MS Windows
briani 27239
Internet Explorer og Outlook Express
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 16-08-07 15:41

Kan enComputeradministrator og en bruger med en begrænset konto, begge
benytte de samme sæt programmer.

I øjeblikket har jeg installeret et sæt til begge personer - Jeg syntes at
det er upraktisk.

Hvordan skal jeg bære mig ad - hvis det kan lade sig gøre?

--
Med venlih hilsen
Ove

Fra : Hans

Dato : 16-08-07 17:05

"Ove Lauridsen" <ove.lauridsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er upraktisk.
>
> Hvordan skal jeg bære mig ad - hvis det kan lade sig gøre?

Hvordan bar du dig ad med at installere to gange IE og to gange OE?

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 17-08-07 09:48

Hej Hans,

Tak for dit svar.

Jeg skrev bl.a.:

> [...]

---

Undskyld! jeg udtrykte mig forkert - jeg kan selvfølgelig ikke installere IE
og OE to gange.

EI er installeret på normal vis.

OE er også installeret på normal vis, men jeg har indsat en start-icon ved
begge brugere.
Grunden er, at jeg gerne vil undgå at Administratoren kommer på nettet - et
råd fra en nyhedsgruppe.

Jeg havde håbet på at begge åbnede den samme udgave af OE, men det gør de
tilsyneladende ikke...
der bliver f. eks. ikke indlæst de samme nyhedsgrupper i dem begge.

Jeg vil gerne udelukkende bruge min begrænsede bruger på nettet, men det kan
jeg ikke altid - jeg har f. eks. Digital Signatur -
så jeg flytter frem og tilbage mellem brugerne og ved snart dårlig hvor mine
data er.

Det er problemet - hvad gør jeg ved det?

--
Med venlih hilsen
Ove

Fra : Jack

Dato : 17-08-07 12:13

"Ove Lauridsen" <ove.lauridsen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mine data er.
>
> Det er problemet - hvad gør jeg ved det?

Det gør du ikke noget ved, det er hele pointen ved, at have flere
brugerkonti

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 18-08-07 16:54

Ove Lauridsen skrev:

> [...]
> jeg ikke altid - jeg har f. eks. Digital Signatur -
> så jeg flytter frem og tilbage mellem brugerne og ved snart dårlig hvor mine

Du kan godt anvende din signatur uden administratorrettigheder ved at
flytte signaturen over i din begrænsede brugerkonto:

1: Som Administrator:
Start -> Alle programmer -> Digital Signatur -> Tag sikkerhedskopi
Følg vejledningen og du ender op med en HTML-fil.
Gem filen et sted, hvor du har adgang med den begrænsede bruger.

2: Som begrænset bruger
Åbn HTML-filen i IE
Tryk "Indlæs Digital Signatur" og følg vejledningen.

3:
Slet evt. HTML-filen.

/Peter

Fra : Ove Lauridsen