Klassisk musik - spillet på elguitar og tr~
Fra : Barry Kade

Dato : 15-08-07 15:14

Engang slutningen af 1980erne hørte jeg nogle heavy metal bands spille Bach,
Beethoven og vidst noget Mozart.

Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har gjort
noget lign.?
Kunstnernavne og titler ønskes.

Takker.

Fra : Holst

Dato : 15-08-07 15:25

Barry Kade wrote:

> [...]
> Beethoven og vidst noget Mozart.
>
> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har gjort

Det får mig til at tænke på Apocalyptica, der er særligt glade for
Metallica:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apocalyptica

Fra : Michael Lund

Dato : 15-08-07 15:38

"Barry Kade" <barry@kade.us> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bach, Beethoven og vidst noget Mozart.
>
> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har gjort

Det får mig til at tænke på Blackmores Rainbow som på albummet Difficult to
Cure fra 1981 gav en version af Beethovens niende symfoni.

Den er her i en version med Deep Purple fra 1995
http://www.youtube.com/watch?v=sLW2J951i_k

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 15-08-07 15:44

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> to Cure fra 1981 gav en version af Beethovens niende symfoni.
>
> Den er her i en version med Deep Purple fra 1995

Fandt den også i en tidligere version med netop Rainbow. Du skal bare lige
vente et par minutter mens Blackmore har "The blues".
http://www.youtube.com/watch?v=tKf7oYywdS8

Mic.

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 15-08-07 18:15

Procol Harum - A whiter shade of pale 1967
http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI
er et bastema fra bach

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-08-07 05:59

Barry Kade skrev:

> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har
> gjort noget lign.?

The Nice (Keith Emerson) spiller Bach og Sibelius på
"Ars Longa Vita Brevis" fra 1968. Kan ikke finde dem
på YouTube, men numrene hedder "Brandenburger" og
"Karelia Suite".

Jethro Tull har indspillet det fantastiske nummer "Bourée"
flere gange. Første gang på lp'en "Stand Up" fra 1969.
Her er en video med energibundtet Ian Anderson på fløjte:
http://www.youtube.com/watch?v=W37x7lNP4DY

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-08-07 07:25

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> The Nice (Keith Emerson) spiller Bach og Sibelius på
> "Ars Longa Vita Brevis" fra 1968. Kan ikke finde dem
> på YouTube, men numrene hedder "Brandenburger"
> og "Karelia Suite".

Til gengæld fandt jeg denne live-video (som jeg ikke
kender alderen på), hvor Keith Emerson (ELP) tæsker
og voldtager et stakkels Hammond-orgel halvt ihjel.

Se den - der kommer også lidt Bach ud af orglet:
http://www.youtube.com/watch?v=TTrbIvKdKo0

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 08:50

On Fri, 17 Aug 2007 08:25:23 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Se den - der kommer også lidt Bach ud af orglet:
>http://www.youtube.com/watch?v=TTrbIvKdKo0

Vildt!
Jeg tror faktisk det var Emerson der først aktivt udnyttede, at hvis
man giver et Hammond tæsk, så kommer der nogle syge lyde ud af "spring
reverben". Jon Lord har også benyttet sig af det ved flere
lejligheder.

Bemærk at Emerson, når han spiller Bach til sidst, ligger under
orgelet, og derved spiller på tangenterne fra den "forkerte" side.
Awsome!

/Alex

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 16-08-07 08:39

<46c30a2f$0$60770$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Barry Kade
<barry@kade.us> skrev:
> [...]
> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har
> gjort noget lign.? Kunstnernavne og titler ønskes.

Raymond Guitt & Quartette: 'Händl with care'
Lalo Schifrin: 'Marquis de Sade'

--
Helge.

Fra : Henrik

Dato : 16-08-07 11:42

"Barry Kade" skrev i en meddelelse
> [...]
> Bach, Beethoven og vidst noget Mozart.
>
> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har gjort

Jeg mener der i 70'erne var en gruppe der hed "Sky" der gjorde meget i den
genre, men nu er jeg ikke så ferm i at "google" på youtube, så du må få
nogen af de andre til det

Henrik

Fra : Broegger

Dato : 16-08-07 16:39

http://www.youtube.com/watch?v=DJmTE75KGlk

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-08-07 12:49

On Wed, 15 Aug 2007 16:14:07 +0200, "Barry Kade" <barry@kade.us>
wrote:

>Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har gjort
>noget lign.?

Ikke at jeg selv er speciel vild med det, men der er "The Great Kat":
http://youtube.com/watch?v=ZTfekev9Rhk

Fra : @ndersen

Dato : 16-08-07 14:54

"Barry Kade" <barry@kade.us> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg kommer til at tænke på SKY. Se nedenstående link.
http://plum.cream.org/sky/band.htm

Mvh
@ndersen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-08-07 10:59

"Barry Kade" <barry@kade.us> wrote:

> Nogen, der kender nogle kunstnere, der i dag (eller tidligere) har
> gjort noget lign.?

Patrick Rondat kværner regelmæssigt lidt Vivaldi:

<http://www.youtube.com/watch?v=Jm8c4PAy_9U>

Og her sammen med Jean Michel Jarre:

<http://www.youtube.com/watch?v=Bcb5TZKewZE>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Stor 1-værelses ejerlejlighed i Åbyhøj, Århus sælges:
http://ejerlejlighed.thorsenholm.dk/Aarhus