Opsætning af netværk
Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 15-08-07 14:14

Hej NG.
Jeg har opsat netværk på to Pcér som står i samme lokale via Mshome den ene
pc kan godt vise netværket men det kan den anden ikke og jeg får en
fejlmelding som hedder: Mshome er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke
tilladelse til at bruge netværkressourse.Kontakt serverens administrator for
at finde ud af, om du har adgangstilladelse.
Hvordan det????
Endvidere står der: Listen med servere i netværket er ikke tilrådighed i
øjeblikket.
Jeg har kørt opret et hjemmekontor eller mindrekontornetværk på begge
pcér.Begge pc med XP
Håber der er lidt hjælp at få.
Ps. Før jeg var nød til at formatere min pc, der virkede det og vi kunne
dele printer mm.
mvh
Søren

Fra : ebbe

Dato : 16-08-07 08:17

Søren K Rasmussen wrote:
> [...]
> tilrådighed i øjeblikket.
> Jeg har kørt opret et hjemmekontor eller mindrekontornetværk på begge

UPS. Du skal (højst) køre guiden på den ene maskine.

Hvis du har en router på dit netværk skal du 'bare' sætte begge maskiner til
at hente adresser via DHCP, og sætte dem i samme arbejdsgruppe (fx MShome),
så bør det spille. Fil- og udskriftsdeling skal være installeret og
aktiveret på begge maskiner (se under egenskaber for netkortene, installer
hvis den mangler).

Hvis kun den ene maskine har internetadgang (og et ekstra netkort!) kan du
bruge hjemmekontor-guiden til at etablere deling af internetforbindelse på
maskine to samtidig med du etablerert forbindelse mellem dem.
Du kører guiden på den maskine der har internetforbindelsen og sætter den
anden til at hente adressen via dhcp.

Fortæl mere om, hvordan din opsætning er (og kan du ikke gennemskue det, så
hvilke enheder den består af, æskernes navne samt hvilke kabler der går til
hvilke æsker) og hvordan du er på nettet (det må du jo være når du skriver
her

> Ps. Før jeg var nød til at formatere min pc, der virkede det og vi
> kunne dele printer mm.
der må vi jo hen igen
--
ebbe

Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 17-08-07 20:02

Hej Ebbe.
Tak for svaret.
Prøvede med en gl pc med WIN XP og køret netværk opsætningen på og den
virkede med det samme så jeg kunne dele filer mm.
Der må være et sted eller en afkrydsning i opsætningen som skal rettes.
mvh
Søren