på forhånd skal betale kompensation til kunstnerne, så vil de
automatisk også lave kopier, de har jo allerede betalt kompensation til dem
for dette, så at I (musik og film industrien) har fået copy-dan til at
opkræve afgift på de medier, er i selv skyld i en del af pirat kopierings
problemet.

> [...]
> pisseligeglade og downloader alt - uanset pris. For mange mennesker
> er det en decideret livsstil - de er så også hardcore kommunister,

for nu en del år siden hentede jeg MP3 filer som en gal, jeg hørte det ikke,
skulle bare have det, i musik/film branche logik, så mistede i en masse
penge på det, dette passer jo ikke, for det var ikke noget jeg ville have
købt hvis jeg skulle ud i en fysisk butik og købe det, og er sikker på at
sådan har mange det, det er først når folk begynder at sælge pirat kopieret
musik/film at man kan tale om et tab (og ja jeg har selv hentet film fra
nettet, og de film jeg synes der har været godt, dem har jeg efterfølgende
købt, så på det punkt kan pirat kopiering sagtens fremme salget, men del
glemmes altid af musik/film industrien)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 19:17

> [...]
> til dem for dette, så at I (musik og film industrien) har fået copy-dan
> til at opkræve afgift på de medier, er i selv skyld i en del af pirat

Jeg får altså nul kroner fra nogen interessaorganisationer, og er ret
ligeglad med om du mener at du har betalt for mine film, fordi du har købt
en tom skive... Det giver dig på ingen måde ret til at gå ud og stjæle
adgang til min ejendom.

> [...]
> efterfølgende købt, så på det punkt kan pirat kopiering sagtens fremme
> salget, men del glemmes altid af musik/film industrien)

At du stjæler løs, selvom du ikke skal bruge det, ændrer ikke på det faktum
at du sidder og stjæler adgang til noget andre ejer...

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 20:54

> [...]
> ligeglad med om du mener at du har betalt for mine film, fordi du har
> købt en tom skive... Det giver dig på ingen måde ret til at gå ud og

Så må du jo tage fat i Copy-dan og sige dui vil have del i deres tyvekoster.

Men hvorfor er det ifølge dig iorden at betale kompensation til kunstnere
for tomme skiver ? mener i derved at det musik / film i skaber er at
sidestille med en tom skive ? (dvs uden indhold)

Og sålænge I (musik og film branchen) sagtens selv kan stjæle, så kan jeg
kun støtte de folk der virkelig kopierer, med ondt skal ondt fordrives siger
man jo.

> At du stjæler løs, selvom du ikke skal bruge det, ændrer ikke på det
> faktum at du sidder og stjæler adgang til noget andre ejer...

Præcis som musik og film industrien, så fej for egen dør først.

Men det er interessant at selv når pirat kopiering skaber mersalg så brokker
I jer.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 21:58

> Men hvorfor er det ifølge dig iorden at betale kompensation til kunstnere
> for tomme skiver ? mener i derved at det musik / film i skaber er at
> sidestille med en tom skive ? (dvs uden indhold)

Hvor siger jeg, at det er iorden med mig? Brok dig til magthaverne om
afgifter.

> Præcis som musik og film industrien, så fej for egen dør først.

Du vælger selv, om du vil købe en film eller ej - vi stjæler skam ingenting.

> Men det er interessant at selv når pirat kopiering skaber mersalg så
> brokker I jer.

Jeg er imod ulovligheder - period.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 22:10

> Hvor siger jeg, at det er iorden med mig? Brok dig til magthaverne om
> afgifter.

copy-dan opkræver punkt afgift alene musik og film industrien, så at
fralægge jer ansvaret for det, er for plat.

> Du vælger selv, om du vil købe en film eller ej - vi stjæler skam
> ingenting.

Det gør i da ved gud, når der opkræves kompenstation for tomme skiver, så
stjæler i fra forbrugerne.

> Jeg er imod ulovligheder - period.

Ja, og mindre salg.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-07 06:29

On Tue, 7 Aug 2007 22:58:25 +0200 "Hans Christian Vang" <......> sent
the following smoke signals:

>Jeg er imod ulovligheder - period.

Du lever i en tegneserieverden - exclamation point.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Jesper

Dato : 07-08-07 21:45

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> [...]
> ligeglad med om du mener at du har betalt for mine film, fordi du har købt
> en tom skive... Det giver dig på ingen måde ret til at gå ud og stjæle

Hvad hvis der er betalt CopyDan for den for at kompensere for kopiering?

> At du stjæler løs, selvom du ikke skal bruge det, ændrer ikke på det faktum
> at du sidder og stjæler adgang til noget andre ejer...

Når musik-og filmbranchen også tager mine penge via CopyDan, så har jeg
ikke spor ondt af dem.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 21:51

> Hvad hvis der er betalt CopyDan for den for at kompensere for
> kopiering?

Det vil han ikke svare på, har spurgt ham

> Når musik-og filmbranchen også tager mine penge via CopyDan, så har
> jeg ikke spor ondt af dem.

Nemlig, som en fra copydan sagde, at de på en måde legaliserede kopiering
(det blev dog hurtigt fjernet, da folk jo ikke skulle få for mange ideer)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 22:00

> Hvad hvis der er betalt CopyDan for den for at kompensere for kopiering?

Spørg en, der kan få penge af CopyDan.

> Når musik-og filmbranchen også tager mine penge via CopyDan, så har jeg
> ikke spor ondt af dem.

Heh, nej - jeg kan godt se det forfærdelige i, at man får kompensation for
at folk distribuerer ens værker.

Jeeeesus...

*peace out, motherfuckers*

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 22:13

> Spørg en, der kan få penge af CopyDan.

Nej vi spørg DIG om du synes det er iorden at opkræve punkt afgift af tomme
medier ?

> Heh, nej - jeg kan godt se det forfærdelige i, at man får
> kompensation for at folk distribuerer ens værker.

Se sålænge musik og film industrien mener det er ok at få penge for
ingenting, så er der næppe ret mange der har respekt for jer.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-08-07 20:59

On Tue, 7 Aug 2007 19:13:00 +0200, Hans Christian Vang wrote:

> [...]
> købe et eksemplar af mig til engros, når de er trykt. Ved I hvad idioten
> sagde? "Nahh, jeg venter bare til jeg kan finde den på nettet..."

To muligheder:

1. det er en tumpe.
2. Den er fyret af i spøg. fordi han ved hvad du laver.

> Der er altså en enorm mængde røvhuller derude, der bare er pisseligeglade og
> downloader alt - uanset pris. For mange mennesker er det en decideret
> livsstil - .

Jeg tror mere at det er de nye "dyre" film som hentes på nettet, eller
rettere de film som endnu ikke er kommet til DK (jeg husker at have
haft en af Tolkienserien 2-3 måneder før den udkom i DK, den var
godtnok med koreansk undertekst; men praleeffekten overfor min datter
var stor) Det var en elendig kopi; men vores datter havde vel set det
14 gange før "den rigtige" kom til salg i DK, ca 400 hvis jeg husker
rigtigt (hun pillede diskret prismærket af før hun kom hjem med den
originale DVD.

>de er så også hardcore kommunister, men alligevel.

Jeg er ikke hardcore nogetsomhelst.

>Ulovligt er
> det s'gu

Ja.

Det er Hr. og Fru Petersen der betaler når de går i Fona for at købe 5
blanke skiver, så børnebørnene kan få hver deres "feriefilm" af hvad
bedstemor og -far har oplevet i ferien.

> Oh well - der er s'gu ikke mere kød på det ben her.

Du har nok ret, lad os glemme det.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 18:06

> [...]
> Jeg er træt af at høre den evindelige hylen op om at "vi tjener ingen
> penge" - hvis de ikke gør det, så er de i den forkerte branche eller også

Sandsynligvis har de tjent penge på dem, da de kostede 50 kroner. =)
Du ved godt hvad RESTSALG betyder, ikke?

> [...]
> det skyldes at dine evner ikke rækker. Det er beklageligt, men sådan er
> det i et kapitalistisk samfund: lad falde hvad ikke kan stå.

Jeg hader kapitalister og kommunister. Selv er jeg midt imellem - jeg er
nødt til at kunne betale mine folk, så de er tilfredse - min husleje, etc -
mine film koster aldrig mere end 99,95 for en enkelt udgivelse, og jeg vil
helst ligge på 69,- når jeg kan det... Men folk brokker sig stadig. I bliver
aldrig glade =)

> Hvis du derfor er en rigtig kapitalist, så vil du naturligvis kun satse på
> ting, der giver penge og så i øvrigt lade være med at hyle op fordi
> konkurrencen er for hård.

