Genstarte 230V remote via Internet
Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-08-07 17:40

Hej,

Vi har noget udstyr (GSM modems) der af og til fryser, og det er
nødvendigt med en "power cycle". Problemet er af der ofte ikke er nogen
tilstede når det sker.

Findes der noget udstyr der man kan tilgå via Internet og cutte strømmen
i 10 sek?

Mvh
TKJ

Fra : Max

Dato : 15-08-07 18:08

Hej Thomas

> Findes der noget udstyr der man kan tilgå via Internet og cutte
> strømmen i 10 sek?

En simpel ting kunne være en USB strømskinne på en maskine
man kunne tilgå udefra og genstarte.

--
Mvh Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-08-07 09:01

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing

> En simpel ting kunne være en USB strømskinne på en maskine
> man kunne tilgå udefra og genstarte.

Tænker du på spareskinnerne? De slukker vel ikke for de andre enheder når
en computer genstartes, men kun når der slukkes?

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 16-08-07 09:08

Hej Bjarke

> Tænker du på spareskinnerne? De slukker vel ikke for de andre enheder
> når en computer genstartes, men kun når der slukkes?

Jo, jeg tænkte på en spare skinne. Jeg kan se at min USB hub lukker
når jeg genstarter min PC, så spændingen på USB udgangen må
forsvinde under genstart og det burde være nok til at skinnen også
slukker kortvarigt. Ikke noget jeg med sikkerhed ved, men noget
der kunne være et forsøg værd.

--
Mvh Max

Fra : Jan Nielsen

Dato : 16-08-07 11:03

Max skrev:
> [...]
> forsvinde under genstart og det burde være nok til at skinnen også
> slukker kortvarigt. Ikke noget jeg med sikkerhed ved, men noget

Alternativt kan man lave lidt elektronik, på parallel porten er der et
par udgange man kan styre rimelig nemt, en transistor på dem og forbinde
usb skinnen dertil.

Der er vist 8udgange der kan styres i et parallel kabel.

Det kræver stadig en computer der kører, den fra danbit er ok pris med
ethernet, men der skal stadig lidt fusk til fordi spareskinnen skal
havde strøm et andet sted fra, kan naturligvis laves med lidt ledning.

Fra : VIP

Dato : 15-08-07 21:20

"Thomas Jensen" <tkjnews@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstede når det sker.
>
> Findes der noget udstyr der man kan tilgå via Internet og cutte strømmen i

ja, du kan f.eks bruge denne fra Danbit:
http://www.danbit.dk/produkter/1209.phtml
Har et par stykker kørende og det fungerer fint.
Relæerne kan forholdsvis nemt styres med f.eks lidt VB kode på en pc /
server

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : K

Dato : 16-08-07 08:40

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Har et par stykker kørende og det fungerer fint.
> Relæerne kan forholdsvis nemt styres med f.eks lidt VB kode på en pc /

http://www.danbit.dk/produkter/0403.phtml

Dette var jo også en mulighed.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-08-07 12:07

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> tilstede når det sker.
>
> Findes der noget udstyr der man kan tilgå via Internet og cutte strømmen

Ja, der findes remote strøm slukkere. Jeg har 2 siddende i server
rummet. Deres udgang er dog et computer hun stik, samme slags som
sidder bag på en UPS, så jeg ved ikke helt om du kan tilslutte dit
udstyr der til. Ellers kan du vel finde et stik hos RS?

Jeg har også nogle wifi og internet routere tilsluttet som ikke har
computer stik indgang, men så har jeg fundet en overspændings
beskytter forlænger stikdåse som tager en computer indgang og i stik
dåsen kan man komme almindelige stik.

JonB

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-08-07 06:16

Tak for de forskellige forslag, vil se nærmere på hvad der vil være mest
optimalt.

Mvh
TKJ