Info fra en CS-server i PHP
Fra : Nørden

Dato : 08-07-01 23:00

Hvordan tager man noget info fra en CS-server med en IP eksempel
212.254.15.78:27015 så det vises

1. hvor mange der er online
2. hvem der er online
3. hvilken maps der spilles

Det er nok det jeg har brug for indtil nu.

Ved ikke om der findes nogle programmer til det men hvis ved hvordan man
skal gøre vil jeg blive meget glad.

Mvh Nørden

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-07-01 23:05

On Mon, 9 Jul 2001 00:00:06 +0200, "Nørden" <noerden@ready.dk> wrote:

>Hvordan tager man noget info fra en CS-server med en IP eksempel
>212.254.15.78:27015 så det vises

Du skal bruge http://php.net/manual/en/function.fsockopen.php til at
åbne forbindelsen.

Du må selv finde ud af hvordan du taler til CS serveren, det ved jeg
ikke og det har ikke noget med PHP at gøre ;)

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Nørden

Dato : 08-07-01 23:10

Ser på det

Stefan Bruhn <news003@3x7.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e6mhkt4sib9edlf70mf96hinbjf1h3urnv@ghashul.dk...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-01 00:27

On Mon, 09 Jul 2001 00:05:11 +0200, Stefan Bruhn <news003@3x7.dk>
wrote:

>Du skal bruge http://php.net/manual/en/function.fsockopen.php til at
>åbne forbindelsen.

CS-servere snakker UDP'sk, så her er fsockopen ikke en løsning. Som
nævnt i et andet indlæg, vil jeg anbefale at bruge programmer, der kan
gøre tricket for én i forvejen. Man kommer næppe til at kunne undgå
eksterne programmer, men de behøves absolut ikke at blive kørt af PHP.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-07-01 01:03

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> CS-servere snakker UDP'sk, så her er fsockopen ikke en løsning.

PHP4 udkom for laaang tid siden. :)

http://php.net/manual/en/function.fsockopen.php
"Note: The timeout parameter was introduced in PHP 3.0.9 and UDP support was
added in PHP 4."

I øvrigt var den med helt uofficielt et stykke tid før PHP4 kom, så vidt jeg
husker.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-01 01:25

On Mon, 9 Jul 2001 02:03:23 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>PHP4 udkom for laaang tid siden. :)
>
>http://php.net/manual/en/function.fsockopen.php
>"Note: The timeout parameter was introduced in PHP 3.0.9 and UDP support was
>added in PHP 4."

Hold da op - jeg har spildt mit liv, kan jeg mærke! Hvorfor var der
ingen, der fortalte mig det?

Nu har jeg svedt med at forsøge at compile diverse
UDP-proxy-sjov-programmer og hvad-ved-jeg... Nå, så ved jeg godt hvad
jeg skal lave i de næste par måneder.

(jeg vil dog stadigvæk slå et slag for at "lav-alting-on-the-fly" ikke
nødvendigvis er den bedste løsning på alting - der er jo ikke meget
sjov ved at man sidder på en hurtig forbindelse med en hurtig svartid,
hvis serveren lige skal gå igang med at checke lidt af hvert og
connecte til andre servere...)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-07-01 09:12

> [...]
> sjov ved at man sidder på en hurtig forbindelse med en hurtig svartid,
> hvis serveren lige skal gå igang med at checke lidt af hvert og

Det vil jeg give dig ret i. Men den kunne jo cache resultatet, eller det
kunne være et PHP-script der blev startet med fx. cron, som så lagde
resultaterne et sted hvor sitet kan læse det.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 09-07-01 01:01

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> CS-servere snakker UDP'sk, så her er fsockopen ikke en løsning.

jowjow:

fsockopen("udp://noget.hej:204");

se iøvrigt http://linux.control.dk/~nezar/counterstrike.phps jeg har
modificeret det en lille smule, men går ud fra at folk der er interesserede
kan kigge på de links den originale forfatter har lavet i toppen..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lars Petersen

Dato : 09-07-01 11:59

> [...]
interesserede
> kan kigge på de links den originale forfatter har lavet i toppen..

Den dims der regner playing time ud, virker den? Det kan jeg næsten
ikke tro... For at få tiden regnet rigtigt ud var jeg nødt til at
implementere
IEEE-754 single precision floating point ...

Jeg har en kørende her:

http://wshlman.moons.dk/hl/monitor.php

Der er ikke åben kilde lige nu, men det kan jo være ;)
Desuden giver jeg Peter Brodersen ret i at det ikke er hensigtsmæssigt
at vise live info - hellere cache i en database eller sådan...

http://wshlman.moons.dk/hl/

Er en remote controller til half life - men den virker ikke lige nu,
da de for nyligt implementerede challenge/response, og jeg har ikke
haft tid til at implementere det i min kode endnu...

OT: For øvrigt kan jeg anbefale http://wshlman.moons.dk/ WS
Half Life Manager - et program der svarer lidt til GameSpy - gratis
og Dansk ;) Der kommer en ny version meget snart, af extra features
kan nævnes:

* Afspilning af demoer
* Remote control af servere
* mIRC integration
* Admin_mod aware
* Multitrådet refreshing (meget hurtigt)
og meget mere ;)

--
-
Lars

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 09-07-01 15:53

Lars Petersen wrote:

> Den dims der regner playing time ud, virker den? Det kan jeg næsten
> ikke tro... For at få tiden regnet rigtigt ud var jeg nødt til at
> implementere
> IEEE-754 single precision floating point ...