Vi render halsende rundt, for at imødekomme jeres behov - man kan ikke komme
ind nogen steder, hvis man har en film der koster mere end 10 kroner i
engrossalg (det er så supermarkedernes skyld - ikke jeres), og så er det
ikke godt nok noget af det, alligevel.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-08-07 21:04

On Tue, 7 Aug 2007 19:06:00 +0200, Hans Christian Vang wrote:

> [...]
> helst ligge på 69,- når jeg kan det... Men folk brokker sig stadig. I bliver

Hey, kom med et par titler, så lover jeg at jeg køber en af dem i
morgen.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Wilstrup

Dato : 08-08-07 08:14

> Jeg hader kapitalister og kommunister.

ja, du hader - men du lever alligevel efter kapitalismens
love.

> [...]
> enkelt udgivelse, og jeg vil helst ligge på 69,- når jeg kan
> det... Men folk brokker sig stadig. I bliver aldrig glade =)

næ, vi vil naturligvis købe de produkter vi kan lide så
billigt som muligt - hvis du kan sælge til vores pris, så er
vi naturligvis glade - kan du ikke det, så er vi ligeglade.

> [...]
> der koster mere end 10 kroner i engrossalg (det er så
> supermarkedernes skyld - ikke jeres), og så er det ikke godt

Det er flintrende ligegyldigt - du fattede ikke budskabet: du
har valgt at gå ind i en branche som selvsætændig i et
kaptalistisk samfund. Du /hader/ kapitalisterne, men du lever
gerne efter deres bud - du hader kommunisterne, men aner ikke
hvad det egentlig er for noget.

Så meget had må altså skyldes at du har lært at du selv skal
løbe risikoen og det går måske ikke så godt - derfor retter du
skytset mod andre, du nu mener er ansvarlig for at du ikke er
dygtig nok.

Men du har kun dig selv at takke - i dette samfund gælder i
forretning: enhver er sin egen lykkes smed.

Med andre ord har alle her i landet - ifølge ovenstående -
mulighed for at blive millionær. Er du ikke millionær skyldes
det naturligvis udygtighed.

Så hader du kommunisterne - men du kender dem ikke engang - du
hader bare - hvorfor egentlig? I et kommunistisk samfund blev
du ikke nødt til at arbejde lange arbejdstider for at få det
hele til at løbe rundt - og du ville kunne leve, betale
husleje m.v. (rent bortset fra at du i et rigtigt kommunistisk
samfund slet ikke behøvede at betale husleje - men det ligger
nok et stykke ude i fremtiden).

Nej, du - at leve som selvstændig i et kapitalistisk samfund
er en hård branche: hold dig væk eller tag hvad der kommer.

Må jeg foreslå i mellemtiden:

www.kinagrill.dk ?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-08-07 20:35

On Tue, 7 Aug 2007 16:36:50 +0200, Hans Christian Vang wrote:

> Jeg
> kan sagtens bruge nogle år af mit liv på at lave en film, og smide den på
> gaden til en 10'er - jeg får bare ikke en krone ud af det.

Det forstår jeg godt at du ikke ønsker, alle vil sælge deres
arbejdsindsats så dyrt som muligt.

Kan du ikke fortælle "lidt" mere om dine film, eksempelvis en titel?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Kim2000

Dato : 07-08-07 21:50

> [...]
> Jeg kan sagtens bruge nogle år af mit liv på at lave en film, og smide den
> på gaden til en 10'er - jeg får bare ikke en krone ud af det.

Det er naturligvis rigtigt at hvis man laver en dansk film udelukkende til
det danske marked, så vil denne film naturligvis skulle tjene en vis sum
penge ind og at hver købers procentvis andel til produktionen vil være
større. En spillefilm koster jo nemt de første 5-8 millioner at producer,
som jeg mener den fremragende Nordkraft og 1:1 havde kostet, så naturligt
nok er der en relativ lille fortjeneste på den type film selvom de koster
200 kroner. Fint nok og fair nok og det er også fint danske film til det
danske marked bliver støttet med statsstøtte.

Omvendt kan man så stille sig op og spørge om man virkelig skal have samme
salgspris på en amerikansk film, hvor udgiften har været at købe
rettighederne til at distribuere den på det danske marked og måske lave
undertekster og et cover.

Og så bliver jeg nødt til at fortælle til Wilstrup og andre, at utrolig
mange af de film man kan finde til 20-25 kroner faktisk i dag er freeware,
der var et hul i ophavsloven frem til tresserne, så de film der ikke
smækkede den rigtige "copyright" tekst på filmen, så mistede man
ophavsretten til den. Noget grotesk. Der er ligeledes en del stum film der
efterhånden er så gamle at der ikke længere er beskyttelse på dem, bl.a. de
første Gøg & Gokke film. Så det er i hvert fald en af grundene til de kan
sælges så billigt. Og endelig er der jo de lorteanimationsfilm fra Østen,
der forlængst har tjent sig hjem i tv og derfor bare skal have lidt ekstra
salg, fx da Løvernes Konge til 40 kr. udkom på samme tid som Disneys film af
samme navn.

Selvfølgelig skal der tjenes penge, spørgsmålet er om man så fx
musikbranchen virkelig skal tjene 67 kroner per cd (ifølge den artikel jeg
bragte tidligere).

Piratkopingen er et helt kapitel for sig selv, men når branchen mener de
tabte et beløb der svarede til at hver eneste person på Jorden skulle have
købt for 15.000 kroner hvert år, så er det helt gak. Det mindste man kan
gøre er i hvert fald _også_ at købe orginaler. Men da Alien versus Predator
fik premiere i december i USA og først kom i biografen til juli i Danmark,
så tigger man fandme om downloads, og var det ikke Der Untergang der nåede
at få en Oscar inden den nåede de danske biografer. Men begge endte da med
at blive købt efterfølgende pga den dårlige kvalitet på nettet. Men måske er
det bare mig, men jeg synes sgu aldrig jeg kan finde de kopier der er værd
at se på? Og så er der jo de film, man slet ikke kan købe, fx Star Crash der
slet ikke kan købes (så vidt jeg ved udbydes den kun til salg i brugte
udgaver), så kom den til 50-70 kroner så ville jeg da købe den (nu er det
også en af de film jeg holder meget af). Det er derfor jeg ikke forstår der
ikke er et lovligt netværk man kan hente de gamle lortefilm på mod en
beskeden betaling, det er vel bare at sætte ens gamle spole på og lade den
blive optaget af en harddisk? ¨

Men det kan da bekymre, da jeg i Chilli læste at 80% af unge under 15 ikke
kunne drømme om at betale for musik, uanset prisen, for den holder jo heller
ikke. Godt nok er det i hvert fald 18 måneder jeg sidst købte en cd, men der
er ikke udkommet en skid jeg gider (poptøser på 17, sorte der taler til
musik om at knebbe og gengengen udgivelser af gaaaaamle bands, der forlængst
burde være stoppet).

En af de få film jeg købte helt i starten var Ringenes Herre 1, et par uger
efter kom der så en two-disc edition, så føler man sig pisset på og de
sidste to blev købt til 69 efter et par år. Jeg mener faktisk jeg har 2'eren
på vhs, den blev solgt til 30 kroner (vist en af de sidste vhs udgivelser?).

mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 08-08-07 08:24

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tresserne, så de film der ikke smækkede den rigtige
> "copyright" tekst på filmen, så mistede man ophavsretten til

Det lyder som noget sludder - men jeg kan da spørge fruen. Hun
arbejder med varemærker og copyrightloven til daglig - måske
hun ved noget om de ting. Jeg har aldrig hørt noget om at man
mister sin copyright på den måde. Faktisk er det ikke engang
lovpligtigt i Danmark at smække noget som helst copyrightmærke
på noget som helst. Det er automatisk copyright, med mindre
man tydeligt angiver noget andet. Men som sagt. jeg skal gerne
spørge - det kan være at hun ved noget om det perifere emne.

> Selvfølgelig skal der tjenes penge, spørgsmålet er om man så
> fx musikbranchen virkelig skal tjene 67 kroner per cd
> (ifølge den artikel jeg bragte tidligere).

