Dagens (og morgendagens) år er 2001
Fra : Peter Westh

Dato : 15-08-07 10:32

"MM" <msquaredGIRAF@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Stafetten går til Peter Westh for PJ Harvey, fantastisk musik!

Takker. Lad os se - vi hopper et år frem.

Aphex Twin udgav dobbeltalbummet "Drukqs", med bla. nummeret "Afx237 V.7"
som udgør lydsiden til den lille film "Rubber Johnny" af Chris Cunningham:
http://www.youtube.com/watch?v=l48HTZUHfeQ (advarsel, den er ikke for
hverken børn eller folk, der sidder midt i maden)

Pladen har dog også mange, mere rolige øjeblikke, som f.eks.. "Avril 14th"
http://www.youtube.com/watch?v=RXc_iC8Lej8

MVH

Peter

Tagne" og "ikke tagne" år hidtil:
1941 Alex Linaa
1942-1949 Michael lund
1950-1955
1956
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959 Lars Kyndi Laursen
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1963
1964
1965 Herluf Holdt
1966 Carsten Dettmaring
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990 Per Hagemann
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995 "Anglachel"
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
1999 Poul Erik Lindaa
2000 MM
2001 Peter Westh
2002 Peter Westh
2003
2004 Lars Kyndi Laursen
2005 Alex Linaa
2006
2007 Peter Westh

Fra : Broegger

Dato : 15-08-07 11:52

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev

2001

Runrig udgav albummet The Stamping Ground. Et album hvor de søgte tilbage
mod rødderne i det vestlige "Highlands". Her et acapella nummer der
hedder Summer Walkers: http://www.youtube.com/watch?v=RQ6cQuy39ZM
og fra samme plade en sang på Gællisk, An Sabhal aig Neill:
http://www.youtube.com/watch?v=B1iht4TAC2s

Dimmu Borgir udgav Puritanical Euphoric Misanthropia
Her Blessings Upon The Throne Of Tyranny
http://www.youtube.com/watch?v=ek06tDot90o

Og Rammstein udgav den formidable Mutter!
http://www.youtube.com/watch?v=kTQdRfJFtw0

Og Elvis Costello udgav et greatest album. Jeg har her valgt nummeret
Veronica http://www.youtube.com/watch?v=vPJ_DrKnsX0

Tweedle Dee & Tweedle Dum fra Bob Dylans Love and Thefts er også værd at
nævne! http://www.youtube.com/watch?v=bJWBTQRNLIM

I danmark udgav Kim Larsen "Sange fra glemmebogen"
Her Adolf: http://www.youtube.com/watch?v=iBU74R76NkY

Og så prikken over I'et... Pink Floyd udgav Echoes, og så er det med at
bruge chancen til at finde Wish you were here...
http://www.youtube.com/watch?v=KvH127PFmcY

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Mathias

Dato : 16-08-07 17:41

Peter Westh skrev:
> "MM" <msquaredGIRAF@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

2001:

Tool udgiver Lateralus, her er det Schism videoen
http://www.youtube.com/watch?v=UhjG47gtMCo

Nick Cave and the Bad Seeds udigver No More Shall we Part
http://www.youtube.com/watch?v=4f6wzGpFKUQ

Radiohead udgiver opfølgeren til Kid A, Amnesiac.
Her er det Michel Gondry, som har instrueret de mest fantastiske
musikvideoer, der har instrueret Knives Out
http://www.youtube.com/watch?v=8vgMYcMROcc

Fra : Peter Westh

Dato : 16-08-07 21:43

Fra : Peter Westh

Dato : 16-08-07 18:46

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> "MM" <msquaredGIRAF@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Takker. Lad os se - vi hopper et år frem.

Der skal lige fremhæves et par albums mere:

Fra : Peter Westh

Dato : 16-08-07 18:57

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> "MM" <msquaredGIRAF@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Takker. Lad os se - vi hopper et år frem.

Der skal lige fremhæves et par albums mere:

Mouse on Mars udgav "Ideology", med bla. "Actionist Respoke"
http://www.youtube.com/watch?v=q9pDUI_WYt4

Autechre udgav "Confield" med bla. "Cfern"
http://www.youtube.com/watch?v=zUB6F0XlbYQ

Og Martin Hall udgav "Metropolitain Suite". Der er ingen videoer, men meget
af musikken, der akkompagnierer Hall, er komponeret af Christian Skeel, og
kan findes på sitet http://www.sensuallogic.dk/ (som desværre ser ud til at
være nede lige nu).

/P