Subdomæner
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-01-01 15:16

Hej..

Jeg er den lykkelige ejer af domænet vesterheden.dk... Jeg har købt det hos
http://www.domaene.dk/ og fået dem til at lave "IP-forwarding", hvilket jeg
går udfra bare er en DNS-post. Nu er spørgsmålet så hvordan jeg sætter
subdomæner op. Når jeg pinger vesterheden.dk og www.vesterheden.dk peger de
på min IP, men hvis jeg pinger dims.vesterheden.dk får jeg ukendt vært. Skal
jeg have domaene.dk til at rette i DNS'en eller hvad skal jeg? Det jeg gerne
vil have er at man gå ind på fx. mail.vesterheden.dk og jonas.vesterheden.dk
og så få forskellige sider, og jeg vil også gerne kunne bruge
ftp.vesterheden.dk som så peger på port 21... Jeg bruger Apache under Linux
(dvs. det gør jeg ikke endnu, men det gør jeg snart... ;-]).

På forhånd tak for hjælpen... ;)

-Jonas

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 19-01-01 15:45

Hej!

> [...]
> på min IP, men hvis jeg pinger dims.vesterheden.dk får jeg ukendt vært. Skal
> jeg have domaene.dk til at rette i DNS'en eller hvad skal jeg?

Tjaee.. du skal have DNS adresser til alle dine subdomæner, hvordan skulle man
eller kunne adressere dem ??? Den nemmeste løsning er nok at få din udbyder til
at lave DNS arbejdet. Alternativt skal du selv have en DNS server, samt en serie
IP adresser.

-Thomas

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-01-01 15:53

"Thomas Kaufmann Jensen" <kauf@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udbyder til
> at lave DNS arbejdet. Alternativt skal du selv have en DNS server, samt en

Hvis udbyderen laver DNS tingen, skal jeg vel stadig bruge en IP adresse til
hvert subdomæne, eller hvad?

-Jonas

Fra : Christian Madsen

Dato : 19-01-01 15:54

> Hvis udbyderen laver DNS tingen, skal jeg vel stadig bruge en IP adresse
> til hvert subdomæne, eller hvad?

Ikke nødvendigvis ... man kan godt have flere domæner på samme maskine.

Christian

Fra : SoulMate

Dato : 19-01-01 19:56

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyder til
> serie
>
> Hvis udbyderen laver DNS tingen, skal jeg vel stadig bruge en IP

nej, mit forslag vi nok være du får dem til at lave wildcard DNS så
alle subdomæner (også fgdg.vesterheden.dk) peger på din ip