Der er ingen der siger at man ikke må tjene penge - jeg
konstaterer blot at når man lever i et kapitalistisk land og
vælger at være selvstændig i et konkurrencesamfund, så kan det
ikke nytte noget at man piber når man ikke kan klare sig i
konkurrencen. Jeg er ikke tilhænger af et sådant samfund, men
dem, der er det, må naturligvis tage konsekvenserne af det.

Det er det principielle i sagen.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-08-07 08:52

> Det lyder som noget sludder - men jeg kan da spørge fruen. Hun
> arbejder med varemærker og copyrightloven til daglig -

Copyrighten (ikke at forveksle med den danske ophavsret) udløber efter
såvidt jeg husker 70 år.

> [...]
> mister sin copyright på den måde. Faktisk er det ikke engang
> lovpligtigt i Danmark at smække noget som helst copyrightmærke

Copyright eksisterer ikke i DK, men det gør ophavsretten, og de må/kan IKKE
blandes sammen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-08-07 08:57

http://library.dts.edu/Pages/RM/Helps/copyright.shtml

http://inventors.about.com/library/bl/toc/bl_copyright_expire.htm

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-07 22:23

> [...]
> en tegnefilm - som et produkt en vis kæde havde liggende til 20 kroner for

Ingen taler jo reelt om nye film til 20 kroner, men når man kan sælge fx
Band Of Brothers boksen for 200 kroner i Australien og nøjagtig den samme
boks i Danmark koster 699 kroner, så burde enhver nok kunne regne ud at der
er een der tjener rigtig mange penge, nemlig distributøren.

Eller fx Star Trek sæson 1, importeret fra USA mente Fona de skulle have 799
for, købte den naturligvis så i cdon til 199.... Ingen af delene havde ikke
en dyt med dansk produktion at gøre, man tog blot 500 kroner for at få den
sendt fra usa. sådan spiller klaveret ikke her.

mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 06-08-07 22:31

> [...]
> produktion at gøre, man tog blot 500 kroner for at få den
> sendt fra usa. sådan spiller klaveret ikke her.

lad mig tilføje at jeg for nylig var i Sverige og købte nogle
film der havde opnået nogle Oscars for ikke så længe siden. De
kostede 199 svenske kroner - med dagens kurs ville det være
betydelig mindre end det beløb i danske penge. Da jeg kom til
Danmark var de ikke alene til salg for et større beløb, men et
væsentligt større beløb, nemlig 299 kr., og det var i danske
penge.

Markedet er uigennemskueligt, desværre.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-08-07 10:39

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1i2ca1x.3kc2py16syrh7N%spambuster@users.toughguy.net...
> [...]
> distributør får deres penge. Men de får ikke den overpris de ville have
> fået hvis jeg havde købt den i Danmark. Støt CD-WOW, de støtter dig!

http://dk.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2282127&subcat=region2
Jeg kan se at region 2 DVD'en med DK tekster på cd-wow koster kr. 164,-

http://www.amazon.co.uk/300/dp/B000JVTCEK/ref=sr_1_1/026-5189411-8062845?ie=UTF8&s=dvd&qid=1186306421&sr=1-1
På amazon.co.uk koster region 2 DVD'en kr. 165,-

Hvorfor er det lige at cd-wow.dk er blokkeret og ikke amazon.co.uk ?

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 11:03

Jan Rasmussen <1@1.1> wrote:

> [...]
> e=UTF8&s=dvd&qid=1186306421&sr=1-1 På amazon.co.uk koster region 2 DVD'en

Bl.a. pga denneher:
http://dk.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2291700&subcat=region3

og denneher:
http://dk.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=1866886&subcat=region3

De har formastet sig til at importere Region 3 film fra Asien og sælge i EU.
Amazon.co.uk sælger kun europæiske Region 2 udgivelser, de har også
amerikanske Region 1 film på programmet, men du får besked om at de kun
sendes via Amazon.com i USA og skal derfor igennem toldbehandling i EU og den
enkelte må godt selv købe DVDere og CDere og importere til EU i
enkelteksemplare. Firmaer må ikke importere, fortolde og vidersælge DVDere og
CDere udenfor EU, med mindre ophavsretshaveren tillader det og det gør han
ikke når han kan sælge filmene væsentligt dyrere direkte i EU pga manglende
priskonkurrence udenfor EU.
--
Jesper

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-08-07 12:24

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1i2dflc.1asyik81ei27haN%spambuster@users.toughguy.net...

> [...]
> ikke når han kan sælge filmene væsentligt dyrere direkte i EU pga manglende

Roger That.

Husker noget med at Laserdisken fik problemer for nogle år siden,
kigger lige,,, lol

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1179824252872249 filmen '300'

Salg i Laserdisken af denne vare['300'] er forbudt af EU og Warner Bros. (DK).
Bestil i stedet hos Movie World ved at klikke på den grønne kurv herunder.

Movie World, Inc er en ægte amerikansk virksomhed stiftet i 1999 i Californien
- og 100 % ejet og kontrolleret af Laserdisken.

Movie World er nødvendiggjort af kulturministeriets nye regler af 22. december 2002
om import af film. I henhold til de nye regler har den danske videobranche mulighed for
at forbyde salg i Danmark af DVD-plader, der har oprindelse i USA, men ikke at forbyde
internet-salg fra amerikanske virksomheder (læs om den komplicerede lov på www.samhandeljatak.dk).
Igennem Movie World kan vi derfor tilbyde danskerne DVD-plader, som ikke længere må sælges fra
Laserdiskens butikker.

"Vi lever i en globaliseret verden" Ja godav do

Jan Rasmussen

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 11:25

Jesper skrev den 04-08-2007 20:55:
> .... De 109 kr fra CD-WOW er under halv pris
> og flere steder vil de tage 249 kr for den danske DVD udgave.

jamen tillykke med besparelsen.

> Det er en
> ægte original jeg har købt udgivet af Warner Video. Ophavsretshaver og
> distributør får deres penge.

Det gør distributøren ikke.

Den danske distributør går glip af sin omsætning.
Ofte har distributøren også ophavsretten til udgivelsen i Danmark.

> Men de får ikke den overpris de ville have
> fået hvis jeg havde købt den i Danmark.

Hvad er en overpris?

> Støt CD-WOW, de støtter dig!

Hvorfor så ikke emule eller ander fildelings-tjenester? De støtter
også dig.....og der kan du få filmene til ingen penge.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 15:12

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> Det gør distributøren ikke.

Så skulle de ikke forsøge at presse citronen så meget som de gør.

> Den danske distributør går glip af sin omsætning.

Nej det er de selv skyld i.

> Ofte har distributøren også ophavsretten til udgivelsen i Danmark.

Fint for dem.

> Hvad er en overpris?

hvis du kan købe samme vare 2 forskellige steder, men det ene sted koster
varen 100% mere, så er det overpris, det burde du vide.

> Hvorfor så ikke emule eller ander fildelings-tjenester? De støtter
> også dig.....og der kan du få filmene til ingen penge.

Fordi der får producenten ingenting, men i din verden er det sikkert det
samme.

Køber du alle dine varer det dyreste sted ? for dem der sælger billigere må
ifølge det du skriver jo snyde et eller andet sted, der er jo en grund til
at de dyreste er dyrest.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 16:43

> Så skulle de ikke forsøge at presse citronen så meget som de gør.

Der er ingen der "presser citronen".

> Nej det er de selv skyld i.

Er de danske filmudgivere skyld i det lave befolkningstal? Hvordan finder du
frem til det?

> Køber du alle dine varer det dyreste sted ? for dem der sælger billigere
> må ifølge det du skriver jo snyde et eller andet sted, der er jo en grund
> til at de dyreste er dyrest.

Hvis jeg sælger en film til 2 supermarkedskæder, og den ene vælger at sælge
dem med et nedslag i deres avance (der normalt ligger på 40-50 procent), og
den anden vælger at sælge til normal udsalgspris, så går man naturligvis til
den billigste forhandler. Det er klart.

Men der er altså forskel på at handle ind i Netto fremfor i Føtex, og på at
brokke sig over at danmark, med vores 5-6 millioner mennesker, ikke kan
producere en vare til samme udsalgspris som de kan i USA, der har et
befolkningstal på cirka 300 millioner.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 16:50

> Der er ingen der "presser citronen".

LOL, lad mig gætte du arbejder for musik industrien ?