Jeg går ud fra at det er ca. det samme, som der bliver udført i
getnextplaytime funktionen..

> Desuden giver jeg Peter Brodersen ret i at det ikke er hensigtsmæssigt
> at vise live info - hellere cache i en database eller sådan...

Mjaeh, det handler vel bare om prioritering, hvis man gerne vil vise
*helt aktuelle* informationer, så henter man dem realtime, ellers gør
man ikke :)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Nørden

Dato : 10-07-01 10:01

Hvor skal man sætte ip og port nummer hen i det link du har sendt ???
Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Wz627.1074$6x5.123694@news000.worldonline.dk...

Fra : Mads United

Dato : 10-07-01 10:26

hvis du kigger på www.gameserver.dk så vil du finde forklaring til det hele!

Fra : Nørden

Dato : 10-07-01 11:28

Jeg takker
Mads United <mmm@graffiti.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iehjc$cc5$1@sunsite.dk...

Fra : Nørden

Dato : 10-07-01 11:37

Nu har jeg fået det til at virke det fra www.gameserver.dk men jeg får en
fejl i toppen af det hele den lyder som
Warning: socket_set_timeout() is not supported in this PHP build in
counterstrike.php on line 76

og i linie 76 står der: socket_set_timeout($cssocket,0,500000);

Nogle der ved hvad der skal stå i stedet for?

Mvh Nørden

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-07-01 12:26

"Nørden" <noerden@ready.dk> wrote in message
> Nu har jeg fået det til at virke det fra www.gameserver.dk men jeg får en
> fejl i toppen af det hele den lyder som
> Warning: socket_set_timeout() is not supported in this PHP build in
> counterstrike.php on line 76

Prøv at fjerne/udkommentere linie 76 med socket_set_timeout-kaldet så.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-07-01 23:11

> Hvordan tager man noget info fra en CS-server med en IP eksempel

Hvorfor er det lige at "alle" CS-brugere går ud fra at alle ved hvad "CS"
er?
Kunne man ikke bare én gang skrive det fuldt ud i trådens første indlæg?

1 "A reagerer ikke på mine ændringer i konfigurationen"
2 "Har i nogle tips til at optimere W?"
3 "Er N lukket?"
4 "Jeg har 2 MB til salg"

FUT: dk.snak.off-topic
(eller måske dk.admin.netikette)

Løsningsforslag:
1: Fx. Apache
2: Fx. Windows
3: Sikkert Napster
4: MotherBoard? MegaByte?

Og det var så ugens sure opstød... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-01 00:25

On Mon, 9 Jul 2001 00:00:06 +0200, "Nørden" <noerden@ready.dk> wrote:

>Det er nok det jeg har brug for indtil nu.

Hvis du har mulighed for at køre qstat, så kan det gøre livet lidt
lettere, idet du blot kan trække data ud fra den. Qstat kan hentes fra
http://www.qstat.org/

Jeg har lidt af det, du efterlyser, i drift på min lille hyggeserver:
http://cs.bums.dk/ (der dog kun sjældent har besøgende, så den er
måske ikke så spændende at kigge på) - jeg har et cron-job kørende på
linuxdåsen, der en gang i minuttet kører følgende:

: ~/qstat24c/qstat >~/qstat24c/html/qstat.raw -f ~/qstat24c/template/bums.lst -P

.... altså kører qstat, outputter til en fil ved navn "qstat.raw",
læser en liste fra filen "bums.lst" og angiver at den også skal hente
spiller-navne.

Filen "bums.lst" indeholder blot følgende linie:
HLS 127.0.0.1
.... men der kunne fx lige så godt have stået:
HLS 212.254.15.78
.... som nok er interessant i dit tilfælde

Selve qstat.raw-filen har jeg symlinket fra mit web-hjemkatalog - du
kan se den her:
http://cs.bums.dk/qstat.raw

Nu har du al den information, du skal bruge i den fil. Så er det bare
at banke noget PHP sammen. Du kan jo starte med fx:

: if (file_exists("qstat.raw")) {
: $stat = file("qstat.raw");
: $status = preg_split("/\s+/",$stat[1]);
: if ($status[1] == "DOWN" || !$status[1]) {
: print "<span style=\"color: red;\">Serveren kører ikke!</span>";
: } elseif ($status[1] == "no") {
: // jeg går her ud fra at serveren har for travlt til at svare...
: print "<span style=\"color: orange;\">Serveren skifter bane...</span>";
: } else {
: print "<span style=\"color: blue;\">Serveren kører:</span>";
: // Tilføj selv en while-løkke til at hive brugernes navne ud
: }
: print "<br>- " . date( 'd. M Y H:i', filemtime("qstat.raw"));
: } else {
: print "<span style=\"color: red;\">Ingen serverdata!</span>";
: }

(koloner kun sat ind i starten af linien for at koden ikke bryder og
bliver mere uoverskuelig)

.... og så selv passe den til.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Michael Jensen

Dato : 09-07-01 12:42

> [...]
>
> Det er nok det jeg har brug for indtil nu.
>
> Ved ikke om der findes nogle programmer til det men hvis ved hvordan man

Du kunne eventuelt prøve at kigge lidt på
http://phpclasses.upperdesign.com/browse.html/package/178

Det ser ud til at denne klasse kunne gøre arbejdet noget nemmere for dig.

--
Hilsen Michael