Kongedømme
Fra : Martin Johansen

Dato : 03-08-07 18:59

Når engang man med en slags millits overtager statsmagten, så må man
håbe, at man genindfører en slags kongedømme. Det kræver nemlig, at man
kan skære igennem for at retlede folket, og ikke som vi ser i
demokratiet, hvor der, selvom der er nok med regler, ikke dæmmes op for
al den umoralitet

Som i Ivanhoe og Robin Hood, hvor der er ædle riddere, og hvor vi ser,
at Richard Løvehjerte er langt mere retfærdig end en "retsstats"
lovpapirer, sådan burde det være. Hvorfor har man ikke sådanne konger
idag?

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : /Peter

Dato : 03-08-07 19:11

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at Richard Løvehjerte er langt mere retfærdig end en "retsstats"
> lovpapirer, sådan burde det være. Hvorfor har man ikke sådanne konger

Er imamerne da ikke små konger?

Fra : Martin Johansen

Dato : 03-08-07 19:20

/Peter <nospam@no.mail>:
>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>Er imamerne da ikke sm? konger?

Nej, de er religiøse forkyndere for muslimer.

Fra : /Peter

Dato : 03-08-07 19:31

> Nej, de er religiøse forkyndere for muslimer.

ja og forkyndere af islam og sharia -som dermed gør dem til små konger.

Fra : Martin Johansen

Dato : 03-08-07 21:12

/Peter <nospam@no.mail>:
>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>ja og forkyndere af islam og sharia -som dermed g?r dem til sm? konger.

"Forkynder af islam og sharia" indebærer ikke kongestatus

Fra : @

Dato : 03-08-07 21:20

On 03 Aug 2007 20:12:04 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>"Forkynder af islam og sharia" indebærer ikke kongestatus

det svarer nok mere til den status og magt en præst havde for 500 år
siden

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 03-08-07 23:49

Martin Johansen wrote:
> [...]
> kan skære igennem for at retlede folket, og ikke som vi ser i
> demokratiet, hvor der, selvom der er nok med regler, ikke dæmmes op for

"Retlede folket".. <host>
De konger vi har haft i danmark før enevældens ophør bestilte vist ikke
ret meget andet end at kvaje sig og skeje ud på bekostning af undersåtterne.

- cep

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-07 23:59

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en meddelelse

> "Retlede folket".. <host>
> De konger vi har haft i danmark før enevældens ophør bestilte vist ikke
> ret meget andet end at kvaje sig og skeje ud på bekostning af
> undersåtterne.

Pjat med dig; Christian 4 var en stor mand, fik bygget slotter og bygninger
ved at slavebinde befolkningen, brandbeskatte folket og drage i krig for
pengene og han mistede altså kun omkring 40% af landet, i sandhed en stor
mand. Jeg kan godt forstå så mange holder af ham....

mvh
Kim

Fra : Peder B. Pels

Dato : 04-08-07 00:10

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis> wrote:

> [...]
> ret meget andet end at kvaje sig og skeje ud på bekostning af undersåtterne.

Jeg nævner i flæng:

Ritt Bjerregaard
Thor Pedersen
Peter Brixtofte

fortsæt selv listen

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Martin Johansen

Dato : 04-08-07 07:48

> [...]

>ret meget andet end at kvaje sig og skeje ud på bekostning af undersåtterne.

Det er en myte, for der var MINDRE undertrykkelse og kontrol
dengang. Og man kan ikke skære alle over een kam, og der var
desuden mange fornuftige og gudsfrygtige regenter

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-08-07 08:21

Martin Johansen wrote:

> Det er en myte, for der var MINDRE undertrykkelse og kontrol
> dengang. Og man kan ikke skære alle over een kam, og der var
> desuden mange fornuftige og gudsfrygtige regenter

aha...

- cep

Fra : Kim2000

Dato : 04-08-07 09:35

> Det er en myte, for der var MINDRE undertrykkelse og kontrol
> dengang. Og man kan ikke skære alle over een kam, og der var
> desuden mange fornuftige og gudsfrygtige regenter

Kan du ikke lige nævne een?

mvh
Kim

Fra : Martin Johansen

Dato : 04-08-07 11:08

Kim2000 <kim2000@surfer.dk>:

>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>Kan du ikke lige n?vne een?

Fillip den Højmodige, kejser af Tyskland (og min
tiptiptiptiptip...oldefar)

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-08-07 16:06

Martin Johansen wrote:

> Fillip den Højmodige, kejser af Tyskland (og min
> tiptiptiptiptip...oldefar)

Var det ikke ham der opfandt den spidsnæsede cementblander?

- cep

Fra : Martin Johansen

Dato : 04-08-07 18:32

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis>:

>Var det ikke ham der opfandt den spidsnæsede cementblander?

Cement? blev det ikke først opfundet/taget i brug langt senere?