> Er de danske filmudgivere skyld i det lave befolkningstal? Hvordan
> finder du frem til det?

Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.

> [...]
> procent), og den anden vælger at sælge til normal udsalgspris, så går
> man naturligvis til den billigste forhandler. Det er klart.

Hvorfor er det klart ? du siger jo det stik modsatte når det gælder musik og
film.

> [...]
> ikke kan producere en vare til samme udsalgspris som de kan i USA,
> der har et befolkningstal på cirka 300 millioner.

Productionsprisen er ret ens om man laver 10, eller 100000 eksemplarer, det
der er dyrt er produktionen af master skiven.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 17:24

> LOL, lad mig gætte du arbejder for musik industrien ?

Jeg er selvstændig filmproducent og udgiver.

> Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.

Du siger at vi selv er skyld i dårligere salgstal end i udlandet. Det giver
ingen mening at give os skylden for at der er færre mennesker i DK, der
køber vores produkter, end der er i lande som USA.

> Hvorfor er det klart ? du siger jo det stik modsatte når det gælder musik
> og film.

Nå, nå.

> Productionsprisen er ret ens om man laver 10, eller 100000 eksemplarer,
> det der er dyrt er produktionen af master skiven.

Glasmasteren er gratis ved 1.000 DVDer eller mere, så det er s'gu ikke dén
der er dyr. *suk*... Det er INDHOLDET, der koster penge.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 18:04

> Jeg er selvstændig filmproducent og udgiver.

Det forklarer hvorfor du ikke kan se det.

> Du siger at vi selv er skyld i dårligere salgstal end i udlandet.

Nej, jeg siger i er skyld i mindre salg pga alt for høje priser, du skal
ikke bilde mig (du kan ikke) at produktions prisen på en DVD er den samme
som for et VHS bånd, og priserne minder meget om hinanden, en DVD ER
billigere at producere, og derfor er det overpris når prisen er på samme
niveau som færdige VHS bånd var.

> Det giver ingen mening at give os skylden for at der er færre mennesker i
> DK, der køber vores produkter, end der er i lande som USA.

Det spiller ingen rolle, du tror vel ikke de i USA, trykker 250mill af en
film, de trykker et betydligt mindre antal, og hvis det ikke slår til,
trykkes en ny sending.

> Glasmasteren er gratis ved 1.000 DVDer eller mere, så det er s'gu
> ikke dén der er dyr. *suk*... Det er INDHOLDET, der koster penge.

hvorfor er blockbuster film så dyrere end mere eller mindre ukente film, det
forholder sig jo omvendt mht produktions omkostninger. (ifølge dig)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 18:45

> [...]
> som for et VHS bånd, og priserne minder meget om hinanden, en DVD ER
> billigere at producere, og derfor er det overpris når prisen er på samme

VHS bånd kostede 149,95 generelt - en DVD koster generelt 99,95 i dag...
Hvordan kommer du hele tiden frem til overpris?

Du får ovenikøbet mere for pengene på DVD end du gjorde på VHS. Bedre
billede der ikke forringes med tiden, ekstramaterialer, etc.

> Det spiller ingen rolle, du tror vel ikke de i USA, trykker 250mill af en
> film, de trykker et betydligt mindre antal, og hvis det ikke slår til,
> trykkes en ny sending.

Du siger at det ingen rolle spiller for prisen, hvor stort et publikum er
for en vare? Du er jo fuldstændigt udenfor rækkevidde, manner.

> hvorfor er blockbuster film så dyrere end mere eller mindre ukente film,
> det forholder sig jo omvendt mht produktions omkostninger. (ifølge dig)

Hvad forholder sig omvendt? Det er stadigvæk produktion af indholdet der
koster knaster. Men det forstår du åbenbart ikke...

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 19:16

> VHS bånd kostede 149,95 generelt - en DVD koster generelt 99,95 i
> dag... Hvordan kommer du hele tiden frem til overpris?

Hvordan ? hvordan kan det lige lade sig gøre at ALLE fnye film koster det
samme, det er ikke samme firmaer der står bag, osv. der er slet ingen tvivl
om der betales overpris i mange tilfælde.

> Du får ovenikøbet mere for pengene på DVD end du gjorde på VHS. Bedre
> billede der ikke forringes med tiden, ekstramaterialer, etc.

Bedre billede.... i nogle tilfælde ja, der er mange hvor kvaliteten er
dårlige pga for hård mpeg komprimering, og DVD bliver nemt ridsede og holder
derfor ikke evigt. (de kan også lide af laserrot, som nogle laserdisk
gjorde)

> Du siger at det ingen rolle spiller for prisen, hvor stort et
> publikum er for en vare? Du er jo fuldstændigt udenfor rækkevidde,
> manner.

Hvis du nu evnede at læse hvad jeg skrev, så kunne det være det hjalp lidt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:31

> Hvis du nu evnede at læse hvad jeg skrev, så kunne det være det hjalp
> lidt.

Oprigtigt talt - jeg tror det er dig, der har problemer med forståelsen -
ikke mig.

Du fatter jo nada.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 19:38

> Oprigtigt talt - jeg tror det er dig, der har problemer med
> forståelsen - ikke mig.
>
> Du fatter jo nada.

Fantastisk argument, mon ikke det nærmere skyldes du ikke vil indrømme at
musik og filmbranchen stadig befinder sig i 80erne rent ledelsesmæssigt,
havde de nu kunne indse hvilke store fordele internettet giver på et langt
tidligere tidspunkt, så havde de ikke været i den situation de er i nu.

Nå ja, absolute let´s dance og lignende ens album (alle 234 i hver serie)
hjælper ikke meget på salget.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:53

> [...]
> tidligere tidspunkt, så havde de ikke været i den situation de er i nu.

> Nå ja, absolute let´s dance og lignende ens album (alle 234 i hver serie)

Nu er problemet at man ikke har udnyttet internettet tidligere. Den slags
springen rundt i emner gider jeg ærlig talt ikke deltage i. Det minder mig
for meget om diskussioner med min gamle fader, der mener at en politistat er
et sted, hvor der er politi ansat.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 20:03

> Nu er problemet at man ikke har udnyttet internettet tidligere.

Ja det er problemet, for flere og flere køber online, og derved falder
salget i alm butikker, og musik og film branchen forsøger med alle mulige
(og umulige) midler at standse den retning, da de ikke kan tjene styrtende
med penge længere.

>Den slags springen rundt i emner gider jeg ærlig talt ikke deltage i. Det
> minder mig for meget om diskussioner med min gamle fader, der mener
> at en politistat er et sted, hvor der er politi ansat.

Det forklarer hvorfor du er som du er.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 21:47

> [...]
> (og umulige) midler at standse den retning, da de ikke kan tjene styrtende

Du har altså ingen forstand på det emne, du råber op om. Hvis branchen havde
noget imod online køb, så ville de nok ikke tilbyde tjenesten, vel?

> Det forklarer hvorfor du er som du er.

Smukt... Der fik du både fornærmet mig og min fader i en og samme sætning.
Virkelig flot.

*suk*

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 22:21

> Du har altså ingen forstand på det emne, du råber op om. Hvis
> branchen havde noget imod online køb, så ville de nok ikke tilbyde
> tjenesten, vel?

De piver da over deres andel ikke er stor nok, måske de skulle tilbyde noget
bedre musik.

> Smukt... Der fik du både fornærmet mig og min fader i en og samme
> sætning. Virkelig flot.

Nej da, du beviser bare at æblet ikke falder langt fra stammen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:47

> De piver da over deres andel ikke er stor nok, måske de skulle tilbyde
> noget
> bedre musik.

Smagsdommeri må du stå alene med.

> Nej da, du beviser bare at æblet ikke falder langt fra stammen.

Fuck dog dig, altså... *gab*...

Du må være enormt ensom.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 23:32

> Smagsdommeri må du stå alene med.

At udgive flere forskellige skiver med samme indhold blot forskellige navne
er ikke smagsdømmeri, men logik, tag 5 forskellige "let´s dance" kloner og
du vil se mange sange går igen, vil du selv købe 2 forskellige skiver med
samme indhold ?

> Fuck dog dig, altså... *gab*...

Nej tak, er ikke til fyre.

> Du må være enormt ensom.

Næ faktisk ikke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 17:47

N_B_DK skrev den 05-08-2007 17:49:
> "Hans Christian Vang" <> wrote in message

> LOL, lad mig gætte du arbejder for musik industrien ?

