MS Windows
briani 27239
USB Memory
Fra : Jegy

Dato : 16-08-07 17:22

Hej

jeg har en USB-2 memory stick, 1GB af det (tvivlsomme) mærke "joy-it"

I nogle PC'er virker den helt normalt, i andre gør den ikke.

Windows siger godtnok 'pling-plang' både når den sættes i og når den fjernes
igen,
men pop-up vinduet kommer ikke, og den kan heller ikke findes af
stifinderen.

Er den bare til at skrotte, eller findes der en mirakel-kur?

Venlig Hilsen

Jens

Fra : Max

Dato : 16-08-07 18:00

Hej Jens

> Er den bare til at skrotte, eller findes der en mirakel-kur?

Jeg ville smide den ud og købe en jeg kunne stole på.

--
Mvh Max

Fra : Jegy

Dato : 16-08-07 20:33

Tak, jeg må nok se i øjnene at det er det bedste!

/JG

Fra : -= JF =-

Dato : 16-08-07 21:18

Jegy skrev:
> Tak, jeg må nok se i øjnene at det er det bedste!

Sådan som priserne er for tiden, kan det næsten heller ikke heller ikke
svare sig andet.
Jeg har lige købt en 2Gb stick i Hellgiganten hor sølle 129,-
En lille fiks sag som kan foldes sammen, og fylder mindre end en halv
éngangslighter.

--
Mvh. John

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-08-07 07:02

> [...]
> Jeg har lige købt en 2Gb stick i Hellgiganten hor sølle 129,-
> En lille fiks sag som kan foldes sammen, og fylder mindre end en halv

Jeps, og så kan han gå ned og få den byttet igen om 3 uger, når den ikke
virker mere...
Jeg har fået at vide hos min lokale EDB pusher, at de ikke gider at røre de
billige mere med en fjernstyret ildtang. De fik over halvdelen af dem retur
igen, så da knægtenm skulle ha' en 1 Gb stick, blev det en til 300.- Der er
fin garanti, 5 år mener jeg, den fylder ikke noget og ikke mindst, så er den
til at stole på... Det er sgu for surt at miste data på den måde...

/Ole

Fra : Max

Dato : 17-08-07 14:20

Hej Ole

> halvdelen af dem retur igen, så da knægtenm skulle ha' en 1 Gb
> stick, blev det en til 300.- Der er fin garanti, 5 år mener jeg, den

Ja, jeg giver 105 kr. for 1 Gb Kingston med livstidsgaranti.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 17-08-07 16:52

On Fri, 17 Aug 2007 15:19:54 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Ole

>Ja, jeg giver 105 kr. for 1 Gb Kingston med livstidsgaranti.

Så kan man diskutere hvor meget den er værd, når man reelt næppe
bruger sådan en i mere end et par år (så er den nemlig for lille til
tidens krav eller USB standarden er opgraderet eller afløst af noget
andet).

Det er helt sikkert noget de kalkulerer med når de giver den slags
garantier.

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-08-07 17:09

Rado wrote:
> Det er helt sikkert noget de kalkulerer med når de giver den slags
> garantier.

Kingston giver livstidsgaranti på alle deres RAM-produkter.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 19:44

"Jegy" <jegyREMOVE@THISget2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> jeg har en USB-2 memory stick, 1GB af det (tvivlsomme) mærke "joy-it"
>
> I nogle PC'er virker den helt normalt, i andre gør den ikke.

Hvis den/de pc'er hvor den ikke dur, har en kort-læser kan det skyldes, at
kortlæseren beslaglægger alle drev-bogstaverne.

Mvh/Jesper

Fra : Jegy

Dato : 16-08-07 20:31

Der er ledige drev-bogstaver, andre USB memorysticks virker

Ellers mange tak
/JG

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-08-07 19:48

"Jegy" <jegyREMOVE@THISget2net.dk> skrev :

>I nogle PC'er virker den helt normalt, i andre gør den ikke.

Er de alle med Win 2000, XP eller Vista?

>Windows siger godtnok 'pling-plang' både når den sættes i og når den fjernes
>igen,
>men pop-up vinduet kommer ikke, og den kan heller ikke findes af
>stifinderen.

Er det Win 98 skal der installeres en driver og det gælder vidst
også ME.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jegy

Dato : 16-08-07 20:32

Den er kun prøvet på XP,

ellers mange tak

/JG

Fra : Erik J

Dato : 16-08-07 23:06

Det kan skyldes at memory-keyen har et fast.defineret drev-bogstav. Hvis
dette bigstav(f.eks. drev f:) så i forvejen er optaget på en pc, så kan
memory-keyen ikke vises.

Men drevbogstavet kan ændres via Diskhåndtering - prøv det .

/Erik

Fra : Jegy

Dato : 17-08-07 13:38

Det hjalp ikke noget, nem ellrs mange tak!

/Jens