Lad mig gætte, at du ikke har noget arbejde?

> Productionsprisen er ret ens om man laver 10, eller 100000 eksemplarer,
> det der er dyrt er produktionen af master skiven.

Nej produktionsprisen er meget forskellig, når du ser på stk.prisen.
Alene fordelingen af masterskivens pris giver en forskel.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 18:05

> Lad mig gætte, at du ikke har noget arbejde?

Nope, der gætter du forkert ;)

> Nej produktionsprisen er meget forskellig, når du ser på stk.prisen.
> Alene fordelingen af masterskivens pris giver en forskel.

At få fremstillet få er dyrere end mange, det siger sig selv, sådan er det
for alle brancher, men det besynderlige er at selv når det er en film /musik
der sælger sig selv, så er prisen den samme, hvis ikke højere...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 18:53

> At få fremstillet få er dyrere end mange, det siger sig selv, sådan er det
> for alle brancher, men det besynderlige er at selv når det er en film
> /musik der sælger sig selv, så er prisen den samme, hvis ikke højere...

Film og musik sælger absolut ikke sig selv - den forestilling er forrykt.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 19:18

> Film og musik sælger absolut ikke sig selv - den forestilling er
> forrykt.

Nej det er den ikke, meget musik og til dels film sælger sig selv, men det
må kunsterne jo helt ikke vide for så mister de jo de mange penge til
markedsføring.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:31

> Nej det er den ikke, meget musik og til dels film sælger sig selv, men det
> må kunsterne jo helt ikke vide for så mister de jo de mange penge til
> markedsføring.

Du lever jo i en fantasiverden, mand.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 20:04

> Du lever jo i en fantasiverden, mand.

Nej det gør du derimod, men det indser du nok en dag.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 21:48

> Nej det gør du derimod, men det indser du nok en dag.

Ih ja, det er mig der lever i lala-land. LOL

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 21:59

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Film og musik sælger absolut ikke sig selv - den forestilling er forrykt.

Nej, og alle steder i verden bruges der penge på markedsføring, så det
er ikke det der gør forskellen i prisen.

Så når man i Danmark og EU skal betale mere end verdensmarkedsprisen, så
er bar grådighed enten for rettighedshavers, den danske distributørs
eller fra detailforhandlers side. Der er ingen formildende
omstændigheder, sådan er det bare.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:48

> [...]
> er bar grådighed enten for rettighedshavers, den danske distributørs
> eller fra detailforhandlers side. Der er ingen formildende

Ih ja, vi er nogle grådige svin allesammen - det er klart.

Hvorfor boycotter I ikke bare alle musik og filmudgivelser, når I hader at
købe dem så meget?

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 23:33

> Hvorfor boycotter I ikke bare alle musik og filmudgivelser, når I
> hader at købe dem så meget?

Jeg hader ikke musik eller film (har da film for over 130000 stående, så har
da betalt en del til den branche, men nu ryger mine penge direkte til USA,
da de leverer den vare jeg vil have.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 23:56

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> Ih ja, vi er nogle grådige svin allesammen - det er klart.
>

> Hvorfor boycotter I ikke bare alle musik og filmudgivelser, når I hader at
> købe dem så meget?

Boycotte? Jeg har en regel nummer 1: Aldrig betal fuld pris. Danske
distributører må selvfølgelig hade den slags mennesker, de køber enten
fra udlandet eller venter med at købe til varen falder i pris.
--
Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 19:28

N_B_DK skrev den 05-08-2007 16:12:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
>
> Så skulle de ikke forsøge at presse citronen så meget som de gør.

> Nej det er de selv skyld i.

Det gør da ellers det liberalister/borgerlige ellers er så glade for.

men nu går det ud over jespers og din pengepung, og så er det lige
pludselig heller ikke i orden.

tsk tsk tsk

> Fint for dem.

Jespers argument med, at ophavsrethaverne får hvad de skal have gælder
bare ikke!

> hvis du kan købe samme vare 2 forskellige steder, men det ene sted
> koster varen 100% mere, så er det overpris, det burde du vide.

Som Jesper selv er inde på, så er det to forskellige varer.

Den ene med danske undertekster.
Den anden er ikke.

At der er mulighed for at slå underteksterne fra og at Jesper har
sprogkundskaber så undertekster er irrelevante for ham. Jamen det er da
dejligt for ham.

Det ændrer bare ikke på, at det er to forskellige produkter.

> Fordi der får producenten ingenting, men i din verden er det sikkert det
> samme.

Er det kun producenter som må tjene?

Køber du da alle dine fødevarer hos bondemanden?
Hvad med mejeriet, bageriet, slagteriet, købmændene, supermarkederne mv?

Igen, så var det Jespers argument med, at man skulle støtte et givent
firma fordi man kan få tingene til en billigere penge end hvad dansk
lovgivning giver mulighed for.
cd-wow har af en eller anden juridisk spidsfindighed jo fået forbud mod
at sælge dvd'ere via deres .dk-domænenavn.

> Køber du alle dine varer det dyreste sted ? for dem der sælger billigere
> må ifølge det du skriver jo snyde et eller andet sted, der er jo en
> grund til at de dyreste er dyrest.

Jeg køber mine ting der hvor jeg får noget for pengene, samt at det er
fuldt ud lovligt.

I forbindelse med DVD'ere er der tale om et ophavsretlig produkt, hvor
ophavsretindehaveren har hoved- og halsret over produktet.
Man kan ikke samligne produkter med ophavsret med fx mælk, kød eller
andre dagligvarer, som du forsøger på.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:41

> [...]
> ophavsretindehaveren har hoved- og halsret over produktet.
> Man kan ikke samligne produkter med ophavsret med fx mælk, kød eller andre

En enorm del af "problemet" for folk som mig er, at publikum har fået mindre
og mindre respekt for os, der udgiver det indhold som de så inderligt gerne
vil nyde. De pisser på vores levebrød og vil skide på ophavsret - så længe
det ikke er deres pengepung, det går ud over.

En DVD film har ikke rigtig nogen værdi for publikum i dag (taler om Hr. og
Fru. Jensen her), så den må endelig ikke koste noget.

Anders And bladet, der koster omkring en tyver, bliver der også taget
overpriser for - det koster jo ikke mere end 2 kroner at trykke et anders
and blad (*suk*....) - har jeg hørt en gammel kælling fortælle hendes
barnebarn imens hun læssede Femina og andre ugeblade til 30-50 kroner stk.
op på disken.

Altvidende idioter er der nok af.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 20:06

> En enorm del af "problemet" for folk som mig er, at publikum har fået
> mindre og mindre respekt for os,

Hvilket i selv er skyld i, f,eks ved at i SKAL have penge for tomme skiver,
det er da tyveri ved højlys dag!

> der udgiver det indhold som de så
> inderligt gerne vil nyde. De pisser på vores levebrød og vil skide på
> ophavsret - så længe det ikke er deres pengepung, det går ud over.

Igen det er i selv skyld i, i vil have penge for noget i intet som helst har
med at gøre, og i får lov til det, det giver ikke respekt at stjæle fra
folk.

> Altvidende idioter er der nok af.

Godt du er klar over det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 21:52

> Hvilket i selv er skyld i, f,eks ved at i SKAL have penge for tomme
> skiver, det er da tyveri ved højlys dag!

Jeg sælger ikke tomme skiver, din klovn. Men hvis jeg gjorde, så ja - jeg
vil s'gu da ikke bruge formuer på at producere noget og så bare give det
væk. Hvad fanden får man dog ud af det? LOL

> Igen det er i selv skyld i, i vil have penge for noget i intet som helst
> har med at gøre, og i får lov til det, det giver ikke respekt at stjæle
> fra folk.

Igen en udtalelse der ingen mening giver, fra en idiot der ingen forstand
har på forretning - en idiot, der har ondt i røven af, at der er et par folk
der laver et par tusinde mere om måneden end han selv.

God bedring.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 22:24

> Jeg sælger ikke tomme skiver, din klovn.

Ja flot mester, du ved godt der er punkt afgift på blanke medier ikke ? og
hvem er det lige der får de penge....

> Men hvis jeg gjorde, så ja -
> jeg vil s'gu da ikke bruge formuer på at producere noget og så bare
> give det væk. Hvad fanden får man dog ud af det? LOL

Hvad er det lige at blanke medier har med musik og film industrien at gøre ?

> [...]
> forstand har på forretning - en idiot, der har ondt i røven af, at
> der er et par folk der laver et par tusinde mere om måneden end han

Hvad hedder dit firma ? for så skal jeg gerne sende dig nogle blanke medier
og opkræve dig 500,- stykket, det er jo rimeligt i din verden at opkræve
penge for ingenting.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:50

> Ja flot mester, du ved godt der er punkt afgift på blanke medier ikke ? og
hvem er det lige der får de penge....

Ja, det er s'gu ikke mig.

> Hvad er det lige at blanke medier har med musik og film industrien at gøre
> ?

Det var dig der bragte dem på bane, din nar.

> Hvad hedder dit firma ? for så skal jeg gerne sende dig nogle blanke
> medier og opkræve dig 500,- stykket, det er jo rimeligt i din verden at
> opkræve penge for ingenting.

Hvad fanden snakker du om, menneske? Får du sendt film i posten, med
opkrævninger på 500 kroner, eller hvad? Du er s'gu da for dum at høre på,
altså.

Sammenhængende argumenter er ikke lige din kop thé, hva?

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 23:37

> hvem er det lige der får de penge....
>

> Ja, det er s'gu ikke mig.

Det er musik kunstnere (primært) men hvad skal de have penge for ? for at
lave ingenting, hvis ikke du mener det er tyveri, så er du seriøst fag
skadet.

> Det var dig der bragte dem på bane, din nar.

Ja og du kan vel ikke fatte at der er punktafgift på dem , som netop går til
musik branchen, og det er med tila t gøre at de får endnu lavere salgstal,
da folk jo allerede har betalt kompensation for muligheden for at kopiere
musik/film, og derfor sker det da logisk nok.

> Hvad fanden snakker du om, menneske? Får du sendt film i posten, med
> opkrævninger på 500 kroner, eller hvad? Du er s'gu da for dum at høre
> på, altså.

Du har endnu ikke fatter at musik industrien (primært) selv er skyld i
salget falder, netop fordi de begår legaliseret tyveri.

> Sammenhængende argumenter er ikke lige din kop thé, hva?

Evnen til at læse og forstå er så heller ikke dine stærke punkter.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 21:59

"Hans Christian Vang" <......> wrote:

> [...]
> and blad (*suk*....) - har jeg hørt en gammel kælling fortælle hendes
> barnebarn imens hun læssede Femina og andre ugeblade til 30-50 kroner stk.

Vrøvl! Folk vil gerne betale rimelige priser. Sammenlign med
verdensmarkedsprisen, så ved du hvad rimelige priser er.

Og så gider jeg ikke hører mere på dit græderkoneri, her snup en
tudekiks: http://www.kinagrill.dk/
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:51

> Vrøvl! Folk vil gerne betale rimelige priser. Sammenlign med
> verdensmarkedsprisen, så ved du hvad rimelige priser er.

Sjovt at man så kun oplever jeres flæberi, selv om DVD'erne så koster så
lidt som 50 kroner, så er det galt.

> Og så gider jeg ikke hører mere på dit græderkoneri, her snup en
> tudekiks: http://www.kinagrill.dk/
> --

Så drop tråden.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 23:38

> Sjovt at man så kun oplever jeres flæberi, selv om DVD'erne så koster
> så lidt som 50 kroner, så er det galt.

Sikke en gang ævl, du har fattet at vi køber film ikke ? bare ikke til
priser der er 100% over hvad man kan købe den for andre steder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 19:46

> Det gør da ellers det liberalister/borgerlige ellers er så glade for.
>
> men nu går det ud over jespers og din pengepung, og så er det lige
> pludselig heller ikke i orden.
>
> tsk tsk tsk

Det går ikke ud over min pengepung, jeg køber ikke danske udgivelser fordi
kvaliteten er for ringe (generelt)

> Som Jesper selv er inde på, så er det to forskellige varer.

Nej læs nu hvad jeg skriver.

> Den ene med danske undertekster.
> Den anden er ikke.

Sludder, mange reg4 film har også danske undertekster.

> At der er mulighed for at slå underteksterne fra og at Jesper har
> sprogkundskaber så undertekster er irrelevante for ham. Jamen det er
> da dejligt for ham.

Det ændrer ikke på kvaliteten er dårligere end reg1 film (oftest)

> Det ændrer bare ikke på, at det er to forskellige produkter.

Nej det er ikke.

> Er det kun producenter som må tjene?

Næ, men hvorfor skal jeg betale 50-100% mere for en vare jeg kan købe
billigere et andet sted ?

> Køber du da alle dine fødevarer hos bondemanden?
> Hvad med mejeriet, bageriet, slagteriet, købmændene, supermarkederne
> mv?

Nej der er de jo ikke bearbejdede.

> Igen, så var det Jespers argument med, at man skulle støtte et givent
> firma fordi man kan få tingene til en billigere penge end hvad dansk
> lovgivning giver mulighed for.

Dansk lovgivning siger intet om man ikke må købe filmen hvor den er
billigst.

> cd-wow har af en eller anden juridisk spidsfindighed jo fået forbud
> mod at sælge dvd'ere via deres .dk-domænenavn.

Ja der er stadig advokater der tror de kan standse vandet i at løbe ned af
bjerget, men de dummeste er godt nok dem der får disse advokater til at føre
så tåbelige sager (det er penge direkte ud af vinduet).

> Jeg køber mine ting der hvor jeg får noget for pengene, samt at det er
> fuldt ud lovligt.

Det er fuldt lovligt at jeg køber mine film i USA.

> I forbindelse med DVD'ere er der tale om et ophavsretlig produkt, hvor
> ophavsretindehaveren har hoved- og halsret over produktet.

Ophavsrettighaveren er den der har produceret filmen, ikke hvem der sælger
filmen. (de har indgået en aftale om at sælge filmen, men ophavsretten den
har de godt nok ikke)

> Man kan ikke samligne produkter med ophavsret med fx mælk, kød eller
> andre dagligvarer, som du forsøger på.

Det kan man sagtens jo, men selvfølgelig kan man ikke det når det taler imod
dine meninger.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 22:14

N_B_DK skrev den 05-08-2007 20:45:

> Dansk lovgivning siger intet om man ikke må købe filmen hvor den er
> billigst.

Tjek ophavsretsloven!

> [...]
> at føre så tåbelige sager (det er penge direkte ud af vinduet).

> Det er fuldt lovligt at jeg køber mine film i USA.

ja, men det er ikke lovligt - i de fleste tilfælde - at sælge/sende dem
fra USA til Danmark.

Du må som privatperson gerne selv flyve over og hente hvad du vil.

Du har garanteret ikke set det med småt, hvor der står noget i retning:
Må kun sælges i USA og Canada
eller tilsvarende tekster som begrænser sælgerens muligheder for at
sælge tingene udenfor det område som han har fået lov til.

> Ophavsrettighaveren er den der har produceret filmen, ikke hvem der
> sælger filmen. (de har indgået en aftale om at sælge filmen, men
> ophavsretten den har de godt nok ikke)

Du trænger vist til en meget større viden om ophavsret end den du
præsenterer her!

Men lad mig lave det kort for dig: Ophavsretten for en film er ganske
korrekt oprindelig producentens. Denne ret bliver så solgt i licenser
over hele kloden. Fx her i danmark: SF-film; Nordisk Film mv.
Indenfor disse licenser er der begrænsninger for, hvor til man må sælge
udgivelserne.

> Det kan man sagtens jo, men selvfølgelig kan man ikke det når det taler
> imod dine meninger.

tja, mine meninger har hold i virkeligheden.
Kan man sige det samme om dine?

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 22:38

> N_B_DK skrev den 05-08-2007 20:45:
>

> Tjek ophavsretsloven!

Hvorfor ? det er producenten af filmen der har ophavsretten, vil du benægte
det ?

> ja, men det er ikke lovligt - i de fleste tilfælde - at sælge/sende
> dem fra USA til Danmark.

Jo det er sq, nu må du stoppe med dine løgne, det er ikke lovligt at firmer
køber dem i USA, og videre sælger dem, men at du bestiller film, musik,
whatever fra USA, Japan eller hvor det nu måtte være, er fuldt ud lovligt!

> Du må som privatperson gerne selv flyve over og hente hvad du vil.

Og det må selvfølgelig også gerne blive sendt til en, sæt dig lige lidt ind
i loven engang, eller find dokumentation for din påstand. (så er der ro
indtil du må indrømme du tog fejl)

> [...]
> eller tilsvarende tekster som begrænser sælgerens muligheder for at
> sælge tingene udenfor det område som han har fået lov til.

Hvad har en lovgivning i et andet land at gøre med hvad vi må importere som
privat personer ?

> Du trænger vist til en meget større viden om ophavsret end den du
> præsenterer her!

I lige måde.

> [...]
> licenser over hele kloden. Fx her i danmark: SF-film; Nordisk Film mv.
> Indenfor disse licenser er der begrænsninger for, hvor til man må

At man køber en licens er ikke det samme som man har ophavsretten.

Det burde du vide.

> tja, mine meninger har hold i virkeligheden.

Hvilken virkelighed ?

> Kan man sige det samme om dine?

Rent juridisk holder det ikke det du påstår, så ja det er der.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-07 23:33

N_B_DK skrev den 05-08-2007 23:37:

> Og det må selvfølgelig også gerne blive sendt til en, sæt dig lige lidt
> ind i loven engang,.....

tja, et eller andet har fx cd-wow gjort siden de ikke må sælge via deres
dk-domæne.

> eller find dokumentation for din påstand. (så er der
> ro indtil du må indrømme du tog fejl)

Se nu lidt nærmere på alle dine fx region1 dvd-film mon ikke der står
noget i retning af (enten direkte på skiven/emballagen eller i det
jurahalløj som vises i starten af hver dvd-skive): kun til salg i USA
og Canada.

> Hvad har en lovgivning i et andet land at gøre med hvad vi må importere
> som privat personer ?

Nu skal du vist til at læse hvad jeg skriver [se øverst i indlægget
her]. Jeg skriver netop, at du som privatperson må købe hvad du vil.

Det er sælgeren (aktuelt: cd-wow) som har et problem.

> At man køber en licens er ikke det samme som man har ophavsretten.
>
> Det burde du vide.

så lad mig udpinde det lidt mere med et eksempel: Når SF-film køber
licensen til at sælge Ringenes Herre 1-2-3 her i Danmark.
På jævnt dansk: SF-film køber en lille bid af ophavsretten af
bagmændene bag RH 1-2-3.

Peter Jackson og de andre bagmænd har naturligvis stadig retten til at
sælge en licens til en tysk, fransk eller Tanzaniansk distributør, hvis
de vil det.

> Rent juridisk holder det ikke det du påstår, så ja det er der.

jamen, så må du da til at komme med hjemler til alt det du påstår!
Det er dig der påstår, at du har juraen på din side....jamen, så kom da
med den.

bolden er på din banehalvdel!

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-07 08:31

> tja, et eller andet har fx cd-wow gjort siden de ikke må sælge via
> deres dk-domæne.

Sæt dig nu lidt mere ind i loven, inden du sidder og gør dig klog på hvad
man må og hvad man ikke må, og du blander firmaer sammen med private.

> Nu skal du vist til at læse hvad jeg skriver [se øverst i indlægget
> her]. Jeg skriver netop, at du som privatperson må købe hvad du vil.
>
> Det er sælgeren (aktuelt: cd-wow) som har et problem.

Hvorfor skriver du så at vi der køber film direkte i USA, bryder loven ?

> [...]
> licensen til at sælge Ringenes Herre 1-2-3 her i Danmark.
> På jævnt dansk: SF-film køber en lille bid af ophavsretten af

Nej de køber sig lov til at producere den pågældende vare i det land/lande
som aftalen dækker, det er IKKE ophavsretten de på nogen måde køber, har man
ophavsretten til et værk, så er det 100% op til en selv hvad man måtte have
lyst til at lave af ændringer, og det er ikke tilfældet.

> jamen, så må du da til at komme med hjemler til alt det du påstår!

Jeg kan sandelig da ikke finde § på det der er lovligt, det er kun ting der
ikke er lovligt der står i loven.

> Det er dig der påstår, at du har juraen på din side....jamen, så kom
> da med den.

Det er dig der påstår vi bryder loven ved at vi som private forbrugere
indkøber en vare parallelt i et ikke EU land, dette er lovligt, men siden du
mener det er ulovligt må du jo kunne bevise det.

> bolden er på din banehalvdel!

Forkert, DU siger det er ulovligt, ergo dokumenterer du det er ulovligt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 21:59

> [...]

> Den danske distributør går glip af sin omsætning.
> Ofte har distributøren også ophavsretten til udgivelsen i Danmark.

Eneste årsag til at distributøren går glip af omsætning er, fordi han
sælger filmene for dyrt i Danmark, so einfach ist es!

> Hvad er en overpris?

En pris der er over verdensmarkedsprisen, ligesom med alle andre varer
og tjenesteydelser.

> Hvorfor så ikke emule eller ander fildelings-tjenester? De støtter
> også dig.....og der kan du få filmene til ingen penge.

Fordi hvis du køber originalerne, så støtter du kunstnerne og
produktionsselskaber til verdensmarkedspris. Gennem fildeling støtter du
ikke de udøvende kunstnere og produktionsselskaber.

Men du støtter ikke de danske distributører der tager ågerkarlepriser
for deres produkter.
--
Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-07 22:24

Jesper skrev den 05-08-2007 22:59:

> Eneste årsag til at distributøren går glip af omsætning er, fordi han
> sælger filmene for dyrt i Danmark, so einfach ist es!

for dyrt?

Tja, der er stadig salg i det....så kan det ikke være /for dyrt/?

Der er ikke noget salg til dig, fordi du er en nærig....og fred være med
det.

Men at kalde ting /for dyrt/ samtidig med, at der stadig er salg i
produktet.....jamen kære Jesper dog..... du har jo ingen anelse om
/for dyrt/.

> En pris der er over verdensmarkedsprisen, ligesom med alle andre varer
> og tjenesteydelser.

Sikke dog du kan slynge om dig med fine udtryk.

Du er så godt klar over, at alle produkter du kommer i nærheden i
detailhandlen (dvs. den handel man som forbruger har adgang til enten
fysisk eller nethandel) tager overpriser.

Verdensmarkedspriser er en helt anden størrelse end den du tror fx
prisen for dvd'ere er hos cd-wow.

På jævnt dansk: hvis du vil have tingene til verdensmarkedspriser, så
håber jeg, at du har adgang til ganske meget lagerkapacitet.

> Fordi hvis du køber originalerne, så støtter du kunstnerne og
> produktionsselskaber til verdensmarkedspris. Gennem fildeling støtter du
> ikke de udøvende kunstnere og produktionsselskaber.

tjo man kan jo bruge fildeling til at se om filmen er god eller
dårlig.... hvis den er god, så køber man den.

Man køber vel heller ikke katten i sækken, vel? verdensmarkedspriser
eller ej.

<<<<og nej, jeg bruger ikke emule mv.>>>>

> Men du støtter ikke de danske distributører der tager ågerkarlepriser
> for deres produkter.

Jeg venter gerne til filmene falder til 50-70-100 kroner, som er min
smertegrænse for de fleste film.
Enkelte film køber jeg i 2disc-udgaver, som er i forbindelse med
premieren, da jeg godt kan li' ekstra materiale.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 22:29

> Tja, der er stadig salg i det....så kan det ikke være /for dyrt/?

Ja og det salg er faldende, og branchen fatter jo ikke hvorfor, men folk
bliver heldigvis mere og mere opmærksomme på at vi lever i en tid hvor selv
vare fra den anden side af verdenen leveres fra dag til dag.

> Der er ikke noget salg til dig, fordi du er en nærig....og fred være
> med det.

man er ikke nærig fordi man vil have mest for pengene, men sender dig da
gerne nogle blanke medier til 50 kr stykket, det vil du jo gladeligt betale.

> Men at kalde ting /for dyrt/ samtidig med, at der stadig er salg i
> produktet.....jamen kære Jesper dog..... du har jo ingen anelse om
> /for dyrt/.

Det beviser jo blot den sidste idiot ikke er født endnu.

> Sikke dog du kan slynge om dig med fine udtryk.

Så det kunne du ikke modbevise (hvilket jo også er umuligt)

> Du er så godt klar over, at alle produkter du kommer i nærheden i
> detailhandlen (dvs. den handel man som forbruger har adgang til enten
> fysisk eller nethandel) tager overpriser.

Så lav det om til astronomiske overpriser.

> tjo man kan jo bruge fildeling til at se om filmen er god eller
> dårlig.... hvis den er god, så køber man den.

Går du også i biografen og først betaler når du går ud ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 22:22

> Ja og det salg er faldende, og branchen fatter jo ikke hvorfor, men folk
> bliver heldigvis mere og mere opmærksomme på at vi lever i en tid hvor
> selv vare fra den anden side af verdenen leveres fra dag til dag.

Når filmene koster 200 kroner er det galt.

Når filmene koster 100 kroner er det galt.

Når filmene koster 50 kroner er det galt.

Så er det galt at man skal betale 14 kroner for et download. ($2,00 - og ja,
det får jeg klager over ofte - "Download knappen koster jo ikke noget at
tegne og lægge på nettet")

Når I så får filmene gratis engang, så er det galt at man har finansieret
den med reklamer, for det gider I jo heller ikke glo på.

Vi kan ikke gøre nogen af jer tilfredse alligevel, så hvorfor prøve?

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 22:27

> Vi kan ikke gøre nogen af jer tilfredse alligevel, så hvorfor prøve?

Når i engang har prøvet, og høstet nogle erfaringer (og set at salget
stiger), kan det jo tænkes i indser at en lavere pris skaber mersalg, jeg
vil da hellere sælge 2 ting til 160.- stykket, end en til 200,-

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-07 22:34

> Når filmene koster 200 kroner er det galt.

Ja, det er en høj pris.

Mad Max import fra Australien kostede fx 200 kroner, prisen i hjemlandet var
5.99..... Så meget koster fragten altså ikke, så der var da nogen der mente
der skulle tjenes rigtig mange penge.

> Når filmene koster 100 kroner er det galt.

For nye film er det en fin pris, det jeg hidser mig mest op over er når man
ser amerikansk importerede dvd'er, der smides afsted til en overpris i
forhold til det amerikanske marked, fx at kræve 799 for en sæson af Star
Trek i DK, 200 i USA (det var i 2003-04 stykker).

> Når filmene koster 50 kroner er det galt.

For film der er 1 år gamle er det vist i dag standard.

> [...]
> den med reklamer, for det gider I jo heller ikke glo på.
>
> Vi kan ikke gøre nogen af jer tilfredse alligevel, så hvorfor prøve?

Ja, sådan kan man se på, men der er mange ting branchen kunne gøre, hvis det
er for at fx imødegå piratkopiering. Jeg fatter ikke man ikke forlængst har
lavet en lovlig version af Napster, altså fx Kim kunne sætte 400 kroner ind
på en konto, hvert download kostede så fx 10 kroner, det kunne være et
afsnit af Blake 7, Huset på Christanhavn, Alf, Venner eller noget helt
andet. Man ville være sikker på det var det rigtige man hentede, man ville
kunne hente det hurtigere, man kunne kunne med god samvittighed hente det.
Jeg fatter det ikke, har sendt ideen til både Epic, Sony og Warner og end
ikke et svar har man gad mande sig op til, åbenbart må ideen være helt
latterlig? Jeg er sikker på der ville komme millioner af downloads hver
eneste dag, det er der jo via fildeling, hvor der er risiko for det ikke er
det rigtige, virus og at versionen af det man henter er noget crap.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 05-08-07 23:56

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> for dyrt?
>
> Tja, der er stadig salg i det....så kan det ikke være /for dyrt/?

The last sucker ain't born yet.

> Der er ikke noget salg til dig, fordi du er en nærig....og fred være med
> det.

Nærig? Jeg kalder det sund fornuft ikke at give overpris for varerne.
Jeg plukker ikke mine penge på en busk i haven.

> Men at kalde ting /for dyrt/ samtidig med, at der stadig er salg i
> produktet.....jamen kære Jesper dog..... du har jo ingen anelse om
> /for dyrt/.

Jeg ved alt om hvad der er for dyrt.

> [...]
> detailhandlen (dvs. den handel man som forbruger har adgang til enten
> fysisk eller nethandel) tager overpriser.

Så er det da sjovt at TP Musiks murstensbutikker sælger mange CDere og
DVDere billigere end jeg kan finde dem i nethandlen.

> Verdensmarkedspriser er en helt anden størrelse end den du tror fx
> prisen for dvd'ere er hos cd-wow.

Dvs. du fundet dem til en lavere pris?

> På jævnt dansk: hvis du vil have tingene til verdensmarkedspriser, så
> håber jeg, at du har adgang til ganske meget lagerkapacitet.

Jeg sagde verdensmarkedspriser, ikke engrospriser. Men du kender måske
ikke forskellen.

> [...]
> eller ej.
>
> <<<<og nej, jeg bruger ikke emule mv.>>>>

Ej heller.

> Jeg venter gerne til filmene falder til 50-70-100 kroner, som er min
> smertegrænse for de fleste film.
> Enkelte film køber jeg i 2disc-udgaver, som er i forbindelse med
> premieren, da jeg godt kan li' ekstra materiale.

Jeg går sjældent meget over 100 kr, selv for 2 diskudgaver.
--
Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-07 23:57

Jesper skrev den 06-08-2007 00:55:

> Nærig? Jeg kalder det sund fornuft ikke at give overpris for varerne.

Og du bruger stadig udtrykket forkert.

Populært sagt, så er en overpris en pris som ikke giver afsætning.

Forestil dig den klassiske udbud/efterspørgsels-graf. Området over
efterspørgselskurven er overpriser. Og siden den den ikke rammer
efterspørgselskurven, så vil den ikke give afsætning.

> Jeg plukker ikke mine penge på en busk i haven.

Det er der ingen der gør.

man prioriterer bare forskelligt med den økonomi man har til rådighed.

> Jeg ved alt om hvad der er for dyrt.

for dyrt for dig! Ja, men åbenbart ikke i en større sammenhæng end din
privatøkonomi.

> Så er det da sjovt at TP Musiks murstensbutikker sælger mange CDere og
> DVDere billigere end jeg kan finde dem i nethandlen.

Den pris du ser i TP-musik har intet med verdensmarkedspris at gøre!

> Dvs. du fundet dem til en lavere pris?

som sagt: en helt anden størrelse!

> Jeg sagde verdensmarkedspriser, ikke engrospriser. Men du kender måske
> ikke forskellen.

Netop.

Når man taler om verdensmarkedspris er det altid engrospriser. Endda
i stor skala. Meget stor skala.

prøv at google udtrykket: verdensmarkedspris og du vil opdage, at man
altid* taler om priser på råvarer og det ikke i en forbrugervenlig
portionsstørrelse.

*: ok, lige med undtagelse af dig.

Fra : Jesper

Dato : 07-08-07 15:36

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Og du bruger stadig udtrykket forkert.
>
> Populært sagt, så er en overpris en pris som ikke giver afsætning.

Hvordan kan det så være at pladebranchen hyler som stukne grise over
faldende omsætning? Er det fordi prisen er a) Steget eller b) Faldet?

> Forestil dig den klassiske udbud/efterspørgsels-graf. Området over
> efterspørgselskurven er overpriser. Og siden den den ikke rammer
> efterspørgselskurven, så vil den ikke give afsætning.

Jatak det kender jeg alt til. Men hvis de danske distributører mener de
opnår et optimalt salg og tilhørerne fortjeneste, hvordan kan det så
være de klager over faldende salg?

> Det er der ingen der gør.
>
> man prioriterer bare forskelligt med den økonomi man har til rådighed.

....og prioritere man at købe nye danskdistribuerede DVD udgivelser til
199 kr/stk fortjener man 199 forskellige spark bagi!

> for dyrt for dig! Ja, men åbenbart ikke i en større sammenhæng end din
> privatøkonomi.

Så kan det undre at film og pladebranchen ikke vil tillade
parallelimport!

> Den pris du ser i TP-musik har intet med verdensmarkedspris at gøre!

Det har det i høj grad: Hvis den er internationalt konkurrencedygtig, så
er det verdensmarkedspris.

> som sagt: en helt anden størrelse!

Har intet med størrelsen at gøre.

> [...]
>
> prøv at google udtrykket: verdensmarkedspris og du vil opdage, at man
> altid* taler om priser på råvarer og det ikke i en forbrugervenlig

Det er ikke råvarer vi taler om. Verdensmarkedspriser findes på alt. At
det bare er mest almindeligt at tale om råvarer (commodities) og det er
derfor man finder det når man googler på verdensmarkedspris er så en
anden sag.
--
Jesper